Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Regen ! 03 sept 2020 11:54 #26287

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13657

Regen...!

Tja.. Jammer vanmorgen bleek de voorspelde regen een feit te zijn. Waren we gisteren lekker buiten bezig op t poezenterras om t 🍂 herfst-en ❄️ winterklaar te maken.. dan zal t vandaag veelal binnen blijven zijn!

Maar... de klus is geklaard en ik hoef niet in koude vocht, regen en wind te staan want alles is gedaan!
Voor de Persjes vind ik t wel triest zij zijn zooo graag buiten... maar met die lange vachten is dat echt ondoenlijk!

Lieveke heeft het comfortabele kussen van Tiamo voor eventjes ingepikt terwijl Sumi gewoon op de vensterbank naar de activiteiten van de Mezenfamilie ligt te kijken, die kwetteren er flink luid op los en maken ruzie in de boom op de hoek van de voortuin om het beste plekje bij de zonnepitjes!

Zo schattig deze vogelsoort... ben dol op mijn Mezenfamilie zowel op de Koolmees als de kleinere Pimpelmezen. Ook hoop ik dit jaar weer t Roodborstje terug te zien.
Van de week heb ik de voederschaaltjes en pittenhanger voor ze gevuld en elk een afzonderlijk plekje in de boom gegeven.. nog maken ze ruzie.. zo grappig 😁

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Oogjes schoonmaken doe je hiermee... 08 sept 2020 14:19 #26301

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Oogjes van de Perzen schoonmaken doe je hiermee...

Beste resultaat en veilig voor je lieveling!

_voetje Poezenvrouwtje zegt:
Vooral kleine Toutie zijn oogjes en witte vacht zijn altijd een uitdaging om goed...maar vooral op een VEILIGE manier schoon te maken, zonder schade toe te brengen.
Men is vaak geneigd om de vacht wit te houden en de gele traanstrepen weg te werken met middeltjes die schadelijk kunnen zijn voor de huid, vacht maar vooral de ogen van de Persjes. Maak nooit de oogjes schoon met een middel of op een wijze die je niet bij jezelf zou toepassen.
Vraag je altijd af...als ik dit op of rond mijn ogen zou toepassen...gaan mijn ogen ervan tranen? Prikt het in mijn ogen? Loop ik dan de hele dag met opgezwollen oogleden? Wat doet het met mijn huis rondom mijn ogen?

Dat is waarom ik deze doekjes of liever gezegd MINI-washandjes gebruik. Normaal zijn ze heel erg duur..ik had ‘t geluk om ze per doosje voor 1.50 euro te kopen. Er zitten 2 van deze miniwashandjes in en zijn eigenlijk op de markt voor de damescosmetica . Je gebruikt ze met alleen wat lauw-warmwater...geen middeltjes....en je maakt zachte draaiende bewegingen zonder druk toe te passen. Ik gebruik eerst de ene helft om de ergste afvalstoffen rondom de oogjes van mijn Persjes weg te halen en draai hem dan een halve slag om de ander schone helft opnieuw over het oogje te wrijven Wederom zonder druk uit te oefenen. Dan pak ik de achterzijde die nog schoon is en gebruik ook de twee delen van die zijde.

Om het andere oog schoon te maken keer ik het washandje binnenste-buiten en pas dit ook toe als hierboven geschreven. Voorkom het verspreiden van eventuele ontstekingsvocht of bacteriën door met dezelfde helft beide ogen schoon te maken. zo voorkom je dat je per ongeluk een nog niet ontwikkelde of zichtbare oogontsteking overbrengt naar het gezonde oog. (TIP)

Als de witte vacht erg vergeeld is en niet goed meer schoon te krijgen dan is het enige dat ik op de warme-natgemaakte washandjes gebruik een beetje Baking-soda...dit is neutraal en werd vroeger voor zuigelingen gebruikt en dus onschuldig ..ook al zou dit in de oogjes terecht komen...het is veilig te gebruiken.
Dit zal zorgen dat de haartjes rondom de ogen en de traanstrepen verdwijnen !

Ik deel dit hier omdat ik zoveel ellende zie op internet van mensen die het zelfs presteren hun kattenogen wit te krijgen met puur chloor...HOE DOM KUN JE ZIJN !!! Dit is barbaars en kan onherstelbare schade veroorzaken bij je Pers zijn kwetsbare oogjes...DOE DIT NOOIT !!!

Geef dan een paar euro’s uit voor een pakje van deze mini-washandjes voor damesgezichten . Elke dag een nieuwe pakken en ze uitwassen . Leg een stapeltje in de keukenkast zodat je ze voor ‘t grijpen hebt...echt probeer ‘t maar ze zijn geweldig. Deze vezeltjes zijn door NASA ooit uitgevonden en zo fijn dat ze onschuldig zijn voor een dameshuid. De dames maken op deze wijze zonder andere middeltjes, met alleen warm schoon water en draaiende bewegingen hun gezicht schoon. Ik koop ze niet voor mezelf ..maar voor mijn Persjes om hun oogjes schoon te maken.
Door de vezeltjes is doet het zijn werk , is zacht voor een dameshuid en dus ook veilig voor mijn Poezenkinderen.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

In & om Poezenvrouwtjeshuis / plotselinge plensbui overvalt ons... 24 sept 2020 11:50 #26340

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
plotselinge plensbui overvalt ons...

Snoeiwerkzaamheden afgebroken

Gistermiddag was een mooi moment om even mijn gedachten te verzetten en dan ga ik meestal de tuin even in. Er is zeker in ‘t najaar altijd wel wat te doen om de tuin en vijver winterklaar te maken. Tiamo volgde mij het toen nog wat bewolkte maar toch nog wel zonnige poezenterras op. Herstellende als hij is...wankelde hij achter mij aan maar werd in de buurt van de grote klimpaal plots aangevallen door kater Tiamo..al hinkende en trekkend met zijn achterpoot liep hij terug naar de keukendeur ...ik had vanuit mijn ooghoek gezien wat er gebeurde maar het ging zo snel...ik baalde enorm en mopperde meteen op Trigger.

Ik heb Tiamo opgepakt en helemaal bekeken en gevoeld of er niets ernstigs aan de hand was. Hij wilde zo graag met mij meelopen...de arme ziel. Nou dan doe ik ‘t anders dacht ik ...Tiamo mocht mee ...als enige de tuin in bij de vijver en de rest moest voor straf achter ‘t glas op het poezenterras blijven. Trigger stond voor de glazen deur en keek met Argusogen naar de vrijheid die Tiamo genoot. Hij wankelde over het hardhouten-pad , stapte het bruggetje op en keek de vijver in. Daar bleef hij de eerste tijd en genoot van ‘t de warmte van de zon die weerkaatste op ‘t hout dat inmiddels de warmte absorbeerde en aangenaam was om op te zitten.

Tiamo keek toe hoe ik wat snoeiwerk verrichtte, er moesten flink wat overwoekerende bloemen en planten bijgeknipt worden. Dit kon mooi mee in de Groencontainer die deze week opgehaald zal worden. Plots sloeg ‘t weer om...de bewolking pakte samen , wind trok aan en het begon in een mum van tijd vreemd te waaien, boomtoppen zwiepten heen en weer en het losse blad kwam met vlagen door de lucht weer naar beneden dwarrelen. Tiamo stond al bij de glanzen deur en wilde het terras op. Snel pakte ik alles samen en trok de volle snoepzak achter mij aan over de houten vlonders. Te laat!!! Een wolkbreuk en ik was werkelijk kletsnat. Tiamo die toch al amper haar heeft leek nu een naaktkat...hij strompelde door naar de keukendeur en wurmde zich naar binnen. Ik greep de stoeltjes van de Poezels en slingerde die bijna naar binnen, reed de grote poezenpaal onder het zonnedoek en sloot de keukendeur na een korte telling van alle Persjes...heb ik ze allemaal..ja? Nou dan kan de deur dicht. Eerst Tiamo afdrogen want die stond te bibberen...eenmaal droog tilde ik hem in zijn poezenpaaltje waar hij al snel diep wegdook in het dikke donzen kussen. Zo die is veilig en ligt in iedergeval warm. Nu de rest afdrogen..allemaal liepen ze te schudden met hun poten om het overtollige water kwijt te raken...gelukkig heb ik plavuizen in de huis en is het een kwestie van de dweil erover.
Tjonge...zo zie je maar, het weer is onvoorspelbaar en kan zo snel omslaan. Maar mijn hoofd is weer leeg en na een warme douche en gewikkeld in een dikke duster met een warme welverdiende kop geurende koffie , duik ik op de bank om even te bekomen. Nu is het “me-time” (momentje voor mezelf).

In & om Poezenvrouwtjeshuis / wij hebben honger... 04 okt 2020 13:31 #26370

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ontbijt...wij hebben honger...

paw Spotje: kom vrouwtje..mijn maagje knort ...ik heb best wel honger en ja ik weet dat je eerst het vlees uit de koelkast moet halen en dan op kamertemperatuur moet laten komen...maar je kan er ook gewoon wat heet water overheen gooien en even doorvoeren dan kunnen we gaan eten. En zo te zien ben ik niet de enige die trek heeft.. mijn kameraadje Knoetje heeft al plaats genomen op het andere deel van het aanrecht. handje_mond

paw Knoetje: Ja Spotje en ik zijn een nooit stel bij elkaar...wij versterken elkaar en door hier te gaan zitten help ik mee om extra aandacht te vragen en te zorgen dat vrouwtje als eerste ons ontbijt klaarmaakt en neerzet. Ik weet heel goed dat wij niet op het aanrecht mogen komen...maar het helpt wel om onze zin door te drukken. Vrouwtje wil ons immers zo snel mogelijk van ‘t aanrecht af hebben om er met de Dettol spray en een stuk keukenrol weer te ontsmetten.
Eigenlijk zijn wij nu wel... (zoals vrouwtje dat noemt) een beetje slim-ondeugend! Zeker als het nog heel vroeg is want dat was het deze zondagochtend. Vrouwtje was al om 08.00 uur op wat wij Persjes kunnen waarderen, voor ons kan het niet vroeg genoeg zijn!
Maar nu is het wachten op ons eten...

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

In & om Poezenvrouwtjeshuis / onbestendig... 07 okt 2020 20:26 #26372

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Onbestendige dag...snoeiwerkzaamheden begonnen

Tussen de heftige regenbuien door toch maar besloten de snoeiwerkzaamheden te hervatten. De klus in delen aanpakken om zowel voor- als achtertuin winterklaar te maken. Gewapend met een takkenschaar en snoeitang gehuld in een plastic regenjas met capuchon de nattigheid ingestapt. Toen ik begon was ‘t net even droog...de Persjes vonden ‘t geweldig dat eindelijk die deur naar buiten eens open ging.

paw Zatou: Oh eindelijk ...even mijn katersnoet om de hoek van de voordeur steken en wat luchtjes opsnuiven. En wat is ‘t hier leuk zeg...ja nu snap ik die verhalen wel van de andere bofkonten die hier al eens zijn geweest..maar dit wil ik ook!!!

paw Ik ga even wat snuffelen...dat doe ik gewoon, vrouwtje is toch nog even bezig.

paw Oh zie je...ik moet alweer naar binnen..

Veel verder dan een half gesnoeide voortuin ben ik niet gekomen...de buien waren op een gegeven moment zo ontzettend heftig dat er het regenwater in mijn schoenen klotste. Dan maar snel alles opruimen en naar binnen. Voor de Persjes is het ook binnen blijven...zij beginnen er genoeg van te krijgen dat ze het poezenterras niet kunnen betreden. Dit levert na enkele dagen wat onderlinge irritaties op en dus is Sumi weer op oorlogspad, hij plaagt de andere Persjes weer , jammer want het was net rustig. Ik betrap hem met regelmaat op het besluipen van Zatou en Knoetje die lekker liggen te slapen en zich niet bewust zijn van zijn interesse. Tot nu toe heb ik Sumi , door zijn naam te noemen en even met een strakke blik aan te kijken, ervan kunnen weerhouden om de besluip-actie door te zetten tot een aanval! Ik zal het niet altijd tijdig opmerken en ben me ter degen bewust dat als het verplicht binnen blijven aan blijft houden..dit een deze dagen niet te voorkomen is en het mis kan gaan!

Morgen ga ik proberen om Sumi eens even mee de tuin in te nemen...wie weet kan deze “break” en het buiten zijn hem een tevreden gevoel geven en zo op andere gedachten brengen. Geen idee op ‘t lukken gaat ...maar ik moet toch wat!
Terwijl ik dit bedenk en hier neertype hoor ik de weerberichten en die zien er voor morgen niet rooskleurig uit..sterker nog er wordt storm voorspeld met harde windstoten tot 90 km per uur aan de kust. Nog 1 dagje doorbijten Sumi...dan probeer ik deze uitgedachte oplossing uit, in de hoop dat het een succes zal zijn en je mijn andere poezenbeesten met rust laat.

paw Sumi: Ik vind ‘t geweldig buiten ...als ik de kans krijg dan ben ik er heel de dag te vinden.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

In & om Poezenvrouwtjeshuis / onbestendig...storm op komst 21 okt 2020 09:46 #26392

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Onbestendig weer...storm op komst, harde windstoten.

_voetje Jammer voor de poezels, vandaag is het binnen blijven. Poezenterras is drijfnat, Toutie zit te mokken bij ‘t voorraam en kan het niet verkroppen dat ik hem niet buiten laat. Inmiddels ligt hij in het ronde kartonnen mandje en heeft bij mijn beslissing neergelegd. Hij is zooo graag buiten ... vind het ook moeilijk om hem dit te weigeren maar het is echt te onbestendig.

De anderen lijkt het niet zo te deren.

Gemaakt door Kunena