Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Poes Lieveke zo schattig 2020/ Vrouwtje gezelschap houden...

Poes Lieveke zo schattig 2020/ Oh snoepjes bij t wakker worden... 17 jan 2020 07:18 #25584

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451
Ik ben lekker boven en krijg ook een snoepje ...

paw Lieveke; Zodra vrouwtje wakker is staan we aan haar bed...

paw Kleine Toutie is er ook als de kippen bij want we krijgen een snoepje... ik moet dus alert zijn want hij is me anders te snel af en eet alles alleen op! Gelukkig weet vrouwtje dar ook en geeft ze mij er zo nu en dan eentje uit de hand!

Paw Dit is wel een van de voordelen als je in “Spotjes domein” mag slapen handje_mond
Daarom glip ik ‘s avonds mee naar boven... dit wil je toch niet missen! Dit zijn de leuke momenten in een poezenleven.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poes Lieveke zo schattig 2019/ YES..nu is t mijn beurt ! 25 jan 2020 19:20 #25603

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

YES..nu is t mijn beurt ! EINDELIJK krijg ik de kans...

inwolken

paw Lieveke; oh YES... snel ben ik erin gaan liggen. Vandaag mag ik ervaren hoe of t is om in dit kratje te liggen.. lekker warm aan mijn kontje ook handje_mond hi hi grappig dat ik dat zo zeg. Nu snap ik wel waarom het steeds bezet is!

paw Oh ik ga t mezelf even helemaal naar de zin maken, vacht en snoetje wassen en zodra alles schoon en proper is... dan ga ik mijn middagdutje doen.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Poes Lieveke zo schattig 2019/ Vervelende Shiye, au..au vrouwtje 27 jan 2020 10:24 #25609

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vevelende Shiye, au...auw...vrouwtje, ze heeft me nu echt pijn gedaan!

paw Lieveke: Au, auw... dit doet pijn..mijn pootje, aus...miaaaaauw! Ik kan er niet op staan, gemene Shiye dat je bent. Nu moet ik hinkend door ‘t leven. Wat ben jij gemeen zeg! Vrouwtje kom eens kijken...miaaaauw, miaaauw. Het doet zo’n ontzettend zeer, ik heb me verdedigd toen Shiye op me af vloog en toen ben ik in de stijd van de vensterbank afgevallen en verkeerd terecht gekomen. Oh het doet zoveel pijn!!!

_voetje Meteen vloog ik overeind, het was zo zielig voor haar, ze belaste haar achterpootje niet meer. Ik schrok maar zette al snel de knop om , ik moest nu even niet mijn emotie de overhand laten nemen maar op de juiste wijze handelen, ook al zou poesje Lieveke dit even wat pijnlijk zijn. Ik voelde aan haar pootje maar het leek niet gebroken. Ik denk dat ze het lelijk gekneusd heeft en dat kan net zo pijnlijk zijn als een breuk.
Ze hinkte meteen naar de kamerdeur en wilde naar boven...even geen strijd meer aan gaan en alles uit de weg willen gaan! Ik begreep haar wel en liet haar de gang in hinken. De trap op lukte niet en dus droeg ik haar naar de overloop. Toen terug naar beneden om de pijnstilling te pakken want die wilde ik haar toedienen zodat ze in iedergeval kon slapen deze nacht.
Ze liet het gelaten toe! Teveel pijn denk ik.... Vanmorgen kwam ze ook niet zoals normaal naar mijn bed toe om me te begroeten. Dit maakt mij veel duidelijk...toch nog flinke pijn ondanks pijnstilling. Maar ze mag vanavond pas weer wat hebben. Het werkt 24 uur.

Ik zorg dat ze een klein beetje gegeten heeft en hou Shiye uit haar buurt want die is plots weer (na lange tijd van rust) op ‘t oorlogspad. Ik heb haar ook meteen de punten van de nagels afgeknipt voor ‘t geval ze nog eens een uithaal wil geven naar deze of gene in haar omgeving. De enige waar ze mee speelt en die ze duld in haar omgeving is Sumi. Zie ze hier zitten. Rond de Hexagon. Ja het is me d’r eentje hoor die Shiye. Maar hier zat ik nu juist niet op te wachten. Ik hoop dat ik niet naar de DA hoef te gaan.

paw Lieveke: Ik lig hier veilig onder ‘t voortafeltje...hier kan niemand mij plots bespringen en heb ik goed overzicht naar alle kanten. Ik lig warm op ‘t hoogpolig kleed en voel me hier beter op mijn gemak. De vensterbank is me nu te hoog en ik kan niet springen. Heb zo al genoeg pijn. Even rustig aan vandaag! Vrouwtje heeft al tegen mij gezegd dat ik boven mag als ze de deur uit gaat. Daar ben ik ook graag en hoef ik niet steeds op te letten. Dat is ‘t fijne van ziek zijn hier in huis. Vrouwtje zorgt altijd dat je dan helemaal vertroetelt wordt en voorziet je van alle comfort. Maar liever had ik dat dit niet was gebeurd en ik gewoon had kunnen lopen. Maar ja...een paar dagen “ love, tender and care “ heeft ook wel weer wat!
Dag allemaal...liefs van Lieveke :toonmijnhar

Poes Lieveke zo schattig 2020/ Pijnlijk achterpootje door poesje Shiye... 28 jan 2020 18:29 #25613

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Pijnlijk achterpootje door poesje Shiye...

*verdrietig*
paw Lieveke; Zonder pijnstilling gaat t helemaal niet goed. Als ik een tijdje heb liggen slapen en ik sta op dan miauw ik zo hard dat vrouwtje komt kijken.

Een paar hapjes heb ik gegeten en daarna kreeg ik gelukkig weer mijn dosis Pijnstilling... nu weer een warm plekje gevonden om te gaan slapen.

_voetje Arme poes Lieveke, 2e dag en toch nog zoveel pijn, je ziet ook dat ze loopt en staat met een wat bol-getrokken rug, ik hou haar goed in de gaten, ze belast haar pootje wel iets meer... ondanks de pijn. Uurtje na de pijnstilling gaat t iets beter met lopen.

Poes Lieveke zo schattig 2020/ Oh... kijk eens sneeuw op buitenklimpaal... 26 feb 2020 12:15 #25699

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Oh... kijk eens sneeuw op buitenklimpaal...!

swing
paw Lieveke: Kom jongens naar beneden want ik zag vanaf ‘t plankje voor ‘t dakraam dat alles wit is...er ligt zelfs een dekentje van sneeuw op onze mooie houten poezenklimpaal. En de vijver lijkt ook dicht te zitten. Het zal wel koud zijn denk ik... maar ik wil naar buiten, wie gaat er mee voor de keukendeur zitten zodat vrouwtje ziet dat wij het poezenterras op willen?

paw Zatou: Nope...ik niet, lig hier heerlijk warm en comfy op vrouwtjes bed mij niet gezien in die kou en nattigheid aan mijn pootjes, moet ik weer gaan lopen schudden om de sneeuw tussen mijn tenen weg te krijgen , mijn niet gezien, die je ding Lieveke :woohoo:

paw Spotje: ik blijf hier nog even spelen met de muisjes in mijn kartonnen mandje, dat vind ik fijn liggen, ik ben ook niet zo van de kou en nattigheid..sorry Lieveke, misschien Shiye , Sheva of Sumi, en vergeet Pepe niet, die glipt altijd naar buiten als ze de kans krijgt, die is hier wel voor te porren.

paw Knoetje: Ik ga wel mee hoor, ik wil wel even een frisse neus halen na een goede nachtrust. Altijd lekker om even buiten te zijn als je net wakker bent!

paw Oh ja...’t heeft echt goed gesneeuwd, vrouwtjes oranje plant is er zelfs bijna onder bezweken. Hoe zouden de Woelmuisjes ‘t hebben gehad, kom dan gaan we kijken of hun holletje is dichtgesneeuwd. Jammer dat ze alleen in de avond actief zijn...dan kunnen wij er niet bij om met ze te spelen.

Poes Lieveke zo schattig 2020/ Oh... kijk eens sneeuw op buitenklimpaal... 26 feb 2020 12:26 #25701

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
_voetje Tja... dat was even een verrassing deze ochtend toen ik ‘t rolluik optrok. Alles bedekt met een dekentje van sneeuw. Mooi om te zien maar mijn lijf blijft de voorkeur aan de droogte en warmte geven. Vocht en koude heeft niet zo’n goede invloed meer op mijn bewegingsapparaat.
Eigenlijk had ik vandaag wat willen snoeien in de tuin, er moeten nog wat planten onder handen genomen worden deze maand. Nu staat de sap-stroom nog stil, vooral de klimrozen tegen de schutting moeten flink teruggesnoeid worden want die lopen al aardig uit door de hoge temperaturen. Ik wil zo zorgen dat ik dit jaar mooie trossen met rozen in bloei kan krijgen en dan is een goede snoeibeurt een “must”.

Terwijl ik dit nu schrijf is het heel hard gaan regenen. De sneeuw zal zo snel verdwijnen maar van mijn snoei-plan, daar komt helaas niets van terecht, jammer!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Gemaakt door Kunena