Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
28 nov 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

belevenissen ondeugden en poezen-avonturen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral heel veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Zooo vroeg al wakker... 27 mei 2020 05:06 #26089

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Zooo vroeg al wakker...

De wekker geeft de tijd... waarom lig ik al zo lang wakker?

De enige die t niets deert zijn Spotje...

En.. natuurlijk Knoetje ..

Poesje Lieveke in d’r mandje naast t bed...

Allen willen hun ochtendtractatie uit t nachtkastje...Zodra t zakje knisperende geluidjes maakt zijn ook is ook Zatou er als de kippen bij!

Zal ik dan ook maar in de benen gaan? Pfff erg veel zin heb ik nog niet, de Merel zingt buiten bij t ochtendgloren al zijn hoogste lied! Ze lijken elkaar te antwoorden en ook andere vogels mengen zich erbij. Ik ga er maar uit.. dan is t niet anders, zal een lange dag worden.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Samen met Spotje... 30 mei 2020 19:43 #26096

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Samen met Spotje...

Vandaag is alles samen met Spotje. Even in de hangstoel voor de tv om een stukje te schrijven voor op ‘t poezenforum. Samen wakker worden, dicht tegen mij aan, ook al is ‘t soms te warm om haar op bed te hebben, toch koester ik haar aanwezigheid. Zodra ik ook maar 1 oog durf open te doen...staat ze op om mijn haargrens te likken en met vooral veel speeksel lekker nat te maken. Er moet schijnbaar “goed “ gewassen worden zal ze gedacht hebben. Ik kom er niet onderuit, de natte plukken haar kletsen op mijn warme voorhoofd van de nacht. Dan ben je meteen wakker kan ik je vertellen. Lekker is anders...maar ja..het is Spotje he...en van Spotje kan ik heel veel hebben.

Enige dat haar hiervan kan weerhouden en te stoppen met mijn dunne gezichtshuid verder rood te poetsen met haar ruwe tong is haar te vragen of ze een kattensnoepje wil...dan staat ze op, keert zich onmiddellijk om en stapt vanaf het hoofdkussen op mijn nachtkastje. Geduldig wacht ze tot de bovenste lade opengaat. Ook in de badkamer is Spotje overal aanwezig, wassen, tandenpoetsen...spotje is erbij. Dan met z’n allen de trap af..ik als moeder gans voorop en de rest er achteraan. Alleen maar poezenvoetjes-getrappel is wat je dan hoort!

Na het ontbijt aan de slag...ogen schoonpoetsen, neuzen en oren, buiten de parasol opgezet want de zon liet zich al vroeg zien. Zakjes met zaad eindelijk uitgezaaid, de stekken in nieuwe potgrond uitgezet om te wortelen. Dit jaar stek ik ook mooie rozen die ik op mijn pad tegen kom. Zo hoef ik ze niet duur te kopen, ‘t gaat me goed af...1 staat al in bloei en daar ben ik heel trots op. Deze is niet alleen erg mooi maar hij ruikt ook heel erg lekker, vandaar mijn keus.
Eigenlijk is het heel eenvoudig ...je moet alleen even weten HOE..!
Ik wil ook nog aan de slag met mijn Hortensia’s in de voortuin, deze wil ik ook stekken want die is zo mooi diep blauw van kleur en hij bloeit heel de zomer door tot bijna in de winter. Stekken kost me niets en ik begin het leuk te vinden.

Het ziet er wat pietluttig uit maar ik weet dat dit het begin is van iets moois. De grote potten ..daar zitten bollen in van Begonia’s...alleen heeft Zatou deze grote potten ook ontdekt en wil er nog wel eens in plassen...niet fijn en ik heb hem ook al een keer betrapt. Dit moet natuurlijk niet, zo verbrand de kiem die net zijn kopje boven de grond steekt. Ik heb er maar snel schoon water overheen gegooid. Zatou vind de losse potgrond schijnbaar erg fijn om in te graven. De deugniet!

Al ik ook maar even wat doe zitten ze er allemaal bij en steken overal hun nieuwsgierige poezenneuzen in...
Maar ja..aan de andere kant is het ook wel weer heel gezellig. Alleen met de kleine zaadjes is het soms wel moeilijk want ze spelen ook overal mee...en eenmaal open vallen de zaadjes er makkelijk uit. Ook dit jaar zaai ik veel zelf uit want ik hou van bloemen in mijn tuin. Is meteen goed voor de bijen want die kunnen wel wat hulp om te overleven gebruiken. We moeten die kleine beestjes koesteren want zij zorgen voor de bestuiving en zonder bijen is er voor ons mensen ook geen leven meer. Hier zijn ze welkom in mijn tuin, ik zie ze graag!

