Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Maak hier uw eigen dagboek aan met de avonturen en foto's van uw harige huisgenootjes en deel ze met de lezers...

Onderwerp:

Gebaren 09 feb 2020 21:49 #25635

Ff een stukje schrijven.
Frits is doof... Dus roepen... foei, is geen optie 😄🤭 dus werk ik met een lazer lampje om zijn aandacht "te vangen"
Zodra hij mij aankijkt, dan kan ik communiceren, in de vorm van gebaren.
Ik gebruik gewoon de gebarentaal van de dove mensen.
De gebaren die hij kent/snapt zijn, eten (harde brokken) ,kittekat (nat voer) , stokje (snoep"stokje") snoepjes, kattenbak, kammen, wandelen, naar bed, we gaan slapen, riem, drinken, zijn naam... (mensen hebben een naam gebaar) dus heb ik frits een gebaren naam gegeven.... En ook kent hij het gebaar voor hond en het naamgebaar voor storm...
En als frits iets wil komt hij voor mij zitten of in het keukenraam heel hard zitten mauwen... (netjes gezegt want tis echt krijsen wat hij dan doet..)

En ook al doe ik gebaren... Toch praat ik dan tegen hem. Niet dat hij me hoort maar storm (mijn hond) hoord wel. En bij mensen welke zeer slechthorend zij. En ook doof praat je zowel mondeling als met gebaren. Want mimiek is super belangrijk...
Als er nog vragen zijn.. Stel ze misschien kan ik het antwoord geven... (weet ook niet alles😜)
Groetjes Detoverbal (Sandra),

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Frits & hond Storm
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gebaren zo mooi! 10 feb 2020 17:02 #25638

Mooi hoe je dit hebt ontwikkeld, zal niet van de ene dag op de andere zijn gegaan ?
Hoe is dit zo ontstaan?
handje_mond
Ik moest zo lachen over dat Frits zo’n keel op zet als hij iets wil...hij denkt vast...ik heb er toch geen last van !
Maar jij hoort hem dan ook niet of wel als hij heeeel erg veel volume opzet?
Hond Storm zal dan wel met zijn pootjes over zijn oren in zijn mand liggen als hij zo tekeer gaat om iets te bereiken.

Ik vind het heel bijzonder, wist niet dat dit bestond.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gebaren / Main Coon Frits 10 feb 2020 17:09 #25639

Hi Sandra,

Ik heb je losse berichtjes even in je eigen POEZENDAGBOEK van Main Coon Frits geplaatst , zo blijft alles mooi bij elkaar en wordt het echt JOUW eigen TOPIC hier op ‘t poezenverhalenforum. De mensen leren je zo kennen en kunnen je makkelijk terug vinden.
Juist omdat het zo speciaal is wat jij hebt met je hond Storm en je dove kater Frits.
Als je dus een nieuw verhaaltje of berichtje wil plaatsen klik dan gewoon op antwoorden en pas de tekst in de bovenste ONDERWERPREGEL aan door daar het onderwerp te vermelden waar het over gaat. Dan pas vul je het berichtgeefster in met je verhaal en of foto’s.

Heb je nog vragen stel ze gewoon of je mag me ook bellen. Dat weet je wel!
Succes en dank voor je leuke onderwerp. Lezers zullen het interessant vinden ....
Ik hoop dat je veel volgers mag krijgen.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Kattenbak 18 feb 2020 16:51 #25666

Ik heb de winderige zondag gebruikt om mijn tweedehands litter Robot van 50euro helemaal uit elkaar te halen en hem goed schoon gemaakt. En met nieuw printplaat... Doet hij het prima. Dus heb nu een compleet reserve....

Frits & hond Storm

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Kattenbak 18 feb 2020 19:58 #25667

Jeetje zeg... goed van jou! Niet alleen tijd nuttig besteed maar ook nog een voordeel eruit gecreëerd.

Top gedaan, ja wij vrouwen kunnen ook best goed klussen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Groot gemis 12 mrt 2020 15:36 #25761

Hallo,
Frits en ik zijn van slag,en dat is heel zacht uitgedrukt...
Frits is sinds zondag alleen, storm heeft een milt bloeding gehad (donderdag). En na een zware operatiedonderdag. Ocht hij vrijdag naar huis. Tot zaterdag middag wilde hij nog eten... 'savonds niet meer. Snachts om 2 uur bij dierenarts waar storm om 4 uur zijn laatste adem uiitblies.
Het verdriet is enorm. We missen hem ongelofelijk....

Frits & hond Storm
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gemaakt door Kunena