Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / 14 feb 2020 20:02 #25663

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13714

paw vandaag werd poes Knoetje belaagd door kater Trigger, buiten op ‘t poezenterras. Zo uit ‘t niets dook hij bovenop haar...
Arme knoetje, hier zit ze bij te komen van de schrik!

paw Hier een snelle foto ... ik reageerde op ‘t gevecht en geschreeuw van Knoetje

paw Trigger: ik heb op m’n donder gehad van Vrouwtje...nu lik ik mijn wonden, en nu weg met die camera...ik wil niet op de foto!

paw Sheva: Waar is die kater...durf je wel, jij grote bonk spieren... tegen mijn lieve poes Knoetje die in geen enkele verhouding staat met jouw grote katerlijf.
Zal ik je eens even de les lezen?

paw Trigger: nee, nee, uh...ik heb al op mijn kop gehad van t vrouwtje hoor!

_voetje Behalve een los geraakt binnenscherm in de LR waar ik op de vroege ochtend al aan mocht gaan sleutelen, heb ik hiermee te maken gekregen. Dit was mijn Valentijnsdag. Gelukkig is de rust wedergekeerd en ligt nu alles na een maaltijd ergens uit te buiken.
Tijd voor een warme douche waarna ik met in mijn veel te grote badjas lekker nestel op de bank.

Valentijntje Hearts:
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / ‘t wordt steeds drukker om mij heen 25 feb 2020 20:31 #25696

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

’t wordt steeds drukker om Poezenvrouwtje heen....

paw Shiye: snif, snif, zie je wel ... heb ik ‘t toch goed geroken, ik heb zo’n scherpe reuk..zelfs vanuit de keuken rook ik vrouwtjes roggebroodje met geitenkaas
Ah...please vrouwtje, kijk mij hier zitten...krijg ik een stukje kaas, please...please, kijk eens wat een mooie grote ogen ik opzet. He...toe nou voordat de anderen het doorhebben dat er wat te halen valt!

paw Shiye: KIJK...daar heb je ‘t al...Tiamo is er ook!

paw Shiye: Pfff. Nou daar gaat mijn stuk kaas , nu moet ik nog delen ook!

paw Shiye: En daar is nummer 3 ...poes Knoetje is ook al van de partij ...mijn kasstukken word steeds kleiner!

paw Shiye: Ja hoor nog een erbij en poes Pepe is ook nog eens ouder en langer hier in huis...dat wordt erop zuigen want anders is ‘t helemaal ‘n eenhapstukje.

paw Pepe: Zeg...doe een kalm aan, en ja ...ik krijg als oudste poezel het eerste stukje aangeboden maar ons vrouwtje verdeelt alles altijd heel eerlijk onder ons poezels, niet klagen dus Shiye. Dat jij altijd haantje de voorste wil zijn en het grootste stuk probeert te verorberen ...dat is algemeen bekend!
Nu wacht je maar netjes op je beurt. Eerst papa Tiamo, dan ikke, daarna Knoetje en dan ben jij pas ..Shiye

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / Oh kijk eens... 26 feb 2020 20:28 #25709

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Oh kijk eens... wat een mooie wassende maan

Ik zat lekker op de bank na een warme douche in mijn dikke badjas en terwijl ik van mijn hete geurende kopje koffie genoot zag ik door t bovenraampje deze mooie heldere lucht met alleen stralende sterren en... deze heldere wassende maan.

Ik heb als klein meisje op school geleerd dat wannner je er een “p” van kunt maken het een wassende maan is. De “p” komt van t Franse woord “Premier”.
Kan je er een letter “d” van maken dan is het afnemende maan, van het woord “ dernier”.
Ik hoop dat ik t goed heb onthouden.
Maar zeg nu zelf hij is prachtig toch zo tegen die heldere donkere lucht. Dat zal een koude nacht geven want er is geen wolkje te zien en dus kans op vorst is mijn inschatting.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / Moe en natgeregend... 27 feb 2020 19:20 #25716

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Moe en nat-geregend...maar ‘t is op een paar struiken na klaar !

_voetje Het binnen zitten stond me even tegen, toen ‘t droog leek een goede dikke jas aan, laarzen opgezocht en gewapend met een zelf aangescherpte snoeischaar ging ik de kou en wind tegemoet. 3 klimrozen gedaan, de vijver opgeschoond, het oude hout overal uitgeknipt toen het begon te miezeren, zo’n fijne regen waar je zo door en door nat van kunt worden.

Tja goede raad is duur, even schoot ‘t door mijn hoofd, ga ik naar binnen of maak ik ‘t zo goed als af! Het laatste trok mij meer en dus de daad bij ‘t woord gedaan. Ik werd moe van het binnen zitten en vond ‘t eigenlijk op de regenbui na wel lekker om even buiten de gang te zijn. Daarnaast moest ‘t gebeuren anders lopen de rozen te ver uit en nu met deze nattigheid kan ik mooi de jonge stekken meteen in de grond steken want die wortelen dan zo mooi en staan meteen in de volle grond op de plekjes die ik in gedachten had. Stel dat ‘t lukt dan heb ik 2 vliegen in 1 klap. We gaan ‘t zien, de tijd zal t leren. In ieder geval ziet ‘t er weer netjes uit. De borders lijken meteen wat strakker en opgeruimder. De rozen kunnen nu volop uitlopen en bloeien want die klus is geklaard.

In de voortuin op ‘t gras de restanten “kalk” gestrooid. De regen doet de rest voor mij. Nu maar hopen dat ‘t mos afsterft en het gras weer de overhand krijgt. Daar heb ik de afgeknipte rozentakken in de stekgrond gezet, zo heb ik deze zomer hopelijk mijn eigen gestekte rozen die heerlijk geuren en in bloei staan. De voortuin heeft altijd de volle zon ...prima plekje voor mijn eigen kweek handje_mond
Ik ga ‘t gewoon proberen, wie weet lukt ‘t nog ook en dan heb ik heel de tuin vol staan ...en ‘t kost me geen eurocent. Tof toch!
Ik ben dol op mijn tuin, lekker buiten zitten op zwoele zomeravonden een beetje turen in de vijver naar de eigen gekweekte visjes en de kikkers volgen die daar in rondzwemmen en -springen. zoveel leven in de brouwerij. Het is even wat werk maar je krijgt er ook veel voldoening van. Zelf doen is altijd leuker. Ik heb mijn achtertuin door omstandigheden nu 2 x zelf afgebroken en weer aangelegd. Inmiddels is dat alweer zo’n 10 jaar geleden, jeetje wat gaat de tijd toch hard.

Welnu..ik heb inmiddels een warme douche gepakt want ik was “ door en door” koud en nat. Nu eerst even wat eten, straks een beetje tv kijken.
Tot de volgende keer, zwaai

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / Hello March met je zonnetje... 03 mrt 2020 12:52 #25727

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_voetje Wat een heerlijke aanblik deze ochtend...de zon laat zich zien. Ook al rook mijn woonkamer naar ‘t slechte klompvormend kattengrit in de LR ergens leek het me niet zo van mijn stuk te brengen als de andere regenachtige en wat sombere dagen. De buitendeur op een kier en de Persjes 1 voor 1 naar buiten glippend grijp ik de emmer en dweil en giet er een scheut Dettol in. Gewapend met een rol keukenrol en de Dettolspray ga ik de bewust gemaakte ontlastingsplekken te lijf. Dan snel het uitgelopen grit opzuigen en de vloer schoon dweilen. Nu ruikt het weer fris,

Ik steek de vastgeplakte stukken los van de rubber bodem in de LR en vul het grit-niveau aan.... even zuchten want ik moet nog heel wat slecht grit opgebruiken van alle TESTEN die ik gedaan heb (deze staan vermeld bij TOPIC #KATTENGRIT hier op mijn verhalenforum)

Dan schuif ik ook de lamellen bij het voorraam open en maak met een raamtrekker de grote buiten-poezenpaal droog. Ik rij deze op de plek waar zometeen als eerste de zonnestralen het poezenterras verwarmen. Zo kan het hout mooi drogen. Snel nog even de vogelvoeder-plekjes af met een zakje pinda’s met zonnepitjes en dan naar binnen de warmte in. Ondanks de zon die deze dag zo vrolijk maakt is het nog wel koud want op de bovenste plank van de grote klimpaal moest ik toch nog een dus laagje ijs wegkrabben. Het heeft dus licht gevroren de afgelopen nacht.

