Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp: Poezenvrouwtje TEST/ Morgen nieuw grit in test /voor LR III -elektr kattenbak

Welke 3e plaats grit voor de Litter robot / kattengrit 04 nov 2013 11:43 #14946

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13016
op 3e plaats thumbsup een goed klompvormend kattengrit voor in de litter robot

kartonnen draagkoffer SCHEP & SCHOON FIJN (let op want er is ook een grove versie en die werkt NIET in de L.R.)

belangrijk:
Schep & schoon fijn

Gaat 4 x langer mee
Vormt compacte klontjes
Voorkomt nare geurtjes
prijs 3,56
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Goed klompvormend kattengrit voor Litter robot / belangrijk 04 nov 2013 12:00 #14947

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Waarom is het nu zo belangrijk dat je GOED grit koopt dat echt HARDE klompen vormt voor in de litter Robot elektrische kattenbak.

Welnu, omdat je katten er niet meer op gaan want het vieze grit brokkelt af en komt met het schone grit opnieuw terug voor de poezels om in te graven en hun behoefte erin te doen.

De bol schoonmaken heeft geen zin want na enkele dagen moet je weer aan de slag en het weggooien van het besmette zogenaamd schone grit dat steeds hierdoor terugkomt zorgt voor stank want de urine zit in het grit vermengd.

koop dus wat duurder grit en bespaar uzelf en de poezels deze ellende (ik spreek uit ervaring na het testen van deze zakken grit die hier staan vermeld met foto's zodat u weet welke WEL en welke NIET geschikt zijn)

Bespaar uzelf een miskoop en een duurkoop en doe er je voordeel mee!

:toonmijnhar ik hoop dat het informatief en nuttig is geweest, deze testuitslag van het klomp-vormende grit.
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Re: Goed klompvormend kattengrit voor Litter robot / belangrijk 08 nov 2013 00:08 #14954

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1926
Hoewel bentoniet inderdaad het beste grit is voor de LR, geef ik de voorkeur aan plantaardig grit, één keer per dag schud ik dan de afvallade leeg in het toilet, doorspoelen en weg zijn de bollen en drollen.
Tot voor kort gebruikte ik PortaPine, fijn klompvormend grit op basis van dennehout, met een aangename houtgeur. Inmiddels is PortaPine niet zo fijn meer als voorheen en dus niet meer geschikt voor de LR. PortaPine heeft ook wel de neiging om wat te blijven kleven aan de binnenkant van de LR waardoor de bol wat vaker moet uitgewassen worden.
Door de grovere korreltjes van PortaPine ben ik overgestapt op plantaardig klompvormend grit op basis van maïs met de lichtelijk overdreven naam : World's Best Cat Litter. De geur is niet zo aangenaam als de PortaPina, maar het is doenbaar. Helaas is dit grit niet goedkoop, maar het kan wel in het toilet. Ik zit nog altijd in een overgangsfase, omdat ik PortaPine en het maïsgrit momenteel meng.
Ik koop mijn grit bij ZooPlus.

(Cat's Best Eco Plus kattengrit is plantaardig klompvormend grit met grove korrels en houtgeur, dat geschikt is voor de gewone kattenbak, maar niet voor de LR. Dat grit gebruikte ik voor ik de LR had.)
Groetjes van Marleen en een van Abby en Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Natuurlijk & Goed klompvormend kattengrit voor Litter robot 08 nov 2013 10:52 #14961

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
kan je eens een plaatje neerzetten van welke ik dan moet kopen?
Heb je dan geen urinegeur in de bol omdat dit niet zo vast klompt en met het rollen delen achterlaat in het schone grit?

Dat is namelijk het probleem dat ik steeds ondervind met grit dat niet goed klompvormend is en heel hard word want tijdens het rolproces vallen er dan delen met urinegeur af en vermengen deze zich met het schone grit waardoor de bol gaat ruiken.
Daarom heb ik nu toch weer mijn vertrouwde merken opgezocht.

Vervelend toch dat ze steeds als een grit goed is en iedereen het gaat gebruiken een verandering aanbrengen waardoor het slechter functioneert dan voorheen.
Balen dus voor ons en steeds weer een hernieuwde zoektocht voor ons.

nog een vraagje Marleen behalve een antwoord hierop?
Kan je de geur door het te mengen met dit andere nietruikende natuurlijke product niet behouden ?
Dan heb je toch je dennengeur die zo prettig is en het klompvormende vermogen van de nieuwe.

Ik zou het graag eens uitproberen die op natuurlijke basis maar weet niet welke ik dan precies moet nemen.

Overigens heb ik ergens gelezen dat één van de gritten die klompvormend zijn van TIGERINO ook goed moeten functioneren in onze Litter Robots. Alleen weet ik nog niet welke het precies is...er zijn ook zoveel varianten.

Re: Natuurlijk & Goed klompvormend kattengrit voor Litter robot 09 nov 2013 11:20 #14969

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1926
De PortaPine kleeft blijft wat aan de randen kleven, waardoor het grit af en toe helemaal moet vervangen worden (2 keer per jaar), maar die is nu dus te grof geworden. Ik heb nog 1 zak met fijne korreltjes. Een ander nadeeltje is het gewicht, omdat het een lichte vulling is, en Luna een lichtgewicht is, is er niet altijd kontakt met de sensor na bakbezoek.

Het maïsgrit is wat zwaarder en ziet er ook meer uit als gewoon grit qua kleur. Er zijn twee varieteiten, maar volgens de klantenbeoordeling zit er geen verschil op, de prijs is hetzelfde en ik koop de extra.

Bij Zooplus gaan zoeken naar plantaardig grit, en dan vind je ze wel.
Groetjes van Marleen en een van Abby en Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Re: Natuurlijk & Goed klompvormend kattengrit voor Litter robot 09 nov 2013 11:40 #14971

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Marleen schreef : De PortaPine kleeft blijft wat aan de randen kleven, waardoor het grit af en toe helemaal moet vervangen worden (2 keer per jaar), maar die is nu dus te grof geworden. Ik heb nog 1 zak met fijne korreltjes. Een ander nadeeltje is het gewicht, omdat het een lichte vulling is, en Luna een lichtgewicht is, is er niet altijd kontakt met de sensor na bakbezoek.

Bij Zooplus gaan zoeken naar plantaardig grit, en dan vind je ze wel.

_question: Deze op de afbeelding heeft de lekkere dennengeur die zo goed zijn werk deed?De andere (rode zak in het bericht hiervoor) heeft géén geur (geurloos)

Gemaakt door Kunena