Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
10 jan 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:
Dagelijkse perikelen, poezenavonturen " in en om 't huis" van Poezenvrouwtje

Onderwerp:

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ klusje voor binnen/ 2e kans poezenmand 19 jan 2023 21:21 #27677

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14296

He wat jammer nou…bol touw tekort

_voetje Zo jammer dit…toch te krap ingekocht met 4 bolletjes red ik ‘t net niet, balen dus!

Maar….DIKKE_duim

De voet van de mand is wel af en ook (al zeg ik ‘t zelf…) mooi geworden. Alleen de pootjes moeten er nog onder en morgen even een extra bolletje touw gaan kopen want dat middenstuk moet wel opgevuld worden.

Zo te zien zijn de poesjes zijn er al heel erg blij mee…

Kiki en Toutie vinden ‘m helemaal geweldig en stoeien erom wie erin of erop mag zitten…handje_mond

Blij te zien dat hij nog zo gewild is…een ode aan poes Knoetje want het was haar mand en vaste ligplek. Nu krijgt hij met zijn 2e leven de kans om alle poesjes blij te maken.
Denk er zelfs over om de andere die ik een paar jaar geleden op-gepimpt even bij te werken nu ik er zo handig in geworden ben en een beetje de kneepjes van het vak in mijn vingers heb gekregen.
Voor dit exemplaar van Knoetje moet ik nog wel even bij de ACTION een gevlochten place-mat (borden onderzetter) kopen want dat ligt wat comfortabeler dan op de stekelige uitsteeksels van het Kokostouw.
Voor nu ga ik mijn handen even flink invetten en lekker verzorgen want die zijn ruw en beschadigd door het werken met het ruwe touw.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ klusje voor binnen/ Pootjes 2e kans poezenmand 29 jan 2023 20:40 #27700

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Pootjes voor onder de “2e kans poezenmand”

Ik heb me ‘t hoofd gebroken over hoe ik het “pootjes-probleem” moest oplossen voor onder het voetstuk van de poezenmand. Weet dat hij buiten staat in weer en wind en met regen gaat het ijzeren draad-frame waar het touw omheen geweven zit roesten en dit komt dan op mijn buitenplavuizen. Ik wil hem dus van de grond af hebben staan. Daarnaast kan het touw dan ook geen water absorberen mocht hen een keer plensregenen en er water blijven staan op het poezenterras.

Mijn allereerste ge-update poezenmand met plastic-cupjes als pootjes. Het touw was toentertijd dikker dan wat ik nu kan kopen. Ik ga proberen deze op te knappen want het verschil is wel erg groot met de 2e van (wijlen) poes Knoetje.

Bij de 1e die nu nog steeds buiten staat maar een update kan gebruiken …daar had ik zelf in de plastic kuipjes die ik gespaard had met een soldeerbout 2 holletjes in gesmolten en met een druppel hete lijm het vastgezet. Dit ging enige tijd goed maar nu liet het toch wel los.

Loop ik langs de knutselafdeling in de ACTION en zie ik deze houten dingetjes liggen. Ik dacht voor die 0,90 eurocent kan ik geen bult vallen want volgens mij is de opening precies de breedte van het daadwerk. En ja hoor thuis gekomen meteen erop gezet en het gaat ietwat moeizaam maar dat geeft niet want dan vallen ze er ook niet af bij het oppakken. Alleen heb ik nu een ander probleem want ze blijven niet rechtop …ze draaien naar de zijkant en daardoor is de voet niet meer stabiel….goede raad is duur…een druppel lijm erop een oplossing??? Ik weet het nog niet!

Dit is het resultaat als ik de pootjes op de een of andere manier kan vastzetten zodat ze ook rechtop blijven en niet omklappen naar de zijkant!
Hier moet ik dus nog iets op vinden…of toch de plastic-cupjes weer terug plaatsen?

Als laatste nog een natuurlijk geweven placemat erin om lekker op te liggen want het Kokostouw is wel een natuurlijk product maar ook best stug en stekelig. Ik verwen de poezels daarom graag met deze gladde natuurlijke rondgevormde matjes die hier qua grootte perfect in passen en ook bij een heel heftige regenbui eruit gehaald kunnen worden.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ klusje voor binnen/ Pootjes 2e kans poezenmand 30 jan 2023 19:23 #27703

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Is dit de oplossing voor de “ naar de zijkant omklappende “ pootjes vast te zetten?

Heb er even op zitten broeden maar uiteindelijk toch voor deze oplossing gekozen… de hete lijm versmelten in t kokostouw en nu maar hopen dat ik t juiste heb gekozen. Geen idee 🤷‍♀️ of ik er spijt van krijg maar dat zal de tijd uitwijzen.
Voor nu lijkt t erop dat de pootjes goed rechtop blijven staan. Of dit in weer en wind straks zo blijft.. we gaan t zien .

Degene die nu nog buiten staat ga ik nu ook naar binnen halen om zeker te zijn dat de pootjes goed droog zijn voordat ik deze ook ga vastlijmen.

Mocht t uiteindelijk blijken dat t geen succes is dan ga ik opnieuw plastic cupjes sparen en die er weer onder plaatsen. Maar dat is voor latere zorg.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ klusje voor binnen/ Pootjes 2e kans poezenmand 31 jan 2023 18:52 #27705

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Pootjes 2e kans poezenmand, na 1 nacht drogen lijkt ‘t een succes

Deze ochtend was dit het tafereel. Ik dacht meteen wat fotootjes schieten om het vast te leggen want de mand is al in gebruik genomen door ….

Jawel … je ziet ‘t goed onze Spotje. Zij moet gedacht hebben ..die ga ik eens even “inwijden” en uittesten.

Kiki kon het niet laten om er even bovenop te gaan zitten en ik dacht…als de pootjes nu maar recht blijven…:woohoo:

Maar…als hij zelfs ‘t gewicht van Sumi kan houden…die weegt toch zo’n 6,5 kg, dan maak ik mij geen zorgen meer!

Kiki lijkt de opening wel leuk te vinden..ze haalt de vlinders die aan een lange ijzerdraad zitten en spelenderwijs doorheen en lijkt het niet erg te vinden dat ik die nog niet dicht gemaakt heb met de nieuwe bol touw. Vraag is nu…moet ik hem nog dichtweven ? Of is openlaten een optie? (Ben er nog niet uit…)

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ Er arriveert blije doos uit Belgie 31 jan 2023 19:09 #27706

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Blije doos uit België… hoe leuk is dat om uit te pakken!

Plots gaat in de avond de deurbel en er staat een doos voor de deur afgeleverd door een bode die al bijna weer in zijn bus zit. Dat er iets komen ging…wist ik maar ik had ‘t zo laat in de voor-avond niet meer verwacht. Hier zijn namelijk alle straatlampen uit en is het pikkedonker waardoor ik de deur niet zo graag meer open als ik niet zeker weet wie er heeft aangebeld.

Meteen open ik de doos en wie staat er weer vooraan met haar nieuwsgierige poezenneusje..jawel hoor…Kiki . Meteen valt haar het balletje op dat bovenop het lichtgroene kussentje ligt.
Ze gaat er meteen mee vandoor na er even aan gesnuffeld te hebben.

Al snel arriveerde ook Sumi om te snuffelen aan de doos. Ze hadden veel interesse en alles werd dan ook op de voet gevolgd.
Mijn hart maakt vreugde-sprongetjes want de inhoud lijkt bijna nog nieuw ten opzichte van de afgeroste Hexagone Lounge die ik hier heb staan.
Vanavond opzetten doe ik niet meer..dat is een klusje voor morgen.

_Toppie_beda Het balletje…dank daarvoor lieve Marleen. Ik wist dat je ze zelf aan het haken was op vakantie, mij lukte het niet ondanks het filmpje met uitleg dat je mij toestuurde. Het balletje vloog meteen met Kiki erachteraan door de kamer. Dus dan weet je dat het een succes is. De grootte is precies goed voor Kiki en ze kan het ook apporteren heb ik al gezien. Lief dat je dit extraatje erin hebt gestopt :toonmijnhar

In & om Poezenvrouwtjeshuis 2023/ Er arriveert blije doos uit Belgie 31 jan 2023 21:44 #27707

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Die doos is snel aangekomen, want hoewel we ze zondag in de pakjesautomaat hebben gestoken, is ze pas gisterenmorgen rond 6u opgepikt door de post. Toen ik eraan dacht dat ik eens moest gaan zien hoe het ermee zat, zag ik dat de doos al ter bestemming was swing swing .
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gemaakt door Kunena