Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Review Benek / Greenwoods / Biokat Natural 13 sept 2023 14:39 #27937

• Ane B
  • Ane B's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • nieuw lid
  • nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 2
Voor wie het interesseert: ik heb deze drie varianten ‘plant based’ grit eens vergeleken omdat het me fijn leek daarop over te gaan. Na lang online gezoek en vergelijk, ook van ervaringen en comments hier leken me deze de meest proberenswaardige.
Nu, ik vind Benek en Greenwoods gelijk al veel te grof en hard; dat ga ik mijn kittens en hun gevoelige pootjes niet aandoen. Ook niet als ze groot zijn. Ik wil iets dat zoveel mogelijk op zand lijkt, dat zijn die twee absoluut niet!
De Natural van Biokat is wel een poging waard; dat is vrij fijn en zacht.
Verder:
> Klompvorming: Benek geeft de stevigste klompen. Biokat en Greenwood zijn vergelijkbaar; lijken allebei niet echt stevig. Biokat mss nog wel t minste 😔
> Geur: Biokat vind ik het meest neutraal. Benek ruikt voor mij het sterkst. Maar geen machtige verschillen en ik vind het alledrie niet onprettig ruiken. Maar ik ben geen kat.. 😅
> Uitloop: daarin vermoed ik dat Biokat het meeste geeft. Moet gaan blijken. Ik vind het zelf niet zo’n punt. Comfort voor de katten gaat wat mij betreft voor. Benek en Greenwoods lijken me weinig uitloopgevoelig door de groottee vd korrrels
> Geurbinding: Biokat for sure! Ik heb het weliswaar uitgeprobeerd met azijn want ik kan moeilijk mijn kittens boven de testbakjes hangen 😂 Maar azijn ruikt ook sterk en penetrant. Bij Biokat kan ik er met mijn neus bovenop en ruik ik er niks van. Bij Greenwood prikt de azijnlucht gewoon nog in mn neus, bij Benek prikt het niet maar ruik ik het wel.

Ik gebruik nu Biokat ‘Micro Classic’ en het kan zomaar zijn dat ik ondanks de voorkeur voor plantvezel toch maar daarbij blijf. Het lijkt toch net wat fijner en zachter en ik ben er verder wat alles betreft echt tevreden over. Maar ik geef de Biokat Natural zeker een kans. Het zal erom gaan hangen; de kittens zullen zelf beslissen 😅

En aldus TE GEEF: de Benek en Greenwoods. Gebruik je dat toevallig en zijn jouw poezenbeesten en jij er wel helemaal happy mee; dan geef ik het met plezier aan jullie 😊 Ik woon in Amsterdam; dus handig als je daar ook (in de buurt) woont. Stuur maar een pb!

Bij interesse kan ik nog een ervaringsupdate van de Biokat Natural posten #letmeknow

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Review Benek / Greenwoods / Biokat Natural 13 sept 2023 17:29 #27939

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Greenwoods heb ik geprobeerd in de Litterrobot maar was geen succes.. na enkele dagen gebruik kwam er een sterke geur vanaf die mijn woning vulde… poezels wilden de LRobot niet meer betreden.

Benek ken ik nog niet, heb ik dus geen oordeel over.

Biocats vind ik zelf erg achteruit gegaan in kwaliteit en klompvorming wat voor in de LROBOT een “must” is!

Almo Nature kwam bij mij als favoriet uit de bus maar moest ik even links laten liggen omdat deze erg prijzig is!
Heel jammer… de poezels vindem het geweldig alhoewel de baasjes de uitloop voor lief moeten nemen! ( dat is wel een “ dingetje “ bij dit grit op natuurlijke basis)
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Review Benek / Greenwoods / Biokat Natural 13 sept 2023 17:31 #27940

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Die Anne … je hebt er echt een heel werk van gemaakt.. Chapeau hoor!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

• Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena