Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 22 sept 2022 17:18 #27373

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Oei…oei..ik dacht dat ik een hartverlamming kreeg, kon haar nog net grijpen…

_voetje Vandaag lezen jullie op het forum overal dat ik klusjes heb gedaan die op mijn dringende “to do list” stonden. Welnu …dit is er ook eentje met een hoge prioriteit. Tja zo’n kleintje is watervlug en ik was hier echt niet op berekend.

KIKI slaapt bij mij …waar ik ben is Kiki ook, ik had haar misschien beter “ Shadow” kunnen noemen maar ik vond Kiki zo’n vrolijke naam voor haar!
inwolken

In de ochtend loop ik naar de badkamer, Kiki achterlatend op mijn bed , spelend met het pluche ratje van Spotje. Ineens schiet er wat langs mijn enkel en zie ik vanuit mijn ooghoek iets naar beneden duikelen door de opening van de balustrade valt het 2.70 meter lager op het bankje en daarna op de plavuizenvloer. Meteen daarachteraan schiet Kiki in een flits langs mijn been en wil achter het knuffeltje aanduiden, in een flitsreactie grijp ik haar nog net op tijd bij haar bekken en trek haar inmiddels al tot over de helft van haar tussen de spijlen verdwenen poezenlijfje terug naar de overloop. In een reflex slaak ik een zucht van verlichting, houd haar dicht tegen mij aan en snak van schrik naar adem.

Mijn God…riep ik nog uit…dank u, dank u , dank u ! :bidden: Dat ik zo snel mocht reageren om haar te redden van deze val. Dit had ze nooit overleeft, ze was waarschijnlijk op de leuning van het houten bankje terecht gekomen dat onder de trap naast de toiletdeur staat…dan had ze zeker innerlijke kneuzingen gehad en misschien niet kunnen ademen. Mijn DA is op vakantie en alles schoot met tegelijk door mijn hoofd..dit hele scenario. Even ben ik terug gelopen naar de slaapkamer en op mijn bed gaan zitten om haar na te kijken of alles goed was met haar…maar KIKI bleek nergens last van te hebben..zodra ik haar los liet, vloog ze alweer spelend met haar kleine fluffie balletje over het opengeslagen dekbed richting overloop. Ik heb haar mee de badkamer ingenomen en ga de ruimtes tussen de spijlen van de trap dichtmaken. Hoe weet ik nog niet…ik heb overleg gepleegd en een idee gedeeld gekregen maar die optie is momenteel net iets te duur is gebleken.

Ik had op de plek des onheils…een hoofdkussen tussen de spijlen gepropt om herhaling te voorkomen maar toen ik even mijn rug keerde…ja je raad het al…want waar ik ben daar is Kiki ook, (ze is net mijn schaduw) liep dat kleine bolletje (Kiki) te balanceren bovenop dat kussen, precies ter hoogte van de opening… meteen heb ik haar gegrepen en er tot bovenaan doeken tussen gespannen. Maar dit is voor nood en er moet een andere optie voor komen…liefst vandaag nog als het kan!Tja …ik denk dat dit soort avonturen en verhalen nog wel vaker gedeeld gaan worden. Kleine Kiki is heel ondernemend en zeer zeker niet bang … het zou nog wel eens een uitdaging kunnen worden, zeker omdat ze maar 1 oogjes heeft en dus geen “diepte” en afstand kan inschatten zoals andere dieren dat doen. Ze zal moeten leren …de natuur regelt zich wel, denk ik dan maar!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 23 sept 2022 18:30 #27379

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Veiligheid bij trappen-gat voor kleine Kiki…

Vandaag tijd gestoken in het veilig maken van het trappen-gat waar ik de schrik van mijn leven heb gekregen toen Kiki achter een speeltje aan wilde duiken tussen de spijlen van de balustrade door. Plexiglas was mooi en chiquer geweest maar ik heb gekozen voor de goedkoopste oplossing, :party1: lang leve de ACTION.

Met tie-rips en een enkele punaise alles bevestigd, de gaatjes heb ik met de hete punt van het lijmpistool gemaakt (dan scheurt het niet uit)

Het stukje op de overloop is nu Kiki-veilig gemaakt, geen onbedoelde vlucht-duiken meer met alle gevolgen van dien!

Langs de traptredes is het nu ook afgebakend. Ik kan haar met een gerust hart laten spelen op overloop en trap, :verliefd: een pak van mijn hart, kan ik je vertellen.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 24 sept 2022 11:27 #27387

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Goede morgen allemaal…

🐾ik dacht , laat ik vrouwtje even helpen..

🐾 met t uitgraven van haar Geraniums waar ze zo trots op is, die moeten er voor de vorst uit om in garage te overwinteren, en dus ben ik alvast begonnen...

🐾 ik ben niet alleen 😻 leuk…maar ook ondeugend en behulpzaam tegelijkertijd!

🐾 ik heb dan ook echt geen idee waarom Spotje zei…” doe dat nou niet Kiki, vrouwtje gaat daar niet blij van worden!!

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 27 sept 2022 14:49 #27393

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Kitten Kiki kijkt tv …

paw Ik heb ‘t helemaal voor elkaar, lekker languit samen met vrouwtje, bovenop haar benen tv kijken… Wij missen nooit een aflevering van “expeditie Robinson”
_happyrollin

paw Tja…en soms staat vrouwtje even op om iets te drinken te halen en dan ga ik languit…

paw als ik iets heel interessants zie, heeft t mijn aandacht dan richt ik mij even op…

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 28 sept 2022 09:20 #27396

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

paw slapen is een van mijn favoriete bezigheden als kitten 🐈‍⬛
inwolken

_voetje Ze is zo 😻 leuk, mijn bolletje wol, heeft hoge aaibaarheids- en knuffelfactor…

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 28 sept 2022 17:37 #27404

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Smullen geblazen…hier ben ik zoooo dol op !

paw Ik was al een aantal keren op het aanrecht gesprongen want daar had ik geroken…lagen de rolletjes met mijn favoriete inhoud.

Eindelijk…daar is ‘t dan….aanvallen!!!

paw Ik geef vrouwtje amper de tijd om ‘t uit het plastic te halen…

Gemaakt door Kunena