Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
05 dec 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kleine Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp:

Poezenvrouwtje -TEST SANICAT PROFESSIONAL PET LOVE - Oriente/ #litter-robot III 31 mei 2020 10:23 #26098

ennnnnn?
ben toch zooo nieuwsgierig
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Poezenvrouwtje -TEST SANICAT PROFESSIONAL PET LOVE - Oriente/ #litter-robot III 31 mei 2020 20:43 #26099

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13758

louisse schreef :

ennnnnn?
ben toch zooo nieuwsgierig

:lachen: Ongeduldige Louisje... wat ben je toch ook een heerlijk mens.
Kon je weer niet wachten? Hi.hi...ik begrijp je helemaal hoor, het is ook wat. Ze beloven vanalles op de zakken maar de inhoud laat te wensen over. Hoeveel merken hebben we nu al niet gehad in de test van de Litter Robot.

Kort geleden zeiden we nog tegen elkaar ...zouden we ooit het juiste klompvormend grit weer terug vinden? In 2018 lagen de schappen nog vol en keus genoeg. Nu is die keus er ook nog maar moet je tussen al het “kaf onder ‘t koren” wel de goede eruit zien te halen.
Wij betalen het duur en worden bedonderd waar we bijstaan...blijkt achteraf!
Mooie balvormige klompen afbeelden op de plaatjes en zelfs groot op de zakken...maar de inhoud geeft platte stukken die zo groot zijn dat ze gewoon van je schepje afkantelen en in stukken breken door de vochtig-natte binnenkant.

Ik heb dit grit gekocht omdat het niet zo duur werd verkocht als op internet. Daar was het vele malen duurder. Nu weet ik ook waarom het zo goedkoop is.
Nou nog even een berichtje plaatsen en dan is het met eigen ogen te aanschouwen.
Geef me een minuutje de tijd dan staat ‘t erop!
Tot zo...
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Poezenvrouwtje -TEST SANICAT PROFESSIONAL PET LOVE - Oriente/ #litter-robot III 31 mei 2020 20:52 #26100

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Poezenvrouwtje -TEST UITSLAG

SANICAT PROFESSIONAL PET LOVE - Oriente

paw Sheva: ja maar.. he... hier ga ik niet mijn behoefte in doen...ga zelf maar kijken wat een vieze boel daarbinnen. Ik ga wel buiten in de bloembak zitten.
Ik ben weg!!

paw hier is de spatel bij nodig om het los te steken , een en al “kleffe massa”, logisch dat Sheva er niet op wilde. Ze stapt met haar pootjes in een soort van natte klei.

paw Niks bolvormige klompen...platte stukken, groot formaat en sticky tot en met

paw Blijft plakken tijdens draai-proces

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje -Tijd voor een nieuwe TEST / kattenbakvulling/ #litter-robot III 04 juni 2020 19:31 #26110

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
He gelukkig, er is nieuw TEST-grit (kattenbakvulling) onderweg. Eigenlijk hoop ik dat het morgen al arriveert. Heb ik een verzetje als mijn kleine witte prinsje , katertje Zatou onder ‘t mes gaat bij de DA en kom ik eindelijk eens van deze plakzooi af. Ik doe ook niets dan vegen want deze fijnkorrelige kattenbakvulling loopt flink uit. Vind het boven op de trap en overal op mijn bankstel. Het is oppassen geblazen met de rode bekleding want dit melkwitte grit laat witte plekken achter die er niet 1,2,3 uit te halen zijn.

Nee...niet geschikt voor in de Litter Robot Open Air. Nu ben ik inmiddels toch niet zo’n fan van wit klontvormend grit . Je blijft aan ‘t dweilen want het laat een witte waas achter op mijn donker gekleurde plavuizenvloer.

Ik kijk in ieder geval uit naar het pakket!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje -TEST BAZYL LAVENDEL voor in de #litter-robot III 12 juni 2020 15:50 #26142

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje -TEST
BAZYL LAVENDEL kattenbakvulling
voor in de #litter-robot III

_voetje Dit is de kattenbakkorrel , bentoniet van het met Bazel met lavendel geur.
- grovere structuur
- zakken voelen iets lichter aan en hebben inhoud van 5,3 Ltr.
- geur is aangenaam prettig te noemen, niet heel overheersend en de Persjes gaan er dan ook graag op.

TEST-UITSLAG na 3 dagen

- Met name in de ochtenden als ik er niet naar heb kunnen omkijken en zo nu en dan een vastgeplakte klont aan de zijkant lossteek is het een ramp in de keuken. De vloer ligt vol met grit , ondanks dat de korrel best grof is. Het blijft te nat en droogt niet voldoende uit aan de buitenkant waar het tegen de wand aan ligt als het nat word geplast met urine.

Uiteindelijk gaat de LR-bol draaien en zie ik dat er een hele landkaart aan vastgeplakt grit aan de bodem hangt. Deze valt uit zichzelf niet naar beneden maar draait mooi terug , gevolg > het schone grit komt er weer overheen zodra hij dit uit ‘t tussen-compartiment loost. Jij denkt dat de bak schoon is maar de Persjes hebben al snel in de gaten dat dit niet het geval is.

Ook merk ik dat de kleffe stukken die wel loskomen , her en der “rem-strepen” achterlaten op het vlakke deel waar het overheen schuift naar de dumplade. Dit veroorzaakt stank en soms zitten er ook natte stukjes in de vachten van de katten die wat groter zijn...die raken dat deel of slierten er langs als ze een bezoekje brengen om zich te ontlasten.
Nee ...niet het slechtste grit maar voor mij een NO-GO !!!
Niet geschikt voor in de Automatische Zelfreinigende kattenbakken zoals de Litter-Robot

Ik heb nog een andere versie van deze staan om te testen ...de roze zakken die COMPACTERE klompen zou vormen.
Dit grit is ook fijner van structuur, maar daar meer over als ik het test.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Poezenvrouwtje -TEST BAZYL COMPACT voor in de #litter-robot III 13 juni 2020 01:09 #26144

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje -TEST NIEUW grit

BAZYL COMPACT voor in de #litter-robot III

Vanavond voor t slapen gaan nog erin gedaan. Kan t mooi de hele nacht uitgetest worden, morgen zie ik wel t resultaat als ik beneden kom. Ik kan niet ingrijpen, geen klonten lossteken, de litterrobot moet t alleen zien te klaren met dit klontvormend kattengrit in de felroze zak van t merk Bazyl Compact.

Het is duidelijk fijner van structuur, heel anders dan de Lavendel die ik hiervoor heb getest!

Morgen weet ik meer, tenminste als de onweersbuien nog et heel de. nacht voorkomen dat de LR zijn werk kan doen. Ben al een keer uit bed geweest om de stroom er weer op te zetten , aardlekschakelaar lag eruit.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Gemaakt door Kunena