Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp: Poezenvrouwtje TEST/ NOT STICKY KLOMPVORMEND grit in test voor LR III

Poezenvrouwtje TEST/ Petmazing/ nieuw grit in test /voor LR III 03 jan 2020 21:51 #25553

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13216

poezenvrouwtje schreef : _voetje Nu de grote kater-plas nog...hoe gaat ‘t daarmee?
We zullen ‘t zien...

Grote plassen is niet te doen met dit grit...blijft het ook plakken, net als al ‘t andere. De katers plassen tegen de wand aan en dat zorgt ervoor in combinatie met de “grote plassen” urine dat het van binnen...niet uithardt en dus te kleverig blijft.
Heb je poezen die netjes in het midden een plasje doen dan is er waarschijnlijk niets aan de hand maar met katers die Struviet hebben en veel drinken en dus grote plassen produceren is het niet geschikt.

• Loopt ook uit maar dat had ik al gemeld

• De zoektocht gaat dus verder....helaas!
    Op naar de volgende test.
    Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
    Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
    Bijlagen:
    De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Poezenvrouwtje TEST/ NOT STICKY KLOMPVORMEND grit in test voor LR III 03 jan 2020 21:58 #25555

• poezenvrouwtje
    • aanwezig
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles
    Dit is het enige dat ik wil vinden....

NOT STICKY KLOMPVORMEND grit voor in de Litter Robot Open Air

*verdrietig* *verdrietig* *verdrietig*

_voetje maar... zie dat maar eens te vinden !!
    Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
    Bijlagen:

Poezenvrouwtje TEST/ Petmazing/ ben t zat!!/grit in test /voor LR III 04 jan 2020 12:24 #25563

• poezenvrouwtje
    • aanwezig
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles
    PETMAZING GRIT
    Ben t zooo zat...!!

Vastgeplakt grit in staart Persjes en op vloer...

Weer klonten niet afgevoerd door t blijven plakken...

Zo zat.. dat ik de kleine LR ervoor in plaats heb gezet...

Nu hoef ik niet steeds te gaan controleren of er iets blijft plakken...

Hoop zo even de rust terug te vinden dit weekend zonder de stress van slecht grit dat problemen veroorzaakt in mijn LR Open air. Vanmorgen toen ik beneden kwam kon ik wel gillen... klonters grit met ontlasting in de staarten en grit door heel mijn huis op de vensterbanken en op de stoffen bank en stoelen... even was ik in tranen maar al snel dacht ik.. omwisselen die LR... even de rust terug brengen in huis, ik was er hele dagen mee bezig hoe dit op te lossen. Maar ik kan t niet fixen zonder goed grit!!!

Wachten dus op t nieuwe testgrit en tot die tijd maar de oude in gebruik houden!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje TEST/ nieuw TESTGRIT om uit te proberen onderweg /voor LR III 10 feb 2020 17:20 #25640

• poezenvrouwtje
    • aanwezig
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

Hallo lieve Litter Robot gebruikers , ik heb goed nieuws. Uit wanhoop heb ik mijn zoektocht voortgezet naar het juiste grit voor de Litter Robot Open Air kattenbak. Geen idee of het wat gaat worden maar ik krijg het toegestuurd en mag ‘t uitproberen.

De bak zal weer helemaal uitgesopt en eenmaal droog met het nieuwe testgrit gevuld worden. Ik zal hem beneden inzetten voor de test omdat daar ook de Struvietkaters rondwandelen die grote plassen veroorzaken. Als het grit dat aan kan ...dan hebben we ‘t juiste.
    Ik ga niet te snel een reactie plaatsen..tijdens het gebruik zal ik voor mezelf wat aantekeningen maken , pas na 1 week zal ik hier verslag uitbrengen.

Er komen 2 verschillende soorten KLOMPVORMEND grit. Dat het klompen vormt dat zal wel maar waar het ons om gaat is dat het BOLLEN vormt en GEEN PLAKKATEN (pannenkoek-vorm) want die stagneren in het dumpgat.
    Daarnaast komt het allerbelangrijkste: het moet een hechte klomp vormen die NIET uit elkaar valt en .... het moet van binnen hard worden ...dus geen plakkerige kauwgum-achtige massa die je met een spatel moet los-steken en die dan weer aan je spatel blijft hangen!

We gaan ervoor!
    Tot later maar weer...zwaai
    Bijlagen:

Poezenvrouwtje TEST/ nieuw TESTGRIT om uit te proberen onderweg /voor LR III 12 feb 2020 13:11 #25645

• poezenvrouwtje
    • aanwezig
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

Kijk... dit willen we niet meer...platte plakkaten die niet door het dumpgat kunnen en blijven steken waardoor er storing ontstaat en nog erger... ze mee terug gaan met ‘t schone grit , waarna er een andere Pers overheen plast en het nog groter wordt dan ‘t al is.

_pffft:

Dan heb je pas echt ellende in de Litter Robot Open Air.

Ik hoop dat vandaag mijn pakket met testgrit komt...
    Bijlagen:

Poezenvrouwtje TEST/ nieuw 1e SANICAT TESTGRIT ACTIVE WHITE /voor LR III 17 feb 2020 15:58 #25665

• poezenvrouwtje
    • aanwezig
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

SANICAT ACTIVE WHITE - 1e test Sanicat klompvormend grit

Komt deze goed uit de test voor in de LR Open Air elektrische kattenbak?

Het nieuwe TESTGRIT is binnen. Na veel bellen en mailen mag ik ervaren of ‘t merk SANICAT geschikt is voor de Litter Robot Open Air. Ervaring zal op de voet gevolgd en gedeeld worden met dit merk. Ze staan er volledig achter en waren meteen bereid om mijn NOODKREET over het slechte KLOMPVORMEND en STICKY (plakkerige) kattengrit te verbeteren.

Ik heb open kaart gespeeld en eerlijk gezegd dat er vele litter robot gebruikers zijn die niet meer weten wat te kopen. Dat de Amerikaanse ontwerper van de Litter Robot om deze reden de storingen die dit veroorzaakte vermijd door het binnenscherm bij de laatste nieuwe modellen te verwijderen. Ik vind dit ECHT een MINPUNT omdat JUIST het binnenscherm je kat schoonhoudt als hij de ruimte betreedt omdat de vacht en oren in aanraking kunnen komen met de bovenzijde van de bol. Ik geeft dus juist de voorkeur aan ‘t binnenscherm en heb hem ook weer teruggeplaatst. Nu heb ik weer schone kattenoren die niet naar ontlasting stinken zodra ze bij mij komen liggen.

_sterretje Ander detail is dat ik deze keer de test start met het Witte klompvormend kattengrit van Sanicat. Met name het Witte grit is niet erg geliefd bij de kattenbezitters daar wij daar slechte ervaringen mee hebben. Denk aan : witte pootafdrukken op meubels en plavuizenvloer, wit stof dat ronddwarreld, veel uitloop voor de kattenbak. Maar...ik geef deze doos WIT kattengrit graag een eerlijke kans. Zoals ik ‘t zie qua korrelgrootte ziet ‘t er veelbelovend uit. Maar inderdaad de kleur roept bij mij ook slechte ervaringen op. Toch start ik met dit grit.

tinypaw Alles schoon... eerlijke start !

tinypaw De LR-bubble stond als backup te draaien maar gaat nu terug naar de Cattery in de garage, hierin gebruik ik ‘t nog schone opgevangen grit dat uit de Litter Robot Open Air komt die na schoonbeurt weer gevuld is met ‘t nieuwe testgrit SANICAT ACTIVE WHITE . Het testen moet immers in de LR.Open Air.

tinypaw Kater Sumi komt als eerste kijken en snuffelen, hij ruikt dat er aan dit witte grit een geurtje zit...

_voetje Nu is het afwachten en ervaren wat er allemaal staat te gebeuren, klompt ‘t goed? Maakt ‘t bollen in plaats van platte pannekoekvormige plakken? Worden de klompen ook mooi hard van binnen? (Niet sticky en plakkerig , nu blijft alles aan mijn spatel hangen? )

We gaan ‘t beleven, wordt vervolgd....!!! zwaai

Gemaakt door Kunena