Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp: Poezenvrouwtje -TEST SANICAT PROFESSIONAL PET LOVE - Oriente/ #litter-robot III

Poezenvrouwtje TEST/ NOT STICKY KLOMPVORMEND grit in test voor LR III 24 feb 2020 19:00 #25695

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451

louisse schreef : Tja vind het maar eens .
Ik heb ook de LR 3 en heb hetzelfde probleem met al het kattengrit.
Maar in amerika waar de LR vandaan komt hebben ze ook al het probleem met het grit las ik vanmiddag .
Ik zag wel dat ze daar toch baking soda erbij gebruiken voor het klonteren van het grit.
Wat een gedoe allemaal,
Dure bakken uitvinden en dan niet het goede grit. Ervoor bedenken.
Pfff

In Amerika zitten ze met hetzelfde probleem, daarom hebben ze om storingen te voorkomen die dit slechte kattengrit geeft...toch de bewegende binnenschermen eruit laten halen bij de laatste modellen? En ik vind dat echt een “misser” want juist dat binnenscherm zorgt dat poeslief niet met zijn koppie tegen het deel aanzit waar de ontlasting over afgevoerd word naar ‘t dumpgat. Heel jammer en GEEN oplosssing want ‘t probleem van ‘t kattengrit blijft en ‘t wordt nu alleen maar erger.
Doordat het zo kleverig is laat het juist nog meer viezigheid en ontlastingsresten achter op dat gedeelte en nu is er geen binnenscherm meer dat poeslief hiertegen beschermen kan. Een doekje voor het bloeden ...een noodgreep, die geen oplossing gaat bieden.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Poezenvrouwtje TEST/ VADIGRAN EXTREME STRONG KLOMPVORMEND in test voor LR III 25 feb 2020 21:20 #25697

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

’t Poezenvrouwtje TEST

VADIGRAN EXTREME STRONG klompvormend grit 12 kg voor in de LR Open Air

_voetje Met schone bak gestart zoals ‘t hoort in een eerlijke test.

- Grit ziet er veelbelovend uit.
- Extreme strong grit met veel beloftes op de zak
- mooie fijne structuur, nu maar hopen dat het ook echte BOLLEN vormt en GEEN plakken.
- Ik starte de test gisterochtend....

Ik heb er nog Baking Soda aan toegevoegd om te kijken of dat een oplossing zou bieden (dat is ‘t witte poeder) maar ook dat maakte het niet minder STICKY. Je ziet het... wat een rommeltje he. Alles zat onder, ‘t binnenscherm, ‘t hing aan de poten en lag voor de ingang van de kattenbak, overal modderige pootafdrukken op de plavuizen. Ik kon vanmorgen zien welke richting de poezen opgelopen waren. Ook gritklontjes aan de vacht van de pootjes bij mijn Persjes. Nee deze is afgeschreven en komt niet door de test.

Ik ben er gisteren al mee gestart en liep in de avond al te rennen richting keuken om met de spatel alles los te steken van de rubber bodem. Wat een ellende plakt als stopverf. Heel de bol ligt dan vol met stukken en plakken ....weer GEEN BOLVORMIGE klonten. Waarom staat het dan op de zak. Zet er dan op dat het platte plakken zijn en geen klompen.

Poezenvrouwtje zegt: Eigenlijk vind ik dat als het grit niet voldoet aan wat er op de zakken aangegeven is dat dit aangepast moet worden en het niet zo misleidend in de winkels mag liggen. neennee Dit is niet oke... als consument moet je erop kunnen vertrouwen dat ‘t doet wat erop de verpakking is vermeld door de fabrikant.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje TEST/ SOFTCAT Naturstreu in test voor LR III 27 feb 2020 12:35 #25712

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_voetje Poezenvrouwtje zegt:
Inmiddels al zoveel merken en soorten KLOMPVORMEND kattengrit getest en eigenlijk is de ene nog slechter dan de andere.

tinypaw Ga er maar vanuit dat wat vermeld staat op verpakkingen met een korreltje zout genomen moet worden (ik spreek uit mijn ervaring)

paw Papier is geduldig, wat eerst wel zo was toen het net gelanceerd werd is na jaren qua samenstelling aangepast en doet ‘t niet meer waar je het voor koopt.

paw Grit dat vroeger mooie harde ronde klompen maakte is tegenwoordig een als stopverf gevormde platte schijf die zich enorm kan hechten aan kattenbakbodem

paw De merken die eerst voldeden zijn inmiddels allemaal aangepast en zijn voor in de LR Open Air een ramp waardoor het apparaat storingen aangeeft

paw Het gemak dat we al zo’n 15 jaar hebben genoten van dit apparaat wordt teniet gedaan door slecht grit.

paw Ik geef nog niet op en ben nog steeds vol goede hoop (ondanks dat firma’s er niet op in willen springen) terwijl ik denk dat dit een gat in de markt is.

paw Trouwe gebruikers van de LR Open Air willen geen plakkerige platte stukken die blijven steken, wij willen BOLLEN die rollen over de bodem

paw Net als voorheen willen wij weer genieten van ons gemak en de zuinigheid in ‘t gebruik van het grit

paw Ik wil graag af van alle halve zakken waardeloos en afgekeurd grit die zich opstapelt in mijn garage

paw Vandaag ga ik iets testen wat ik nog nooit gebruikt heb in de LR... ik had er geen vertrouwen in en hoorde zo vaak dat het ging stinken of pijn deed aan de poezenvoetjes (geperste stukjes)

paw Dit KLOMPVORMEND natuurlijke kattengrit is niet geperst maar gewoon los, het lijkt net grit, zie foto.

paw Welnu ik laat mij graag verrassen...ik mag dit uittesten en doe dat graag want ik blijf hopen op een goede uitkomst voor die duizenden LR-gebruikers en hun katjes. Wij geven ze graag een schone frisse automatische kattenbak die juist zijn werk goed kan blijven doen ....ook als wij baasjes van huis zijn. Wie wil er nu niet thuiskomen en zonder stress zijn of haar woning betreden zonder dat de smerige urinelucht je tegemoet komt. Ik ga ervoor!

paw wordt vervolgd....!zwaai

Poezenvrouwtje TEST/ SOFTCAT Naturstreu in test voor LR III 27 feb 2020 12:55 #25713

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje test

SOFTCAT NATURSTREU voor in de LR Open Air automatische kattenbak

paw zo apart...het lijkt net grit maar ‘t is natuurvezel

paw fijne structuur, ruikt heel lekker zoetig...aangenaam maar subtiel

paw uiteraard bol schoongewassen voor deze test...

paw zo ziet de verpakking eruit ...

Poezenvrouwtje TEST/ uitslag /SOFTCAT Naturstreu in test voor LR III 06 mrt 2020 16:47 #25739

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje TEST/

uitslag van SOFTCAT Naturstreu test voor in de automatische zelfreinigende kattenbak LR III Open Air

Draai-proces is gestart..

Natuurlijke grit blijft vastgeplakt zitten en laat niet los!!

Nadien met spatel los moeten steken van rubber bodem...platte klonten, GEEN bolvorm

Blijft erg in vacht hangen en geeft bij Persjes super veel uitloop, vind ‘t zelfs in mijn bed terug, blijf aan ‘t stofzuigen

_voetje Ook dit Natuurlijke klompvormend grit Softcat Naturstreu is niet geschikt voor in de Litter robot automatische kattenbak
De firma die het voor de test heeft aangeboden is inmiddels in kennis gesteld en heeft ook al feedback gehad met een link naar deze #TEST-grit voor in de Litter Robot III.

Poezenvrouwtje TEST/ KLOMPVORMEND kattengrit voor in de #litter-robot III 06 mrt 2020 16:55 #25740

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Hiii

Poezenvrouwtje TEST/ KLOMPVORMEND kattengrit voor in de #litter-robot III

Morgen hoop ik een nieuw TESTGRIT te mogen ontvangen, ik kijk er zo ontzettend naar uit want dit is echt een ramp.
Eerst weer alles schoonsoppen en droogblazen (vooral het tussencompartiment waar het schone grit door de zeef gaat)
Dan vullen en hopen dat dit beter werkt en doet wat het belooft op de verpakking.
De recensies waren niet slecht...maar ja...we weten inmiddels dat dit geen garantie is...!
We zullen zien, blijf het volgen...zwaai

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Gemaakt door Kunena