Kerstdagen werden klusdagen …

Kerstavond maar gewoon gestart met de ruimte boven de 2e hands koelkast. Mijn oude was kapot en een stuk hoger dan dit exemplaar. Nu zijn de lelijke buizen zichtbaar en dat is een “doorn in mijn oog” daarnaast is mijn keuken uit 1983 en heb ik de rest van de kastdeurtjes in 2016 als een op-gepimpt!

Zo was de aanblik na ‘t plaatsen met de lagere 2e hands koelkast
Gelukkig vond ik in de garage nog een pak Laminaatvloer dat wel net een iets andere structuur en houtnerf heeft…maar wel dezelfde kleur en dus gokte ik ‘t erop dat dit niet storend zou zijn als ik hier zelf een kastje van ga fabriceren dat de ruimte boven de nu veel lagere koelkast opvangt en mij tevens wat extra kastruimte verschaft.
Zo gezegd ..zo gedaan, de oude plunje ging aan en het gereedschap van papa kwam uit de garage. Alle benodigdheden bij elkaar gezocht ..zo viel mijn oog ook nog op een onder stof geraakte “piano-scharnier” die mij op dit moment goed van pas zou kunnen komen want zeg nu zelf…waarom moeten deurtjes altijd naar opzij te openen zijn..ik laat het dit maal naar boven scharnieren..net zo handig en ik zit dan niet met het boven de koelkast uitstekende scharnier-punt van de koelkastdeur.

Kiki mist niets en zit constant waar ik zijn moet!
Natuurlijk was Kiki van de partij, die zat overal waar ik juist moest zijn en was niet weg te slaan van mijn werktafel. Overal werd mee gespeeld en ik was dan ook met regelmaat op zoek naar mijn potlood en de rolmaat. Kiki kan namelijk heel goed apporteren en neemt alles in haar bekkie mee naar waar zij ‘t hebben wil om mee te spelen.
Zo was ook ‘t spelen met het zaagstof op de grond een van haar bezigheden. Gezellig…maar wel oppassen geblazen dat haar niets overkomt want ze is immers nog aan ‘t puberen.

na veel passen en meten het eerste resultaat van hoe ‘t ongeveer gaat worden…plankje voor plankje opbouwen tot het vorm van een kastje gaat krijgen dat ook bruikbaar is en op z’n plek blijft.
Waar werklui dit in een halve dag misschien in elkaar zetten daar heb ik met het drogen van de lijm kerstavond tot zo’n 22.00 uur en de beide kerstdagen over gedaan.
De afwerking met de metalen strips heb ik na de kerst afgerond want voor het handgreepje moest ik de kruipruimte in om te zoeken in een doos met rommeltjes en overige spulletjes die ik daar gebruik. Vele keren heb ik gedacht zal ik die doos eens weggooien..maar nu was het fijn dat ik hier het handgreepje nog in vond. Bij de Praxis gaan de deurknoppen en handgrepen per 2 stuks (niets is meer per stuk te koop) en die prijzen van zo’n €12,00 liegen er niet om.

de RVS-strips ter afwerking en de handgreep ter afwerking aangebracht

‘t einde komt in zicht.
Daarnaast mag het best afwijken want het deurtje gaat anders open en ik zelf vind het niet storend dat het niet een rond knopje is als op de andere kastjes.
De kleur valt mij ook niet eens tegen, vind ‘t best een mooie eenheid geworden en wie daarop let is een “kniesoor “ wat mij betreft.
Al met al..ik ben trots op mezelf en tevreden met ‘t resultaat. Ik maak er dan ook dagelijks al dankbaar gebruik van.
Mijn keuken is niet groot en dus is alle ruimte welkom…zo blijft het ook opgeruimd en netjes kijken vanuit de zithoek.
Ik heb mijn kerstdagen dus nuttig besteed.

Zo trots en blij met ‘t eindresultaat en volgens mij een mooi geheel ook in kleur met de andere kastjes