Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
09 jan 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...
KNOETJES...dagelijkse belevenissen en ondeugende streken!

Onderwerp: levensverhaal van poes Knoetje / op veler verzoek...

poes Knoetje/ blindelings haar 1e zoektocht 23 mrt 2013 14:03 #11897

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13207
Moeder slaapt...ik ben uitgedronken denkt Knoetje en gaat blindelings op onderzoek uit, wel schattig om te zien, net op deze aardbol en dan al zoekende!

Oeps..toch wel koud en eng zo alleen, dan maar veilig in de "foetushouding" dat voelt bekend en goed!

Sheva schrikt hijgend wakker van een wee en kijkt zoekend om zich heen naar haar kind, ze ziet het al vlug liggen.

De volgende weeën zetten nu gestaag door maar er is nog geen kitten te zien, het gaat nu moeizaam ze hijgt en schreeuwt zo nu en dan van de pijn en ik bel met de toenmalige dierenarts om te mogen komen, maar ze vinden het te vroeg en zijn te druk, toch begin ik mij zorgen te maken en blijf aandringen maar ik moet afwachten...ik zou mij onnodig ongerust maken volgens de assistente. (Mijn gevoel zegt mij iets anders maar leg mij er nog even bij neer)[/color]
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

poes Knoetje/ amper 1 uur oud en moederloos 23 mrt 2013 14:11 #11898

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ik telefoneer nogmaals want de bevalling zet niet door en Sheva begint erg moe te worden, heeft duidelijk zichtbaar pijn en is nu al 1 uur bezig vanaf dat Knoetje is geboren.
Assistente: "Dat is normaal" krijg ik te horen, assistente: "daar kan best zoveel tijd tussen zitten, maak u maar niet ongerust.." en dan na nog eens 30 minuten het aangekeken te hebben, pak ik weer de telefoon maar de praktijk is niet meer bereikbaar!
Kort daarop hoor ik haar schreeuwen en het andere kitten wordt in stuitligging geboren...het duurt te lang, is te groot en met wat hulp van mij...komt het uiteindelijk na 1 uur en 45 minuten alsnog levenloos ter wereld.
Meteen haal ik het uit 't vlies ,knip de navelstreng door, zuig het vocht weg om de luchtweg vrij te maken en wrijf het droog, maar ...het mocht niet meer baten, hoe ik probeerde te reanimeren en te wrijven om alles op gang te krijgen....helaas, het heeft te lang geduurd. Sheva wilde er niets van weten, at ook het moederkoek niet op en ging zelfs op een andere plek van de in de kamer liggen, een heel andere reactie dan bij Knoetje die ze meteen drooglikte en zelf alles netjes volgens het boekje uitvoerde, die nam ze wel in haar pootjes en trok ze moederlijk tegen zich aan!
Na enige tijd van klagelijk roepen om moeder Sheva heb ik haar opgepakt en bij Knoetje neergelegd in de hoop dat haar moederinstinct zou gaan werken en ze het kitten zou verzorgen maar ze wilde niet meer in de buurt zijn. Zelf denk ik nog steeds dat de bevalling van het tweede kitten te lang heeft geduurd en te pijnlijk is geweest en ze hier een trauma aan heeft overgehouden want Knoetje mocht niet meer bij haar drinken, ze duwde het kitten best wel ruw van zich af en liep er vandaan.
Even nog heb ik geprobeerd om Sheva zelf, bij de pasgeboren Knoetje terug te zetten en later zelfs het kitten bij Sheva neer te leggen maar ze wilde het niet meer in haar buurt hebben. Nog lange tijd heb ik bij Sheva gezeten want ik had nog geen volledige moederkoek, pas toen dat na enkele uren de volledige nageboorte eruit was, kon ik Sheva verzorgen en geruststellen in de hoop dat zij haar Knoetje alsnog zou accepteren en voeden zoals in het begin.

Even ben ik bij het kleine Knoetje gaan zitten maar toen ik dat kleine hummeltje daar zo alleen zag liggen en om haar moeder hoorde roepen, kwamen bij mij de emoties los..het was zo dubbel..ik was blij met het kitten maar verdrietig en tegelijkertijd heel erg boos over de dierenarts die niet alleen mij, maar vooral ook moederpoes Sheva...zo in de steek heeft gelaten.
Had ik maar dit of dat...had ik haar maar opgepakt en er gewoon naar toe gereden...maar ik kon het niet meer terugdraaien!

Vanaf dat moment, was Knoetje voor mij prioriteit nummer 1 ...ik moest en zou haar er doorheen krijgen.. een uurtje oud en dan al verlaten door haar moeder, alleen op deze grote wereld. Hoe moet dit verder!
Mijn besluit stond vast, :toonmijnhar IK ... wordt haar surrogaatmoeder![/color]
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Discussie gesloten.

moederpoes Sheva laat kitten in steek/ 1 uur oud en moederloos 23 mrt 2013 14:14 #11899

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Dit kleine wezentje had liefde, warmte, voeding, verzorging en heel veel aandacht nodig en zo ook haar moeder...die helemaal de weg kwijt is en dus niets meer van haar pasgeboren kitten wilde weten.
Tijd...dit kost tijd...maar dat is nu juist dat ik niet had en Knoetje ook niet want ze moest gevoed worden en dus ben ik een mandje gaan zoeken met daarin een heerlijk klein elektrisch dekentje en daarop weer een warme schapenvacht, waar ze diep in kon duiken.

Dit zou voorlopig haar voorlopig de nestwarmte geven die ze zo broodnodig had.
Om de 4 uur voedde ik haar met kittenmelk en de stille hoop dat moeder Sheva haar enige kitten weer zou willen accepteren en verzorgen.
Steevast haalde ik Sheva bij iedere voeding en verzorging van Knoetje. Door na iedere voeding met een ruw washandje haar buikje te masseren (ruwe moedertong na te bootsen) activeerde ik de stoelgang.
Moederpoes Sheva zat erbij wel bij... maar het leek alsof het haar niets interesseerde (zie foto)
verdrietig

Dit zijn foto's van ongeveer na 5 dagen (vanaf de bevalling)
Mijn visie is dat ook dieren een Postnatale depressie kunnen hebben!
Discussie gesloten.

moederinstinct wint / 1 uur oud en moederloos 23 mrt 2013 14:32 #11900

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
En dan.... opeens (waar ik zo voor gebeden heb :bidden: )... zie ik plots Sheva in het mandje zie liggen met kleine Knoetje aan haar tepel.
Het voedingsflesje met de speentjes heb ik opgeborgen want die waren niet meer nodig, evenals mijn verplichtingen.

Kijk zelf maar de foto's zeggen alles:

Deze foto spreekt voor zich, hier ligt toch een moeder met haar kind en zij wast zichzelf, moederpoes Sheva is duidelijk op haar gemak.
Zo zie je maar ...de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Gelukkig maar, het is niet voor niets geweest. _vingertjeso
Discussie gesloten.

moederinstinct wint / Prima moeder... 23 mrt 2013 14:36 #11901

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Knoetje drinkt en groeit goed,... en Sheva...die ontpopt zich wonderbaarlijk genoeg, als een prima moeder!
inlove

Discussie gesloten.

pasgeboren Knoetje groeit goed... 23 mrt 2013 14:43 #11902

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Fotootjes van 18 juli 2007 / laat u vertederen...
:verliefd:
13 daagjes oud...wat ben je mooi
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena