Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ wind spookt rond t huis, onstuimig weer 02 nov 2022 07:17 #27518

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

wind spookt rond t huis, onstuimig weer…

Wind rukt aan de rolluiken en raast krachtig om t huis, boomtoppen gaan heftig heen en weer, t is onstuimig weer en de herfst 🍂 doet zijn intrede.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Zacht weer, winter(poezen-)terras maken… 11 nov 2022 09:45 #27549

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zacht weer, winter-(poezen)terras maken…

Gistermiddag laat toen ik van mijn vriendin terug kwam die een kwekerij heeft en verrast werd met een mooie witte winterroos dacht ik..die moet wel meteen in de pot waar ik de geraniums uit heb gehaald om te overwinteren in de donkere garage. Die pot staat toch leeg..ach laat ik dat nog maar even snel doen voor de avond invalt. Zo gezegd , zo gedaan…maar zoals herkenbaar is voor deze of gene, van ‘t een komt ‘t ander. En zo werd het poezenterras net als ieder voor- en najaar omgebouwd voor de wintertijd. Dan schijnt ‘t winterzonnetje precies op het gedeelte waar nu de hangstoel staat en dus gaat ‘t zitje van bij de garage naar de overzijde bij ‘t grote achterraam. Snel nog de plavuizen geveegd en gedweild, alles weer fris en schoon!

_voetje Sumi is vandaag ook wat actiever…komt ook een kijkje nemen bij alle veranderingen op ‘t poezenterras

Wat opviel is dat de verlichting het begeven had…ik dacht waarom niet de kerstlampjes die zowel voor indoor als outdoor zijn ophangen aan de afscheiding…dan heb ik licht en het is nog goedkoop ook in verbruik want 6 watt is natuurlijk welkom in deze dure energieprijzen-tijd. Snel op zolder het doosje opgezocht en ja hoor..wel wat lang maar ik heb ze gewoon dubbel opgehangen en zie….heerlijk om op uit te kijken. Ook vanuit binnen is het schitterend, goed verlicht zelfs zo dat kleine Kiki niet meer naar binnen wilde. De doerak.

paw Kiki: Ik ben lekker nog buiten hi hi, veel te leuk met al die lampjes, nog zoveel te zien en ontdekken in het donker!

paw Toutie: Ik ben er al vroeg bij vandaag…dit is ook wel fijn om te zitten, hier komt straks ‘t zonnetje en vrouwtjes witte kerstroos is prachtig in deze pot. Ik mag er van vrouwtje niet aan knabbelen heeft ze gezegd…dus dat doe ik dan ook maar niet!

_voetje de Kerstroos staat prachtig (dankjewel :bidden: Maria) , de geraniums in de andere pot moeten nog eruit om te overwinteren zodat ik ze volgend jaar weer kan opkweken, zo heb ik elk jaar mooie zomerbloeiers en ben ik dankbaar voor hoe ‘t lukt ze weer tot bloei te krijgen om te mogen genieten van hun rijke bloei en kleurenpracht. Een kleine moeite en toch krijg je er zoveel voor terug. Waarom elk jaar nieuwe kopen als je zoveel kan besparen.

_voetje En deze kreeg ik voor binnen te zetten.. ik hou zo van bloemen maar koop ze nooit. Vind ‘t een luxe artikel en besteed mijn geld liever aan belangrijker zaken. Maar …om te krijgen is ‘t fantastisch, veel leuker ook en…ik kan eindelijk die enorme vaas ontdoen van het schelpenzand en waxinelichtjes, uitwassen en dit viertal erin zetten …alsof ‘t ervoor gemaakt is, past zo mooi. Amarilissen hebben voldoende steun als straks die enorme knoppen open gaan. Dan is het de verrassing , wat komt eruit voor kleurcombinatie. Ik verheug me erop!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Grieperig, snotterig, zieke poezels … 29 nov 2022 11:18 #27581

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Grieperig, snotterig, zieke poezels …

/
De niesbuien zijn niet van de lucht, zoveel moeilijk slikkende en moeilijk ademhalende snotterige poezels . Ik blijf dagelijks de ramen zemen om de inmiddels na 1 dag opgedroogde markeringen van de niesbuien te verwijderen.

Begon met Sumi zijn moeilijk slikken en hoge koorts ,

daarna kleine Kiki, die nog steeds niet helemaal hersteld is en loopt te snotteren maar wel weer koortsvrij is…

Gevolgd door Zatou en nu Spotje die het soms echt benauwd heeft!

Vooral om Spotje maak ik mij wat zorgen daar zij echt benauwde momenten heeft en behoorlijk op leeftijd is. Daarnaast is Spotje echt “ mijn allessie” met haar heb ik zoveel meegemaakt en zij heeft mij door zulke zware en verdrietige, moeilijke momenten in mijn leven gesleept!

Het lijkt dus erg besmettelijk te zijn en net als bij ons mensen is het vertroetelen en uitzieken geblazen. Ik behandel ze uit mijn eigen natuurlijke medicijnkastje en hoop zo de strijd tegen de virussen te winnen zonder verdere tussenkomst en nieuwe rekeningen van de DA.

Dus voor nu fingers crossed en doorzetten!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Grieperig, snotterig, zieke poezels … 06 dec 2022 15:46 #27601

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Grieperig, snotterig, zieke poezels …Sint slaat ook dit jaar het huis van Poezenvrouwtje over !

Door alle onvoorziene hoge kosten van boodschappen, medicijnen, brandstofprijzen, gas en stroom-verhogingen, alles rijst de pan uit en ‘t is bijna niet te doen…ik hou gewoon een stuk maand over en dan slaat ‘t noodlot toe… één voor één, kort achter elkaar worden mijn poezels ziek.
Eerst Sumi een week in de kliniek en toen die terugkwam met Antibioticakuur leek het vuurtje aangestoken…kitten Kiki kreeg het zo te pakken evenals mijn oudste poes Spotje die toch al niet zoveel bij te zetten heeft. Binnen enkele dagen begon alles te proesten, niezen en snotteren maar deze 2 die mij oh zo dierbaar zijn waren er het ergste aan toe. Veel water drinken en hele hoge koorts.

Hup..ook maar naar de dierenkliniek, aanmodderen had geen zin. Mijn homeopathische apotheek werkte in deze 2 gevallen net te langzaam en dus moest ik teruggrijpen op de Westerse geneesmiddelen die een stuk agressiever en dus ook effectiever zijn.
Toch leek het nog even niet aan te slaan en heb ik nog enkele extra consulten moeten afspreken om het Virus en de Bacteriële infectie “de baas” te worden.

Vandaag dat Sinterklaas mijn huisje stilletjes voorbij is gereden.
Hoewel ik gisteravond even een traantje heb weggepinkt prijs ik mij ook wel weer gelukkig en dacht ik bij mezelf…tel je zegeningen vrouwtje…je hebt je poezeltjes nog en ze zijn herstellende !
Dus ja…ik ben een gezegend mens en daar ben ik dankbaar voor.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Grieperig, snotterig, zieke poezels … 26 dec 2022 07:52 #27630

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje heeft helaas opnieuw klachten…

Ik maak mij zorgen, hardnekkige infectie …

Wat een vervelend hardnekkige griep 🤒 die ondanks Antibioticakuur de kop op lijkt te steken.
Voor Spotje heb ik een nieuwe Antibiotica kuur gestart afgelopen vrijdag, zij is ernu het slechts aan toe hoewel ook Toutie Trigger en Sumi vieze donkere afscheiding rond hun ogen en neus hebben. Het is niet te hopen dat ik straks weer de hele bubs moet behandelen.
Per kat is dat toch al vlug zo’n 15 euro per kuur en als het dan ook daarmee klaar is vind ik dat oké maar nu lijkt t erop dat ik in herhaling blijf vallen. Is de kuur dan te kort geweest van 7 dagen? Of is het zo’n hardnekkige bacterie 🧫!

Voor Spotje heb ik een kuur kunnen ophalen zonder consult-kostenpost maar of me dat voor de anderen ook gaat lukken ?
Mijn inschatting is dat ik sowieso voor Trigger, Zatou ( Toutie) en Sumi ook moet gaan bellen.
Nu maar hopen dat ik dit zonder consult voor elkaar ga krijgen. Fingers crossed 🤞

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Kerstdagen werden klusdagen … 30 dec 2022 14:46 #27637

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Kerstdagen werden klusdagen …

_voetje Kerstavond maar gewoon gestart met de ruimte boven de 2e hands koelkast. Mijn oude was kapot en een stuk hoger dan dit exemplaar. Nu zijn de lelijke buizen zichtbaar en dat is een “doorn in mijn oog” daarnaast is mijn keuken uit 1983 en heb ik de rest van de kastdeurtjes in 2016 als een op-gepimpt!

_voetje Zo was de aanblik na ‘t plaatsen met de lagere 2e hands koelkast

Gelukkig vond ik in de garage nog een pak Laminaatvloer dat wel net een iets andere structuur en houtnerf heeft…maar wel dezelfde kleur en dus gokte ik ‘t erop dat dit niet storend zou zijn als ik hier zelf een kastje van ga fabriceren dat de ruimte boven de nu veel lagere koelkast opvangt en mij tevens wat extra kastruimte verschaft.
Zo gezegd ..zo gedaan, de oude plunje ging aan en het gereedschap van papa kwam uit de garage. Alle benodigdheden bij elkaar gezocht ..zo viel mijn oog ook nog op een onder stof geraakte “piano-scharnier” die mij op dit moment goed van pas zou kunnen komen want zeg nu zelf…waarom moeten deurtjes altijd naar opzij te openen zijn..ik laat het dit maal naar boven scharnieren..net zo handig en ik zit dan niet met het boven de koelkast uitstekende scharnier-punt van de koelkastdeur.

_voetje Kiki mist niets en zit constant waar ik zijn moet!

Natuurlijk was Kiki van de partij, die zat overal waar ik juist moest zijn en was niet weg te slaan van mijn werktafel. Overal werd mee gespeeld en ik was dan ook met regelmaat op zoek naar mijn potlood en de rolmaat. Kiki kan namelijk heel goed apporteren en neemt alles in haar bekkie mee naar waar zij ‘t hebben wil om mee te spelen.
Zo was ook ‘t spelen met het zaagstof op de grond een van haar bezigheden. Gezellig…maar wel oppassen geblazen dat haar niets overkomt want ze is immers nog aan ‘t puberen.

_voetje na veel passen en meten het eerste resultaat van hoe ‘t ongeveer gaat worden…plankje voor plankje opbouwen tot het vorm van een kastje gaat krijgen dat ook bruikbaar is en op z’n plek blijft.

Waar werklui dit in een halve dag misschien in elkaar zetten daar heb ik met het drogen van de lijm kerstavond tot zo’n 22.00 uur en de beide kerstdagen over gedaan.
De afwerking met de metalen strips heb ik na de kerst afgerond want voor het handgreepje moest ik de kruipruimte in om te zoeken in een doos met rommeltjes en overige spulletjes die ik daar gebruik. Vele keren heb ik gedacht zal ik die doos eens weggooien..maar nu was het fijn dat ik hier het handgreepje nog in vond. Bij de Praxis gaan de deurknoppen en handgrepen per 2 stuks (niets is meer per stuk te koop) en die prijzen van zo’n €12,00 liegen er niet om.

_voetje de RVS-strips ter afwerking en de handgreep ter afwerking aangebracht swing ‘t einde komt in zicht.

Daarnaast mag het best afwijken want het deurtje gaat anders open en ik zelf vind het niet storend dat het niet een rond knopje is als op de andere kastjes.
De kleur valt mij ook niet eens tegen, vind ‘t best een mooie eenheid geworden en wie daarop let is een “kniesoor “ wat mij betreft.
Al met al..ik ben trots op mezelf en tevreden met ‘t resultaat. Ik maak er dan ook dagelijks al dankbaar gebruik van.
Mijn keuken is niet groot en dus is alle ruimte welkom…zo blijft het ook opgeruimd en netjes kijken vanuit de zithoek.
Ik heb mijn kerstdagen dus nuttig besteed.

_voetje Zo trots en blij met ‘t eindresultaat en volgens mij een mooi geheel ook in kleur met de andere kastjes

Gemaakt door Kunena