Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avonturen en ondeugende streken van de Poesjes
Trigger, Spotje, Knoetje, Sumi, Zatou en natuurlijk kleine Kiki

Veel leesplezier toegewenst met vooral lachwekkende, vrolijke momenten !

In memoriam: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke †

Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Kleine wereld deze zondagochtend… 21 sept 2022 17:26 #27369

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14113
Ah wat leuk,Louisse is ook weer van de partij, welkom :welkom

Afgelopen nacht heeft t hier paar graden gevroren 🥶 was best frisjes vanochtend.
Fijne bijkomstigheid, het zonnetje schijnt hier ☀️

Fantastisch voor de poezels

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Klusjes in huis.. 22 sept 2022 16:45 #27372

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14113

Vandaag is ‘t de dag van “klusjes in huis”…

Vanmorgen eerst aan de gang geweest met een aanpassing in het deurtje voor de LR in de keuken op de benedenverdieping. Dat stond heel onhandig open omdat de trap die ik gekregen heb bij de 2e hands LR niet door het door mij gezaagde silhouet van poes Knoetje paste. Ik stoorde mij eraan en dus vanmorgen alle moed samengeraapt, garage ingedoken, papa’s decoupeerzaag opgesnord, tekeningen gemaakt en wat karton geknipt om een betere visuele indruk te krijgen van hoe het eruit gaat zien na ‘t uitzagen.

_sterretje Wil je het hele relaas zien dan is hier de directe link naar waar ik ‘t geplaatst heb bij poes Knoetje haar dagboek: Nieuwe deurtje LR met trapje voor Kiki en Knoetje

Uiteindelijk is dat gelukt en het resultaat ..dat mag er zijn, al zeg ik ‘t zelf.

Maar… dat was niet het enige klusje dat op mijn lijstje stond. Er komt een winter aan met hoge gas- & elektriciteitsprijzen die de pan uit rijzen!!!
Ik mag dan wel een geïsoleerd huis hebben…dat is niet meer helemaal volgens de laatste nieuwe normen. Ik heb dubbele beglazing maar in de voordeur zelf…daar zit enkel glas in en dus ben ik aan de slag gegaan met folie.

Een precies klusje waar je heel “zen’ van wordt. Maar ook heb ik een groot raam hoog in het trappenhuis naar boven toe. Op een ladder balancerend heb ik ‘t venster gewassen, de kleurtjes-folie (die anders is dan die op de voordeur zit) op maat gesneden en nauwkeurig erop aangebracht.

Het is zo prachtig geworden, ik ben zo blij met mijn keuze want dit maakt het niet zo donker, houdt zowel UV als koude tegen en het geeft als de zon erop schijnt allemaal mooie vrolijke prisma kleurtjes op de traptredes, de witte muren en het lijkt net bevroren glas-in-lood. Ik word er zelfs blij van en het tovert steeds een glimlach op mijn gezicht als ik de trap op of af loop.
Dus ook dat kan ik afstrepen en dan kan de geleende ladder weer terug naar de eigenaar en hebben de poezels hun poezenterras ook weer helemaal terug.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena