Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp: Poezenvrouwtje TEST/ uitslag- SANICAT TESTGRIT ACTIVE WHITE /voor LR III

Enige goedwerkende klompvormend &klompvast grit voor Litter robot 12 feb 2018 11:27 #23222

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13207

louisse schreef : Ja ik heb zo’n doos gekocht maar omdat ik nog dat andere grit erin heb
Gooi ik nu steeds als ik het bijvul dat van appie er op en dat helpt meteen al want de witte pootjes op de grond heb ik al haast niet meer.
Dus heb ik bij mijn bestelling voor mijn boodschappen nog 2 dozen besteld
want dan hoef ik er niet mee te sjouwen he.
Voor zo lang het bevalt want als ze de samenstelling weer eens gaan veranderen kan het zo maar weer niks zijn.
Maar dan zien we wel weer.

TOPPIE fijn dat ik je iets “goeds” aan de hand heb gedaan. thumbsup Heb ‘t niet voor niets , zelf in gebruik. Witte pootjes is zo een ergernis en blijft je “triggeren” waardoor je aan ‘t dweilen blijft. Snap ook niet goed waarom ze dat spierwitte grit blijven leveren terwijl dit een herhaalde klacht is van die witte pootjes en uitloop.
Gelukkig heeft Appie Heijn de oplossing. _question: Laat je nog eens weten hoe ‘t je bevalt als de inhoud van de Open Air volledig is vervangen met dit klomp-vormende grit? Dan hebben andere lezers er ook wat aan!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Enige goedwerkende klompvormend &klompvast grit voor Litter robot 12 feb 2018 15:06 #23226

Ja ook toevallig.vanmorgen de litter robot eens schoongemaakt oude steentjes eruit en
Ah steentjes er in dus nu kan ik het dan gaan beleven hoop dat het bevalt want anders weer verder zoeken.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Enige goedwerkende klompvormend &klompvast grit voor Litter robot 12 feb 2018 19:37 #23228

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Toeval bestaat niet zeg ik altijd...”toeval “ is een “knipoog van God”
Niets gebeurd zomaar...alles heeft een reden! handje_mond

Ik hoor ‘t wel als de test-periode voorbij is. De poezen zullen hun medewerking verlenen en dienen je graag in deze.. _ongeduldig op de uitslag!
Succes.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Goedkoop kattengrit veroorzaakt ellende.... 10 aug 2018 13:21 #23859

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

_huilen: _huilen: _huilen:

Goedkoop kattengrit veroorzaakt ellende...dom, dom, domme ikke !!!

_Wit heet bo 10 ltr - Waardeloos grit, klomp valt uiteen!

thumbsup 6 ltr , iets duurder uit maar TOP-spul

_voetje Eigenlijk ben ik heel boos op mezelf. Ondanks eerdere uitprobeersels die niet goed uitpakten heb ik mij toch weer laten verleiden door een goedkope prijs en 1 positieve recensie op dat klomp-vormend kattengrit. De prijs was echt aantrekkelijk..zeker in de aanbieding die ze deden (natuurlijk om ervan af te komen...denk ik nu!).
Wat een ellende..het ene stapelde zich op het andere en ik maar zoeken wat er toch gaande was en de oorzaak in 1e instantie niet in ‘t kattengrit zocht...totdat...!!!

Ik zal bij het begin beginnen. Een aanbieding trok mijn aandacht, dat is wel heeeel goedkoop zeg, dacht ik nog in mezelf. Grotere verpakking dan die van de Appie Heijn en nog goedkoper. Dus nam ik 3 halen 2 betalen mee naar huis. Vol trots over deze geslaagde inkoop vulde ik de Litter robots bij. Eerst die in de cattery welke in de garage bevestigt is. Daar begonnen ze naast de Litter robot te plassen en half binnenstaande over de rand. De volgende dag lag er een drol naast de bak. Nog steeds niets vermoedend over de oorzaak ruimde en ontsmette ik de plek. Maar vreemd genoeg bleef het naar pies ruiken ondanks dat ik ontsmet had. Lade nog eens geleegd van de LR en deze voorzien van een sopje en een schone afvalzak bleef de lucht terug komen. Dan maar eens sprayen in de bol van de L.R. maar de poezels bleven er buiten ontlasten op de plavuizen en ik maar schrobben en soppen.

Inmiddels was de LR in de keuken ook al enkele malen bijgevuld met dit goedkope grit. Ook hier vond ik iedere ochtend plassen buiten de LR op de deurmat bij de voordeur en in de voorkamer bij de hangstoel in een hoek. Ook in de kattenkop voor t kleine raam werd geplast. Ik werd er gek van! Hoe kan dat nu toch ...wat is er aan de hand. Zijn de poezels in verzet...ligt ‘t aan ‘t rauwe vlees dat ik sinds 1 maand geef? alles passeerde de revue. Uiteindelijk verplaatste het probleem zich ook naar boven op de badkamer werd er ook naast de LR geplast en gepoept.
Gisteren op mijn bed dat opengeslagen lag! Dit deed de deur dicht. Ik was boos...heel boos. Niemand meer boven, allemaal naar beneden. Mijn matras meteen al het beddengoed en de dikke molton eraf. Plek drooggedept en meteen met UF2000 en daarna met werkazijn en Backin Soda behandeld. Dit laten drogen en daarna met 70 procent pure alcohol de plek nabehandeling gegeven.

Eenmaal beneden maakte ik een kop koffie en stond ik bij het aanrecht. Mijn huis was net gesopt en gedweild en rook schoon tot ik in de keuken kwam bij het aanrecht...ik ruik pieslucht dacht ik nog. Ik volgde mijn neus en bij het korte gedeelte van het aanrecht rook het sterker. Hebben ze dan nu toch weer op de mat geplast...het zal toch niet waar zijn!!! Die komt net uit de wasmachine...maar het was niet de mat..de lucht kwam door de opening van het LR-deurtje onder het aanrecht. Ik opende en stak mijn hoofd in de bol. Mijn adem stokte van de amoniaklucht die er in de bol hing. Logisch dat de poezen hier niet op willen...ik ging bijna van mijn stokje maar hoe kan dat want ‘t grit “ LIJKT” schoon.
Met een vaart trek ik de hele unit uit het kastje en druk op de button van “empty bol” .... de lade vult zich met een inhoud die ruikt naar kattenpies. Het grit maakte geen vaste klompen en bij het rollen tijdens het draai-proces viel het uiteen en vermengde zich met het schone grit dat in het tussencompartiment belande om later weer terug te komen als (schone en frisse) kattengrit-laag.
EINDELIJK...dat was ‘t ....dit goedkope grit was mij duur komen te staan en heeft met veel ellende veroorzaakt. Meteen de bol eraf en schoongespoten, lekker ontsmet en bij Appie Heijn mijn vertrouwde (iets duurdere) koffertjes met KLOMPVORMEND grit gekocht. Voldoende voor alle 3 de LRobots. Want ik ben ze natuurlijk allemaal gaan uitsoppen en leeghalen. De afvalzakken waren niet te tillen zo zwaar want ja van 3 stuks is dat nog wel wat. Uiteindelijk ben ik nu achteraf nog DUUR uit met die aanbieding.. _Wit heet bo maar ja wel een ervaring rijker :toonmijnhar , ik kan het delen met jullie op ‘t forum en ... _happyrollin ik weet nu dat de poezels mij iets wilden zeggen en duidelijk maken!

Het zal even duren voor ze weer weten dat het naar hun wensen is...vandaag is die in de garage door 2 katten bezocht ...boven is Spotje er al op geweest ...nu de rest nog over de streep zien te trekken zodat ze mijn deurmat niet meer gebruiken als toilet.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Goedkoop kattengrit veroorzaakt ellende.... 10 aug 2018 19:08 #23860

Jeetje wat een verhaal weer je hebt je werk eraan wel weer gehad.
Ja ik wissel ook niet meer van kattengrit want kom elke keer toch weer terug bij wat ik altijd gebruikte.

Gelukkig heb ik nog nooit gehad dat ze op de grond gingen piesen.
Wel heb ik 1 moeilijke kat Yvana waar je niet veel mee kan doen bv borstelen of kammen
Als zij dan de kans krijgt piest ze je zo in je gezicht of op je kleding
Heb nog nooit een kat gehad die dat flikt maar ja zij wel .
Heb nog niet uitgevonden wat ik daar mee moet.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen

Goedkoop kattengrit veroorzaakt ellende.... 10 aug 2018 19:33 #23861

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vervolg;
Goedkoop kattengrit veroorzaakt ellende...dom, dom, domme ikke !!!

Ja ik heb er veel gedoe mee gehad vooral omdat ik niet snapte waar het door kwam en wat zij mij duidelijk wilden maken. Zo valt heel de functie van de litter robot weg en kan de aankoop van een fout kattengrit alles teniet doen. Ik heb hier een zware les aan gehad maar wel weer veel van geleerd en daarom ook gedeeld... al is het beschamend om te vermelden dat er op mijn matras is geplast door poes Knoetje. Gelukkig heb ik een heel dikke molton en twee lakens erop liggen waardoor erger is voorkomen maar er zit wel een plasvlek in. Niet groot... maar toch niet fijn hoor!

Hij ligt te drogen en ik ga straks nog even bestrooien met backin soda en dan afzuigen met de roterende borstelmond van de stofzuiger.
Maar goed ik heb mijn portie wel weer gehad en hoop dat ze snel weer merken dat de LRobots fris ruiken. Vanaf nu steek ik met regelmaat mijn neus even in de bol want dat kan veel narigheid en ongewenst gedrag voorkomen!

Het was dus domme ikke die dit veroorzaakt heeft, mijn poezen hebben alleen willen communiceren dat ze geen gebruik wilden maken van de kattentoiletten.
Afijn... we gaan door met ademhalen. Wat dat plassen met borstelen betreft... poes Sheva plast ook van zich af als ik haar gewassen heb en de waterblazer gebruik om haar schone vacht snel droog te blazen. Ze piest zich dan ook helemaal onder omdat ze de straal naar mij toe richt. Alles zit dan onder, de borstel, mijn hand en schort en soms mijn schoenen. Ook ruikt ze zelf dan weer naar pies... de domoor snapt niet dat ik haar dan opnieuw was... 2x in korte tijd lukt haar niet BLLL heb ik gemerkt en dus ben ik haar te slim af!

Nu leg ik een dikke oude handdoek neer de eerste keer zodat ze daarop plast waarbij ik haar niet de kans geef te richten ( om t zo maar te zeggen)
Sheva is overigens de enigste die dit gedrag vertoont.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Gemaakt door Kunena