Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
05 dec 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kleine Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / rondneuzen in de achtertuin... 28 nov 2020 19:53 #26485

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13759

Persjes mogen nog even rondneuzen in de achtertuin...

paw Trigger vermaakt zich kostelijk...

paw dit wil ik elke dag wel ....

paw zoveel te zien....

paw ik kijk mijn ogen uit...

paw Oh ...leuk joh...snif-snif..leuk he dat zo rondstruinen tussen de plantjes rond de vijver. Dit zijn de laatste bloemetjes die nog in bloei staan, ze zullen snel verdwijnen nu de nachtvorst inzet!

paw Balen zeg...we moeten alweer terug...heeft vrouwtje niet nog wat meer bezigheden hier in de achtertuin..ik kan er geen genoeg van krijgen!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / vanavond zit ik voor de buis... 02 dec 2020 18:19 #26488

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

vanavond zit ik voor de buis, met de poesjes...

_voetje vanavond komt de familiefilm “ a streetcat named Bob”, waargebeurd verhaal .

RTL8 om 22.32 uur

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Flink gevroren.... 10 dec 2020 11:29 #26512

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Flink gevroren afgelopen nacht...goed koud buiten

_voetje Dat viel effe tegen deze ochtend, zelfs Toutie wilde niet lang buiten zijn...al snel zat hij voor ‘t raampje bij de keukendeur om weer binnen te mogen. Dat wil wat zeggen want Toutie is een echte “dye-hard” als het om “buiten zijn” gaat. Die laat zich niet snel verleiden weer binnen te komen, meestal moet ik hem vangen en dwingen, zelfs als hij kletsnat is geregend!

Maar deze ochtend leek het ‘m toch te gortig. Hij heeft wel zijn vaste snuffel-rondje gemaakt hoor maar hield ‘t snel voor gezien. De Mezenfamilie zat al vrolijk te kwetteren, zodra ze mij zien laten ze van zich horen om nog maar even aan te geven dat ik vooral de pitjes wil bijvullen en het lepeltje vogelpindakaas niet vergeet toe te voegen in een van de kokosnoten die er hangen.

Ook aan de voorzijde van ‘t huis is het een drukte van jewelste in de boom op de hoek van de tuin. Ik heb wat oude roestige hangers opgeknapt en voorzien van een nieuw laklaagje zodat ze weer toonbaar zijn en die hangen nu verspreid aan de verschillende takken te bungelen in de wind. Gisteren probeerde een Roodborstje zo’n bungelende pot met wat Vogelpindakaas erin aan te vliegen maar dat viel deze waaghals toch flink tegen. Als ik ‘t goed gezien heb dan heeft ‘t Roodborstje 1 klein hapje kunnen pakken maar moest ‘t al snel af laten weten...te vermoeiend en ‘t gevleugelde vriendje kon niet landen op de rand van de pot (te glad en geen houvast).

Ik heb voor ‘t Roodborstje wat Meelwormen die ik voor de visjes had liggen op de grond gestrooid, zo heeft is het eerlijk verdeeld.
De boom is heel de dag een vergaar-pot van vogeltjes, het vrolijke getjilp en levendige gefladder stemt mij vrolijk in deze moeilijke tijd en toch ietwat sombere dagen die op je gemoed werken. Deze kleine wezentjes brengen wat leven in de brouwerij en zijn dankbaar voor de weinige zonnepitjes die ze onderling moeten verdelen. Maar...ik denk elke dag aan ze en krijg er zoveel voor terug!

Ook de Persjes vermaken zich kostelijk door urenlang voor ‘t venster te liggen en hun capriolen te volgen. Een enkele keer is er een “brutaaltje” dat een grote meelworm uit ‘t doorzichtige met zuignappen bevestigde voerbakje aan de ruit komt pikken. Schijnbaar hebben ze door dat de Persjes ze wel kunnen zien maar dat het glas zorgt dat ze er geen kwaad kunnen doen. Sumi staat soms helemaal tegen de ruit aan en reikt met zijn grote voorpoot naar ‘t etende vogeltje dat rustig blijft doorpikken. De heftige pik-geluiden resoneren tegen ‘t glas aan en maken geluid ...dit verhoogt ‘t instinct van Sumi...maar ergens lijkt hij te weten dat ‘t vergeefse pogingen zijn en laat zich al snel weer terugzakken op de vensterbank terwijl zijn ogen gericht blijven op deze gevederde waaghals!
En zo is er interactie...”live tv” noem ik dat.
Afijn weer een nieuwe dag en we tellen inmiddels af naar Kerstmis.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Foei..maar dat mag NIET!!! 12 dec 2020 12:22 #26522

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Foei..maar dat mag NIET!!!

Stoute buurtkat blijf van onze gevederde vriendjes af!

_voetje Wat is dat nu...zie ik dat goed? Maar dat mag NIET

paw Lieveke Oh gelukkig vrouwtje heeft t nu ook gezien, wij hielden deze deugniet al een tijdje in de gaten. Hij heeft zijn snode plannen nog niet kunnen uitvoeren.

paw Pepe Ik hoor de voordeur, vrouwtje stapt erop af , nu zal hij wel in de startblokken staan om weg te vluchten zodra hij haar ziet of hoort komen.

paw Lieveke: Nou dat zou je denken ja...maar ik zie heel wat anders ..die kat is niet bang van vrouwtje..kijk maar, hij blijft gewoon wachten tot ze bij de boom is! Zou jij dat durven Pepe..wat een lefgozertje! Eens kijken hoe dit afloopt...spannend!!

_voetje Zeg ga mijn boom eens uit...wat denk jij wel...onze Meesjes de stuipen op ‘t lijf te jagen, dat accepteer ik niet hoor! Oh en nog brutaal ook!! Gewoon blijven wachten tot ik bij de boom ben en een closeup-foto kan maken, jij durft wel zeg. Maar nu is ‘t welletjes..schiet op...hup ..wegwezen jij ..ga je mijn boom uit anders jaag ik je eruit. De vogeltjes moeten hier in alle veiligheid en rust kunnen genieten van de lekkernijen die ik hier voor ze serveer aan de verschillende takken en het is zeer zeker niet de bedoeling dat jij ervoor gaat zorgen dat er straks geen vogeltjes meer komen. WEGWEZEN..NU ! Scheer je weg!

Uiteindelijk heb ik deze lefgozer uit de boom kunnen krijgen, deze slag heb ik gewonnen. Even nog is hij kort terug geweest en had zich verschanst onder de struik waar het Roodborstje en ‘t Boomklevertje zich zo nu en dan wat lager bij de grond in begeven. Voor nu is ‘t weer veilig. Gelukkig had ik ‘t opgemerkt hoewel deze nieuwkomer van een buurtkater (had ‘m hier nog niet eerder gezien) een goede schutkleur heeft en bij stilzitten in de boom...niet opvalt daarom heb ik er een rode pijl bij geplaatst die zijn plekje verraad.

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / gezelligheid bij de voordeur... 19 dec 2020 13:42 #26533

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Geen kerstboom , maar wel gezelligheid bij Poezenvrouwtjes voordeur...

_voetje Geen kerstboom en binnen in huis weinig tot geen kerst terug te vinden. Misschien hier en daar een klein detail maar daar blijft ‘t dan ook bij voor mij. Wel vind ik bij ‘t thuiskomen een beetje gezelligheid bij de entree belangrijk. Kaarsjes branden er bijna altijd voor deze of gene die mij vraagt voor hen te bidden en een kaarsje op te steken. Mijn geloof zegt altijd dat je zo’n kaarsje eenmaal aangestoken niet zomaar ineens uit moet blazen...het moet vanzelf uitgaan en dus in zijn geheel opbranden om het gebed en het licht waarin je de persoon zet zo lang mogelijk in ere te houden. Ik doe het graag, ‘t is geen moeite en dan is ‘t hier buiten zonder gevaar voor mijn Persjes. In huis kan er vanalles gebeuren zoals ooit in ‘t verleden dat ik achter mijn kater aan moest waarvan zijn staart flam gevat had. Beestje in paniek, rende alle kanten op met een brandende staart en overal het vuur verspreidend doordat hij bij de vitrage ging zitten.

Mijn prioriteit was om hem te pakken te krijgen en het vuur te doven om brandwonden te voorkomen. Gelukkig maar een kleine brandwond waar ik wat honingzalf op heb gedaan en een pijnstilling heb gegeven. Zo is de buitenlantaarn ontstaan, een brandend waxinelichtje kan daar rustig het gebed en ‘t licht verspreiden terwijl ik mijn huis verlaat voor een boodschap. In de zomer en het voorjaar pas ik ‘t thema gewoon aan met bolletjes uit de tuin die nog op uitkomen staan. Zo is het altijd een warm en welkom gevoel voor de postbode. Weer eens iets anders en ik kan mijn creativiteit uiten.

paw Ja en we blijven natuurlijk wel in Poezelige kerststerren..vond deze nog op zolder en dacht...he die heb ik ook nog...wat gaan we ermee doen?
Welnu..hier zijn ze beland, bij de entree van de voordeur, best schattig toch? We zijn niet voor niets...’t Poezenvrouwtje handje_mond

Discussie gesloten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Kerstavond met de Persjes... 24 dec 2020 17:14 #26551

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Kerstavond met de Persjes...

_voetje Ach ja...Kerst voelt toch wel wat vreemd dit jaar, ik ben wat melancholischer dan andere jaren is wat ik merk. Ik heb op ‘t poezenterras ook wat extra waxinelichtjes aangestoken om het wat sfeervoller te maken want voor nu voelt ‘t nog wat kil ...’t kerstgevoel ontbreekt me dit jaar. Misschien dat ‘t nog komt...ik laat ‘t maar op me af komen. Ook bij de voordeur zijn de kaarsjes ontstoken, ik zie ‘t wel niet en hoef ook niet meer de deur uit..maar het staat zo gezellig voor de mensen die langswandelen met de hond. Het is ook zo opvallend rustig op de weg.

_voetje De Persjes zal ‘t worst wezen...die hebben ‘t altijd goed en zijn allang in dromenland. Poes Knoetje is bij mij in de hangstoel gekropen. Dit is haar vaste plekje aan ‘t worden. Zodra ik ga zitten...is ze er als de “kippen bij” waarna ze zich tussen mijn been en de leuning wurmt om zich lekker te nestelen. Als ik haar dan even aanraak en wat liefdevolle woordjes toespreek dan maakt ze een zacht geluidje..zo van...het is goed vrouwtje..dank je !
Samen kijken we dan tv en schommelen wat heen en weer, zo ook deze kerstavond.

paw Knoetje: Ik ben al vertrokken hoor...lekker knuffelend tegen vrouwtje aan, mijn kerst kan niet meer stuk!

Voor alle lezers: dank je wel dat jullie onze avonturen volgen, wij wensen jullie mede namens de Persjes een gezegend kerstfeest.
Fijne dagen ...en blijf gezond!

zwaai

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena