Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Vandaag
"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van poesjes
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kleine Zatou

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !
‘t Poezenvrouwtje.
Maak hier uw eigen dagboek aan met de avonturen en foto's van uw harige huisgenootjes en deel ze met de lezers...

Onderwerp: Poezendagboek van Kikiloi (Linda) / deel 1

vakantie perikelen 04 feb 2013 21:19 #10417

• kikiloi
  • kikiloi's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • puberend kitten
  • puberend kitten
  • Ontvangen bedankjes 449
Vandaag een bezoekje gebracht aan een Dierenhotel met het oog op de komende zomervakantie....

Voorheen was het makkelijk. 3 dames die bleven allemaal thuis en de buuf kwam te voeren en de bak doen en 2x per dag (soms vaker) portier spelen voor die dames die naar buiten of binnen wilden.
Maar nu... na de laatste vakantie zijn de heren Persen erbij gekomen.. Bacio en Azlan.. en dat is een ander verhaal. Ten eerste natuurlijk de vachtverzorging en oogjes die gepoetst moeten worden. EN het zijn echt knuffels.. die moeten mensen om zich heen hebben. Al maanden ben ik aan het zoeken en mailen en bellen.. maar het is lastig. Hier in de buurt is niet zoveel. En kom maar aan met 2 NIET gecastreerde katers... dan kan je het schudden.
Nu ik had 1 ding gevonden.. in de buurt, oud persenfokker, en geen probleem met de katers... dus ik zou eens gaan kijken.. het leek zo mooi...
Maar ik stond erna buiten zowat te huilen.. wat klein en donker... ik zie mijn kinders daar niet zitten!! Wat moet ik nu toch!!! De wanhoop nabij...

Ik had wel een idee maar ik ben niet zo brutaal en schoof dat dus opzij.. maar na deze desillusie...en ik was zo verdrietig...heb ik het toch gewaagd. De andere schoonmama van mijn stiefdochter (pas 1x gezien!!) gevraagd. Ik wist dat ze vroeger persjes gehad heeft. Nu geen dieren heeft.. en t is een lieverd.. dat was me na 1 ontmoeting al wel duidelijk. maar hoe vraag je zoiets groots aan iemand die je amper kent. Even op zijn Haags (waar ik vandaan kom): IK SCHEET PEUKEN!
Maar gedaan.. gebeld... gevraagd....en ZE DOET HET! Haar man vindt het ook ok! Het lijkt haar leuk! Haar grotere kleinkinderen zijn dol op dieren dus dat wordt knuffelen! Ik ben echt zo blij en dankbaar! en opgelucht!!

Jemig... ik ging vanmiddag van hoopvol naar verslagen, verdrietig, van nerveus naar blij, opgelucht, en super happy!

Dank je wel Lieve Barta!! Ik weet dat mijn kinders het bij jou goed gaan hebben! bord_zooo_li
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cattery Xaphida
Discussie gesloten.

Re: vakantie perikelen 04 feb 2013 22:55 #10418

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 1927
Wat een toeval zeg, ik ben vandaag ook gaan horen voor logement voor Wodan en Luna. Het is ook een beetje een verhaal. Vorig jaar zijn de poezels ook op hotel geweest, voor Luna was het de eerste keer, Wodan was er vroeger al enkele keren geweest. Mogelijk als gevolg van het verblijf daar is Luna vorige jaar de week nadien ontzettend ziek geworden. Een reading door Petra wees oa. uit dat ze daar schrik had gehad, haar gedrag ginds (ze kwam de kooi amper uit) wees ook in die richting. Waarschijnlijk vanwege haar doofheid.
Desondanks vind ik dat poezenhotel wel goed. Er is veel ruimte, de poezen worden er goed verzorgd. Dagelijkse borstelbeurt, met de culinaire poezenwensen wordt rekening gehouden...

Om te beginnen krijgen Wodan en Luna een kooi tegen de muur, zodat er al 1 kant minder is waarlangs poezels kunnen voorbijkomen. Mocht het voor Luna nog een probleem zijn, zal ze apart gezet worden in een kamer in het huis van de poezenhotelhouder, samen met heel beperkt gezelschap. Dat is toch een geruststelling, want ik zou anders ook heel erg op zoek moeten gaan naar een oplossing.

Veel liever zou ik ze meenemen op vakantie, maar dat is helaas geen optie en de nichtjes die vroeger kwamen poessitten, zijn niet meer beschikbaar want het huis uit.
Groetjes van Marleen en een

van Luna.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cattery Xaphida
Discussie gesloten.

Re: vakantie perikelen 05 feb 2013 11:36 #10425

kikiloi schreef : Vandaag een bezoekje gebracht aan een Dierenhotel met het oog op de komende zomervakantie....

Voorheen was het makkelijk. 3 dames die bleven allemaal thuis en de buuf kwam te voeren en de bak doen en 2x per dag (soms vaker) portier spelen voor die dames die naar buiten of binnen wilden.
Maar nu... na de laatste vakantie zijn de heren Persen erbij gekomen.. Bacio en Azlan.. en dat is een ander verhaal. Ten eerste natuurlijk de vachtverzorging en oogjes die gepoetst moeten worden. EN het zijn echt knuffels.. die moeten mensen om zich heen hebben. Al maanden ben ik aan het zoeken en mailen en bellen.. maar het is lastig. Hier in de buurt is niet zoveel. En kom maar aan met 2 NIET gecastreerde katers... dan kan je het schudden.
Nu ik had 1 ding gevonden.. in de buurt, oud persenfokker, en geen probleem met de katers... dus ik zou eens gaan kijken.. het leek zo mooi...
Maar ik stond erna buiten zowat te huilen.. wat klein en donker... ik zie mijn kinders daar niet zitten!! Wat moet ik nu toch!!! De wanhoop nabij...

Ik had wel een idee maar ik ben niet zo brutaal en schoof dat dus opzij.. maar na deze desillusie...en ik was zo verdrietig...heb ik het toch gewaagd. De andere schoonmama van mijn stiefdochter (pas 1x gezien!!) gevraagd. Ik wist dat ze vroeger persjes gehad heeft. Nu geen dieren heeft.. en t is een lieverd.. dat was me na 1 ontmoeting al wel duidelijk. maar hoe vraag je zoiets groots aan iemand die je amper kent. Even op zijn Haags (waar ik vandaan kom): IK SCHEET PEUKEN!
Maar gedaan.. gebeld... gevraagd....en ZE DOET HET! Haar man vindt het ook ok! Het lijkt haar leuk! Haar grotere kleinkinderen zijn dol op dieren dus dat wordt knuffelen! Ik ben echt zo blij en dankbaar! en opgelucht!!

Jemig... ik ging vanmiddag van hoopvol naar verslagen, verdrietig, van nerveus naar blij, opgelucht, en super happy!

Dank je wel Lieve Barta!! Ik weet dat mijn kinders het bij jou goed gaan hebben!

:lachen: :lachen:
Oh. lieve mens je moet een boek gaan schrijven...je hebt echt talent..ik lig hier ondanks je nare ervaring en de tegenslag ik een deuk over de wijze waarop je schrijft en dan die Haagse uitdrukking...FANTASTISCH..je bent onverbeterbaar..(weet niet eens of dit een goed Nederlands woord is..maar hij is precies to the point!)
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Re: vakantie perikelen 05 feb 2013 11:42 #10426

• kikiloi
  • puberend kitten
  • puberend kitten

Marleen schreef : Wat een toeval zeg, ik ben vandaag ook gaan horen voor logement voor Wodan en Luna. Het is ook een beetje een verhaal. Vorig jaar zijn de poezels ook op hotel geweest, voor Luna was het de eerste keer, Wodan was er vroeger al enkele keren geweest. Mogelijk als gevolg van het verblijf daar is Luna vorige jaar de week nadien ontzettend ziek geworden. Een reading door Petra wees oa. uit dat ze daar schrik had gehad, haar gedrag ginds (ze kwam de kooi amper uit) wees ook in die richting. Waarschijnlijk vanwege haar doofheid.
Desondanks vind ik dat poezenhotel wel goed. Er is veel ruimte, de poezen worden er goed verzorgd. Dagelijkse borstelbeurt, met de culinaire poezenwensen wordt rekening gehouden...

Om te beginnen krijgen Wodan en Luna een kooi tegen de muur, zodat er al 1 kant minder is waarlangs poezels kunnen voorbijkomen. Mocht het voor Luna nog een probleem zijn, zal ze apart gezet worden in een kamer in het huis van de poezenhotelhouder, samen met heel beperkt gezelschap. Dat is toch een geruststelling, want ik zou anders ook heel erg op zoek moeten gaan naar een oplossing.

Veel liever zou ik ze meenemen op vakantie, maar dat is helaas geen optie en de nichtjes die vroeger kwamen poessitten, zijn niet meer beschikbaar want het huis uit.

Ja het liefste is natuurlijk IN huis en dat er iemand komt logeren die gek op ze is en ze wil verzorgen. Dat was voor mij ook geen optie... wij wonen nogal ver van alle familie waarvan de helft allergisch is.. dus ik ben blij dat ik voor deze zomer deze oplossing heb. Vlakbij is het niet want ze moeten wel ca 160km reizen! Maar dat is me liever dan dat ze in een klein donker hokje zitten. neennee
Naar welk poezenhotel breng jij je diertjes nu??
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Discussie gesloten.

Luna is hier welkom vakantie perikelen 05 feb 2013 11:47 #10427

Marleen schreef : Wat een toeval zeg, ik ben vandaag ook gaan horen voor logement voor Wodan en Luna. Het is ook een beetje een verhaal. Vorig jaar zijn de poezels ook op hotel geweest, voor Luna was het de eerste keer, Wodan was er vroeger al enkele keren geweest. Mogelijk als gevolg van het verblijf daar is Luna vorige jaar de week nadien ontzettend ziek geworden. Een reading door Petra wees oa. uit dat ze daar schrik had gehad, haar gedrag ginds (ze kwam de kooi amper uit) wees ook in die richting. Waarschijnlijk vanwege haar doofheid.

:( Goh Marleen kon ik je maar helpen, woonde je maar dichter bij dan bracht je zeker LUNA bij mij, alle twee wordt een beetje veel en ik zou niet weten hoe de groep erop reageert (had ik maar meer kamertjes dan was ook Wodan welkom) maar alleen LUNA zou lukken boven bij Spotje in haar domein. Het is met de kater van mijn broer ook goed gegaan en ze zou hier al mijn liefde en aandacht krijgen.
Ik kan met haar communiceren en dus zou dat een oplossing zijn geweest maar die afstand..jeetje het is zo ver.

Zeker na de ervaring van vorig jaar...ze zou eigenlijk in haar eigen omgeving moeten blijven..is er geen lieve buur die wat eten en drinken kan neerzetten en de lade kan ledigen van de Litter Robot?
Juist met de L.R. is het vaak voor mensen heel goed te doen om op te passen..die willen geen kattenbakken uitsoppen, maar dit is een fluitje van een cent en voor Luna een uitkomst.
Ze is in haar vertrouwde omgeving ook al is er overdag niemand...ze zou zich beter voelen dan daar in dat kattenhotel, hoe mooi het ook is..voor haar is het een enorme drempel.

Weet dat ze hier uitgenodigd is...ik zou haar zo voor je verzorgen alsof het mijn eigen poezel is en ik denk dat ze het met Spotje best goed zou kunnen vinden ..juist omdat ze die handicap heeft.
Misschien iets voor de toekomst dat ik ooit nog eens een opvang maak voor de vakantie.
Dit zet me wel aan het denken....wie weet! :toonmijnhar
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen
Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Discussie gesloten.

Re: vakantie perikelen 05 feb 2013 11:47 #10428

• kikiloi
  • puberend kitten
  • puberend kitten
:huh:

poezenvrouwtje schreef :

kikiloi schreef : Vandaag een bezoekje gebracht aan een Dierenhotel met het oog op de komende zomervakantie....

Dank je wel Lieve Barta!! Ik weet dat mijn kinders het bij jou goed gaan hebben!

:lachen: :lachen:
Oh. lieve mens je moet een boek gaan schrijven...je hebt echt talent..ik lig hier ondanks je nare ervaring en de tegenslag ik een deuk over de wijze waarop je schrijft en dan die Haagse uitdrukking...FANTASTISCH..je bent onverbeterbaar..(weet niet eens of dit een goed Nederlands woord is..maar hij is precies to the point!)

:huh: ahhh nu in persoon ben ik nogal verlegen hihi en niet zon prater.. tenzij het over poezen gaat! Carla had gelijk... ik kan me hier echt helemaal uitleven. Het is hier echt leuk. En ik vind hier en daar goede en leuke tips. Gisteren die bak voorlegger mat dinges wezen halen.. Mijn man kreeg een sik van al die steentjes overal. Had er wel al een matje voor, maar dat werkte niet. Nu dus dat halfronde rubberige ding ervoor. Staat nog leuk ook!
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena