Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
03 jan 2020

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.
kattenbakken, kattengrit,vragen en suggesties plaats ze hier!

Onderwerp: Poezenvrouwtje TEST/ Petmazing/ ben t zat!!/grit in test /voor LR III

Poezenvrouwtje TEST/ uitslag ervaring grit/GOLDEN ODEUR /voor LR III 09 dec 2019 12:56 #25430

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13161

poezenvrouwtje schreef :

Alles weer in elkaar en omwisselen oude LRII met schone LRIII Open Air

NIEUWE volgende test-grit

1e Nieuwe TEST-grit van GOLDEN ODEUR

Poezenvrouwtjes TEST-uitslag cq -ervaring /GOLDEN ODEUR voor in de LR

• Helaas is ook dit grit afgekeurd voor de LR
  • Het plakt aan de bodem en blijft hangen/ valt uiteindelijk naar beneden maar niet in afvallade
  • moet het lossteken van de bodem/ voordeel is dat het niet zo kauwgum-achtig is als al ‘t andere testgrit
  • toch plakt ‘t zodanig dat het niet loskomt van de bodem en de Persjes er dus opnieuw overheen plassen
  • inhoud 14 kg
  • loopt erg uit en geeft pootafdrukken op de plavuizen, elke ochtend zuigen en dweilen

Blijft plakken ...komt niet in afvallade en dus....

Plassen en poepen de katten opnieuw over de nog vastgeplakte klont, wat de klompen nog groter en afvoeren nadien onmogelijk maakt!

PLUSPUNT van GOLDEN ODEUR versie
  • Ik verbaas mij over de lange tijd die ik doe met de zak grit
  • Super zuinig in gebruik..(niet gelogen!)
  • mooie fijne korrels
  • stuifvrij en de Persjes vinden ‘t prettig aan de pootjes
  • Vaste klompen maar helaas plakken ze net iets teveel waardoor ‘t ongeschikt is voor de LR..helaas!

_voetje Erg jammer want ik had echt goede hoop, Als doet niet zo aan de bodem bleef plakken zou ‘t prima zijn geweest. Ik probeer nu de zak op te gebruiken maar dat valt nog niet mee..’t is zo ontzettend zuinig in gebruik dat ik er soms van zucht en hardop zeg...wanneer komt de bodem nu in zicht!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poezenvrouwtje Probeert iets uit om VASTGEPLAKT klompvormend grit te voorkomen 14 dec 2019 18:50 #25452

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje probeert iets uit...
Kan dit voorkomen klompvormend grit VASTgeplakt blijft zitten aan de rubberen bodem van LR -Open Air

Grit zit vastgeplakt terwijl bol roteert en de gang naar afvallade dus mist...

Dit wil ik zoooo ontzettend graag oplossen. Dit is echt een probleem voor de LR Open Air. Hoeveel soorten kattengrit zijn er nu al op de markt en de soorten die in het verleden voldeden en goed werkten zijn zodanig verandert dat ze wel klompen vormen (geen ballen..maar horizontale plakkaten) dat ze problemen en storingen veroorzaken in de elektrische kattenbakken. Maar nu lees ik ook dat de baasjes die een gewone open bak hebben zelfs klagen dat ze de klompen met kracht moeten los-steken met een plamuurmes. Dit is toch te gek voor woorden!
Zelfs als het dan is losgestoken blijft het net als ik inmiddels ook heb ervaren vastgeplakt zitten aan het plamuurmes of in mijn geval de spatel want ik heb een rubberen bodem in de LR en wil die graag heel houden.
Eigenlijk is iedereen op zoek en niemand ECHT tevreden met wat hij uit noodzaak nog in gebruik heeft.

Daarom ben ik nu na het uitproberen van WD40 , cockpitspray, Siliconenspray, op het idee gekomen om TEFLONspray te proberen. Geen idee of het lukt maar niet geschoten is altijd mis...toch! Ik moet toch wat doen om dit op te lossen.
Inmiddels ben ik bijna een expert geworden in het oplossen van storingen aan de LR..dit is toch te gek voor woorden. Oorzaak: negen van de tien keer is ‘t slecht kattengrit. Dit heeft er ook voor gezorgd dat de ontwerper in Amerika het binnenscherm er maar heeft uitgehaald bij de nieuwe modellen. Iets wat ik echt een NO-GO vind want ik heb ‘t er een tijdje terug ook maar van ellende uitgehaald ..toen kreeg ik katten met poep en klei aan hun oren op schoot.
Dit heeft mij ertoe aangezet om op zoek te gaan naar DE OPLOSSING!
Of dit nu de spray is...of een goed kattengrit dat niet blijft kleven als kauwgom...ik heb het binnenschild er dus weer in teruggeplaatst want het heeft een MEERWAARDE . Ik begrijp de beslissing van de ontwerper na alle klachten, ook vanuit Amerika..want daar kampen ze met ‘t zelfde probleem, maar een scherm eruit halen is dus voor mij niet de oplossing want nu steek ik enkele keren per dag de stukken los als hij zoals op bovenstaande foto in de bovenste-draaistand staat en het hopelijk via ‘t dumpgat in de afvallade valt.

Thuisgekomen naar de nieuwe aankoop: Jas uit...emmer sop gemaakt , afvallade leeggemaakt en opnieuw erin geschoven, op de knop van EMPTY gedrukt zodat het nog schone aanwezige grit in de lege afvallade werd gedropt. Bol uitgesopt en drooggemaakt met keukenrol, nog even de föhn erop om het goed te laten drogen en dan de spray flink geschud en zowel het kunststof deel naar de afvallade (achter ‘t binnenscherm) als het rubber ingespoten met Teflonspray.
Even gewacht en laten drogen, dan de plastic zak met het schone gebruikte grit er weer ingedaan en klaar is kees. Nu vingers crossed...zal het een oplossing bieden ? De tijd zal ‘t leren.
zwaai ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen en bevindingen....tot later!

Schoongemaakt en gedroogd met keukenrol, rubber incl. glij-gedeelte achter ‘t scherm ingespoten

Ingespoten vlakken kort laten drogen en opgevangen grit uit de lade terug erin...

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Poezenvrouwtje Probeert iets uit om VASTGEPLAKT klompvormend grit te voorkomen 30 dec 2019 15:54 #25518

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje probeerde TEFLONspray uit om vastplakken kattengrit aan bodem te voorkomen...

De testuitslag van de PTFE oftewel de TEFLONspray:

_voetje Helaas ‘t doet niet meer dan de andere spray die ik geprobeerd had , de WD40, ook de Pledge-spray voor meubels werkt niet beter.
Het was leuk geweest als ‘t wel gewerkt had, dan was ons een verdere zoektocht bespaard gebleven.
Bijlagen:

Poezenvrouwtje TEST/ uitslag ervaring grit/GOLDEN MASTER /voor LR III 30 dec 2019 16:10 #25519

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poezenvrouwtje TEST/ uitslag ervaring grit/GOLDEN MASTER /voor LR III

Zo ziet ‘t eruit qua structuur, erg fijn en zwaar

dit zijn de klonten maar toch plakken ze van binnen. Wel minder aan de bodem maar toch nog NIET wat ik ervan had gehoopt!

TESTUITSLAG en eigen ervaring:

• Je doet Super lang met een zak, echt niet normaal zo lang voordat hij leeg is. (Pluspunt dus)

• Prijs is gunstig (Armarkat heeft aanbieding voor 2 zakken)

• Structuur is heel erg fijn en het zijn zware zakken maar kwaliteit is prima alleen het blijft binnenin de plakkaten erg plakkerig waardoor het mij toch te vaak en teveel blijft plakken en weer mee terugdraait waardoor er opnieuw over de vastgeplakte oude plakkaten heen geplast gaat worden! (Minpunt dus)

• Golden Grey Master samen met de Canadian Fine , tot nu toe de beste keuze maar zeker nog niet de oplossing!!! HELAAS

• Tot er een beter keus is die helemaal NIET blijft PLAKKEN...is deze ten zeerste aan te raden.

• Zie hieronder de link naar Armarkat die ook een gunstige lever-prijs heeft en super snelle levering.
  • Prettige online shop in Ridderkerk een fysieke winkel.

• KLIK hier om naar Armarkat-Golden Grey Master kattengrit te gaan

• :sterretje: Voor alle duidelijkheid: De GOLDEN ODEUR die ik hiervoor heb getest / plakt nog meer , blijft zelfs aan mijn spatel plakken en voldoet niet aan de eisen voor de LR Open Air. Dit is het zusje van de GOLDEN GREY MASTER in de roze/rode zakken. (Dit ter extra info)

_voetje Mijn zoektocht gaat verder met dit grit in gebruik omdat het tot nu toe de beste optie is voor de Automatische kattenbakken zoals de LR Open Air.

Poezenvrouwtje TEST/ Morgen nieuw grit in test /voor LR III -elektr kattenbak 30 dec 2019 16:41 #25521

• poezenvrouwtje
    • aanwezig
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

poezenvrouwtje schreef :

Hopelijk komt morgen een nieuw merk klompvormend grit om uit te testen...

Nog 1 keer de LR helemaal schoonmaken voor een nieuwe test !

• zakken verkrijgbaar in 10 Ltr.

• zakken verkrijgbaar in 15 Ltr.

• Ja ik moet ‘t er maar voor over hebben om Oudjaarsdag nog even de litter robot open air helemaal uit te soppen en op te laten drogen. Zodat ik in een schone unit een nieuw testgrit een eerlijke kans kan geven. Ben blij dat ik deze mag uittesten...wie weet is dit de oplossing voor onze poezels om weer met plezier gebruik te maken van de LR Open Air zonder problemen en storingen door ‘t plakkerige kattengrit.

Ik had van dit merk nog niet eerder vernomen maar vond ‘t en ben contact gaan zoeken. Inmiddels is het onderweg..nu maar hopen dat de pakketdienst het morgen nog wil bezorgen. Geen idee met wie het gaat komen. Ik denk dat ik morgenvroeg maar snel aan de slag ga met het schoonmaken zodat de bol droog is als te arriveert en ik het snel met jullie kan delen.

Tot later....
    (Ik zal dit even met een QUOTE bij “Poezenvrouwtje test KLOMPVORMEND kattengrit voor LR Open Air” dan blijft alles overzichtelijk)
    Zodra het er is zal ik ook fotootjes plaatsen van de structuur en andere ervaringen. zwaai

Bijlagen:

Poezenvrouwtje TEST/ Morgen nieuw grit in test /voor LR III -elektr kattenbak 30 dec 2019 17:00 #25522

• poezenvrouwtje
    • aanwezig
    • Moderator
    • Moderator
    • liefde overwint alles

swing Oh super, ontvang zojuist een email dat het via PTT-post komt en morgen tussen 11.00 en 13.30 uur komt.
    Toch vroeg op en maar aan de slag met schoonmaken van de Litter robot hier op benedenverdieping. Dan kan het grit meteen goed getest worden met de grote plassen van de katers hier in huis. Zo gaan we al testend ‘t 2020 in!

Oh zo spannend...blijven jullie het volgen?
    Als je vragen hebt ...stel ze gerust!
    Tot morgenzwaai
    Bijlagen:

Gemaakt door Kunena