Windkracht zet flink aan in de loop van de ochtend...
Gisteren al wat voorzorgsmaatregelen getroffen in de achtertuin, daar hingen wat metalen slingers rond de vijverrand om de Reiger af te schrikken. Deze toch maar uit voorzorg weggeborgen. Ook alle losse voederhuisjes etc. Weggehaald. De tuinbank met beschermhoes erover verzwaard door er de parasolvoet van bijna 50 kg en wat zware bloempotten tegenaan en op te zetten. Alle poezenmandjes en bloempotten staan veilig in de garage evenals mijn hangstoel want die kan immers ook wind vangen. Voor de rest is ‘t op hoop van zegen en een schietgebedje doen. Ik heb mijn Italiaanse Mariabeeldje weer even uit de vitrinekast gehaald en haar gevraagd om mijn huis en tuin veilig en ongeschonden uit de storm te laten komen. Dit beeldje heeft in de huizen waar zij stond toen daar een aardbeving gaande was...alleen die huizen waar ze in stond veilig gehouden. Overal lagen huisjes in dat dorp in puin behalve waar deze Maria stond.
Dit is ook het beeldje dat in het winkeltje stond dat is blijven staan toen het huis dat eraan vast zat ingestort is. Vanaf die tijd werd het winkeltje druk bezocht en zorgde het er tevens voor dat deze oudere mensen die amper een boterham konden verdienen met de verkoop van religieuze beeldjes en voorwerpen, een goed inkomen. De beeldjes waren na het nieuwsbericht niet meer aan te slepen.
Mijn belde heb ik van mijn wijlen tante Emmy mogen erfen. Het zat onderin een doosje tussen wat losse lepeltjes en beeldjes. Ik heb ‘t meteen in mijn vitrinekast gezet welke in de avond verlicht is. Ze staat vlak bij ‘t glazen deurtje en kijkt op mijn neer onder haar glazen stolpje. Ze is al gedateerd maar ik koester haar en roep haar met gebed aan als er onheil op komst is om ons veilig te houden (woning, tuin, mijn Persjes en ikzelf natuurlijk)
Tja ik weet ‘t ...sommige lezers zullen denken...daar geloof ik niet in....maar ik...ik heb er het volste vertrouwen in dat zij mij ook dit keer door de storm Ciara heen helpt en haar licht zal laten stralen. Ik voel me veilig door haar aanwezigheid.
Hier een fotootje van het beeldje. (Sla het op in je telefoon en vraag....gewoon vragen of ze jou ook veilig wil houden mocht je er behoefte aan hebben, ze helpt iedereen die het vraagt!!! )
Maria Mystica Rosa

Oh ja ... en lieve mensen, DENK OOK AAN DE OUDERE DAME OF HEER NAAST JE DIE WAT MINDER TER BEEN IS!
Zorg voor je buren en help ze om losse bloempotten en of tuinmeubilair binnen te zetten. (Help elkaar )
Als jij op pad gaat voor de boodschappen, vraag dan of je ook voor haar iets mee kunt nemen en check met de tips hierboven
of ook zij goed voorbereid is tegen storm.