Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
05 dec 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kleine Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp:

Poezenvrouwtje -TEST NIEUW KLOMPVORMENDE / Kattenbakvulling/ #litter-robot III 08 mei 2020 13:16 #25999

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13758

Poezenvrouwtje -TEST

NIEUW KLOMPVORMENDE Kattenbakvulling op geschiktheid voor in de #litter-robot III ?

CATSAN ULTRA PLUS

paw Ik had er gisterochtend “hoge verwachtingen” van mede omdat een poezenvriendin zei dat dit best goed grit is.

paw Zo zie ‘t eruit, het is grijs van kleur, fijn van structuur (wat een pluspunt is) , voelt zacht aan en de Persjes vinden het fijn om hun behoefte in te doen.

paw schone start zoals men inmiddels van mij gewend is, eerlijkheid voorop! Elke klompvormende kattenbakvulling krijgt de dezelfde testomstandigheden.

Inmiddels word je na een aantal testen behouden met meteen na 1 draai-ronde, het beste kan ik ‘t bepalen na 1 dag en 1 hele nacht Intensief gebruik door de Poezels. Zo ook dit grit. Want even leek het erop dat ik ‘t had gevonden....maar dat was na de eerste paar draaicyclussen vanaf een net schoongemaakte bol en ingespoten met wat WD40.

KIJK HIER: even had ik een JUICH-moment want zo mooi is lange tijd geleden , de bol bijna schoon en alle klompjes vanzelf losgelaten en afgevoerd naar de afvallade. Ik dacht nog even ...dit zou ‘m wel eens kunnen zijn!!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje -TEST CATSAN Ultra PLUS Kattenbakvulling/ #litter-robot III 08 mei 2020 13:37 #26000

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje -TEST

CATSAN Ultra PLUS Kattenbakvulling voor in de #litter-robot III

_voetje En maar goed dat ik een hele nacht nog heb gewacht want dit trof ik heden ochtend vroeg al aan...wat een plakzooi. Kater Sumi liet ook een statement achter door 2 drollen neer te leggen vlak voordat ik ‘t deurtje opende, zo wilde hij mij nog snel even laten weten dat het niet schoon genoeg is voor hem om rustig zijn behoefte te kunnen doen. Heb ‘t resultaat dat op de foto te zien is..uiteindelijk los moeten steken met de spatel om ‘t afgevoerd te krijgen. Leek dit gisteren nog zo mooi los te laten en af te voeren ..met een schone rubber binnenwand van de bol achterlatend...nu is ‘t een ramp, sticky en plakt ‘t vast en laat t niet meer los tijdens ‘t draai-proces.

_voetje Alles los moeten steken *verdrietig* van de rubber binnenwand en met een handmatige draai-cyclus af laten voeren in de afvallade. Wat een tegenvaller, dit grit is zeer zeker niet beter dan JAVAME PREMIUM. Catsan Ultra Klompvormend is ook nog eens veel duurder in aankoop.

_voetje Nee...dit gaat ‘m voor mij niet worden....

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Poezenvrouwtje -TEST JAVAME PREMIUM / Kattenbakvulling/ #litter-robot III 09 mei 2020 10:33 #26003

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Jan van de fa JAVAME is geweest en we hebben en prettig gesprek gehad...

_voetje Zojuist is Jan geweest van de Fa. JAVAME, wat een fijn en goed gesprek heb ik mogen hebben. Hij heeft de Litter-Robot zien werken...ik had voor hem de vastgeplakte klont van afgelopen nacht laten zitten zodat hij met eigen ogen kon zien wat het doet als de LR draait. Hij heeft ook gezien hoe sticky het is zodra ik het moet lossteken met mijn spatel.

Onder het genot van een kop koffie hebben we wat info uitgewisseld en heeft hij mijn topic bekeken op ‘t Poezenvrouwtje forum. Wat merken en problemen doorgesproken maar ook van hem het e.e.a. mogen leren.
Hij had nog 2 merken meegenomen die ik niet ken en volgens mij ook nog niet getest heb.
Daar ga ik zometeen meteen mee starten want van mij mag de CATSAN eruit..dit is niet relaxt, ik moet er alsmaar naar toe zodra hij draait om de plakkerige urine plakkaten los te steken.

Ook kregen de poesjes wat voer om te testen. Spotje was de eerste die de doos gevonden had met haar scherpe reukzin. Ze dook er meteen in...hi.hi. die Spotje.

_voetje Deze 2 varianten kattenbakvulling, daar komt hier de uitslag van te lezen. Jan is terug naar Rotterdam, ik dank hem voor zijn goodwill en dat ik dit alles mag testen. Hij gaat zeker meedenken en kijken of hij kan helpen de juiste BOL-vormige kattenbakvulling samen te stellen en of te vinden. Ook een klompvormend kattengrit die betaalbaar is en blijft voor de mensen met een kleinere portemonnee...want zeker in deze tijd heeft niet iedereen zoveel te besteden.

Hij is druk doende om de webshop uit te breiden met service van brengen en rijden naar plaatsen in heel Nederland. Voorlopig is dat alleen nog Rotterdam en omstreken en Amsterdam...(zit jij even goed swing Louisse handje_mond ) Nou meid...ik gun het je van harte hoor!!

Ik kan ook nog even vooruit met de Javame Premium...ik heb van Jan 2 zakken gekregen omdat hij best goed uit de test kwam !
Maar....we gaan kijken of deze nog beter kan...dan wat het nu al doet. Fijn toch iemand die bereid is mee te denken. Hij zit al 40 jaar in het vak en heeft veel kennis in huis. Ook heeft hij de juiste contacten want hij lever natuurlijk aan winkels.
In ieder geval ben ik heel blij met hem, op dus naar een goede BOL-vormige kattenbakvulling voor heel Nederland, Belgie en Duitsland.

zwaai
Poes Spotje is blij met hun cadeautje van Jan...bakjes met JAVAME eigen merk Premium voer in verschillende smaken en soorten.
Zo te zien valt het in de smaak ....

:Thanks_ JAVAME voor deze lekkernijen, we proberen ze graag voor je uit of ze in de smaak vallen...

hoewel Spotje lijkt het erg lekker te vinden..die is alvast begonnen met eten.
Je hoort nog van ons...

Poezenvrouwtje -TEST SIVOCAT SUPERSOFT / Kattenbakvulling/ #litter-robot III 09 mei 2020 11:27 #26004

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje TEST NIEUW MERK kattenbakvulling

voor in de Litter-Robot

SIVOCAT SUPERSOFT met baby-poedergeur

_voetje Jan van JAVAME was amper vertrokken of ik heb het stinkende grit verwijderd uit de LR open air. Lekker schone bol voor een nieuwe start van dit merk klompvormende kattenbakvulling. In de bol lijkt het crème kleurig te zijn maar in werkelijkheid is het heel licht grijs van kleur (zie vervolg foto’s)

_voetje ik ga snel bijvullen tot aan de niveau-rand op t rubber van de bodem... dan kan hij draaien!

_voetje close-up foto, heel fijne structuur , zacht voelt ‘t aan..

_voetje Lijkt en voelt als zand, prettig in de hand...zacht voor poezenvoetjes

_voetje Welnu..het zit erin..de TEST kan beginnen, nu is het aan de Persjes om straks feedback te kunnen schrijven.

_sterretje Voelt zacht en als zand aan zo fijn van structuur (Ervaring leert / hoe fijner structuur des te betere BOL-vorming)
_sterretje heeft subtiele geur van poeder maar echt heel subtiel, moet er moeite voor doen om het te ruiken, maar het is er wel.
_sterretje Pluspunt : het Is grijs grit swing , ik zelf heb moeite met wit kattengrit, pootafdrukken, meubels & vloer.
_sterretje 11,5 kg Oftewel 12 Ltr voor 7,16 euro

Prijs van JAVAME

Poezenvrouwtje -UPDATE -SIVOCAT SUPERSOFT / Kattenbakvulling/ #litter-robot III 11 mei 2020 15:44 #26021

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje TEST Kattenbakvulling voor in de Litter-Robot

-UPDATE -SIVOCAT SUPERSOFT

_sterretje Na 2 dagen (vanaf zaterdag dat ‘t gebracht is..) een update

_sterretje Geur van baby-poeder komt inderdaad meer naar boven zodra erin geplast is, ruik je de babypoeder geur

_sterretje Er is minimale uitloop, viel me niet tegen want het is echt heel fijn van structuur, bijna zand.

_sterretje Persjes maken er graag gebruik van tot het blijft plakken en de bak terugdraaide met een dikke klomp aan de binnenplaat en op de rubber bodem van de Litter-Robot zelf. Dan gaat ‘t ruiken en vinden ze het niet fijn, Sumi draait dan zijn drollen vlak voor de ingang van de Litter-Robot op de plavuizen. Ik kan je zeggen dat is niet fijn...ik rook ‘t in de voorkamer bij binnenkomst meteen. De aroma’s kwamen mij tegemoet.

_sterretje Ook die op de bovenverdieping die ik wat langere wachttijd na het betreden van de bol had gezet voert niet af omdat het blijft plakken.

_sterretje Bij ‘t lossteken met de spatel blijft het ook plakken aan de spatel zelf, het hard dus niet voldoende uit en blijft veel te vochtig.

_sterretje Het vormt GEEN BOLLEN ...jammer !!
_voetje Hier zijn de foto’s ...oordeel zelf ! Als ik mag kiezen dan is het JAVAME PREMIUM beter dan de Sivocat Super Soft, tot nu toe dan!

paw nog veel te natte klont die is blijven plakken ...

paw schone grit komt terug uit tussen-compartiment over de natte klomp heen...

paw draaicyclus bijna voltooid , zie plakkerige klont aan bovenzijde plaat...

paw gaat stinken door urine, Sumi poept dus voor de ingang op plavuizen..

_voetje En ja...ik snap kater Sumi ergens wel, hij is 1 van de 2 grote forse katers (bijna 5 a 6 kg) en komt als hij erop gaat niet alleen in een naar amoniak-stinkend kattentoilet...maar...hij komt door zijn forse postuur en super grote katerkop ook nog eens met zijn oren en kraag tegen deze stinkende plakkerige zooi aan . Hij kan dit niet ontwijken...en ik wordt ook nog boos op hem omdat hij niet op de Litter-Robot heeft gepoept.

Ik snap ‘t nu wel...en voel me een beetje schuldig dat ik ze aan deze test onderwerp en dan ook nog op ze mopper!
Sorry, sorry, sorry lieve grote knuffelkater van me...ik zal het straks meteen goed maken met je....

Ik kan de Litter Robot Open Air die op de badkamer staat nog naar 15 minuten wachttijd zetten maar ik ben bang dat dit weinig zal toevoegen...deze kattenbakvulling blijft zoals je ook zelf kunt zien op de close-up foto veel te vochtig ...het hard niet uit aan de buitenzijde.

_sterretje Ik koppel ‘t terug naar JAVAME zodat ze up to date blijven over de gebeurtenissen alhier.

_sterretje Morgen zal ik het “witte klompvormend kattengrit erin doen ...de andere zak van de TEST-levering.

Poezenvrouwtje -UPDATE -SIVOCAT SUPERSOFT / Kattenbakvulling/ #litter-robot III 11 mei 2020 16:01 #26023

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
:Thanks_ bedankt Louisse dat je mij in de andere TOPIC nog even onder de aandacht bracht dat ik hier mijn TEST-ervaring was vergeten te delen met jullie.
Je houdt mij scherp...dat is soms nodig!

Trouwens...welk grit gebruik jij op dit moment?
Nog steeds de Blauw-gele zak van Catsan die ik voor de JAVAME heb getest?

Laat eens weten?

_Toppie_beda

Gemaakt door Kunena