Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp:

Poezenvrouwtje -TEST NIEUW KLOMPVORMEND /Fijne variant grit #litter-robot III 25 mrt 2020 12:05 #25821

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13713

Nieuwe test - grit voor in de Litter Robot kattenbak

SUPERCAT PRENIUM

Let op: dit is de FIJNE variant van deze soort

tinypaw Schone start, wel zo eerlijk toch!

paw structuur van grit, fijne korrel maar niet super fijn grit...lijkt grof door closeup

paw hier is ‘t beter te zien dat ‘t fijn van structuur is...

paw Klaar voor de start..ze kunnen erop en ‘t testen!

_voetje Op hoop van zegen, wat zou ‘t fijn zijn als het ons litter-robot gebruikers uit de brand zou helpen.
Dat zou rust geven in ons bestaan .
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje -TEST NIEUW KLOMPVORMEND /Fijne variant grit #litter-robot III 25 mrt 2020 12:30 #25822

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Nieuwe test - grit voor in de Litter Robot kattenbak

SUPERCAT PRENIUM

Let op: dit is de FIJNE variant van deze soort
Na 1 dag en nacht testen:

paw blijft plakken en moet ‘t los-steken met spatel, ook na enkele keren niet lossteken en het na ‘t draai-proces gewoon laten zitten komt ‘t niet los van de bodem en wand. Ik heb katers en die plassen achteruit tegen de wand aan.

paw Dit is de afvallade onder het dumpgat waar de door mij los-gestoken platte plakkaten in terecht zijn gekomen nadat ik hem handmatig heb laten draaien. Allemaal platte stukken...geen bolvormige klompen.

_voetje Inmiddels heb ik zojuist de extra grove variant binnen gekregen. Nu zou het heel verleidelijk zijn om deze fijne eruit te gooien maar ten 1e vind ik dit zonde (het is schoon grit) en ten 2e geeft mijn vindingrijke mind mij in om nog iets uit te testen met beide varianten. Zo hoef ik dit restant in de L.Robot niet weg te gooien en door het grove erbij te mengen een nieuwe variant uittesten.
Wie weet wat deze 2 structuren samen doen...zou leuk zijn als ik het “ei van Columbus” hiermee uitvindt. handje_mond

Pas als dit geen succes gaat worden zal ik de L.Robot helemaal met deze grove variant vullen en uittesten.
Zelf heb ik hoge verwachting van deze grove variant mede omdat ik in filmpjes met Chinees kattengrit de grovere Parelvormige klompvormendgrit die hele harde bolletjes vormen mooie resultaten heb zien behalen.
Maar wij hebben hier geen Parelvormige kattengrit bolletjes...ja die kunstmatige rommel ... die Silicaat of zo...maar die wil ik niet in mijn huis en al helemaal niet in de buurt van mijn lievelingen.
We zullen zien...ik heb inmiddels ook de wachttijd van het starten van ‘t draaiproces na een toiletbezoek ingesteld op 14 minuten. Dus dan gaat hij pas na 14 minuten draaien en zou het lang genoeg de tijd hebben gehad om uit te harden.

Tot later....zwaai

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Poezenvrouwtje -TEST NIEUW KLOMPVORMEND / GROVE variant grit #litter-robot III 27 mrt 2020 11:44 #25829

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Hoe dik is de laag grit in de Litter Robot zelfreinigende kattenbak...

_voetje Ik kreeg van de verkoper van Supercat grit terecht de vraag of de laag kattenbakvulling wel dik genoeg is...Welnu hier is het bewijs!
Bijna 8 cm moet toch voldoende zijn lijkt mij...(alhoewel het is waarschijnlijk nog iets meer dan 8 cm want ik heb de cm erin moeten steken en dat veroorzaakt een kuiltje, maar wie daar op let is een “kniesoor “ toch!handje_mond )
Volgens mij is op de zakken altijd aangegeven tenminste 6 a 7 cm kattenbakvulling.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Poezenvrouwtje NIEUWE-TEST/ KLOMPVORMEND grit #litter-robot III 27 mrt 2020 13:45 #25830

Hallooo.
Ja ik 2 verschillende grit aan het testen dus word vervolgd.
Groetjessss
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje NIEUWE-TEST/ KLOMPVORMEND grit #litter-robot III 27 mrt 2020 13:55 #25831

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Oh super leuk Louisse , laat je t hier ook zien met foto’s erbij?
_question: Als ik je moet helpen met t plaatsen op t forum zeg je t maar.
Je weet me te vinden!

Ben je al gestart?

Poezenvrouwtje -test-Uitslag SUPERCAT / GROVE variant grit #litter-robot III 28 mrt 2020 15:01 #25834

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

TEST-UITSLAG Supercat GROVE variant kattengrit

Meteen al na 2 kattenbakbezoeken was ‘t mis...te grof

Blijft plakken , vormt plakkaten (platte stukken , weer geen bollen)

Hele bodem lag vol , was 1 groot stuk dat vast zat.. lossteken met spatel!

Blijft ook als stopverf aan mijn spatel plakken....

Mijn huis stonk vanmorgen...ik wil dat niet!!!

Wat een ellende...ook een mix van grof met fijn is geen uitkomst..heb ik uit frustratie ook nog geprobeerd..het grit heeft niet meer de kwaliteit die het jaren terug had. Het is hopeloos!
Dit moet er vandaag uit want het is een ramp en de Persjes wilden zelfs niet meer op deze bak ...vanmorgen lag hun behoefte op de plavuizen keukenvloer. Soms ben ik zo blij dat ik nog plavuizen heb en geen vloerbedekking in huis. Lekker dweilen met chloor en Dettol ..ik wil geen stinkend huis door slecht kattengrit. Leveranciers wordt toch een wakker...wie pakt dit op?!? Wie springt hierin er is een markt voor goed balvormige klompen in de kattenbak.
Geen grit dat blijft plakken aan bodem of zijkanten. Er is geen enkele kater die midden in de bak plast..allemaal zoeken ze de zijkanten op of ze plassen recht achteruit tegen de wand aan!!!

Alle video’s die ik zie worden veel te kleine plasjes water gebruikt ...en dan ook nog eens midden in de bak met grit... ben eerlijk en laat de test zien met een flinke hoeveelheid water en spriets het eens in een hoek van de bak of achterwand. Dan krijg je een goed beeld van de kwaliteit die grit heeft. Komt het dan ook los?
Er is zo’n ontzettend verlangen naar een goed grit ...lees de recensies eens door en dan niet die van 2017 of 2018 maar die van 2019 en als ze er al zijn van 2020. Dat laat zien hoe het recent beoordeeld is. Ik heb nu bijna zo’n 25 soorten getest en nog niet 1 gevonden die doet wat men op de verpakking heeft staan. De samenstellingen zijn veranderd...de kwaliteit is veranderd maar de tekst klopt niet meer... dit is waardeloos want u bedot zo uw kopers.

Ik wil hier eerlijk testen en dat doe ik ook zo oprecht mogelijk.
Dank voor de leveranciers “ de Groot diervoeders” + Dantocat die een gratis sample beschikbaar gaven om te testen.

Gemaakt door Kunena