Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
25 nov 2022

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Trigger, Spotje, Knoetje, Sumi, Zatou en kleine Kiki

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †

Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ wind spookt rond t huis, onstuimig weer 02 nov 2022 07:17 #27518

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14222

wind spookt rond t huis, onstuimig weer…

Wind rukt aan de rolluiken en raast krachtig om t huis, boomtoppen gaan heftig heen en weer, t is onstuimig weer en de herfst 🍂 doet zijn intrede.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Zacht weer, winter(poezen-)terras maken… 11 nov 2022 09:45 #27549

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14222

Zacht weer, winter-(poezen)terras maken…

Gistermiddag laat toen ik van mijn vriendin terug kwam die een kwekerij heeft en verrast werd met een mooie witte winterroos dacht ik..die moet wel meteen in de pot waar ik de geraniums uit heb gehaald om te overwinteren in de donkere garage. Die pot staat toch leeg..ach laat ik dat nog maar even snel doen voor de avond invalt. Zo gezegd , zo gedaan…maar zoals herkenbaar is voor deze of gene, van ‘t een komt ‘t ander. En zo werd het poezenterras net als ieder voor- en najaar omgebouwd voor de wintertijd. Dan schijnt ‘t winterzonnetje precies op het gedeelte waar nu de hangstoel staat en dus gaat ‘t zitje van bij de garage naar de overzijde bij ‘t grote achterraam. Snel nog de plavuizen geveegd en gedweild, alles weer fris en schoon!

_voetje Sumi is vandaag ook wat actiever…komt ook een kijkje nemen bij alle veranderingen op ‘t poezenterras

Wat opviel is dat de verlichting het begeven had…ik dacht waarom niet de kerstlampjes die zowel voor indoor als outdoor zijn ophangen aan de afscheiding…dan heb ik licht en het is nog goedkoop ook in verbruik want 6 watt is natuurlijk welkom in deze dure energieprijzen-tijd. Snel op zolder het doosje opgezocht en ja hoor..wel wat lang maar ik heb ze gewoon dubbel opgehangen en zie….heerlijk om op uit te kijken. Ook vanuit binnen is het schitterend, goed verlicht zelfs zo dat kleine Kiki niet meer naar binnen wilde. De doerak.

paw Kiki: Ik ben lekker nog buiten hi hi, veel te leuk met al die lampjes, nog zoveel te zien en ontdekken in het donker!

paw Toutie: Ik ben er al vroeg bij vandaag…dit is ook wel fijn om te zitten, hier komt straks ‘t zonnetje en vrouwtjes witte kerstroos is prachtig in deze pot. Ik mag er van vrouwtje niet aan knabbelen heeft ze gezegd…dus dat doe ik dan ook maar niet!

_voetje de Kerstroos staat prachtig (dankjewel :bidden: Maria) , de geraniums in de andere pot moeten nog eruit om te overwinteren zodat ik ze volgend jaar weer kan opkweken, zo heb ik elk jaar mooie zomerbloeiers en ben ik dankbaar voor hoe ‘t lukt ze weer tot bloei te krijgen om te mogen genieten van hun rijke bloei en kleurenpracht. Een kleine moeite en toch krijg je er zoveel voor terug. Waarom elk jaar nieuwe kopen als je zoveel kan besparen.

_voetje En deze kreeg ik voor binnen te zetten.. ik hou zo van bloemen maar koop ze nooit. Vind ‘t een luxe artikel en besteed mijn geld liever aan belangrijker zaken. Maar …om te krijgen is ‘t fantastisch, veel leuker ook en…ik kan eindelijk die enorme vaas ontdoen van het schelpenzand en waxinelichtjes, uitwassen en dit viertal erin zetten …alsof ‘t ervoor gemaakt is, past zo mooi. Amarilissen hebben voldoende steun als straks die enorme knoppen open gaan. Dan is het de verrassing , wat komt eruit voor kleurcombinatie. Ik verheug me erop!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena