Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp: Poezenvrouwtje -TEST SANICAT PROFESSIONAL PET LOVE - Oriente/ #litter-robot III

Poezenvrouwtje TEST/ UITSLAG Dantocat KLOMPVORMEND kattengrit #litter-robot III 11 mrt 2020 13:18 #25759

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451
TESTUITSLAG EVALUATIE DANTOCAT

Hallo allemaal,

Even een evaluatie. Na alles even te hebben laten bezinken het volgende.

Ik heb mezelf afgevraagd...welk grit kwam er tot nu toe als redelijk-goed uit de test. Dat is de PROFESSIONAL CLASSIC BABYPUDERDUFT en de DANTOCAT.

Beiden moet ik soms lossteken maar....

Als ik meereken dat er totaal geen enkele uitloop is bij DantoCat en....’t in huis altijd fris ruikt met DantoCat. Dan heeft dit merk net een streepje voor op de PROFESSIONAL CLASSIC BABYPUDERDUFT
Dus als ik uit deze 2 moet kiezen de DANTOCAT als net iets beter uit de bus omdat mijn huis fris blijft ruiken , dit gaat voor mij toch op de 1e plaats.
Beiden moet ik lossteken en dat is een no-go maar de DantoCat heeft totaal geen uitloop doordat het wat grover is van structuur maar het past prima door de zeef van het tussencompartiment.

Tot zover mijn evaluatie tot nu toe na al deze testen.
Toch heb ik nog een nieuwtje...(lees het volgende bericht.)zwaai
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Poezenvrouwtje NIEUWE-TEST/ Dantocat WIT- KLOMPVORMEND grit #litter-robot III 11 mrt 2020 13:39 #25760

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje NIEUWE-TEST/

Witte variant in test

Dantocat WIT- KLOMPVORMEND grit voor in de Litter Robot III

swing swing swing

_voetje Zojuist telefonische evaluatie gehad met verkooppunt van DANTOCAT over het gebruik hiervan in de LRIII. Er is veel interesse in het oplossen van dit probleem van de LR-gebruikers. Er is een open mind en men denkt graag mee in het zoeken naar het juiste grit. Wat een verademing...ik heb zo gezocht en getracht producenten en importeurs en ontwikkelaars van grote merken zover te krijgen hier iets mee te doen maar ik kreeg steeds te horen dat ik maar een klein consumentje ben en dat hier miljoenen in onderzoek in omgaat. Kortom ik werd afgescheept en werd er eigenlijk moedeloos van want tja...wie ben ik...ik probeer een hulpkreet te plaatsen ... niet alleen voor mijn eigen voordeel maar ook voor al die duizenden LR-gebruikers die hetzelfde probleem hebben en ook wanhopig zijn in het steeds slechter wordende of veranderen van samenstelling in het klompvormend grit.

Welnu...ik heb eindelijk aansluiting gevonden, en mag nog een ander grit proberen van dit merk. Ik krijg weer een Sample opgestuurd en mag het testen. Zo blij mee want ik was er even klaar mee en wist ook niet meer wat nog te proberen. Overal stonden recensies vermeld van eerdere jaren ... dat is niet eerlijk want we leven in 2020. Kom op mensen..geloof niet meer wat er staat geschreven want ook de inhoud is vaak veranderd, mede door de nieuwe milieu-eisen? Ik weet ‘t niet.

In ieder geval krijg ik een NIEUW SAMPLE van DantoCat en ja...ik weet ‘t ...we zijn er als kattenbezitters allemaal allergisch voor geworden...het is WIT kattengrit. Ook ik zag even de beelden voorbij flitsen van eerdere testen met wit grit...witte pootafdrukken op mijn mooie rode bankstel...maar we moeten met een schone lei beginnen en wie weet is dit wel HET GRIT dat we zoeken.
Ik neem ‘t met open armen aan en ben blij dat ik ‘t mag testen. De bodem van de zak is inmiddels in zicht en ik moest eigenlijk een nieuwe zak bestellen.
Nu wacht ik even en gebruik ik ‘t op ...dan kan ik de bol uitsoppen en met een schone start beginnen met de Witte variant van DantoCat klompvormend grit.
Met een beetje geluk zal ‘t vrijdag arriveren en deel ik ‘t hier met jullie.

Ik kijk ernaar uit!! We gaan ervoor, in ieder geval 1 iemand die ervoor open staat en actief mee wil denken, wie weet wat er voor goeds uit voort komt.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje NIEUWE-TEST/ Dantocat WIT- KLOMPVORMEND grit #litter-robot III 21 mrt 2020 19:56 #25799

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Testuitslag DANTOCAT WHITE klompvormend grit

_voetje De witte Dantocat is een ramp en heeft op lange na niet de kwaliteiten van de grijze.

Deze loopt niet alleen enorm uit maar dit klompvormend vermogen is beduidend minder dan grijze variant.
De bak stinkt ook al na twee dgn. Echt een ramp want met name deze lucht stoorde mij enorm.

Maar nu het belangrijkste... t plakken. Welnu dat doet deze nog erger, ook t los moeten steken van de bodem en de wand van bak is een klus!
Het zit aan mijn spatel als stopverf.

Draait vastgeplakt mee rond zonder het te dumpen in de afvallade...

Nieuwe grit komt er weer overheen vanuit tussencompartiment met alle gevolgen van dien...

DANTOCAT grijs tot nu toe de beste, door de grove korrel.. Als deze nu leverbaar is maar dan net iets grover ( kleine pareltjes) om het zo te zeggen? Dan absorbeert t goed maar door de structuur voorkomt ‘t dat het geen brede vaste eenheid op de bodem van de bak of langs de zijkanten kan vormen en zoals nu ‘t geval is dat de urine erop blijft liggen en uiteindelijk naar de zijkanten wegdrijft. Het moet eigenlijk een bal vormen en naar onder zakken zoals de grit van vroeger 1 jaar terug ...indertijd was dat normaal die balvormige klompen. Dit zijn platte plakkaten, pannenkoeken en wij willen ballen!!!

Vreemde is ook dat in alle instructie-filmpjes de plasjes nagebootst worden in t midden maar er zijn maar weinig katten die in t midden plassen, ze moeten t juist uittesten aan de zijkant van de bak of in de hoeken waar t aan twee kanten kan vastplakken en dus niet uitharden kan!!!
Dat is de realiteit...niet in ‘t midden ..en dan ook wat grotere hoeveelheden water, ik heb hier 2 katers lopen en die plassen achteruit tegen de rand aan en hebben flinke plassen omdat ze veel drinken bij mij uit ‘t waterfontein dat ik voor ze heb staan.
Daarnaast zijn er ook grotere raskatten zoals de Maine Coon , Boskat, Britisch Blue etc. Dat zijn flinke dieren die ook gebruik kunnen maken van deze grote Litter Robot automatische kattenbakken.

Ik weet t even niet meer, dit grit gaat er vandaag uit want ik wil een schoon fris huis!

Poezenvrouwtje NIEUWE-TEST/ Dantocat WIT- KLOMPVORMEND grit #litter-robot III 21 mrt 2020 20:04 #25800

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ik weet t even niet meer, dit grit gaat er vandaag uit want ik wil een schoon fris huis!

*verdrietig* Ja had je gedacht...pech door de Corona, mijn nieuwe TESTGRIT is er nog niet!!!
Moet ik nog wachten tot maandag, wat een ellende.
Zit ik heel dit weekend in een stinkend huis, plus dat ik steeds alles moet lossteken omdat het zo blijft plakken.
Heb ik weer...!!!
_huilen:

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Poezenvrouwtje NIEUWE-TEST/ KLOMPVORMEND grit #litter-robot III 21 mrt 2020 20:29 #25801

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

:goodone:
_voetje Wat wel spannend is ... Onze Louisse , hier op ‘t verhalen forum, test in haar omgeving d’r eigen keus van klompvormend grit. Ook zij is zoekende voor haar 2 automatische litter Robot kattenbakken.
Ze zal het vast wel met ons willen delen , zij zou vandaag haar nieuwe grit ontvangen.
_question: Ik hoop van harte dat zij geluk heeft gehad met de bezorging en inderdaad al een start heeft kunnen maken.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Poezenvrouwtje NIEUWE-TEST/ KLOMPVORMEND grit #litter-robot III 23 mrt 2020 18:27 #25814

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Wat zoeken de Litter Robot gebruikers nu in GOED KLOMPVORMENDE KATTENBAKVULLING?

Geen platte plakkaten maar...

Wij zijn op zoek naar de ouderwetse BOL-vormige (ballen) die goed uitgehard zijn en niet blijven plakken

_voetje Gelukkig gaat mijn zoektocht door, morgen of overmorgen hoop ik een nieuw testgrit ontvangen om uit te proberen.
Blijf dit topic volgen dan hou ik jullie op de hoogte met mijn ervaringen en foto’s ter verduidelijking.:toonmijnhar

Gemaakt door Kunena