Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 okt 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens Poezenvrouwtje.
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp:

Poezenvrouwtje -PETSUNLIMITED PREMIUM Canada / #litter-robot III 04 okt 2020 13:01 #26369

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13657

poezenvrouwtje schreef :

Nu moet ik wel even eerlijk zijn....deze kattenbakvulling is voor de Pasen nog gearriveerd en de foto’s in ‘t vorige bericht zijn dus van voor de Pasen. Ik kreeg gisteren opeens problemen met mijn internetverbinding. Steeds meldingen dat er geen verbinding was. opnieuw alles ingevoerd en de foto’s erbij gedaan maar het uploaden naar ‘t forum lukte maar niet.
Vandaag dat ik het nu plaats. !

Mijn 2e zak PetsUnlimited is inmiddels al in gebruik want ik vind ‘t geweldig. Mijn huis rook fantastisch en de Persjes vinden ‘t heerlijk om op de bak te gaan. Ze graven weer kuilen en ik ben er blij mee. EINDELIJK....!!

Er komen bolletjes uit dit grit ..geen grote plakkaten die over heel de bodem uitlopen als een landkaart. Het loopt minimaal uit maar dat vind ik bijzaak. Door de baby-poeder geur stoft het iets of wat ..maar ik kan je zeggen ook dat boeit mij momenteel totaal niet. De geur is subtiel maar heel erg lekker ...een natuurlijke geur die je kamer vervult als ze erop plassen. De poesjes ruiken er ook iets naar en ik vind ‘t prettig. En...het is GRIJS van kleur ..Joepie!!! (Geen witte modderige pootafdrukken meer door heel ‘t huis)
Al met al...ik heb goed klompvormende kattenbakvulling gevonden.
Maar...nu komt het, de leverancier heeft ‘t contract net 1 maand voordat ik ze benaderde voor deze test verbroken. Ze kunnen het alleen terugdraaien als de verkoop ervan goed gaat lopen. Het is dus aan ons LR-gebruikers om ervoor te zorgen dat het in Nederland verkrijgbaar blijft.
Ik zal er alles aan doen om het beschikbaar te houden...helpen jullie mee?

Er is nog een voorraad in de opslag van zo’n paar duizend zakken, daarna zal naar aanleiding van de verkoop en aanvraag de knoop doorgehakt worden of ze dit kunnen blijven importeren. Dit gaat met grote pallets en ze moeten heel wat afnemen om het te mogen verhandelen in NL, Belgie.

Je kunt het alleen bij hen op de online webshop bestellen. Ze hebben het er speciaal voor ons weer ongeplaatst..(dat is toch TOP) nietwaar!
De verzendkosten zijn acceptabel en de levering is supersnel kan ik je zeggen. Vaak al de volgende dag mits je in de ochtend je bestelling plaatst en voldoet.
Wel even een account aanmaken.

En lieve mensen..ga nu niet meteen zitten klagen over dat het stuift..want dat doet het met baby-poeder erin. Laten we nu even zorgeloos gebruik kunnen maken van deze kattenbakvulling die geschikt is voor in onze Litter Robot Open Air Automatische zelfreinigende kattenbakken.

Ga maar vlug bestellen,

:sterretje: Hier is de directe link waar t online te bestellen is Pets unlimited kattengrit uit Canada

Hier is de directe link (klik) waar t online te bestellen is Pets unlimited kattengrit uit Canada

Dan plaats ik in de tussentijd nog even foto’s van de mooie harde ronde bollen die het vormt. Kijk en beoordeel zelf maar!!

Zijn ze mooi...of niet !!!! Dit is toch wat wij LR-gebruikers wilden..nou hier heb je het. Oh ..ik ben zo blij..eindelijk rust en lekkere geuren in huis. Weg met die plakzooi, geen spatels meer nodig om los te steken, einde van alle storingen die het slechte plakkerige grit ons steeds gaf!
RUST in huis en blije poezels met heerlijke zachte pootjes die ook nog eens lekker ruiken.

Enige onzekerheid...blijft dit grit voor ons beschikbaar, dit is een factor die we in gedachten moeten houden want het contract, levering met Nederland is verbroken en dit vind ik een “hekel” -punt gezien de toekomst!

_voetje Poezenvrouwtje zegt:
Alsjeblieft Louisse, snel even voor je opgezocht...

Hier de Quote van het bericht dat ik toen naar aanleiding van de uitgevoerde test, had geplaatst...dan hoef je ‘t niet terug te zoeken, gemak dient de mens ...nietwaar !

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Ben benieuwd heb besteld!!! 27 okt 2020 01:43 #26407

Hoi allemaal, ik heb al enige tijd wat problemen met mijn litter robot. Ik heb altijd tigerino gehad maar opeens begon de LR te stinken het is niet te doen ik dacht eerst het ligt aan de LR heb hem 100x van top tot teen gepoets uitelkaar gehaald meerdere verschillende schoonmaakmiddelen al mijn tijd gaat erin zitten omdat ik me zwaar irriteer eraan. Ik kwam er ook nog eens achter dat de shop waar ik mijn LR heb gekocht failliet is gegaan. Ben al dagen aan het googelen en kwam op deze site ben gelijk van alles gaan lezen. Heb me netjes voorgesteld en mvr poezenvrouwtje gaf mij een link van kattengrit heb niet eens nagedacht vertrouw erop en gelijk 3 zakken besteld. Nu hoop ik dat als ik het binnen krijg en ik voor de zoveelste keer de LR heb schoongemaakt dat de stank wegblijft fingerscrossed 🤞 ik houd jullie natuurlijk zeker op de hoogte. Alvast bedankt. Nu wachten spannend!!
Grts michelle en de bengels

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Kattengrit voor LR 27 okt 2020 12:26 #26408

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Dag Michelle,
Allereerst wat een goeie AVATAR-foto heb je uitgekozen voor jouw account hier op ‘t Poezenvrouwtje verhalenforum. Echt TOP , goeie keus!

Ik herken wat je hebt beschreven...ben in 2019 gestart met het testen van klompvormend kattengrit dat GESCHIKT is voor in de automatische zelfreinigende kattenbakken. Het probleem dat in 2019 is ontstaan komt door nieuwe milieu-eisen die door onze regering zijn ingesteld. Er ontbrak in alle KLOMPVORMEND kattengritsoorten ineens een soort van chemisch stofje dat JUIST voor een goede BOL-vorige klontvorming zorgt.
Doordat dit ontbrak kreeg ook ik een stinkende kattenbak. De plasjes vormden geen bollen meer maar de urine liep uit en vormde PLATTE Plakkerige , niet volledig uitgeharde plakkaten (pannenkoek-vorm)

Het werd in mijn huis een ramp...Het bleef ook plakken aan de bodem van de LR en kwam dus niet meer in de afvallade terecht...met tot gevolg...de Persjes plasten er opnieuw overheen waardoor het euvel alleen maar verergerde!!

Ik weet als geen ander wat je doormaakt en het was verschrikkelijk...dit veroorzaakte ook dat de Persjes de LR niet meer wilden gebruiken ...met name in de nachtelijke uren als ik lag te slapen en niet aanwezig was om steeds handmatig in te grijpen , kleverige klonten los te steken met een spatel en deze handmatig te verwijderen...een standby staande rol keukenpapier en emmer met sop om de schoonmaak in te zetten.
Ik had geen rust meer en stond op scherp om steeds richting keuken en badkamer te rennen .

Ik hoop dus dat ook jij de rust terug vind door dit kattengrit.

_question:
Mag ik je vragen Michelle ...hoe oud is jouw LR die je in huis hebt staan? Weet je dat nog ..ongeveer ?

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Michelle

Kattengrit voor LR 27 okt 2020 16:13 #26409

Hoi poezenvrouwtje,

Ja wat een drama hè ik ben er echt de gehele tijd mee bezig word er gek van en die geur het is gewoon niet te doen ik word er ook echt chagerijnig van. Ik heb altijd tigerino gehad ging perfect tot weken geleden ik had 4 nieuwe zakken besteld bij zooplus zoals altijd maar meteen vanaf het begin dacht ik steeds wat ruik ik toch. Ik dacht eerst dat er plas ergens lag wat ik maar niet kon vinden. Het was zelfs zo erg dat ik gewoon niet meer in mijn huiskamer wilde zitten omdat ik zo af en toe zo een vlaag in me neus kreeg. Nu zit er kattenrug in van de jumbo maar ook dat stinkt hopelijk word morgen de nieuwe zakken geleverd. Mijn LR heb ik vorig jaar mei gekocht er zat alleen een mega lange levertijd op heb moeten wachten tot december dus ik heb hem nu bijna een jaar!
Even nog een vraagje welke zakken gebruiken jullie ik had eerst van de action maar die zijn er niet meer en nu van de big bazaar.
En kopen jullie de originele filter of hebben jullie daar een goedkopere oplossing voor ? Ik hoor het graag

Grts michelle en de bengels

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Kattenbakzakken in afvallade 27 okt 2020 18:52 #26410

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Kattenbakzakken voor in afvallade LR Open Air

Ik gebruik de gratis (plastic-verzamelzakken) die je zo kunt ophalen om het plastic in te verzamelen.
De omtrek is perfect om in de vier hoeken van de afvallade in te klemmen zodat hij niet opkrult en de “SENSOR” (dat de lade vol is) activeert. Hiervoor rol ik de zak vanaf boven systematisch op (tot juiste diepte van de hoogte van de afvallade) waarna ik hem in de hoeken kan vastklemmen zodat hij goed blijft zitten.
Werkt perfect..!

Mijn advies: Aan die zwarte koolstoffilter hecht ik niet zoveel waarde...die was ik zo nu en dan uit en na drogen stop ik hem er weer in. Soms spray ik hem in met wat ontsmettingsmiddel maar ik heb weinig gemerkt van een goede filtering. Zeker in ons geval dat de urine- amoniakgeur vanuit de open instap van de LR Open Air de kamer in komt door het slechte KLOMPVORMEND kattengrit gaat dit voorbij aan de zwarte filter in de lade.
Maar dit is mijn mening. Denk je daar anders over dan is dat oke...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Kattengrit Tigerino 27 okt 2020 19:13 #26411

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

KLOMPVORMEND kattengrit TIGERINO NIET GESCHIKT voor LR Open Air

Eigenlijk wist ik dit al ...gebruikte vroeger altijd Tigerino, is in eerdere / oudere jaren hier op ‘t forum waarschijnlijk ook nog wel terug te vinden. Tigerino was indertijd een van de beste merken om te gebruiken in de automatische zelfreinigende kattenbakken.

HELAAS is dit grit in 2019 zodanig verslechterd en is Tigerino krampachtig met nieuwere versies op de markt gekomen in de hoop de verkoop van het merk niet te laten dalen. Doch het voldeed niet!!!
Recensies en revieuws werden naar achteren gezet en soms zelfs verwijderd ...ik kon alleen nog maar de goede recensies lezen van verouderde jaren, het maakte mij boos en het was duidelijk misleidend.

Mede deze actie heeft mij ertoe aangezet om fabrikanten te benaderen en te gaan testen...eerlijk testen, beginnen met foto’s van een schone LR unit , foto’s van de zakken kattengrit en foto’s van de kleverige plakkerige platte plakkaten. De geur die in mijn huis hing kon ik alleen maar omschrijven en benadrukken met emoticons en mijn wanhoop na 1 dik jaar testen met plaatjes van een vrouw die wanhopig op de grond zat en het uitschreeuwde.

Kom ik nieuwe merken tegen en mag ik ze testen dan zal ik ze zeker toevoegen aan dit TOPIC.
Al is het alleen al om andere kattenbezitters te waarschuwen een miskoop te doen die ik hier al heb getest. Ik vind ‘t namelijk niet oke dat men maar vanalles mag beloven in de teksten op de zakken en verkoopsites, terwijl het totaal NIET aan deze voorwaarden meer voldoet en de samenstelling van ‘t grit is aangepast of veranderd.

Ben ook sceptisch als de zakken opeens een andere vernieuwde “look” hebben gekregen met nieuwe kleuren en of afbeeldingen...want dat betekent negen van de tien keer dat de inhoud is veranderd!

Heb je vragen ...stel ze gerust..ik heb inmiddels veel “know - how “ in huis door het spreken van fabrikanten en bedrijven in binnen- en buitenland.

_question: Michelle, heb jij nog een foto van de Tigerino kattengrit-zak waar jij nu zoveel problemen mee hebt in de LR Open Air en die zo’n vieze urine-geur veroorzaakt in jouw woning?
Ik zou daar erg blij mee zijn en het maakt deze topic compleet...dan kan ik hem hier bijplaatsen, bij voorbaat dank voor je bijdrage en dat je het met ons hebt willen delen. Zo leest men ook jouw ervaringen.

Gemaakt door Kunena