Knoetjes oogjes...
na 3 a 4 weken druppelen...
|
Zo zat ik voor de behandeling met deze druppeltjes...
|
Dit is vandaag na zo’n 4 wkn behandelen....
|
even een close-up (in ‘t midden voert ‘t oog zelf nog vuil af...maar dat is nu wit van kleur i.p.v. bruin/zwart)
|
Al enige jaren is vrouwtje bezig om mijn linkeroogje te genezen. Vele zalfjes, druppels etc. zijn voorbij gekomen maar niets met blijvend resultaat. Het lijkt er even op dat ‘t aanslaat en de genezing inzet maar dan...ineens...is ‘t weer terug. Elke morgen van die vieze bruine randen die in de loop van de nacht ook nog eens verhard zijn, moeten dan in de ochtend met veel gedoe (vind ik dan...) weggehaald worden. Vrouwtje doet dit heel voorzichtig met lekker lauw-warm water en heel veel hygiene zodat het andere oogje niet per ongeluk ook besmet kan worden, maar ik vind ‘t een ramp! Dat gefrut aan mijn oog en dan is dat ook nog niet in orde...ik vind het maar niets.
Mijn oogje werd steeds slechter en slechter en er was al een grote opening gekomen, veel zien deed ik ook niet meer en het maakte mij onzeker. Ik sliep veel en trok mezelf terug want ik werd doelwit voor Sumi en Shiye. Vooral in de nacht als vrouwtje boven sliep werd er jacht op mij gemaakt en zagen de “pestkoppen” hun kans schoon. Opeens kwam vrouwtje met een aantal nieuwe middeltjes. Leuk vond ik ‘t niet iedere ochtend en soms 2x per dag die druppels , maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen.

‘t lijkt te genezen!!! En ik Knoetje ben een blije actieve poezel aan ‘t worden. Ik neem weer deel aan alle activiteiten, ben weer buiten, speel weer , ren weer en trek me niet meer terug.
Vrouwtje heeft Sumi een opdracht gegeven, voor zij naar bed gaat zegt zij dat Sumi zijn opdracht mag uitvoeren omdat vrouwtje er dan niet is om op de 3 kleintjes te passen. Ze noemt dan Knoetje, poesje Lieveke en klein katertjes Toutie. Wij zijn degene die doelwit zijn. Maar sinds ze Sumi deze opdracht heeft gegeven voelt hij zich een hele kater en voert hij zijn taak keurig uit. Hij neemt vol trots zijn complimenten in ontvangst als hij ons die nacht beschermd heeft en dus is Shiye ook niet meer actief. Ja ons vrouwtje is wel slim.... en ‘t werkt, iedere avond zegt ze het en ook als ze een boodschap gaat doen waardoor ze van huis is voor langere tijd. Sindsdien is er rust in huis van Poezenvrouwtje! En dat is voelbaar.

Knoetje: Zie hier onze Sumi, nu onze beschermheer geworden (van pestkop maar beschermengel) Wat een beer van een kater is het toch!!!