Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Kleine wereld deze zondagochtend… 21 sept 2022 17:26 #27369

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Ah wat leuk,Louisse is ook weer van de partij, welkom :welkom

Afgelopen nacht heeft t hier paar graden gevroren 🥶 was best frisjes vanochtend.
Fijne bijkomstigheid, het zonnetje schijnt hier ☀️

Fantastisch voor de poezels

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Klusjes in huis.. 22 sept 2022 16:45 #27372

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vandaag is ‘t de dag van “klusjes in huis”…

Vanmorgen eerst aan de gang geweest met een aanpassing in het deurtje voor de LR in de keuken op de benedenverdieping. Dat stond heel onhandig open omdat de trap die ik gekregen heb bij de 2e hands LR niet door het door mij gezaagde silhouet van poes Knoetje paste. Ik stoorde mij eraan en dus vanmorgen alle moed samengeraapt, garage ingedoken, papa’s decoupeerzaag opgesnord, tekeningen gemaakt en wat karton geknipt om een betere visuele indruk te krijgen van hoe het eruit gaat zien na ‘t uitzagen.

_sterretje Wil je het hele relaas zien dan is hier de directe link naar waar ik ‘t geplaatst heb bij poes Knoetje haar dagboek: Nieuwe deurtje LR met trapje voor Kiki en Knoetje

Uiteindelijk is dat gelukt en het resultaat ..dat mag er zijn, al zeg ik ‘t zelf.

Maar… dat was niet het enige klusje dat op mijn lijstje stond. Er komt een winter aan met hoge gas- & elektriciteitsprijzen die de pan uit rijzen!!!
Ik mag dan wel een geïsoleerd huis hebben…dat is niet meer helemaal volgens de laatste nieuwe normen. Ik heb dubbele beglazing maar in de voordeur zelf…daar zit enkel glas in en dus ben ik aan de slag gegaan met folie.

Een precies klusje waar je heel “zen’ van wordt. Maar ook heb ik een groot raam hoog in het trappenhuis naar boven toe. Op een ladder balancerend heb ik ‘t venster gewassen, de kleurtjes-folie (die anders is dan die op de voordeur zit) op maat gesneden en nauwkeurig erop aangebracht.

Het is zo prachtig geworden, ik ben zo blij met mijn keuze want dit maakt het niet zo donker, houdt zowel UV als koude tegen en het geeft als de zon erop schijnt allemaal mooie vrolijke prisma kleurtjes op de traptredes, de witte muren en het lijkt net bevroren glas-in-lood. Ik word er zelfs blij van en het tovert steeds een glimlach op mijn gezicht als ik de trap op of af loop.
Dus ook dat kan ik afstrepen en dan kan de geleende ladder weer terug naar de eigenaar en hebben de poezels hun poezenterras ook weer helemaal terug.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/voordeel van de trap LRIII 27 sept 2022 17:28 #27395

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Trap van de LRIII biedt een onverwacht groot voordeel

_sterretje Even dacht ik….jeetje die is groot en steekt ook best uit nu ik hem zo aan de LR-unit zie hangen. Ook schoot mij door t hoofd… is dit wel handig?

Welnu enkele dagen later merk ik op dat ik met name in de ochtend niet meer de neiging heb of liever gezegd behoef te hebben om met de bezem aan de slag te gaan.
Wat een verrassing dat deze trap bijna alle grit opvangt die de poezels meenemen vanuit de litter Robot. Normaliter stond ik alsmaar (ook door de dag) met de bezem te vegen of ik greep de handstofzuiger. Nu is dat niet meer nodig.

Ik was dus echt aangenaam verrast!

Behalve dat de oude spieren en botjes van poes Knoetje de toegang veraangenamen, is ook kitten Kiki in een mum van tijd in de “globe” om zich te verlichten.
Ben er dus heel erg blij mee…._happyrollin

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ 4 oktober 2022 / Werelddierendag 04 okt 2022 14:16 #27429

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Het is elke dag dierendag! Voor de meeste dieren is dit gelukkig ook zo. Die hebben een veilig thuis, krijgen elke dag eten en liefde.

_sterretje Fantastisch fijne dierendag toegewenst! _sterretje

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ 4 oktober 2022 / Werelddierendag 04 okt 2022 14:26 #27430

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_voetje Vandaag mag ‘t dan dierendag zijn … voor mij is ‘t een gewone dag waar ik zoals elke dag het beste doe voor mijn lievelingen hier in huis van “t Poezenvrouwtje.
Ze krijgen wat ze nodig hebben, zo ook deze 4e oktober (werelddierendag )

Vanmorgen vroeg op om 2 van mijn lieverds klaar te maken en alles voor te bereiden voor onze afspraak in de dierenkliniek. Kiki mocht wel haar verse vlees en kittenbrokjes, de andere vorige poezels ook maar Sumi moest al vanaf gisteravond nuchter zijn en blijven. Hij gaat vandaag voor een grondige gebitscontrole en -reiniging (tandsteen) . Ik had ‘t idee dat hij pijnklachten had en daardoor ook zo enorm heftige aanvallen uitdeelde aan de rest van de poezels…met name Knoetje, Toutie en nu ook kleine Kiki die nog een kitten is en wat eigenlijk vreemd is dat hij een kitten aanvalt.

De afspraak is gemaakt en staat voor deze ochtend.
Kiki gaat mee omdat ik haar wil inschrijven bij mijn eigen DA en …omdat ik graag gebruik wil maken van de expertise die zij hebben op oog-gebied. Het oogje van Kiki wordt vandaag beoordeeld of ik het zo laat als ‘t nu is (half open) of…dat ik het volledige oordeel dat er nog in zit laat verwijderen en het laat dichthechten. Spannende dag dus!

_sterretje Lees bij Sumi hoe het hem is vergaan en of ik ‘t bij ‘t goede eind had voor wat betreft dat hij gekweld werd door pijn.
_sterretje Lees bij Kiki hoe haar consult is afgelopen en wat DA John mij geadviseerd heeft. KLIK

:verliefd: Poezenvrouwtje

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Fijne (vroege 5.00 u. ) van deze nieuwe dag 05 okt 2022 06:19 #27437

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Fijne (vroege 5.00 u. ) van deze nieuwe dag !

De start van deze nieuwe dag mag dan supervroeg zijn maar ik was zo benieuwd naar hoe ‘t met Sumi is…
Hij lijkt beter in zijn vel te zitten, kwam opgewekt en begroette mij en Kiki zachtjes miauwend bij de deur. Zijn staart triomfantelijk overeind als een antenne liep hij vrolijk met ons mee richting keuken. Het deed me zo goed hem zo te zien…ik denk dat hij erg veel pijn heeft gehad want hij lijkt een andere kater te zijn.

De tijd zal ‘t leren maar ik hou goede hoop dat de ondraaglijke pijn die hij langere tijd heeft gehad hem “ grompy en cranky “ heeft gemaakt en zeer zeker van invloed is geweest voor zijn gedrag. Of ‘t hiermee is opgelost dat hij Knoetje, Toutie en nu ook kleine Kiki soms belaagde weet ik niet…de tijd zal ‘t leren maar ik zie een ander gedrag.
Dus “fingers crossed “ en hoop dat er wonderen gebeuren want weet je…die gebeuren soms zomaar als ‘t je toekomt.
Ik ga in iedergeval fijn deze dag in…:toonmijnhar

_voetje Mijn Sumi, hij is ook een heel lieve knuffelkater en vanmorgen liet hij zich van zijn beste kant zien..

Gemaakt door Kunena