Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Samen wakker worden... 24 okt 2020 09:52 #26398

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13703

Samen wakker worden...

paw Knoetje; Ah eindelijk , ik zie beweging, vrouwtje is wakker, tijd voor mijn knuffelmomentje van de dag. Elke ochtend hetzelfde ritueel... nu moet ik snel zijn want Toutie zit al bij vrouwtje op bed en anders incasseert hij mijn kusjes... dat laat ik niet gebeuren, nee dat is mijn momentje met vrouwtje!!

paw Toutie; hi hi die Knoetje... kom slaapkop.. in de pootjes want anders kruip ik lekker bij vrouwtje om in d’r nek te kroelen en ben ik je te vlug af... hup.. opschieten dan... !

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / snuffelronde op ‘t poezenterras... 31 okt 2020 12:33 #26413

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

snuffelronde op ‘t poezenterras...

paw Toutie: Kom vrouwtje schiet eens op want wij kunnen de kamerdeur niet openen...Tjonge..wat duurt dat toch lang, waarom moeten mensen wassen met water en die lappen aandoen om naar buiten te gaan..ik begrijp er niets van!

paw Lieveke: Geduld Toutie...mensen hebben niet zoveel haar als wij en zijn anders in hun blootje..dat is koud. En zij hebben niet zoveel speeksel als wij ...weet je wel hoeveel zij moeten likken om heel dat lijf schoon te wassen? Daar is geen beginnen aan joh...ik snap dat wel.

paw Toutie: Nou ..zijn we d’r allemaal? Ja..open die deur!

paw Toutie: kijk ..hier zitten de padjes verstopt onder de omgekeerde bloempotten en verscholen tussen de bladeren..hier moet ik zijn!

paw Shiye: heb je iets gezien of gehoord daar tussen ‘t blad in de lage bloembak ..Toutie?

paw Toutie: ja hier ritselt wel iets..maar ik heb ‘t nog niet gevonden...he jammer dat er nog zoveel blad aan die Dahlia zit...ik heb geen zicht!

paw Shiye: ik kom wel van deze kant en stap hier de bloembak in en dan sluiten we (wat er dan ook zit..) samen in zodat ‘t niet meer weg kan komen...

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

In & om Poezenvrouwtjeshuis / ontvangstcomité benedenverdieping 01 nov 2020 11:01 #26424

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zie hier mijn viervoetige harige “ontvangstcomité “ op de benedenverdieping

_voetje Eenmaal beneden gekomen rest mij alleen nog de kamerdeur te openen zodat dit stel dat er ongeduldig voor staat te trappelen hun beneden gebleven huisgenootjes een heel goede morgen kan wensen...

_voetje Zo ziet het welkomst-comité er dan uit...allemaal present en draaien en miauwend om ons heen. De een wat nieuwsgieriger dan de ander. Sommigen kijken vanaf een wat verdere afstand toe en sluiten zich dan aan bij de groep om eten jengelende vriendjes. Op naar de keuken want daar staat het te gebeuren. Knorrende maagjes worden gevuld en vers water in ‘t schoongewassen waterfontein gedaan voor een nieuwe dag! Het mag ze aan niets ontbreken in huis van Poezenvrouwtje.

_voetje Natuurlijk zijn er uitzonderingen...deze 2 roodharige en veel ondeugendere en ondernemendere Persjes willen weten wat er boven nog te beleven is. Wat doen die daar elke nacht...wij willen dat wel eens weten...is daar eten? Iets wat wij niet hebben en zij wel? Wij gaan op onderzoek uit en sluipen stiekem door de geopende deur...zodra vrouwtje ons in de smiezen heeft zetten Shiye en Sumi er de “spurt in” en snellen met z’n tweetje als een geolied team de trap op richting badkamer. Lang zal ‘t avontuur niet duren want ook vrouwtje is in een mum van tijd naar boven gesneld om het tweetal hun ondernemingsdrift te ontnemen en terug naar AF te sturen. Hup...en snel een beetje...ja loop maar door de trap af...naar boven kon je ook met 2 treden tegelijk en een flinke snelheid..naar beneden kan ook wel wat vlugger dan met 1 tree tegelijk en er dan op te gaan zitten pauzeren. Met grote tegenzin krijg ik ze naar de onderverdieping. Nu aan de slag want er moet eerst schoongemaakt worden voordat ik het eten voor ze op de grond plaats.

_voetje uiteindelijk is alles schoon en fris, LR-afvallade geledigd, waterfontein schoongesopt en voorzien van schoon en fris water, nu is het tijd voor het verorberen en genieten van het ontdooide diepvriesvlees met wat heet kokend water aangelengd. Ze zijn er dol op en het houdt ze gezond omdat het dicht bij hun natuurlijke voeding blijft. Zodra de schaaltjes op de grond staan zijn het allemaal voor even vriendjes en is er geen hiërarchie in de groep. Ze delen de schaaltjes met elkaar en het is “stil” ...geen miauwgeluidjes maar alleen Smek-en-Smak-geluidjes!! (Zooo schattig...dit tovert een glimlach op mijn gezicht als ik dit tafereel aanschouw) Ze zijn zooooo ontzettend belangrijk in mijn leven..ze houden mij in moeilijke tijden op de been, voor hen sta ik op als ik een zware dag heb...voor hen is het Poezenterras er gekomen, waar ik mij te midden van mijn harige vriendjes ook kan begeven. zo geeft ik wat aan hen en zij wat aan mij als hun vrouwtje. Ik bof toch maar met dit poezengezinnetje. Vandaag tel ik deze zegeningen...juist vandaag dank ik ook mijn Heiligen voor dit alles, want vandaag is het 1 november 2020 en is ‘t Allerheiligen.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Zwoele herfstdag 02 nov 2020 07:22 #26427

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zwoele zacht druilerige herfstdag ... zo raar!

Om 06.00 uur deze ochtend gooide ik de afvallade leeg van de LR, eenmaal buiten waaide er een zwoele bijna warme herfstwind en dat voelde zo vreemd. Het is een beetje druilerig maar zo gek die warmte. ( niet dat ik t erg vind hoor...ik ben namelijk geen ❄️ wintermens)
De verwachting idie je hebt is dat t koud en guur zou zijn maar de buitenthermometer geeft 18 graden aan. Dit zijn eerder zomerse weersomstandigheden.

Aan de andere kant is het fantastisch voor mijn gasrekening... ontvang ik misschien het teveel in rekening gebrachte geld terug! Ook wel eens 😀 leuk, nietwaar.

Kleine Toutie was niet meer te houden en glipte meteen mee om zijn vaste plekje op t poezenterras in te nemen. Die zal gedacht hebben; “ zo... nu heeft vrouwtje geen reden om mij binnen te houden... jippie... mijn dag kan niet beter beginnen “

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Zonnige herfstdag 06 nov 2020 13:15 #26435

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zonnige 🍂 herfstdag voor de Persjes...

🐾 Oh wat is t leuk om hier bovenop t bruggetje over de vijver te mogen zitten, dit heb ik altijd al eens gewild. Hi hi... Trigger is er ook hoor, hai die Triggy... heb jij je verstopt onder de grote struik aan de overkant van de vijver?

🐾 Trigger; Hi Zatou.. ja dit is leuk he.. wij met z’n tweetjes even heel dicht bij de vijver. Hier konden wij vanachter t glas alleen maar van dromen.. nu kunnen we zelfs “ IN “ de vijver kijken en ons pootje erin steken! Ik zit met mijn zwarte schutkleur verdekt opgesteld. Nu maar hopen dat vrouwtje lang werk heeft in de tuin... des te gunstiger voor ons. Oh wat is t zonnetje lekker fel en warm, voel jij t ook?

🐾 😮 zo jammer... he bah t is alweer voorbij.. deze vrijheid achter de glazen tuindeur. Maar weet je Triggy.. we kunnen beter gehoorzaamheid tonen want dan mogen we een volgende keer ook weer even mee zodra vrouwtje wat bezigheden heeft! Als we nu niet luisteren en ze ons moet vangen.. dan gaat dat nooit meer gebeuren en dus kunnen we nu beter meteen komen ... hoorje...vrouwtje zegt ook al “ goed zo Trigger en Toutie.. dat is lief, goed geluisterd!!”

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis / Uitbuiken en luieren 22 nov 2020 12:34 #26466

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Uitbuiken en luieren op zondagochtend

paw wij hebben onze buikjes rond gegeten en nemen nu alle tijd om lekker uit te buiken en wat te luieren.
Buiten is d’r niks’an... het is somber en t miezelt, t is koud en nat... dan maar languit op vrouwtjes wollen karpet.

paw Knoetje: Ik lig naast vrouwtje in de hangstoel, samen schommelend..doezel ik wat in, dit is tegenwoordig mijn vaste plekje! Goede keus 👍 toch!!

Gemaakt door Kunena