Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
10 jan 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:
Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2022/ Kerstdagen werden klusdagen … 03 jan 2023 12:10 #27643

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14296
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ Nieuwjaarswens voor heel de wereld… 03 jan 2023 12:12 #27644

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

2023

Nieuwjaarswens voor heel de wereld…

_voetje Zelf ben ik ervan overtuigd dat dit de twee belangrijkste in dit leven hier op aarde zijn… (voor alle zielen zowel mens als dier)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ Heerlijke dag om buitenboel te doen… 06 jan 2023 13:47 #27654

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Heerlijke dag om buitenboel te doen…

Wat een fijne temperatuur en zelfs ‘t zonnetje kwam even door. Het nodigde niet alleen Kiki en Toutie uit om naar buiten te gaan spelen op ‘t poezenterras maar ook ik kon de verleiding niet weerstaan om zelfs zonder jas , wat buitenklusjes te doen op ‘t poezenterras.

Al het gevallen blad en overtollige water van de buitenplavuizen aftrekken zodat de poesjes zich met hun kleine speelballetjes kunnen vermaken. Tevens ziet het er weer netjes en schoon uit. Het afdek-plastic uitgehangen op de tijdelijke waslijn en de buiten-poezenmanden in ‘t zonnetje te laten opdrogen want het bananenblad waarvan ze zijn gemaakt bleken door…en door nat geworden te zijn. Hopelijk komt dat weer goed en anders moet ook deze door mij met het speciale kokostouw bespannen worden….een klusje wat ik liever in de zomer doe omdat dit nogal wat tijd en geduld vergt. Ook moet ik deze tweede bananenblad-mand op pootjes gaan zetten (zoals zijn tweelingbroer) waardoor het geen vocht kan optrekken.

Afijn dat is voor een andere keer..voor nu is het heerlijk om buiten te zijn. De vogeltjes gedragen zich alsof het voorjaar is, ze zijn heel actief en je hoort de Merels fluiten in een hoge boomtop. Even heb ik moeten zoeken..maar ik zag hem zitten en nam een momentje om naar zijn mooie zang-performance te luisteren. Terwijl Kiki en Toutie al spelend achter elkaar aanrennend tussen mijn benen en de “trekker” door stuiven, zet ik mijn voorgenomen klusje voort.
Het is fijn om dit zonnetje te voelen en het stemt blij en vrolijk na alle regen en sombere donkere en heiige winterse dagen van de jaarwisseling.
Fijn om deze vrijdag zo te mogen beginnen.

En zie…zelfs Spotje voelt zich aangetrokken tot ‘t poezenterras om even een kijkje te nemen, doch Spotje haar spieren en botjes hebben veel warmte nodig en dus houd ze ‘t al vlug voor gezien en beweegt zich al miauwend terug naar binnen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ Guur en onstuimig weer… 12 jan 2023 13:33 #27665

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Guur en onstuimig weer…

Gisterenmiddag nog de groene aanslag van de oprit afgehaald, een hele klus want het zat er hardnekkig aan vast. Normaliter strooi je in de vriestijd nog wel een wat zout, dat de aanslag en het neervallende bovengrond doet oplossen. Nu met deze (voor ons gelukkige..) kwakkelwinter is dat nog niet aan de orde geweest en dus zit het goed in ‘t grillige oppervlak van de stenen.

In de aanslag dus met Natuurazijn en Soda…inmiddels tijdens de stortbuien in de nachtelijke uren schoongespoeld. Hopelijk heeft ‘t lang genoeg zijn werk kunnen doen en is ‘t niet te vlug afgespoeld door de hevige stortbuien.
Vandaag is ‘t guur en koud en de wind maakt ‘t onaantrekkelijk om naar buiten te gaan. Snel een boodschap gedaan en nu weer lekker binnen in de weer met wat kleine klusjes.

Spotje glipte even mee het poezenterras op maar hield ‘t al snel voor gezien en liep luid miauwend (zo van …laat de deur nog even open vrouwtje, ik wil ook nog naar binnen) achter mij aan.
De verwarming even op 18,5 graad om het kille eraf te halen en al snel zie ik aan ‘t gedrag en de plekjes die de poezels opzoeken dat de verwarming zijn werk doet.
Zowel Trigger als Zatou weten hun lijven te plaatsen net boven de opstijgende warmte van de radiator onder de vensterbank.

Die twee zijn al vertrokken naar “dromenland” evenals een hoorbaar snurkende poes Spotje bij het kleine voorraam.

Die komen de dag wel door zo… ik ga boven nog een kastje uitruimen en inpakken. Tot later maar weer…zwaai

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ klusje voor binnen/ 2e kans poezenmand 17 jan 2023 19:03 #27670

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Klusje voor binnen… 2e kans voor Knoetjes poezenmand

paw Wat doe je vrouwtje? Ik kom eens even kijken wat je met Knoetjes mand gaat doen…

Dat poes Knoetje haar poezenmand er slecht aan toe is dat mag duidelijk zijn. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem te dumpen en dus heb ik ‘t verschimmelde bananenblad van het geraamte gehaald. Dit alleen, was best nog een hele klus en het stonk enorm door de schimmel die zich had gevormd.

De bol zelf was na een paar droog-dagen het eerst aan de beurt. Ik draaide de kapotte zijde van de bol altijd naar beneden maar hier is goed te zien dat bij opnieuw gevlochten moet worden. Ik geef hem graag een 2e kans…en dus ben ik gestart met het opnieuw bekleden van het geraamte.

De voetsteun was wel een hele klus want die was zo door en door nat…dat het bijna niet te verwijderen was. Maar nu kan ook deze gevlochten worden, pootjes eronder en klaar is kees.
Deze is mooier geworden dan de 1e bolmand die ik enkele jaren geleden heb gedaan. Maar ja…inmiddels heb ik de slag te pakken en…oefening “baart kunst” zullen we maar zeggen!

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ klusje voor binnen/ 2e kans poezenmand 19 jan 2023 13:41 #27674

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Alles wit deze ochtend…Suprise

_voetje klein laagje sneeuw gevallen afgelopen nacht.
Tja het kan…’t is immers winter nietwaar!

Kiki speelt met de bol touw terwijl Zatou de nieuw gevlochten bolmand inspecteert en kijkt of het zijn goedkeuring kan wegdragen. Hij gaat alvast proef-liggen. Ik ben er nog mee bezig het middenstuk behoeft nog wat opvulling en ik moet het voetstuk nog invlechten en van pootjes voorzien zodat het van de grond afstaat.
Mooi klusje voor vandaag nu het buiten toch te koud is om wat te ondernemen.

Zoals jullie zien ontbreekt het niet aan hulp van dit tweetal dat het behoorlijk goed met elkaar kan vinden… t zijn echt maatjes aan ‘t worden en waar Kiki is daar is Toutie meestal ook te vinden.

Gemaakt door Kunena