Samen met Spotje...
Vandaag is alles samen met Spotje. Even in de hangstoel voor de tv om een stukje te schrijven voor op ‘t poezenforum. Samen wakker worden, dicht tegen mij aan, ook al is ‘t soms te warm om haar op bed te hebben, toch koester ik haar aanwezigheid. Zodra ik ook maar 1 oog durf open te doen...staat ze op om mijn haargrens te likken en met vooral veel speeksel lekker nat te maken. Er moet schijnbaar “goed “ gewassen worden zal ze gedacht hebben. Ik kom er niet onderuit, de natte plukken haar kletsen op mijn warme voorhoofd van de nacht. Dan ben je meteen wakker kan ik je vertellen. Lekker is anders...maar ja..het is Spotje he...en van Spotje kan ik heel veel hebben.
Enige dat haar hiervan kan weerhouden en te stoppen met mijn dunne gezichtshuid verder rood te poetsen met haar ruwe tong is haar te vragen of ze een kattensnoepje wil...dan staat ze op, keert zich onmiddellijk om en stapt vanaf het hoofdkussen op mijn nachtkastje. Geduldig wacht ze tot de bovenste lade opengaat. Ook in de badkamer is Spotje overal aanwezig, wassen, tandenpoetsen...spotje is erbij. Dan met z’n allen de trap af..ik als moeder gans voorop en de rest er achteraan. Alleen maar poezenvoetjes-getrappel is wat je dan hoort!
Na het ontbijt aan de slag...ogen schoonpoetsen, neuzen en oren, buiten de parasol opgezet want de zon liet zich al vroeg zien. Zakjes met zaad eindelijk uitgezaaid, de stekken in nieuwe potgrond uitgezet om te wortelen. Dit jaar stek ik ook mooie rozen die ik op mijn pad tegen kom. Zo hoef ik ze niet duur te kopen, ‘t gaat me goed af...1 staat al in bloei en daar ben ik heel trots op. Deze is niet alleen erg mooi maar hij ruikt ook heel erg lekker, vandaar mijn keus.
Eigenlijk is het heel eenvoudig ...je moet alleen even weten HOE..!
Ik wil ook nog aan de slag met mijn Hortensia’s in de voortuin, deze wil ik ook stekken want die is zo mooi diep blauw van kleur en hij bloeit heel de zomer door tot bijna in de winter. Stekken kost me niets en ik begin het leuk te vinden.
Het ziet er wat pietluttig uit maar ik weet dat dit het begin is van iets moois. De grote potten ..daar zitten bollen in van Begonia’s...alleen heeft Zatou deze grote potten ook ontdekt en wil er nog wel eens in plassen...niet fijn en ik heb hem ook al een keer betrapt. Dit moet natuurlijk niet, zo verbrand de kiem die net zijn kopje boven de grond steekt. Ik heb er maar snel schoon water overheen gegooid. Zatou vind de losse potgrond schijnbaar erg fijn om in te graven. De deugniet!
Al ik ook maar even wat doe zitten ze er allemaal bij en steken overal hun nieuwsgierige poezenneuzen in...
Maar ja..aan de andere kant is het ook wel weer heel gezellig. Alleen met de kleine zaadjes is het soms wel moeilijk want ze spelen ook overal mee...en eenmaal open vallen de zaadjes er makkelijk uit. Ook dit jaar zaai ik veel zelf uit want ik hou van bloemen in mijn tuin. Is meteen goed voor de bijen want die kunnen wel wat hulp om te overleven gebruiken. We moeten die kleine beestjes koesteren want zij zorgen voor de bestuiving en zonder bijen is er voor ons mensen ook geen leven meer. Hier zijn ze welkom in mijn tuin, ik zie ze graag!
Als laatste heb ik deze mooie dubbelbloemige hangplant van eerdere jaren wederom de winter door kunnen helpen. Oude potgrond eruit, nieuwe erin en hij kan ook deze zomer weer zijn bloemenpracht en heerlijke geur verspreiden. Meteen de hang-Begonia die ook al jaren meegaat dezelfde behandeling gegeven, deze heeft nu ook nieuwe voedzame potgrond en hangt te pronken op ‘t poezenterras. Het is even werk en je moet met de handjes in de grond...maar ‘t geeft straks ook veel terug...mooie bloemen om naar te kijken als ik koffiedrink met de Persjes onder de parasol. En...in de avond heerlijke zoete geuren die met elke zachte windvlaag even langs komen en je reukorgaan prikkelen. Toscaanse Jasmijn, mijn eigen gestekte rozen... je waant je even weg van huis (met een beetje fantasie)