Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
28 nov 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

belevenissen ondeugden en poezen-avonturen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral heel veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:

Onderwerp:

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 25 jan 2023 15:02 #27681

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312

Kiki maakt er weer een rommeltje van…

paw Dit is lol…

paw Altijd fijn dat vrouwtje de net gevulde bus met grit hier neerzet…

paw Ja…eigen schuld vrouwtje…dan had je ‘t maar achter ‘t deurtje moeten plaatsen want je weet dit is spelplezier alsof ik in de zandbak speel.

paw lekker krabbelen in t grit en ‘t liefst alles eruit halen met mijn voorpootjes _happyrollin

paw O ja…en erin gaan liggen rollen is ook zo leuk…handje_mond

paw Top dit…o oooh ik hoor ‘t vrouwtje mopperen op mij, nu is ‘t voorbij met de pret!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 26 jan 2023 17:20 #27686

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spelen met ‘t superfijne plantaardige grit maakt Kiki bijzonder ondeugend…

paw als ik dan niet buiten de bak mag spelen met ‘t grit dan doe ik ‘t toch gewoon “in “ de Litter Robot

paw al is ‘t nu helemaal niet meer zo leuk!!!

paw Jammer hoor…vrouwtje heeft ‘t al opgeveegd, niks meer te beleven nu….

paw Maar weet je….handje_mond vrouwtje heeft deze fout al eens eerder gemaakt door gevulde schep met kattengrit even op de grond te zetten…dat gaat haar heus nog wel eens gebeuren en dan grijp ik mijn kans wel weer. Dit is al de zoveelste keer dat ik haar deze streek geleverd heb…Hoe is het mensen-spreekwoord ook alweer? Een ezel stoot zich geen 2e keer aan dezelfde steen…_happyrollin

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 27 jan 2023 10:49 #27690

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

He…wat is daar voor lekkers wat ik niet krijg…?

neennee
paw Ja maar wacht eens even….ik ruik iets te eten en waarom krijgt zij wel en ikke niet? Maar dat laat ik niet aan mijn poezenmondje voorbij gaan….hoe kom ik erbij…via de trap van de LR en dan op de afvalbak…en dan hup…zo op het aanrecht!

paw Nee Kiki …dit is voor mij…dit mag jij niet eten, jij bent een gezond poesje in de groei en krijgt zometeen van vrouwtje kippenhartjes in jullie schaaltjes op de grond…en laat mij nu rustig eten.

_voetje Ik voer Spotje op het rechter gedeelte van het aanrecht omdat zij speciaal dieetvoer krijgt voor haar nieren. Zo kan zij rustig eten en ik maakt het aanrechtdeel later schoon met een verdunning van Dettol (in spray) en keukenpapier zodra ze in alle rust is uitgegeten.
Zo komt iedereen aan zijn trekken en krijgen ze allemaal wat ze nodig hebben.

Maar die kleine dreumes heb ik inmiddels al 3 keer eraf moeten zetten …steeds kwam ze tot de afvalemmer. Ze moet leren dat het aanrecht een “no-go zone “ is!

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 02 feb 2023 16:32 #27712

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Hoe mooi deze gekregen Hexagone Lounge van Poezen-Peettrante Marleen van de poesjes Spotje en (wijlen) Knoetje…

paw Sumi: wat gebeurt…

paw Sumi: wacht eens even..wat ga je doen vrouwtje? :woohoo:

swing Ik kan niet zeggen hoe blij ik ben, hij is in bijna nieuw-staat en op de hangende speeltjes na perfect. Zo mooi nog .
De snelheid waarmee de (blije)-doos naar Nederland kwam was al een verrassing.
Ik had gerekend op een paar dagen, minstens!

Oude kussentjes na veel wassen…slap en dun geworden

Mooie nog bijna nieuwe kussentjes met vulling op volume

Gisteren heb ik mijn oude gehavende en verzwakte uit elkaar gehaald want we hadden om het gewicht van de doos te ontzien voor verzending niet alle “hardboard” plankjes die erin zaten verzonden evenals de metalen hexagonale vormen die bij elke unit zowel aan de voor- als achterzijde zitten ter versteviging.
Mijn ritsen waren heel slecht en mijn spierreuma hielp ook niet echt met dit prutswerk.
Startte ik eerst nog heel voorzichtig om de ritsen te sparen…heb ik uiteindelijk na 15 minuten prutsen aan 1 en dezelfde ritssluiting, de schaar gepakt en hem opengeknipt.
Achteraf dacht ik …ik doe toch niets meer met het oude omhulsel.

