Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
gezondheid , medische ervaringen, -wetenswaardigheden, (volg altijd advies dierenarts)
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Corona en dieren

Corona en dieren wat zegt holistisch DA 16 mei 2020 12:47 #26050

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451

Corona en uw huisdier hoe zit t nu werkelijk...?!?

_voetje vanmorgen op t nieuws dat katten 🐈 Corona zouden overbrengen en vooral het knuffelen afgeraden moet worden, wat een onzin dacht ik nog want de dieren die erop getest zijn bleken , verzorgt door mensen besmet met Corona die er al ziek van waren. Ik knuffel al jaren en nog steeds dagelijks , met mijn Persjes. Gisteren schreef ik nog in mijn topic “in en om t huis van poezenvrouwtje “ dat het knuffelen met mijn Persjes , de “leegte “ die ontstaat , door de grote afstand die we moeten houden en het grote gemis van fysiek contact , door mijn katjes word opgevuld! Ik ben juist zo blij met hen... blijf je dier alsjeblieft knuffelen, ze zijn nu van grote waarde in dit huidige geïsoleerde en zo verschrikkelijk eenzame bestaan!!

Zie mijn kater bij mij liggen terwijl ik dit Topic schrijf...

Juist op t moment dat ik hierover deskundigen wilde raadplegen toonde zich dit recente bericht, ik werd dus op mijn wenken bediend.. hoefde er niet eens moeite voor te doen, hoe mooi kan t lopen in t leven. Dus alsjeblieft lieve dierenbezitters lees dit eerst voordat hond of kat (door deze gecreëerde angst) gedumpt wordt.. net nu velen een puppy of kitten hebben aangeschaft voor de kinderen omdat men meer thuis werkt cq zit , door de Corona. Hoe lang is Corona er al, inmiddels maanden.. gebruik gezond verstand en ren niet in een opwelling achter de meute aan... alsjeblieft denk zelf eerst goed na en handel niet in een opwelling! Denk ook aan uw kin dat zijn of haar geliefde viervoeter opeens kwijt raakt, het verdriet en onbegrip dat t veroorzaakt bij zowel uw kind(eren) als het jarenlang vertroetelde huisdier en maatje van / of in het gezin.

In liefde geschreven vanuit mijn 💖 hart !
Liefs Poezenvrouwtje.

Hearts: _sterretje Hearts: _sterretje Hearts:
Bron: de Zomerhof

Op 15-5-2020 liet de media weten dat dieren ook corona kunnen krijgen. De schrik zat er bij veel mensen direct dik in.
Wij schrokken ook, enorm. En NIET omdat dieren corona zouden kunnen krijgen, maar van de berichtgeving. Het aanwakkeren van de angst.
Het bang maken van de mensen in de samenleving. Onnodig.

Of ... dieren corona kunnen krijgen?
Deze vraag stelden we Holistisch werkend dierenarts Tannetje Koning.

Zij zegt hierover het volgende:

“Kunnen dieren corona krijgen? Er zijn over de hele wereld een paar gevallen bekend. Twee honden in Hongkong. Deze honden hadden antilichamen, maar waren niet ziek geweest. En diverse katten, een in België, twee in Frankrijk, tijgers in een dierentuin in Amerika. Dit waren katten met lichte ziekteverschijnselen die om die reden getest zijn. Al deze katten en honden woonden in huis bij een persoon met corona. De tijgers hadden een verzorger met corona.

_sterretje In China hebben ze onderzocht welke dieren er besmet kunnen worden met dit coronavirus. Dat waren allen proefdieren. Dat is gebeurd om te kijken welke dieren er geschikt zijn om dierproeven mee te doen voor corona-onderzoek. Uit dat onderzoek bleek dat alleen katten en fretten het virus konden vermeerderen en doorgeven aan soortgenoten. Een enkele kat werd een beetje ziek, maar de meeste katten niet.

Dus zoals het er nu uitziet kunnen katten corona krijgen van mensen. Ze worden er echter zelden ziek van. Het is zeer de vraag of het andersom ook kan. Dat is nog niet voorgekomen. Voor mensen blijven andere mensen de grootste besmettingsbron.
Bij de hond die antilichamen had tegen corona is het de vraag of de benauwdheid daarmee te maken had. Er zijn nergens nog zieke honden met corona gevonden.
En als laatste opmerking: Idexx is een laboratorium dat bloedonderzoek doet bij dieren. Het heeft een coronatest ontwikkeld die nu ook voor mensen gebruikt wordt. Zij hebben ongeveer 7000 honden en katten getest en geen enkele hond of kat met corona gevonden.”

Alsjeblieft, laat je dus niet bang maken en stel mensen in je omgeving gerust.
Voor het welzijn van onze dieren en hun mensen is het belangrijk dat we ons omringen met positiviteit, met liefde voor onszelf, onze naasten én onze dieren.

We zouden het enorm op prijs stellen als je dit artikel bij andere mensen onder de aandacht brengt of deelt.

Laten we blijven handelen uit liefde.

Bron: Holistisch DA Tannetje Koning
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Corona en dieren wat zegt holistisch DA 21 mei 2020 16:18 #26061

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Voor degene die eens de andere kant belicht willen hebben... t zet je wel aan t denken !!

Dit is niet de eerste de beste persoon die hier zijn mening geeft over de ons opgelegde Corona-isolatie en besmettingsgevaar.

Volgens dr. Erwin Kompanje is ons Coronabeleid inhumaan en onethisch, gevolgen van langdurig in isolement leven is onmenselijk.

Dr. Erwin Kompanje is een succesvol Werkzaam Klinisch Ethicus en dus niet de eerste de beste !
Afijn, kijk,.. luister ...en trek daarna je eigen plan.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Corona en dieren 23 mei 2020 14:55 #26071

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Humor mag ook...toch!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

• Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena