Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
28 nov 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

belevenissen ondeugden en poezen-avonturen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral heel veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

Onderwerp:

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 03 okt 2022 19:56 #27428

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

kennismaken met DA John in de dierenkliniek

🐾 Vrouwtje heeft tegen mij gezegd dat wij morgen even een kort ritje maken om een bezoek te brengen aan de DA, een lieve meneer zegt vrouwtje die mijn 👁 met name missende oogje gaat bekijken, beoordelen en bespreken. Die meneer schijnt heel lief en erg kundig te zijn. Ik hoef daar niet te blijven en mag meteen weer mee terug naar huis. Dit in tegenstelling tot 🐈 kater Sumi…die moet blijven terwijl ikke Kiki, weer met vrouwtje naar huis ga.handje_mond
Hi hi die Sumi , tja dat komt er nu van … BLLL

🐾 Speelde ik vandaag nog fijn en onbezorgd met kater Toutie…morgen moeten we dat moment even uitstellen. Maar kan ik wel even vrij door heel t huis rennen… want Sumi blijft bij de DA zegt vrouwtje. Dat wordt dus extra funn…

🐾 Zoveel plezier 😹 samen, dit is het plekje waar wij samen elke ochtend ons uitleven op dat veertje…

🐾 lekker dollen , ik in de grote poezenmandstoel van t vrouwtje en Toutie doet mee vanaf de vensterbank waar met een beetje geluk ook nog t zonnetje zich even laat zien. Heerlijk toch!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 04 okt 2022 14:56 #27431

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Kiki’s 1e kennismaking met de dierenkliniek…

tinypaw Vrouwtje had mij vertelt dat er vandaag iets speciaals staat te gebeuren, dat ik even in een reismandje moest en dan samen met mijn plaaggeest Sumi in de auto een kort ritje maken. Ik gedroeg mij heel netjes, met een volle maag werd ik in een gazen mandje gezet waar ik door ‘t hokjesgaas makkelijk om mij heen kon kijken. In de auto stond mijn mandje bovenop Sumi’s mandje waardoor ik leuk om mij heen kon kijken, ik zag alle lichtjes want het was nog schemerig. Vrouwtje praatte tegen ons dat we ons geen zorgen hoefden te maken want dat wij beiden weer thuis zouden komen. Ik hoefde niet daar te blijven…Sumi wel…handje_mond , die gedroeg zich ook niet als een grote volwassen kater in de auto. Heel de reis heeft hij zijn keel schor gemiauwd…niet om aan te horen. Heel even deed ik mee maar vrouwtje zei dat ik dat niet moest doen en maakte zachtjes een “ Ssssst-geluidje” en zei tegen mij dat ik dan maar het goede voorbeeld moest geven aan Sumi. Ik vond dat heel wat en ben stil gebleven …ook op de terugweg heb ik geen kik gegeven.

Bij de dierenkliniek rook het vreemd…de assistentes in de witte jassen kwamen allemaal naar mij toe, ik had veel bekijks en ze wilden mij allemaal aanraken. Ik hoorde steeds hoe leuk en qute ik wel niet ben en hoe zacht mij vacht voelde..ik was gevleid en toonde mij van mijn beste kant, lekker veilig bij vrouwtje op de arm want in tegenstelling tot Sumi…mocht ik uit dat reismandje.

Toen zwaaide er een deur open en kwam er een lieve meneer in een witte jas die onze namen riep. Hij nam mij in zijn armen, knuffelde mij voelde en luisterde mijn hart en longen en luisterde naar vrouwtje. Hij bekeek mijn rechter-pootje omdat ik wat mank liep na een klein ongelukje. Er lijkt iets met mijn gewricht te zijn aan die kant van mijn lijfje waardoor ik ook bij het eten mijn rechter voorpootje omhoog hou en het niet belast.

Daarna het belangrijkste..de vele vragen van vrouwtje werden vlot beantwoord nadat hij mijn linkeroogje bekeek, met een pincet werd heel voorzichtig gecheckt of het 3e ooglid (dat is het witte deel dat je ziet op de foto’s van mij) los zat maar …die meneer zei dat het al vast was gegroeid, de natuur had zijn beloop gehad en zelf ingegrepen. Vrouwtje had vele vragen, zo ook over wat nu beter is en welk advies hij met zijn expertise aan haar kon geven. Vrouwtje wilde het beste voor mij …en dus werd overal uitleg en een antwoord op gegeven. Mijn traanbuis werkt nog en houdt ‘t 3e ooglid vochtig (dat moet ook…) daarom kon het ooglid niet op elkaar gehecht worden zei de dokter..het zou nooit vastgroeien omdat het traanvocht vloeide.

Optie 1. Zo laten en alleen omdat het 3e ooglid nu wat onrustig en rood bleek te zijn (kleine ontsteking?) druppeltje Cavasan (blauw) in mijn linkeroogje en verder geen stappen ondernemen, de natuur zijn gang verder laten gaan.

Optie 2. Indien ik ‘t dichtgehecht wilde hebben dan moet heel het deel van ‘t oog dat er nog zit, inclusief 3e ooglid en de traanbuis operatief eruit gehaald worden en dan kunnen de oogleden op elkaar gehecht worden zoals vaker wordt toegepast bij dieren die hun oogje verliezen. Maar omdat de natuur dit zo mooi had opgelost en er verder geen aanwijsbare grote ontstekingshaarden zijn die gevaarlijk zijn voor het doordringen van het nu zo mooi gesloten 3e ooglid , lekker zo laten en gaan genieten van een vrolijk, dartelend kitten dat ontzettend lief is.

_voetje Je begrijpt dat ik voor de 1e optie ga…laten zoals het nu is en mocht het ooit zover komen dan kan een operatie alsnog .
Kiki komt wel in het systeem te staan dat mocht er iets met haar goede of haar oogjes zijn dat ze mist …dat ze dan meteen met spoed gezien gaat worden.
Ik kan dan altijd met haar terecht en dat is een hele geruststelling.
Kiki is thuis en geniet nu even van haar vrijheid nu plaaggeest Sumi er niet is…ze is buiten aan het ronddartelen samen met Spotje, Toutie en poes Knoetje.

tinypaw fijn hoor…even vrij-uit kunnen spelen. ..samen met katertje Toutie

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 05 okt 2022 05:59 #27436

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Kiki de dag na Sumi’s ingreep …

paw Toppie, lekker vroeg in de pootjes, ik ben wel in voor een vroege start…samen met vrouwtje en poes Spotje naar beneden om te zien hoe het met mijn plaaggeest gaat vandaag. Spannend hoor…de deur gaat open en daar staat hij dan…even twijfel ik over de drempel te stappen maar vrouwtje lijkt zo blij bij het zien van Sumi dat ik ook wil kijken wat zij ziet. Daaar komt die enorme kater op mij af en loopt samen met mij en vrouwtje richting keuken. Dat gaat goed..denk ik nog!

paw Ik ben dol op dit waterfontein..zo leuk om met mijn poot op die straal water te drukken en ermee te spelen…

_sterretje Wil je verder weten hoe het is gegaan deze ochtend nu Sumi geen pijn meer heeft…. KLIK naar Sumi’s katerdagboek te gaan om verder te lezen in zijn katerdagboek. :verliefd:

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 08 okt 2022 13:11 #27449

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Goede morgen vrouwtje…wakker worden !

paw goede morgen vrouwtje…wakker worden..Kiki wil actie..!

paw zal ik eens even je neus likken..lekker lang op 1 en dezelfde plek, dan heb ik zeker weten je aandacht.

paw Ik slaap nu alleen nog met vrouwtje en poes Spotje, ‘t mandje van Knoetje is er niet meer en ik heb Knoetje ook niet meer gezien.

paw Kijk, hier is Spotje..die heeft haar eigen plekje, boven vrouwtjes hoofd op haar kussen, daar mag ik niet liggen. Ik mag heel veel van Spotje maar dat plekje is haar “heilig” !

paw Ah…eindelijk vrouwtje slaat ‘t dekbed open…ik kruip er nog even onder…lekker warm.

paw nog even heen en weer rennen en met grote sprongen neerploffen in het net opgeschudde dikke donzen dekbed. Vrouwtje baalt dan want ze wil dat het netjes opgeklopt en strak ligt..ik plaag haar graag even! handje_mond

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 21 okt 2022 09:33 #27461

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Kiki’s plekje in de ochtend…

paw effe wakker worden hoor…’t is immers nog vroeg

paw KIKI: Kom vrouwtje doe die deur open van de woonkamer ….he he eindelijk…geen kater Sumi te zien dan ren ik met een flinke vaart meteen richting keuken want daar ga ik dan midden op de keukenvloer heel hard zitten miauwen omdat mijn voerbakje nog niet is gevuld. Ik zet nog wat extra volume bij om de urgentie wat aan te stippen en meestal werkt dat wel. Vrouwtje spreekt mij dan kalmerend toe dat ze maar twee handen heeft en Kiki geduld moet hebben. Eindelijk ik kan aanvallen…wie of wat er om mij heen staat..dat doet er niet toe…ik heb een hongerige maag en die moet gevuld worden want ik wil spelen…heel veel spelen en …vogeltjes kijken.

paw Dan spurt ik in een run naar ‘t voorraam en spring met een boog op de brede vensterbank. Kom vrouwtje druk eens op ‘t knopje want “vlinder” draait nog niet rond. Dit is mijn vast ritueel . Elke ochtend speel ik met “vlindertje” Echt tof speeltje is dat. Ik heb er inmiddels als enkelen ont-vleugelt maar vrouwtje heeft ze op voorraad liggen.

Meestal doe ik dit samen met Toutie, hij aan de ene kant en ik aan de andere…of ik lig languit op ‘t mandje dat vlak voor de vensterbank staat…dat is ook leuk, dan haal ik al liggend uit naar de vlinder en maai ‘m zo uit de lucht zodra hij voorbij komt fladderen.

paw maar weet je wat ook leuk is…als vrouwtje de vogeltjes voert in de boom op de hoek van onze voortuin…dat is me ‘s morgens een gekwetter en een drukte van jewelste..die hebben ook honger en dus herken ik ‘t wel…ik maak ook geluid als het niet snel genoeg gaat. Die vogeltjes vliegen af en aan en vechtend om het beste plekje. Ik vermaak mij kostelijk …alleen zo jammer dat het glas ertussen zit want ik zou er graag eens eentje pakken.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 22 okt 2022 15:38 #27463

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Foei Kiki, vrouwtjes vitrage…

neennee

Gemaakt door Kunena