Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
16 okt 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
De Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen wat vreugde en een glimlach te brengen in dit leven. Alle zielen krijgen hier een warm onthaal.
Advertentie uit ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit hebben we speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje dat u leuk vind of waarover iets te vragen hebt.

Lees meer...
Maak hier uw eigen dagboek aan met de avonturen en foto's van uw harige huisgenootjes en deel ze met de lezers...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Gertie’s Poezendagboek/

Gertie’s Poezendagboek/ 26 sept 2019 14:57 #25205

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 12953
Gertie schreef:

Hallo allemaal
Ik ben Gertie en ben vandaag (26 sept. 2019) lid geworden van het forum van 't Poezenvrouwtje. Ik ben 72 jaar en heb mijn hele leven al poezen gehad. Als kind had ik een poes waarmee ik in de tuin koon rondrijden in de poppenwagen. Helaas werd zij door een buurman, die duiven had, vergiftigd. Ik heb diverse Siamese poezen en katers gehad en een keer een Heilige Birmaankater en een keer een Turkse Angorakater (hoewel deze laatste vanaf het allereerste begin de grote vriend van mijn partner was.
Bij tijd en wijle had ik tegelijkertijd 4 poezebeesten en tot afgelopen april had ik er 3: een Ragdoll kater (Simba) en 2 Ragdoll poezen (Beauty en Angeltje). Helaas moest ik ons lieve poezemanneke in april laten inslapen. Hij was 15,5 jaar, kon plotseling een pootje niet meer gebruiken en via röntgenfoto's bleek dat hij een snelgroeiende grote botkanker tumor in een voorpootje te hebben. Hij gaf zelf op een gegeven moment aan dat hij - ondanks zware pijn medicatie - niet meer wilde. De 2 poezenvrouwtjes van 14 jaar zijn behoorlijk van gedrag veranderd sinds zijn dood. Het zijn twee zusjes uit hetzelfde nest. Angeltje heeft een kortere vacht dan een Ragdoll officieel hoort te hebben. Dat is prima voor mij, want ik heb de diertjes niet om te fokken, maar om van te houden (over en weer).
Ik kan me mijn leven niet voorstellen zonder poezebeesten en vind het geweldig om met ze bezig te zijn en echt contact met ze te hebben. Daar geniet ik met heel mijn hart van. Het zijn echte vriendjes en vriendinnetjes, misschien zelfs in zekere zin mijn kindjes. Het doet dan natuurlijk des te dieper pijn als je er een moeten laten inslapen en die pijn is ook niet zomaar even verdwenen.
Ik zag vandaag de melding van dit forum in het KBO Magazine en heb me dan ook meteen aangemeld. Heel leuk initiatief! Uiteraard heb ik ook verhalen over onze beestjes, maar ik wil me eerst een beetje inlezen op het forum.
Ook wil ik graag wat foto's sturen maar ik heb nog niet ontdekt hoe ik dat hier moet doen. Kan ik daar wat tips voor krijgen?
Ik vind het fijn om lid te zijn van dit forum.
Hartelijke Gertie Van Dijk
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gertie’s Poezendagboek/ 26 sept 2019 16:35 #25209

Welkom Gertie.
Ah het kon zo ook mijn verhaal zijn wat je schrijft.
Ik ben ook vanaf kind zijn opgegroeid met kat maar ook hond.
En ja het is net of het dan in je gene zit want later als je dan zelf een gezin hebt word het dan huisje boompje beestje
Zoals ze dat zeggen.
Ik heb nu nog 4 poesen waarvan twee persen 1 exotische shorthair en een bambino sphynx.
Ook hebben wij 2 chihuahua”s dus ja ik zou het niet voor kunnen stellen om zonder huisdieren te leven.
Nou ik hoop dat je het hier een beetje leuk gaat vinden.veel plezier met alle verhaaltjes die het poezenvrouwtje hier altijd neer zet .
Ik geniet er altijd van.
Groetjes
Louise
Groetjesss van Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gertie’s Poezendagboek/ 26 sept 2019 16:47 #25211

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 12953
Dat is erg lief van je Louisse alleen moet Gertie dit Poezendagboek voor haarzelf nog gaan ontdekken. IK heb haar een PB’tje gestuurd en nog een persoonlijke email op haar huisadres om haar de link te doen toekomen. Toen ze schreef dat ze nog meer verhalen te vertellen heeft..dacht ik..dit is een schrijftalent en die zijn hier altijd welkom.
Zij is blij met mijn verhaaltjes en wij met haar als Nieuw Lid en vertelster van d’r eigen poezenbende.
We wachten af..ze is nog zoekende maar wel heel ondernemend en handig als je al meteen een PB’tje weet te versturen.

handje_mond Oh ja...en zo benieuwd hoe ze haar persoonlijke AVATAR-afbeelding gaat vinden..ik heb haar er een toebedeeld, een heel stoere.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
  • Pagina:
  • 1
Gemaakt door Kunena