Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
10 jan 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:
Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ tranen de dag erna…† lieve Knoetje 06 okt 2022 11:00 #27441

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14296

tranen de dag erna…

† mijn allerliefste lieve Knoetje

Laatste foto’s van Knoetje † gisteren gemaakt in ‘t zonnetje in je favoriete mandje
Hier was jij altijd in te vinden…
_voetje de dag begon in tranen bij het zien van je lege mandje naast mijn bed. Je was zo speciaal, al vanaf de geboorte heb ik je met de fles grootgebracht als enig kitten heb ik je gekoesterd en veel einde en warmte gegeven. Dagenlang bij mij gedragen in mijn badjas tegen mijn hart aan want dan was je rustig en dronk jij je flesje goed leeg. Het is zo stil in huis , je laat zo’n grote leegte achter ondanks dat je nooit op de voorgrond trad. De momenten dat je er moest zijn als ik ‘t even moeilijk had dan waren jij en je beste kameraadje Spotje er altijd om tegen mij aan te liggen en even te duwen in mijn rug…zo van…hier ben ik hoor, ik ben bij je, weet dat!

Ook zo’n vast stekje van je lieve † Knoet, lekker in ‘t zonnetje

De beslissing viel me zo zwaar maar maar ik moest doen wat ‘t beste was voor jou , lieve Knoetje… ik mocht niet egoïstisch zijn en je nog langer bij mij houden. Achteraf bleek dat je nieren zo gekrompen waren en je pijn moet hebben gehad. Je hield ook niets meer binnen en de kleine beetjes die je at , kwamen er meteen weer uit. Toen ik je zag lopen , stram en met een bolle rug dacht ik ..dit kan niet zo, dit mag ik je niet aandoen.

Deze foto heb ik gistermiddag nog genomen…de allerlaatste niet wetende dat ik daarna afscheid van je moest nemen…
15 jaar heb ik je in mijn leven mogen hebben…:bidden:

Ik heb je in mijn armen genomen bij de dierenarts en je niet meer losgelaten tot jij je laatste adem uitblies. Nog even geknuffeld en geaaid en toen moest ik je daar laten. Toen ik thuis kwam kwamen Sumi en Toutie naar je reismandje toe waar ik je boekje en muisjes uithaalde…ik heb er een foto van gemaakt want het leek alsof ze door te snuffelen afscheid van je aan t nemen waren en beseften dat jij er niet meer in zat. Het raakte me zo… ‘t was vertederend om te zien. Dag lieve Knoet, ik ga je missen maar je beeltenis zal altijd het toonbeeld blijven van dit forum. Het is jouw foto die erop pronkt en dat zal altijd zo blijven. Jouw ogen die mij aankijken. Je was zo lief en zo mooi, dag lief meissie van me!

Hearts: :kaarsjebran Hearts:
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ tranen de dag erna…† lieve Knoetje 07 okt 2022 10:48 #27443

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
😪
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ tranen de dag erna…† lieve Knoetje 07 okt 2022 12:14 #27444

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

😪

Dankjewel 🙏 lieve Marleen. Ik weet als geen ander hoe bijzonder jij Knoetje vond…

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Poezenvrouwtje weer online 18 okt 2022 11:32 #27457

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

‘t Poezenvrouwtje is weer online…

Goede morgen allemaal,
Dankjewel Marleen voor het managen van het forum tijdens mijn ziekbed. Ik ben echt een tijdje van de wereld geweest en vond Marleen bereid de honneurs voor mij waar te nemen. Vanmorgen dacht ik weer een hele pief te zijn maar dat valt best nog tegen. Zodra ik wat gedaan heb slaat de vermoeidheid flink toe en lig ik voor pampus op de bank.

Kiki heeft mij gezelschap gehouden tijdens mijn verblijf in bed…die vond dat totaal geen straf en omdat zij vanwege Sumi boven moest blijven…vermaakte Kiki zich kostelijk op en onder het donzen dekbed. Mijn zieke lijf vond dat niet zo’n geweldig idee, zeker niet als ze met volle vaart over mij heen roetsjte. In de nachten was ze best lief, zeker als ik veel pijn had…dan kwam ze heel lief met haar kleine poezensnoet dicht bij en voelde ik haar adem op mijn gezicht, ze likte dan heel zachtjes het puntje van mijn neus…echt heel liefdevol. Ik denk dat ze aanvoelde dat het niet zo goed met mij ging. Even daarna lag madam op haar rug met haar pootjes in de lucht heerlijk te slapen (en natuurlijk…) op het beste stukje van mijn bed! Vaak heb ik haar aan de kant moeten schuiven omdat ik bijna uit bed viel.

Eigenlijk kwam ik alleen mijn bed uit voor een toiletbezoek en om 3x daags een maaltijd neer te zetten. Al strompelend de trap af met een fikse koorts is niet waar je dan zin in hebt maar ja… er moesten 5 hongerige maagjes gevuld worden. Het afscheid van Knoetje is mij heel zwaar gevallen maar achteraf had ik haar niet de zorg kunnen geven die ze door de dag nodig had met haar nierprobleem. Ik had haar dan aan d’r lot over moeten laten omdat ik gewoon niet anders kon…en nu is haar dat gespaard gebleven. Zo zie je maar…het leven regelt zichzelf.

Vandaag is Kiki ook weer beneden en ik moet zeggen, Sumi is toch wel heel erg veranderd hoor, Hij is veel aanhankelijker en ligt heel veel bij mij. Denk toch dat de pijn in zijn bek op 3 plaatsen hem “een grumpie “ kater heeft gemaakt. Langzaamaan zie ik hem milder worden en hij blijft rustiger liggen kijken op een afstandje. Vanmorgen heeft hij heel kort even gespeeld met Toutie…naar Kiki kijkt hij alleen maar. Hij weet dat ik hem in de smiezen heb. Toch doet hij ‘t heel goed…ik prijs hem dan ook als hij lief is en zoals deze ochtend samen met Kiki uit 1 bakje hun rauw vleesontbijt nuttigen. Zo grappig dat grote lijf van Sumi en dat kleine wurmpje van een Kiki ernaast. Ze is zo stoer en duwt hem gewoon aan de kant…en Sumi..die laat dat toe, neemt even afstand en probeert dan ook zijn deel op te eten.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ heerlijk.. warme temperaturen deze week 24 okt 2022 20:13 #27467

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

heerlijk.. warme temperaturen deze week

Ik kijk ernaar uit, fantastische temperaturen met donderdag 21 en vrijdag 22 graden en dat in oktober. Zo welkom met deze absurde energieprijzen. Van mij mag het tot kerst zo blijven. De poezels zullen het ook fijn vinden om op ‘t poezenterras te kunnen vertoeven.
De natuur laat zich niet dwingen en dat is maar goed ook…
Zo kan ik nog wat achterstallig snoeiwerk doen dat door mijn ziekteperiode is blijven liggen. Poesjes op ‘t terras en ik in de tuin. Allemaal buiten in de zon en frisse lucht, goed voor mens en dier. Zo krijg ik alles toch nog op orde mocht de vorst inzetten. Alhoewel…voor mij hoeft een strenge winter niet!

paw Toutie: ik hoor van ‘t vrouwtje dat het de hele week heel mooi weer gaat worden, ik vind ‘t prima. Samen met mijn nieuwe maatje (kitten Kiki) kan het mij niet lang genoeg duren. Wij vermaken ons wel met z’n tweetjes. Kan niet wachten tot het zo ver is!

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ heerlijk.. warme temperaturen deze week 29 okt 2022 19:34 #27491

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Prachtig weer, fantastische temperatuur, genieten op t poezenterras vandaag!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena