Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 25 nov 2022 20:06 #27574

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Kiki is ziek maar houdt vrouwtje graag gezelschap bij opruimen van slaapkamer

_voetje Kleine Kiki, ze is nog niet helemaal lekker , slikt wat moeilijk en heeft niesbuien. Vandaag heb ik besloten om mijn slaapkamer eens onder handen te nemen. Ook wil ik alle deuren en alle witte delen die in de vuurlinie van Kiki’s niesbuien liggen eens even ontsmetten en afsoppen.

paw Ik hou alles scherp in de gaten..je zou toch eens wat missen he…!

Kiki is meestal wel in mijn buurt, soms zo dat ze tijdens het traplopen tussen mijn voeten doorcirkelt om maar niets te missen. Ze kijkt vanaf het bed toe hoe ik mijn voorgenomen taak volbreng. Even later nog even de badkamer onder handen nemen. Ik maak een begin in het kastje onder het fonteintje maar dat lukt niet erg met Kiki in de buurt. Constant zit ze of in het kastje of loopt in de weg handje_mond Dit schiet dus niet op…dan maar een halve plank voor een deel leeggehaald en spulletjes weggegooid waarna ik het deurtje sluit. Dit tot groot ongenoegen van Kiki die het wel een uitdaging vond.

Wanneer ik dan met mijn volle vuilnisemmertje de trap afloop om dit te ledigen, ziet Kiki haar kans schoon en wipt even over de drempel om eindelijk eens aan deze kant naar buiten te gaan. Ze zal gedacht hebben…dit wil ik niet missen, wat is hier allemaal te zien? Die achterkant op het poezenterras ..dat weet ik nu wel , dit is veel spannender.

paw Oh..eindelijk..daar gaat vrouwtje in de voortuin de vogeltjes voeren…zal ik effe ..?!?

Al snel zie ik dat ze achter mij aan is gelopen en schiet ik vlug 2 fotootjes..waarna het ..HUP KIKI, snel weer veilig naar binnen want hier aan de straatkant rijden de auto’s en fietsers. Veel te gevaarlijk voor jou!
Luisteren doet ze al best aardig..en zie daar gaat ze al …veilig de drempel over naar binnen.

paw Nee toch maar niet…jammer..net toen ik dacht daar even een kijkje te gaan nemen en op het gras te gaan lopen moet ik naar binnen!

Al snel is te zien dat het allemaal nog veel te veel van haar zieke lijfje vergt en ligt ze te slapen!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 27 nov 2022 12:12 #27576

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Kiki slaapt, niest en snottert nog veel…

Koortsvrij maar slaapt , niest en snottert er nog flink op los! Ze is wel koorts rij maar ik hoor haar ademhaling 😮‍💨.
Ze ligt lekker warm in de grote poezenmandstoel op een rolletje te slapen.
Kiki komt zo de zondag wel door!

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 27 nov 2022 18:54 #27578

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Iets extra lekkers voor mij gemaakt omdat ik moet blijven eten van vrouwtje…

Smullen geblazen…dit is lekkerrrrr !!

paw Kiki: Ohhh…maar dit is smullen geblazen zeg…wat is dit lekker!

paw Zatou: He..Kiki..laat je mij er ook nog even bij…? Ik heb ook honger !

paw Zatou: Nou ja zeg…dit krijgen we niet alle dagen en dus wil ik ook mijn deel…!

Kiki: jam..jamm..smek, smak, sorry Toutie….maar dit is iets wat ik niet ken en het is superlekker…

_voetje Ik heb weer Slobber gemaakt, had nog een zak liggen en dacht …he dat kan ik wel weer eens maken. Wie weet krijg ik kleine Kiki wat beter aan ‘t eten maar de andere poezels vinden het ook een supermaaltijd. Smullen geblazen dus voor allemaal ! Leuk zo’n verwennerij, soms mag dat even. Moet nu wel weer nieuwe bestellen want ik ben er na deze zak helemaal doorheen.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 29 nov 2022 19:28 #27582

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Zie mij nu zitten…

paw zie mij nu zitten, ben ik niet een heerlijk wollig zacht bolletje met een soort van Budha-buikje.

paw vrouwtje moest zo hartelijk om mij lachen toen ze mij zo zag zitten. Ondanks mijn snottebellen blijf ik zo leuk!

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 01 dec 2022 11:27 #27583

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Blijft ziek met niesbuien en moeilijk slikken…terug naar DA

paw Kiki: Oh leuk ik mag weer mee in de auto…kom Spot en zijn 2 mandjes..ook een voor jou zegt vrouwtje want wij zijn de meest zieke van het hele stel.
De DA heeft aan de telefoon gezegd dat de 2 meest zieke poesjes op consult moesten komen en dan zou de rest mee-behandeld worden.

paw Spotje: Nou wat je leuk vind…ik blijf liever thuis met mijn zieke lijf…hoezo ben jij daar zo opgewonden over..je niest ‘t snot in ‘t rond en hebt net als ik keelpijn en hoge koorts terug. Onze ogen daar komt viezigheid uit en zie jouw oogje…dat is ook weer rood en ontstoken ! Ik vind er niks’an die ritjes in de auto…! Maar vrouwtje maakt zich om ons tweetjes ‘t meeste zorgen omdat wij haar heel de nacht wakker houden. Ik heb ‘t flink benauwd gehad afgelopen nachten.

paw Kiki: Yeah…op naar de dierenkliniek, leuk bij vrouwtje voorin de auto dan kan ik goed om mij heen kijken en zie ik alle lichtjes op ons afkomen. Spannend..mij hoor je niet..ik geef geen kik ..nou ja..zo nu en dan een flinke niesbui handje_mond en vrouwtje…die is trots op mij omdat ik zo stoer om mij heen kijk en het leuk vind.
Spotje zit in haar tegen de kou dichtgemaakte mandje op de achterbank en is erg stil…Spotje is ziek en voelt zich duidelijk niet lekker.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 01 dec 2022 11:44 #27584

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ik nies me rot…’t snot vliegt in ‘t rond !

paw Ik drink best veel water … gelukkig ververst vrouwtje het fonteintje met regelmaat zodat het drinkwater koel en vers is.

_voetje Kiki en Spotje zijn op dit moment mijn zorgenkindjes. Ik heb extra aandacht voor het missende oogje van Kiki omdat het 3e ooglid dat vastgegroeid zit wel gezond moet blijven en mooi wit moet zijn. Nu is het wat ontstoken en rood en er komt veel donkerrood-bruin slijm uit. Haar neus is verstopt en je hoort haar een beetje rochelend ademhalen. Haar koorts was ook weer terug en inmiddels zijn alle poezels hier in huis aangestoken want de ene na de andere begon met niezen, moeilijk slikken en extreem veel viezigheid rondom de ogen.
Als ze langslopen hoor je ze niezen en knorrende geluidjes maken. Soms zit ik in een spervuur van snot en vliegen de proest- en niesbuien mij in ‘t gezicht en om de oren. (Leuk is anders) kan ik je vertellen. Dagelijks maak ik de onderkant van de deuren, ramen en de vensterbanken schoon. Ik weet dat Dettol giftig is voor katten maar verdund op de oppervlaktes is het wel een gedegen middel tegen infecties.

Inmiddels zit heel de meute aan de pijnstillers voor de keeltjes die gezwollen rood en wat rauw zijn en het slikken moeilijk maken. In dit middel zit ook een ontstekingsremmer. Daarnaast krijgt ieder zijn dosering in tabletvorm aan Antibiotica Doxybactin.

Tot zover de update…

Gemaakt door Kunena