Nat-geworden, vocht maakte plankjes opgezwollen en deed afbreuk aan stabiliteit en hardheid (aan zijkant geplaatst waar minder druk op komt.

Eindelijk kon ik aan de slag om de hardboard-plankjes uit mijn oude ….in de nieuwe te schuiven. (Nu pas zag ik waarom de mijne verzwakt en doorgezakt was…niet meer zo stabiel) Sommige hadden natte plekken en kringen en waren zelfs opgeblazen door het vocht waardoor afbreuk aan de stabiliteit en hardheid van het plankje.
Helaas heeft mijn wijlen allerliefste poes Knoetje in haar laatste maand vele keren haar urine laten lopen door haar nierprobleem.
De lieve schat kon daar niets aan doen maar ik heb helaas niet in de gaten gehad dat ze dit ook op de Hexagone heeft gedaan.

Inmiddels kreeg ik de nieuwe in elkaar gezet en met de nog zo mooie kussentjes erin waarvan de vulling nog goed van volume is en op zijn plek, ziet het eruit alsof de poezels een nieuw exemplaar hebben gekregen ter vervanging. Ze waren er duidelijk blij mee en gingen op onderzoek uit. Kiki rook meteen dat er luchtjes van andere poezels op te vinden waren…ze snuffelde flink in de rondte en je zag haar denken…hmmm snif-snif dit is een vrouwtje …ja daar ruikt het naar. Dieren kunnen door aan kontjes en urine ruiken wie er een bezoekje heeft gebracht, is het een jongetje of een meisje..is het een hond of een andere kat die zijn territorium heeft afgezet. Was het een jonge of een oude poezel.
Grappig hoe dieren hun informatie krijgen.

paw Hi..hi…dit is leuk, ik kan er doorheen kruipen en dan kom ik beneden uit…!_happyrollin

paw Ik hoor vrouwtje lachen..dat mijn kontje er boven uitsteekt met mijn staartje :lachen:

Inmiddels is de hexagone volledig in beslag genomen door met name Kiki maar ook de andere poezels hebben er in de avond op gezeten, gespeeld met de springveertjes die ik er weer aan bevestigd heb en Kiki heeft zelfs plezier gehad in de stoffen tunnel waar ze doorheen kroop.
Omdat zij deze leuk schijnt te vinden zal ik de mijne opzoeken en ook een plekje geven…voorheen werd deze niet gewaardeerd en heb ik hem verwijderd maar gelukkig nooit weggegooid.

Nu heeft deze Hexagone weer een 2e leven gekregen…wat fijn dat Marleen hem aan mij en de poezels heeft gedoneerd! inlove Dankjewel inlove

_voetje Kleine Kiki is er als eerste bij om het speeltje in te wijden en alle geurtjes die nog aan de speeltjes hangen van de andere poezels in huis van Poezen-Petemoei Marleen.
Zie haar eens genieten en ontdekken…zo leuk!

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 02 feb 2023 19:38 #27714

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Toutie’s & Kiki’s snoep-puzzel…

paw Toutie: Best een leuk ding met al die rondjes…is het een spelletje dat we kunnen spelen? Ik snap er niets van…jij Kiki?

paw Kiki: Nou…eigenlijk is ‘t heel makkelijk want ik ruik snoepjes..denk dat die verstopt liggen, de vraag is…hoe komen ze in mijn poezenmondje terecht…en wel..zo snel mogelijk als ‘t kan.

paw Kiki: Ik kan ze ruiken …ze liggen onder die rondjes..
paw Toutie: nou mij teveel gedoe hoor…succes ermee !
paw Kiki: Mooi…des te meer voor mij handje_mond eens effe kijken hoe dit werkt…

paw Kiki: Ah kijk…met mijn pootje verschuif ik ‘t rondje…oooo als dat alles is…niks’an joh, dit gaat smullen worden

paw Kiki: en… ze zijn allemaal voor Kiki _vingertjeso
:lachen: :goodone:

_voetje Ik bewaar altijd de spelletjes uit een ver verleden die op dat moment niet meer dienst doen. Ik ben niet van het weggooien en dus gaat het bewuste speelgoed terug in het doosje en stop ik die onder de bank of een kast of dekenkist in de kamer. Eens in de zoveel tijd ga ik op mijn knietjes om alle kwijtgeraakte balletjes, springveertjes en soms ook bal-pennen overal onderuit te vissen. Zo nu en dan komen daar ook dit soort vergeten schatten onderuit …dit keer dit speeltje dat twee-zijdig gebruikt kan worden…dit is de onderkant..de bovenkant heeft weer een ander verstop-spelletje…deze is iets moeilijker (dacht ik tenminste) maar Kiki hoefde ik ‘t niet eens voor te doen of uit te leggen..die slimmerik had ‘t meteen door.
Terwijl Toutie ‘t voor gezien hield…at dit bijdehandje van een Kiki alle snoepjes in een mum van tijd op!
Ach …voor 1 keertje mag dat wel. Mijn bedoeling was eigenlijk dat ook Toutie zijn deel zou verorberen maar dat verliep anders handje_mond

Kiki / heel bijzonder kitten en ooh zo welkom in huis van Poezenvrouwtje 12 feb 2023 12:35 #27721

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Oh oooh Kiki…

Dit was de plek bij de kast…

Nu bij het achterraam waar het middagzonnetje naar binnen schijnt…

Deze week heb ik Kiki 2x van de grote kast in de kamer af moeten halen. De 1e keer midden in de nacht na het horen van een harde klap op de plavuizen waar mijn handgeschilderde Icoon op de grond lag. De standaard was kapot en de rand van de icoon met het bladgoud erop ingelegd is beschadigd op meerdere hoeken. Het deed mij verdriet dit te zien …

Anderzijds was ik blij dat Kiki niets had maar haar daar bovenop te zien zitten ..dat vond ik niet oke en dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt. Toch was het de volgende nacht wederom raak..ik mijn bed uit en Kiki op de kast!
Balancerende op een stoel die veel te laag was heb ik haar er uiteindelijk vanaf gekregen…
Inmiddels is mij duidelijk dat dit een terugkerende factor gaat worden en heb ik besloten om de grote zware klimpaal te verplaatsen. De grote poezenmandstoel krijgt dan wel een ander plekje in huis en dus moet ik ook mijn plekje in de middagzon opgeven achter het glas. Tja het is niet anders, ik moet even uitvinden waar hij het beste staat, voor nu is dat in het midden van de kamer op de open-plek bij het witte kleed in de voorkamer. Bevalt het niet dan verplaats ik hem nog een keer. Mijn middagzonnetje heb ik daarmee wel verspeelt maar ja..alles voor de poesjes he!

Het was een hele klus om deze zware massiefhouten paal met mandjes en lig-plekken los te maken, in balans te houden en in delen uit elkaar te halen zonder dat het “draad” dat erin zit gedraaid verbuigen kan. Uiteindelijk was het veel stoel op-stoel af, en kon ik hem verplaatsen naar het achterraam. Daar weer in elkaar gezet en hem bovenin nog eens extra vastgeschroefd aan de balk.
Nu kunnen ze allemaal in het middagzonnetje liggen…*verdrietig* behalve het vrouwtje zelf ! Die heeft haar plekje moeten afstaan.

Afijn…we gaan zien of het een goed idee is en het ze gaat bevallen. Tot nu toe is het nog even wennen want niemand (zelfs Kiki niet) heeft de klimpaal opnieuw beklommen. Eens zien hoe lang het duurt voordat een van hen er weer gebruik van gaat maken. Mijn vermoeden is dat Kiki de 1e zal zijn. Zij lag er elke avond en middag in voor haar schoonheidsslaapjes handje_mond
Meestal in de hangzak, dat is haar favoriet met haar voorpootjes net over de rand en haar koppie erop rustende!

inwolken Kijk zie hier Kiki zoals ze altijd in haar hangzak d’r middag-tukkie deed!

Gemaakt door Kunena