Terwijl ik binnenloop zie ik de raamkristallen lichtjes draaien , de prismakleurtjes dansen in ‘t zonlicht op de muur en ik zie kleine Zatou ernaar kijken. Liefst zou hij ze vangen maar ze verspringen van de muur weer naar het witte hoogpolige kleed op de grond. Dat is binnen bereik en dus springt hij in een mum van tijd vrolijk in ‘t rond. Hij tovert een glimlach op mijn gezicht...mijn kleine witte katertje...wat ben je toch een blij mannetje en wat breng je een vreugde in mijn leven. Heerlijk mijn katjes...ik geniet elke dag van jullie!
Fijn dat ze in mijn leven zijn gekomen....

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2020 / Hello March, beetje voorjaar in huis 04 mrt 2020 14:19 #25735

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Hello March, een beetje voorjaar in huis...

tinypaw Lieveke: Vrouwtje zei dat ze geen nieuws meer luistert en ook geen berichtgeving meer wil volgen. Ze zegt dat ze het gevoel heeft gehersenspoeld te worden door al die veel te ver opgeklopte en doorgeslagen berichten over de angst die wij mensen moeten hebben over het Coronavirus. Vrouwtje zei vanmorgen... en nu is ‘t afgelopen, geen nieuws meer, dan Zapp ik weg of zet ik de radio even uit. Die onzin en bangmakerij, wat een massa-hysterie is ‘t aan ‘t worden. Vanaf nu ga ik mijn Hollandse Boerenverstand gebruiken en wil ik niet honderd keer per dag horen waar ..of hoeveel mensen er nu weer besmet zijn.
“Kom poes ” ...sprak zij uit...”we gaan iets leuks doen om onze mind opnieuw te resetten” zullen we samen de winterkrans opbergen voor volgend jaar en bezig gaan met iets positiefs.

Vrouwtje wilde even creatief bezig zijn en dan ben ik van de partij.. ik ben ‘t poesje dat dol is op frutsels en friemels. Ik wil graag meedoen en speel dan met de losse attributen. Vrouwtje heeft boven op de kamerkast wat losse zijdebloemen liggen als decoratie en daar wil ze vandaag mee aan de slag gaan om wat voorjaarskleuren op de voortafel te zetten, puur voor de gezelligheid en zonder dat het vergaat. Zijdebloemen hebben mooie kleuren en blijven mooi zonder verzorging.

Vrouwtje is van “de kleurtjes”, het vrolijkt haar op en doet haar humeur goed zegt ze altijd. Het was best gezellig en dit is uiteindelijk het resultaat geworden. Al heb ik ‘t vrouwtje zo nu en dan wat bloemetjes ontfutseld en was ik ermee aan de haal gegaan, ik heb ze in ruil voor een snoepje weer aan haar teruggegeven. Maar nu mag ik er niet meer aankomen anders maak ik vrouwtjes mooie voorjaarsweer-decoratie kapot.
Ik vind ‘t gezellig om samen met vrouwtje te zijn...even de aandacht voor mij alleen. Gelukkig was poesje Shiye even buiten op ‘t poezenterras en kon ze niet binnen want de keukendeur zat dicht handje_mond , ik had wel even een binnenpretje toen ik Shiye met grote ogen door ‘t venster zag kijken wat wij allemaal aan ‘t knutselen waren. Wat zou ze er ook graag bij zijn geweest...gelukkig verkoos vrouwtje mijn quality-time boven ‘t binnenlaten van poesje Shiye.

Gemaakt door Kunena