Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
02 mei 2021

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk katertje Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
Dagelijkse perikelen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Soms zit ‘t allemaal tegen... 17 mrt 2021 14:09 #26693

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13851

Soms zit ‘t allemaal tegen...

_voetje Soms zit ‘t leven even tegen, gebeuren allerlei dingen tegelijk of volgen elkaar kort op!
Hoeveel pech ...zo voelde het, helaas kon de timing niet slechter. Alles speelde mee, emoties, een groot apparaat dat nodig is voor dagelijkse behoeften en dus onmisbaar in de keuken wat je niet zo maar even kan vervangen. Ik koop liever niet op afbetaling en spaar liever eerst voordat ik iets aanschaf. De koel-vriescombinatie was niets kwalijk te nemen. Hij heeft 24 jaar trouwe dienst gedaan en het nog nooit eerder af laten weten. Gelukkig was ‘t buiten goed koud en kon ik daar tijdelijk mijn koel-producten stallen. Goede raad was duur...natuurlijk komt dit altijd onverwacht.

Uiteindelijk na lang zoeken op internet een goede gebruikt exemplaar met hier en daar wat schade aan deur en zijkant op de kop kunnen tikken. Denk je dat je de oplossing hebt...niets was minder waar, hoe krijg je een vervangend apparaat vanuit Giethoorn in mijn keuken. Ook het afvoeren van mijn defecte 2 meter hoge koel-vriescombinatie bleek niet zo makkelijk als gedacht. Zie zo’n monster maar eens te vervoeren. Ik kreeg hem amper versleept naar ‘t midden van de keuken.

Tja...en dan denk je dat je het gehad hebt maar de vervangende koelvriescombinatie is vele malen kleiner en lager dan de oude...24 jaar lang heb ik er keuring omheen gewit ...dit werd nu pijnlijk duidelijk...tot overmaat van ramp begin je met goedkoop witsel...wat duurkoop blijkt te zijn want alles moet niet 2x voor het “goed dekkend” is...nee ...het moet wel 4x . Wat heb ik mezelf op de hals gehaald. Trapje op ...trapje af.. de Persjes vonden het witsel ook erg leuk en liepen er doorheen met als gevolg, overal poezenvoetjes op mijn plavuizen. Mijn geduld werd danig op de proef gesteld kan ik je zeggen. Uiteindelijk is de nieuwe koelkast voor een aangepast extra bedrag gebracht door de verkoper. Even een aderlating maar uiteindelijk had ik geen keus.

Uiteindelijk moest ik ook het plafond en de andere aansluitende muren witten...als je eenmaal begint dan ben je aan de beurt. Het hele gebeuren heeft me veel energie gekost en dus ben ik weinig op ‘t poezenforum geweest. Ik had gewoon de puf niet .... ik heb ‘t over meerdere dagen uitgesmeerd om de open keuken en huiskamer weer netjes en toonbaar te krijgen.

_voetje En zie hier...’t vervangende apparaat, zojuist geplaatst en tegen de net gewitte muur geschoven, het was inmiddels al laat op de avond geworden.
Deze keuken-hoek is gedaan...nu de rest nog!

De oude koel-vriescombinatie die ik ooit van mijn overleden vader cadeau heb gekregen bij het intrekken van deze woning...tja ..dat kostte me nog wel even wat traantjes want het was ‘t laatst tastbare wat ik van hem heb gehad en nu naar de stort moest afvoeren. Dat was nog wel even een “dingetje” . Uiteindelijk heb ik me ook daar overheen gezet en er afscheid van genomen. Nu maar hopen dat de rust mag terugkeren...mijn gebroken teen weer rust kan geven om te genezen, want het forceren heeft hier geen goed aan gedaan...maar ja...wat moet..dat moet! Even doorbikkelen en niet zeuren de klus moest geklaard.

Wie weet blijf ik voorlopig even gevrijwaard van tegenslag en mag het nu even voor de wind gaan!
Wat wel leuk was...doordat ik in alle hoeken en gaten kwam vond ik de 2 speeltjes weer die ik jaren terug had opgeborgen omdat de Persjes er even op uitgekeken waren...nu zijn ze weer favoriet en wordt er volop mee gespeeld. Wel zo leuk toch...ben blij dat ik ze dit plezier kan doen.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/Poezenvrouwtje is zoooo moe...! 18 mrt 2021 12:28 #26695

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje is zoooo moe...!

_voetje Vanmorgen wat later opgestaan dan anders, ik slaap onrustig, voel mijn schouder- en nekspieren van ‘t “boven mijn macht” witten van de muren en plafond. Daarnaast ligt Knoetje op mijn bed en dat hindert soms bij ‘t omdraaien. Veel wakker en een onrustige nacht dus besloten aan mijn lijfelijke behoefte toe te geven om voor 1 keer “uit-te-slapen” . Deze ochtend heb ik dat gedaan (het was koud op de slaapkamer, nachtvorst door ‘t iets openstaande raam) en het is me goed bevallen om nog even diep weg te duiken in ‘t donzen dekbed. Even bijtanken en mijn rust nemen om het energieverbruik weer aan te vullen. De Persjes hadden er totaal geen probleem mee en genoten met mij mee...alleen poes Lieveke kwam mij om 10.00 uur wakker maken...heel lief tikte zij met haar pootje zachtjes op mijn linker-wang...wachtte even en toen ik niet meteen mijn ogen opende herhaalde ze dit. Lieveke doet alles met zachtheid..zij doet haar naam eer aan, dat is ook de reden dat ik haar deze naam heb gegeven toen zij bij mij in huis kwam.
Ze is zo schattig...

paw Eenmaal beneden gekomen zat ze al snel in d’r eentje te spelen bij ‘t voorraam

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ wat knutselen en de Persjes doen mee! 22 mrt 2021 13:45 #26707

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

wat knutselen voor Pasen en de Persjes doen mee!

paw Spotje; Ik zit eerste rang zodat ik niets hoef te missen, de andere Persjes houden wat meer afstand en kijken toe... tja.. verschil in rangorde moet er nu eenmaal zijn.

paw Lieveke; Toch vind ik t niet eerlijk hoor, ik ben altijd van de partij zodra vrouwtje bezig gaat met frutsels en friemels, oh mijn poezenpootjes jeuken om even te spelen met al die reepjes gekleurde stof en die paaseitjes. Dit is echt het liefste wat ik doe.. maar ja poes Spotje laat mij niet toe! Nu zit ik hier op afstand en kijk toe... met lede ogen welliswaar.. wie weet krijg ik straks de kans toch even dichterbij te komen!

paw Lieveke; Gelukkig heb ik als enige nadien de kans gehad om vrouwtje te helpen met het maken van dit Paasstuk in de schaal op t voortafeltje. Vrouwtje rangschikte de bloemen in de schaal en ik haalde ze er weer uit.. uiteindelijk heeft vrouwtje deze strijd gewonnen en moest ik van t tafeltje af... jammer maar wel begrijpelijk! Toch is t ondanks mijn gespeel met de bloemetjes wel tot een fleurige Paasdecoratie geworden...waaraan ik mijn bijdrage heb mogen leveren!

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Lente begint... 22 mrt 2021 16:09 #26708

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Lente begint...

_voetje Poezenvrouwtje zegt: De eerste tekenen dat de Lente daadwerkelijk begint zijn zichtbaar. Wij doen aan recyclen... de uitgekamde zachte vachtresten uit de borstel en kam worden behoedzaam verzameld en in dit gaas-vormpje gedaan. Hangend en bewegend in de wind word het drukbezocht door de Mezenfamilies. Allemaal netjes wachtend tot de voorganger met een volle bek met vacht is vertrokken zitten ze verspreid op de takken van de boom. Zo schattig om te zien hoe ze kieskeurig hun keuzes maken in de kleur vacht die eruit getrokken wordt om met behulp van hun pootjes beter in de bekjes vastgepakt worden zodat de kostbare lading tijdens de vlucht niet verloren raakt. Wat zullen de eitjes ook dit jaar weer in een heerlijk zacht en warm bekleed nestje mogen uitkomen. Schattig he...tijdens mijn kopje koffie of thee geniet ik van deze live-tv die zich in mijn voortuin afspeelt.

_voetje Hier nog even een close-up foto van een drukke verzamelaar,
samen met vrouwtje-lief vliegt het Mezenpaartje af-en-aan !

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Nou dat weer... 27 mrt 2021 11:06 #26741

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Nou dat weer...

_voetje Er zijn van die tijden dat je pech...op pech..op pech hebt. Welnu inmiddels ben ik er even klaar mee. Sta je daar...kom je niet meer van je plek. Natuurlijk op een moment dat het helemaaaaal niet uitkomt. Snel bellen om de situatie uit te leggen en afspraken te verzetten. Mijn trouwe autootje van bijna 30 jaar oud heeft geen schuld, maar het tijdstip kon niet slechter! 🔧Accu kapot...

Pfff...uithuilen, diep ademhalen en doorgaan!!!

Ik ga mezelf een kop koffie maken, dat apparaat werkt gelukkig nog wel. Ik tel mijn zegeningen en bid dat al het andere nu even mag blijven functioneren.
Fijne zaterdag, gelukkig is de regenbui overgetrokken en schijnt ‘t zonnetje (nu ik weer hoog en droog thuis zit) . Nu maar even naar de Persjes kijken, hoe zij zich op de zonovergoten vensterbank neervleien om energie op te doen. Misschien moet ik hun strategie maar volgen en ook even wat zonnestralen oppakken onder het genot van mijn ☕️ warme, heerlijk geurende kopje verse cafeïne .

paw Knoetje: wat een fijn plekje, lekker indoezelen...

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Nou dat weer... 28 mrt 2021 11:09 #26744

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vervolg op :
“nou dat weer... Pech op pech..op pech!

paw Knoetje: hier hou ik ‘t wel uit vandaag....

paw Spotje: Mmmm..voel eens hoe warm de zon al is...

_voetje Na een kort nachtje slaap al vroeg weer in de benen. Tiamo had honger en liet zich horen. Gisteren ..laat in de middag, ik had nog net tijd om in een “race tegen de klok” voor 17.00 uur sluitingstijd wat eten voor mij en de Persjes te halen, arriveerde de accu. Om 16.30 u. nog vlug de oude eruit en deze erin gezet, starten en richting supermarkt. Dat is gelukt... al kostte het veel stress en energie, wat ben je toch onthand zonder je vervoersmiddel. Mijn kleine rugzakje (autootje) doet ‘t weer. Toch hoop ik dat het nu even stopt met alle onverwachte tegenslagen. Ik heb “bedankt” ( schietgebedje) voor de vervangende accu en dat mijn vervoersmiddel nog even mee mag gaan en verder herhaal ik nu de affirmatie...vanaf nu loopt alles gladjes en op rolletjes, er is alleen nog maar vreugde in mijn leven!

De Persjes zaten al vroeg aan hun runderhart dat ik voor ze in dunne reepjes had gesneden. Zo kunnen ook de “tandeloze” Persjes het goed verorberen en krijgt ieder huisgenootje voldoende en evenredig binnen. Nu schijnt het zonnetje, lijkt een mooie dag te worden. Terwijl enkelen voor het Poezenterras kiezen liggen anderen binnen op de zonovergoten vensterbank vogeltjes te kijken.

Ik hou vandaag een Poezenvrouwtje-dag...dan doe ik alles op mijn eigen ritme, neem geen telefoon op als ik daar geen zin in heb , loop lekker in mijn duster rond en zit en lig waar en wanneer ik daar behoefte aan heb. Alleen de verzorging voor de Poezenkinderen gaat gestaag door, maar ja...zij zijn dan ook mijn “alles” om het zo maar te zeggen. Zeer zeker de Chinese Kruiden voor Tiamo zijn schildklier moeten strikt op tijd gegeven worden , evenals zijn oogjes zalven.
Voor de rest maak ik er echt MIJN Poezenvrouwtje-dag van!

paw Sumi: ik wil ook “Chillen” op die zonovergoten vensterbank ...

paw Shiye: rollebollen op de grond in de zon...

zwaai Geniet van deze zonnige dag en wie weet ...tot later (als ik er zin in heb!)

Gemaakt door Kunena