Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
gezondheid , medische ervaringen, -wetenswaardigheden, (volg altijd advies dierenarts)

Onderwerp: Wist u dat... winterslaap, gooi ons niet in vuilnisbak

Wist u dat... /waarom Katten mensen likken? 10 sept 2017 14:02 #22412

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13083
Waarom katten mensen likken...?

Volwassen katten brengen ongeveer 50 procent van hun wakkere uren door met zichzelf verzorgen. Zoals vriendelijke katten en nestgenoten elkaar vaak verzorgen, soigneren katachtigen ook hun mensen door hun huid of haar te likken. Soms knabbelen ze zelfs op of zuigen ze aan kleding en kwijlen ze overvloedig.
Dergelijk gedrag is voor katten over het algemeen een manier om genegenheid te tonen. Net zoals moederkatten hun jongen likken, toont verzorging de voorliefde van een kat voor een persoon, evenals een gevoel van verbondenheid.
Het likken markeert je als lid van de dierenfamilie en verspreidt de geur van de kat. Net zoals katten op bepaalde plaatsen krabben om hun territorium af te bakenen, is je huid of haar likken een manier om je te claimen.
Als je kat je haar likt na een douche of je handen nadat je lotion hebt aangebracht, dan kan het natuurlijk gewoon zijn dat je shampoo of lotion een verleidelijke geur of smaak heeft.
Als je kat overmatig zuigt of likt, is het misschien te vroeg verweesd. Sommige deskundigen zijn van mening dat katten die dit soort infantiel gedrag vertonen als ze volwassenen zijn, te vroeg bij hun moeder zijn weggehaald.
Likken, knabbelen en zuigen kan echter ook een reactie zijn op stress, angst of ziekte, of het is gewoon geruststellend gedrag voor je kat.
In zeldzame gevallen kan dit gedrag zich ontwikkelen tot een compulsieve stoornis.
Volgens de American Society for the Prevention of Cruelty to Animals, “wordt gedrag meestal als dwangmatig beschouwd als een kat moeite heeft met stoppen, zelfs wanneer je probeert om hem af te leiden met een andere activiteit.”
Als je oudere kat onlangs pas is begonnen met likken of zuigen, breng hem dan naar de dierenarts. Hyperthyreoïdie komt vaak voor bij oudere katten en kan vele gedragsveranderingen veroorzaken.

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Wist u dat... / huisdierendokter.nl 27 dec 2017 16:53 #22936

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
wist u dat....

Er zijn wat nieuwigheden te melden en wat veranderingen bij de huisdierendokter. Hier de nieuwsbrief, er komt ook een nieuw vlooienmiddel op basis van kruiden, lees zelf maar!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Wist u dat... / huisdierendokter.nl 27 dec 2017 22:00 #22941

Die mail heb ik ook gehad heb daar ook wel eens wat gekocht.
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Wist u dat... / huisdierendokter.nl 28 dec 2017 11:29 #22945

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Die mail heb ik ook gehad heb daar ook wel eens wat gekocht.

Hi, hi grappig, ik koop daar ook voor de katten en indertijd voor de hondjes toen die nog leefden. Alles is op kruiden-basis en dus natuurlijk!
Bij vragen kan je ze telefonisch bereiken en vragen stellen. Ze leggen heel goed uit wat een middel kan doen.
Toffe site en nu rekenen ze ook geen verzendkosten meer! _vingertjeso

Wist u dat... / huisdierendokter.nl 28 dec 2017 12:45 #22946

Ja heb daar ook geregeld gekocht voor de katten
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Wist u wat een... / diprosopus oftewel Januskat is? 28 dec 2017 17:10 #22949

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Wist u al wat een... Diprosopus oftewel Januskat is?

_voetje Welnu in Afrika is er eentje geboren zo’n 16 dgn geleden en hoewel de prognose meestal niet goed is , leeft kitten Betty Bee nog steeds en doet ze t goed in de rescue-opvang bij haar toegewijde pleegmoeder.

paw ik groei goed...

:heartbeat:
Hier gaat mijn hart in ieder geval harder van kloppen.

paw ik slaap en cuddle lekker op de borst van mijn pleegmoeder...

paw maar ook op mijn eigen kleedje...

paw ik mag er zijn...ik ben een knokker...

paw Een pootje van Bettie Bee :verliefd:

Gemaakt door Kunena