Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
03 jan 2020

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.
Maak hier uw eigen dagboek aan met de avonturen en foto's van uw harige huisgenootjes en deel ze met de lezers...

Onderwerp: Poezendagboek / Sandra Praat gebarentaal met dove Kater Frits

Main Coon Frits... 03 jan 2020 21:47 #25551

Gebaren gaat net als praten bij horende vanzelf.
Een dove is veel gevoeliger voor beweging en trillingen. Dus als ik de aandacht heb (door middel van flitslicht) dan kijkt hij wat ik doe. Maak ik en lepelend gebaar weet hij dat hij natvoer krijgt... Maak ik het eet gebaar dan krijgt hij brokken. En zo praat ik met of eigenlijk tegen hem...
Groetjes Detoverbal (Sandra),
Frits & hond Storm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gebarentaal met kater Frits 03 jan 2020 21:49 #25552

Ik wil best een dagboek maar heb geen idee hoe dat werkt.
Ben al blij dat ik de foto kon toevoegen.
En avatar??????? 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Frits & hond Storm
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gebarentaal met kater Frits 03 jan 2020 22:03 #25556

Detoverbal schreef : Ik wil best een dagboek maar heb geen idee hoe dat werkt.
Ben al blij dat ik de foto kon toevoegen.
En avatar??????? 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Na een paar keer en wat hulp van mij en Louisse hier op ‘t forum doe je het met je ogen dicht.
Ik zal een dagboek voor je aanmaken ....de fotootjes heb ik al voor je in het bericht ZICHTBAAR geplaatst (niet als bijlage dat je er eerst op moet klikken om ze te bekijken maar gewoon op “ VOEG IN” klikken onder het geüploade plaatje van je laptop of telefoon.
Ook heb ik je mooie Frits als in je Avatarfoto geplaatst. Kijk maar naast de door jou geplaatste berichtjes daar staat hij al te “ shinen” jouw prachtige kereltje.

Vraag maar gewoon als je iets niet weet dan komen we er samen wel uit en help ik je ....
Ik maak een dagboek voor je aan...
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Poezendagboek Sandra Praat gebarentaal met Kater Frits/ Detoverbal 03 jan 2020 22:08 #25557

Hiii
Lees hier de poezenverhalen en avonturen van Main Coon kater Frits die doof is en gebarentaal begrijpt die zijn vrouwtje Sandra hem geleerd heeft... hoe speciaal is dat!

:welkom
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Voorstellen 07 jan 2020 16:37 #25565

Hallo,
nou hier gaan we dan ,het dagboek van frits.
ik kwam deze kat op het spoor en heb de eigenaar gebeld met de mededeling ik ga de dierenpolitie inschakelen of ikkom de kat halen...
gelukkig was de eigenaar ook wel zo eerlijk om te zeggen dat het geen goede situatie was maar dat ze geen oplossing wisten...
dus heb ik frits wezen halen.
het heeft lang geduurd voor hij me vertrouwde maar hij was iniedergeval vrij om te lopen en te doen wat hij wilde.
en nu na 4 jaar s het een geweldig beest.
hij liep van dag 1 mee aan de riem,kon hem eten en drinken geven..ij kon naar buiten....maar aanraken heeft heeeeel lang geduurt.
kammen is nog steeds geen hobby,dus om zo kort mogelijk stress te hebben scheer ik de klitten...ik train wel met kammen maar dat is echt heel stressvol.dus doe dit soms maar 1 streel.
maar 1 keer in de 2 weken pak ik hem "'vast"' en voel ofhij klitten heeft zo ja tondeuse erover en laat hem zo snel mogelijk weer los.
dat gaat het best.want onderhoud moet nu eenmaal.
zou graag willen dat dit gewoon met kam kon maar daar is hij niet aan toe.en tot die tijd ff max 5 minuten op tafel met tondeuse,en doorgaan met trainen in de hoop dat hij het ooit toe gaat staan.
de eerste keer was ik nar een trimster gegaan met hem .nou die had ontzag voor frits..haar man is naar de dokter gemoeten voor tetanus en wondverzorging zo erg maakte frits het.
en elke keer onder narcose is ook geen optie dus in overleg eerst maar vertrouwen geven
heeft heel wat snoepjes gekost....
en verschillende dingen geprobeert om hem te kunnen verzorgen...
maar de 5 minuten methode gaat het best,is ff 5 minuten en daarna laat ik hem los...in begin was hij dan gelijk weg en keek van afstand naar mij..tegenwoordig laat ik hem dan los en na een minuut door de kamer rennen komt hij gelijk om zijn snoepje en ook bij me liggen.dus als het niet kan zoals het moet ,moet het maar zoals het kan.
want niks doen is geen optie want klitten doen ook pijn.
volgende keer zal ik schrijven over de gebaren ..
Frits & hond Storm
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Poezendagboek dove kater Frits begrijpt gebarentaal 07 jan 2020 17:10 #25566

Mijn twee liefjes van de drie.... :toonmijnhar
Frits & hond Storm
Bijlagen:

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena