Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp: In & om Poezenvrouwtjeshuis / snikhete dag ..eindelijk verkoeling

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Mislukt...opnieuw de hele klus klaren 24 juni 2020 16:23 #26191

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13517

Mislukt...opnieuw de hele klus klaren

Weer die parasol uit elkaar...pfff en dat met deze hitte..maar ja de Persjes moeten een parasol om ze te kunnen beschermen tegen de hitte van de zon. Het is zo extreem warm en ze willen nu eenmaal liever buiten zijn...

Ach ja..ik kijk wel of het strakjes wat minder warm is en ik er maar weer voor ga zitten ...toch die molen maar weer in werking zetten want ik krijg het hele gevaarte niet de lucht in (om het zo maar te zeggen). Het is denk ik te zwaar ..vandaar natuurlijk uitgerust met dat draai-molentje .
Ik dacht creatief te zijn ...gisteren misgedacht...en vandaag moet het weer in orde komen.
Waren die parasols maar niet zo duur dan kocht ik een nieuwe...!

Toch laten we de moed niet zakken ..we gaan ervoor en krijgen het vast wel weer in orde!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Parasol van Persjes...opnieuw de hele klus 25 juni 2020 17:51 #26194

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Parasol van Persjes...opnieuw de hele klus zien te klaren

swing _vingertjeso. swing

He..he, eindelijk..hij doet ‘t weer. Kan alleen doordat het zo’n grote spanwijdte heeft via het kastrol in ‘t molentje uitgeklapt worden!
Weer een hele avond eraan gespendeerd maar ja...het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. De Persjes zijn er zoooo blij mee. Nu hebben ze hun grote parasol weer terug ...deze geeft veel meer schaduw dan de kleine deed.

Deze is ook hoger op de stok en dus past de grote klimpaal er beter onder. Fijn hoor dat hij weer staat. Al loopt bij mij het water van mijn rug ...
Nu maar hopen dat hij deze zomer volhoudt en ik niet weer hoef te sleutelen.
Ik moet ook weer nieuw koord kopen zodat dit op voorraad is want dit soort tegenslagen komen altijd onverwachts als je niet 1,2,3 naar de winkel kunt.

Zie die Shiye heerlijk languit liggen in de schaduw....
Persjes blij...dan is ‘t vrouwtje ook content!

Ik verwissel het water van ‘t buitenfonteintje nu zo’n 6 keer per dag...dan is ‘t weer fris en koel en ik merk dat met name Zatou dat erg op prijs stelt. Hij drinkt daardoor veel meer dan voorheen. Dat doet mij deugd.

Pepe daarentegen is veel binnen en amper buiten te vinden...ja in de avond als ‘t wat afkoeld..dan wil ze wel even ‘t poezenterras op om zich een plekje te zoeken op de stenen rand van de bloembak bij de glasafzetting naar de achtertuin. Ze kijkt daar wat naar de vijver.

Tiamo heb ik wel betrapt dat hij met zijn achterlijf in de zon lag vanmiddag...zijn vacht voelde gloeiend heet aan...zijn koppie lag in de schaduw. Hij is zo mager ...maar ja hij is dan ook al oud he..
Ik ga kruiden voor hem bestellen dat hij misschien nog wat beter in zijn velletje komt te zitten en wat meer spek op de botjes krijgt want momenteel kun je hem bijna “horen lopen” zo steken de botjes erdoor.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / snikhete dag ..eindelijk verkoeling 27 juni 2020 22:26 #26204

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Snikhete dag ...eindelijk verkoeling in de namiddag !

_voetje Wolken pakken samen in de namiddag...poes Knoetje schrok ervan dat ze gerommel hoorde in de verte waar het al was losgebroken.
Snel pak ik alles samen en ruim het weg, poezenpaaltjes, poezenstoeltjes alles moet naar binnen. Kussentjes weg en zien dat ik de andere wat stoerdere poezels naar binnen krijg want met onweer en een natgeregend terras wil ik niet dat ze met de bliksem buiten lopen in het water. Het zal maar “ inslaan” .
Nee iedereen moet naar binnen maar dat valt nog niet mee want zij denken daar anders over en zoeken plekjes onderop de grote klimpaal die ik ter bescherming onder het “zonnedoek “ heb gereden. Zij vinden dat een prima plekje..maar vrouwtje denkt daar anders over. Het valt dus nog niet mee om ze allemaal binnen te krijgen. Ergens begrijp ik ‘t ook wel...het koelt lekker af en er stond een koele bries...een verademing !

Uiteindelijk werd het heel erg donker door de beladen en samengepakte donderwolken...

Uiteindelijk brak het geweld los, donder, bliksem en heftige regenbuien.. In mum van tijd stond ‘t blank

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Gemaakt door Kunena