Als laatste heb ik deze mooie dubbelbloemige hangplant van eerdere jaren wederom de winter door kunnen helpen. Oude potgrond eruit, nieuwe erin en hij kan ook deze zomer weer zijn bloemenpracht en heerlijke geur verspreiden. Meteen de hang-Begonia die ook al jaren meegaat dezelfde behandeling gegeven, deze heeft nu ook nieuwe voedzame potgrond en hangt te pronken op ‘t poezenterras. Het is even werk en je moet met de handjes in de grond...maar ‘t geeft straks ook veel terug...mooie bloemen om naar te kijken als ik koffiedrink met de Persjes onder de parasol. En...in de avond heerlijke zoete geuren die met elke zachte windvlaag even langs komen en je reukorgaan prikkelen. Toscaanse Jasmijn, mijn eigen gestekte rozen... je waant je even weg van huis (met een beetje fantasie)

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Wachten duurt lang... 05 juni 2020 11:44 #26114

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Wachten duurt lang...

_voetje Oh..ik ben echt niet in mijn “humpie” als er een Persje ontbreekt...komt ook niks uit mijn handen. Zit in gedachten toch bij mijn kleine witte Prinsje. Hoe zal’t hem vergaan? Gaat alles goed? Zal de DA ‘t euvel kunnen traceren? Was mijn gevoel goed dat ‘t zijn gebit is?
Vanalles spookt erdoor mijn hoofd en de heftige onophoudelijke regenval helpt daar ook niet bij...dat stemt zo somber. Geef mij maar de zon en het warme weer hoor, lekker buiten bezig en het maakt je ook wat vrolijker. Nu moet ik verplicht binnen blijven.
Heb pas rust als Toutie weer veilig thuis is ...waarom gaat die telefoon nou niet!!

Pfff...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Wachten duurt lang... 05 juni 2020 18:42 #26119

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Nou ..we zijn weer thuis en ik dacht laat ik snel even een berichtje plaatsen dat we na een lange vermoeiende dag nu aan de avond kunnen beginnen. Ik ben erg moe van alle spanning en het heen en weer rijden naar de DA, ‘t wachten op de telefoontjes voor overleg wat te doen ...het heeft me opgeslurpt en leeggedronken. Ik ben kapot!!

Dus dat berichtje bij Zatou zijn topic en dagboek is fout gegaan. Had ik met mijn vermoeide hoofd net alles erop staan...foto’s erbij en ook al opgeslagen ..zag ik plots dat er een klein Icoontje niet goed staat. Het stond tegen de tekst aan geplaatst zonder een ruimte “spatie” ertussen waardoor hij niet als afbeeldinkje werd weergegeven...ik dacht..oh dat verhelp ik wel even , vlug op “bewerk bericht” klikken en dan een spatie ertussen..opnieuw opslaan ...!!

Ja had je gedacht..de vermoeidheid was toegeslagen en dus maakte Ik de fout door op “verwijder bericht” te klikken...dom, dom , dom...weg was alles wat ik net had zitten intypen en de foto’s die erbij geplaatst waren...suffie die ik ben.
Misschien dat de Webmaster Wim mijn fout ongedaan kan maken ...maar...ik weet niet of dat mogelijk is.
Ik heb hem de laatste link gestuurd waarna ik het bericht geplaatst had en de tekst van de onderwerpregel...in de hoop dat hij daar mee kan zoeken en terugplaatsen. Nu is het wachten en fingers crossed!!

Sorry lieve mensen ik ga even wat eten want ook dat is er vandaag helemaal bij ingeschoten. En daarna even knuffelen met Toutie...heel veel knuffelen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Wachten duurt lang... 05 juni 2020 20:10 #26120

• louisse
  • louisse's Profielfoto
  • poezel
  • poezel
  • Ontvangen bedankjes 1943
Ja , je wil ook alles goed doen, maar dat gaat niet op als je vermoeid bent he.
Ga lekker onderuit op de bank met een bakkie koffie samen met je knuffelkat , Ttoetje.
En dan horen we later wel hoe het gaat met hem.
doeiiiiiiiiii
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Wachten duurt lang... 05 juni 2020 21:28 #26121

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ah zo lief van je Louisse
Dank je . Ik lig ook op de bank maar Toutie is erg onrustig, denk dat hij pijn heeft aan de operatiewond, flinke tand ook die eruit is, met wortel zo’n 2 cm lengte... dus daar is flink in dat gat gepeuterd om hem met wortel en al eruit te halen. Zitten ook flink wat hechtingen in zijn tandvlees.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena