Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ mijn Poezenmama-dag 08 mei 2021 14:37 #26868

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Wens een fijne Poezen-mama-dag toe !

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Vijver en bloemetjes zaaien... 13 mei 2021 19:22 #26889

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vijver en bloemetjes zaaien voor mooie borders in de zomer...

paw shiye: Zo deze pik ik in voor vandaag, vrouwtje gaat de vijver doen, algen eruit halen en hier en daar wat zaad voor bloemetjes langs de over zaaien. Hier zit ik 1e rang en kan ik een beetje schommelen. Wij kijken toe vanachter ‘t glas en mogen niet de achtertuin in...balen hoor, want het liefst zit ik op dat bruggetje. Vrouwtje zegt dat ze ons niet steeds in de gaten kan houden en vind ‘t niet eerlijk om de ene poezel wel en de andere niet in de achtertuin vrij rond te laten lopen. Wij mogen een andere keer mee naar de vijver. Vrouwtje vertelde dat er veel padden-baby’s geboren gaan worden want ze heeft strengen met een soort van gel met eitjes erin verwijderd uit de vijver. Er zijn genoeg paddenbabytjes die nog geboren gaan worden hoor... De kikkertjes die komen strakjes...zodra de zon wat meer gaat schijnen dan krijgen we van die ballen met dril in de hoeken van de vijver waar het wat ondieper is zodat ze allemaal uitkomen. Dat wordt feest voor ons...want kikkertjes zijn leuk en die komen zodra ze kunnen rondhuppelen ons poezenterras op! _happyrollin Dolle pret dus en veel plezier om onze jachtinstincten uit te testen.

paw Zatou: Mij maakt ‘t effe niks uit...ik ga voor een dutje in deze poezenmand. Lekker buiten slapen, dat wil elke poezel toch...
Vanachter ‘t glas toekijken is niet zo leuk als erbij mogen zijn en dus ga ik lekker relaxen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Vrouwtje helpen doen wij graag... 14 mei 2021 18:50 #26898

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vrouwtje helpen doen wij graag...

paw Wij zijn erbij...of vrouwtje op kan schieten wanneer wij overal onze poezenpoten en -neuzen insteken... tja..dat boeit ons eigenlijk niet. Wij willen er gewoon bij aanwezig zijn en vooral niets hoeven te missen. Toutie werd al weggestuurd omdat hij met zijn mooie witte vacht lag te rollebollen op de Potgrondzak waardoor zijn witte kleur smoezelig werd en vol zat met klontjes potgrond. Ook verdwijnt er wel eens wat en moet vrouwtje het ietsje verderop terug zien te vinden omdat wij ermee gespeeld hebben. handje_mond zo leuk ...voor ons poezels dan!

paw Toutie: ik ben hier maar gaan liggen en kijk geamuseerd toe hoe vrouwtje de plantjes verpot en de roos voorziet van nieuwe vruchtbare grond in een veel grotere pot. Toen vrouwtje die grote pot uit de achtertuin had gehaald en de oude grond eruit, was ik erin gesprongen en begon te graven in de nieuwe potgrond...ik dacht vrouwtje haalt de roos uit de te kleine pot en die moet natuurlijk in een kuiltje..dus graaf ik dat vast voor haar...maar dat vond ze niet zo’n goed idee. En ja..ik moet wel toegeven mijn pootjes zaten tot aan mijn ellebogen vol met verse zwarte potgrond...niet zo handig voor een witte Pers. Eerlijk gezegd boeit ‘t mij niet zo dat ik schoon moet blijven..ik wil Toutie zijn en mezelf uitleven..lekker alles doen waar ik zin in heb! swing

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Poezenterras staat blank... 16 mei 2021 22:47 #26900

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenterras staat blank... binnenblijven!

paw Tjonge het gaat echt heel hard, de vijver loopt zowat over van al t hemelwater dat is gevallen. Het terras van de poezels staat volledig blank, t afvoerputje draait overuren.

paw hoosbuien zorgen ervoor dat zelfs door het zonnedoek heen, de buitenklimpaal drijfnat is geregend.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Eindelijk ..zonnetje laat zich zien ! 20 mei 2021 13:48 #26915

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Eindelijk ..zonnetje laat zich zien !

_voetje Hoe fijn is dat... ‘t zonnetje laat zich zo nu en dan zien, zodra ‘t door het wolkendek heen kan piepen zijn de Persjes buiten. Ze hadden er zo’n behoefte aan na wekenlang regen, regen en nog eens regen. Nu is ‘t droog en ze nemen ‘t ervan!

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2021/ Eindelijk ..zonnetje laat zich ! 28 mei 2021 20:11 #26939

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Eindelijk ..zonnetje laat zich zien en... belangrijker nog... ‘t is droog! !

paw wij zijn zo blij, onze dag kan niet meer stuk, we zijn buiten en ‘t is droog!!!
Samen met vrouwtje klusjes doen in de achtertuin en op t 🐱 Poezenterras. De bolle komen uit die ze geplant heeft en ik ( Toutie) knabbel graag aan de jonge blaadjes die nog maar heel pril hun kopjes boven de potaarde uitsteken.
neennee
Vrouwtje berispt mij meteen ... dat is echt niet leuk hoor! Ik kijk hier wat geschrokken 😮

_voetje Zo blij met mijn eigen kweek dit jaar. De bollen doen t goed in de potten, die in de volle grond heb ik nog niet gezien.. die komen misschien nu t wat warmer gaat worden, dit weekend.

Deze slaapmutsen staan al fier boven de grond en kleuren mooi oranje, ik heb ze dit jaar ook in andere kleurtjes te pakken kunnen krijgen... de zaadjes zijn wat later gezaaid, nog even geduld dus... dat zijn niet alleen andere kleurtjes maar ze hebben volgens t zakje ook dubbele bloementjes, nog mooier dan deze enkel-bloemige die wat bekender zijn !
Ik ben dol op ze , het is een dankbaar bloempje dat zoals de naam al zegt; ‘s avonds sluit en in de ochtend open gaat.

Gemaakt door Kunena