Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Vandaag

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp: Poezenvrouwtje TEST/ Vanmorgen start 2e grit in test/Golden Grey Master/ LR III

Poezenvrouwtje TEST/ GOLDEN CATLITTER / grit /voor LR III -elektrische kattenbak 15 nov 2019 15:33 #25355

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13084

Poezenvrouwtje TEST - GOLDEN CATLITTER klompvormend kattengrit / geschikt voor LR Open Air

Welnu...ik liep vandaag wat koopjes af en kwam bij toeval dit klompvormend grit tegen. Nou ja KLOMPVORMEND..dat zal nog moeten blijken want daar gaat de zoektocht en de test naar uit. Papier is geduldig heb ik inmiddels ervaren. Het is goedkoop en dus verwacht ik er eigenlijk niet veel van maar ja...ik geef ‘t een kans, al zoveel geprobeerd en omdat zelfs het duurste grit niet doet wat ‘t beloofd ...is dit een gok die het waard is om uit te proberen. Ik lach me rot als dit straks WEL goed “klompt” en harde bollen vormt die niet uit elkaar vallen en nog belangrijker....niet als kauwgom overal aan blijft plakken.

Structuur: superfijne korreltjes en wat ik kan zien in 3 verschillende kleuren (lichtgrijs, donkergrijs, bruin)
Prijs 2,49
Inhoud 5 kg
Note: er staat op met “baby-poedergeur” maar de eerlijkheid gebiedt te vermelden dat ik daar bij het openmaken geen enkel spoor van heb mogen vernemen. Mijn reukorgaan eens in de opening gestoken maar ik ruik werkelijk niets. Nu heeft dit bij mij ook helemaal geen voorkeur dus ik ben er totaal niet rouwig om!

Ik heb nu de LR Open air die beneden staat (deze draait het intensiefst en moet ik het vaakst bijvullen) als TESTomgeving gekozen. Over een paar dagen zal ik mijn bevindingen vermelden.

:toonmijnhar Wordt vervolgt..... (tot over een paar dagen, abonneer je op dit onderwerp (topic) zodat je de uitslag niet mist)
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje TEST/ GOLDEN CATLITTER / grit /voor LR III -open air 17 nov 2019 13:25 #25359

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje TEST/ GOLDEN CATLITTER / grit /voor LR III -open air

_voetje Welnu, ik moet de TEST-periode vervroegd afbreken omdat de LR begint te stinken en de Persjes er niet meer op willen. Dit is niet oke en dus moet ik ingrijpen in dit testproces. Wat ergens best jammer is omdat dit grit nu de bol alleen met dit merk is gevuld best wel betere ronde bollen lijkt te vormen. Maar...tijdens het draaiproces van de LR naar de “dumpposition “ rolt het naar ‘t dumpgat toe en laat ‘t erg veel met urine gevormd residu achter wat weer met het schone grit vermengd in ‘t tussencompartiment.

Bij het terugdraaien waarbij het SCHONE grit alleen terug zou moeten komen ....is dit niet wat ‘t had moeten doen.
Ik ga het nu dan maar vermengen met ‘t restant dat ik nog heb staan van de GREENCAT en wat juist weer VEEL TE plakkerig bleek te zijn. Misschien dat ik hiermee de dagen doorkom tot ik mijn nieuwe TEST kan uitvoeren op een ander merk.
Het is niet anders, ik kan ‘t niet mooier maken dan ‘t is lieve gebruikers van de Litter Robot.
  • bestaat uit drie kleuren klei
  • super fijne structuur wat de Persjes als aangenaam vinden aan de pootjes, ze graven er ook graag in. Iets wat ik lange tijd niet meer gezien heb!
  • lijkt mooie bollen te vormen dus de plasjes krijgen de kans naar BENEDEN te zakken en zo een bol te vormen i.p.v. pannekoekvorm
  • +pluspunt is dat ‘t niet plakt of kleverig is
  • groot nadeel is dat ‘t niet stevig genoeg is en bij ‘t afvoeren delen verliest en dus residuen achterlaat wat zich met schoon grit vermengt (stank)
  • 2,49 voor 5 kg betaalbaar maar uiteindelijk heel erg duur als dit het resultaat blijkt te zijn
  • mijn Persjes wilden deze ochtend NIET meer op de litter robot en verkozen de LR Bubble die in de garage staat (cattery)

Mijn ervaring en testbevinding : dit grit is een ...

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Poezenvrouwtje TEST/ Morgen nieuw grit in test /voor LR III -elektr kattenbak 18 nov 2019 12:18 #25360

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_pffft: ‘t is om moedeloos van te worden, heel mijn kattenbak stinkt en ik blijf maar spuiten met de verdunde chloorspray . die ik heb gemaakt om de binnenzijde van het bovendeel schoon te vegen en te ontdoen van ontlasting dat er is achtergebleven en / of eraan is blijven plakken.

Wat een ellende als je geen GOED werkend grit hebt. Dit maakt en breekt het functioneren van de litter robot. Ik was bijna is staat om zelf iets te gaan opbouwen maar nu lijkt het erop dat de Goden mij goed gezind zijn en kwam ik in contact met een leverancier die zelf een andere vorm van elektrische kattenbak voor zijn poezels in huis heeft en tevens ook heel geïnteresseerd was naar ons gebruik van de Litter robot Open Air.

Fijne man om mee te praten en goed gesprek gehad. Wat een verademing om eindelijk eens iemand te spreken die begrijpt wat je zoekt en waar het grit aan moet voldoen. Laat zijn elektrische kattenbak nu ook draaien maar dan handmatig en ook bij dit apparaat is het van belang dat er BOLVORMIGE klompen gevormd worden (en GEEN PANNENKOEK-vorm die plat zijn) Daarnaast begreep hij als geen ander hoe belangrijk het is dat de urine daarbij de DIEPTE in gaat en niet OPPERVLAKKIG uitloopt en dan een klomp vormt.

_voetje Nat, plakkerig , klef en...platte vorm (pannenkoek) i.p.v. diepte in en bol-vorm

De kwaliteit van de klei en het absorptievermogen ervan is uitermate belangrijk. Hij schijnt het grit te hebben en daar goed op te letten dat het niet van kleur veranderd bij levering van zijn aanvoer. Ik heb dan ook het volste vertrouwen dat dit wel eens de oplossing voor mij kan zijn.
Nu is er een leuke bijkomstigheid die ik later zal onthullen. Blijf dit topic dus volgen en maak een account aan op mijn Poezenvrouwtjeforum want dit kan u wel eens als lid een leuk voordeeltje opleveren. Meer onthul ik nog niet want ik mag beide varianten eerst testen.
Alleen bij goed bevinding gaat dit alles in werking.
Spannend...ik ben wel toe aan een leuk bericht en een goed werkende litter robot .
En dan zal ik nog eens wat vertellen...het eerste wat ik dan terug ga plaatsen is het BINNENSCHERM...want wat mis ik de bescherming van dit binnenscherm in de litter Robot. Gisteren heb ik alle Persjes gekamd en ik zat onder het grit dat uit hun vacht bij de oren, op de rug en kop kwam. Ook heb ik enkele Persjes, met name mijn forste katers de “oren moeten wassen” want daar zat ontlasting aan van de binnenkant van de bol omdat het scherm er nu uit is gaan ze er met hun kop en oren makkelijker langs af. Jakkes!! _Yuk!:

Vandaag nog even behelpen en aanmodderen...morgen vroeg op en de litter robot helemaal leeghalen en al ‘t grit weggooien want t stinkt me teveel. Dan sop ik de bol uit en laat hem goed drogen. Schone zak in de afvallade en alles nog even schoonzuigen. Dan weer eenmaal droog en proper...zet ik hem in elkaar en vul ik hem af met het nieuwe testgrit dat morgen zal arriveren.
Oh ik kan niet wachten....swing
Het grit is inmiddels al onderweg en ik mag het testen.
Morgen meer daarover!
Dan gaat de zoektocht verder....
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Poezenvrouwtje TEST/ Morgen nieuw grit in test /voor LR III -elektr kattenbak 18 nov 2019 20:36 #25366

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vanmiddag stank niet meer te harden...alles schoongemaakt !

LR open Air uit ‘t kastje getrokken, klaar om schoongemaakt te worden!

_voetje Eigenlijk was ‘t plan dit morgen te doen maar mijn huiskamer begon te ruiken, met name als ik even van buiten kwam was het goed merkbaar. Ik wil dit niet...en dus heb ik de “stoute schoenen” aangetrokken en ben aan de gang gegaan.
Emmer sop gemaakt met groene zeep, borstels en doekjes erbij , stofzuiger uit de garage gepakt en de Litter Robot Open Air uitgezet , stekker uit ‘t stopcontact gehaald en hem onder uit ‘t kastje getrokken.

Nog vastgeplakte grit losgestoken met spatel om bol buiten uit te kunnen wassen met sop (let op: alleen de bol mag nat worden, de basis NOOIT en te nimmer i.v.m. Elektronica) evenals de maanvormige kap (ook daar zit elektronica in)

Kap eraf, bol leeg laten lopen boven een leeg emmertje en met een laag sop alvast laten weken bij de straat-put. Daar kon ik lekker spetteren en mijn gang gaan , lekker borstelen en sop rondschudden in de tussenruimte waar normaal het schone grit door de zeef gaat om daar later weer door tevoorschijn te komen. Juist dit compartiment moest ook schoon want daar heeft zich de afgelopen tijd het verontreinigde grit verzameld.

Basis unit en de Kap > ALLEEN met VOCHTIGE doek schoongemaakt, hier zit de elektronica in en printplaat. Eenmaal nat dan kunt u beter een nieuwe basis kopen!

Eenmaal buiten de bol uitgesopt en afgespoeld, uit laten druipen en toen bij de verwarming laten drogen zodat er morgen het nieuwe schone TEST-grit in kan.
Inmiddels het kastje uitgezogen en de oude LR-Bubble uit de Cattery (garage) in het kastje geplaatst ...de Persjes moeten immers een tijdelijke vervanging hebben op de onderverdieping voor deze komende avond, nacht en morgen tot het nieuwe grit is gearriveerd. Dan pas wissel ik deze unit om en gaat deze weer terug naar de Cattery. Waar hij nog prima dienst doet !

Zo kan ik met een gerust hart de nacht in , ben blij dat mijn huis weer fris ruikt. Ik hoop echt dat het nieuwe grit de OPLOSSING biedt!
Tot morgen allemaal...zwaai word vervolgd...

Poezenvrouwtje TEST/ Vanmiddag nieuw grit in test/GOLDEN ODEUR /voor LR III 19 nov 2019 21:59 #25372

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Alles weer in elkaar en omwisselen oude LRII met schone LRIII Open Air

NIEUWE volgende test-grit

1e Nieuwe TEST-grit van GOLDEN ODEUR

Poezenvrouwtje TEST/ Vanmorgen start 2e grit in test/Golden Grey Master/ LR III 27 nov 2019 12:32 #25390

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

poezenvrouwtje schreef :

Mijn God...wat een slechte nachtrust de laatste dagen. Het verwerken van een 4e overlijden dit jaar heeft er flink ingehakt. Ik kan ‘t maar moeilijk een plaatsje geven en heb moeite met de acceptatie en de confrontatie van het verlies. Het besef ook dat mijn kringetje met liefdevolle mensen steeds kleiner aan ‘t worden is en er bijna niets meer over is...maakt ‘t leven even heel erg zwaar. De vreugde is er even uit!

Toch moet ik ondanks het draaien en woelen in bed mijn gedachten zien af te leiden van het verdriet ... je wil niet weer wakker worden met dikke huilogen en het gevoel alsof je onder een vrachtwagen hebt gelegen omdat je hele lijf pijn doet van ‘t krampachtig liggen. Het lijkt alsof ik elke spier aanspan zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Met het gevolg dat ik strompelend mijn bed uit kom. Deze ochtend maar opgestaan en de Litter Robot van Spotje op de bovenverdieping eens schoongemaakt. Ik heb besloten om daar mijn 2e test met het nieuwe grit in uit te voeren. Want de andere zak is nog lang niet leeg..super zuinig in gebruik blijkt nu. Deze heeft of zou een geurtje moeten hebben maar dat heb ik nog niet kunnen ontdekken. En dus nu maar op de badkamer de andere zak uittesten in natuurlijk weer een superschone Litter Robot Open Air.

Aan de slag en daarna lekker douchen en proberen om een nieuwe start te maken van de dag!

:verliefd: Fijn als ‘t weer schoon, na een paar uurtjes drogen bij de verwarming , weer in elkaar gezet kan worden en met ‘t nieuwe TEST-grit gevuld kan worden...deurtje dicht en dan is ‘t afwachten wat ‘t resultaat gaat zijn!

hierboven even de “quote” zodat ook hier dit vermeld staat in ‘t topic waar ‘t behoort te staan.

Start 2e TESTGRIT van dit MERK / zonder geur

Welnu lieve lezers en poezenbaasjes die gebruik maken van de Litter Robot Open Air en op zoek zijn naar GOED KLOMPVORMEND kattengrit (catlitter)

Zoals jullie hebben kunnen lezen in de Quote hierboven heeft mijn test even wat meer tijd in beslag genomen vanwege mijn eigen persoonlijke situatie. Dit had nu voorrang. Even tijd voor jezelf ...zeker als je lichaam dit aangeeft en even niet functioneert als je zou willen.

Het 1e TESTGRIT met een geurtje draait nog steeds proef in de Litter Robot Open Air die in de keuken staat. De zak wil maar niet slinken en is bijzonder zuinig in ‘t gebruik...dit komt bij ander grit niet voor ..is nu mijn ervaring omdat het ook zo opvalt.

Inmiddels heb ik nu het2e grit in test genomen van dit merk/ zelfde merk maar dan ZONDER geurtje
Dit grit gaat in de litter Robot Open Air op de badkamer.
Uiteraard alles schoongemaakt voor gebruik en paar uurtjes bij verwarming goed laten drogen (met name opvang-compartiment waar bij ‘t draaien het schone grit wat door de zeef gaat in opgeslagen wordt!!

Basis alleen met een vochtige doek afnemen...

schoon ... nu drogen bij verwarming..

Vooral binnenzijde bol goed laten drogen...

Vullen met 2e nieuwe TESTGRIT in schone, droge bol...

Mooi fijn grit met hele kleine blauw-paarse korreltjes ertussendoor...ruikt nergens naar! (Zonder geur)

Alles op z’n plek ...stekker in stopcontact en LR inschakelen om 1e cyclus te laten draaien met nieuw schoon grit erin.

Deurtje dicht en klaar is kees, dan schoonmaakspullen opruimen, vloer dweilen en naar beneden voor een kopje koffie.

Bijlage niet gevonden

Gemaakt door Kunena