Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Maak hier uw eigen dagboek aan met de avonturen en foto's van uw harige huisgenootjes en deel ze met de lezers...

Onderwerp:

Het verhaal van poesje Aura 30 aug 2022 16:15 #27311

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Het kattenluik naar de kattenren bevindt zich in de muur, die zo’n halve meter dik is. Niet omdat ons huis een burcht is, maar dat zijn tegenwoordig de bouwvoorschriften.
De toegang naar de ren doet, zeker voor een kat eerder denken aan een tunnel. Aan het begin en aan het eind van die tunnel is een flap.
Omdat wij vrijdag 2 weken vakantie aan zee hbben, moest er een spoedcursus ’2x flap overwinnen’ gegeven worden aan Aura.
Eerst is dat met 2 houten plaatjes de flappen blokkeren zodat de toegang openblijft. En ja! De ren bleek erg interessant, te meer omdat er snoepjes ter beloning waren.
Vandaag heb ik maar 1 flap opengezet, en verder nog niks gedaan. Aura gaat nu alleen in de ren en ze komt ook vanzelf terug. En dat zonder snoepjes!
Dat ziet er hoopvol uit, Aura zal tegen vrijdag ongetwijfeld zonder problemen de ren in en uit kunnen.

Overigens, Soraya, die dat ook vorig deed, komt 2x per dag de katten eten geven, ’s morgens en ’s avonds. Rond de middag komt Natasja, klasgenootje van Machteld, wat met de katten spelen.

Ik weet dat het een nogal slechte timing is, van de andere kant is het misschien wel goed voor Irina dat het wat rustiger is, in huis, want ze is nog altijd niet helemaal gelukkig met Aura.
Groetjes van Marleen en een

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Het verhaal van poesje Aura 30 aug 2022 16:39 #27312

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14312
Wat een mooie voorbereiding heb je gedaan voor de poezels. Ze mogen van geluk spreken met zo’n begane baasjes. Aan alles is gedacht, zelfs aan speelmomenten en verzorging bij afwezigheid.
Ik denk dat ze jullie met opstaande staartjes ontvangen bij thuiskomst.
Tja en wat Irina betreft …die moet Kareltje nu delen met een nieuwe dame. Zij zal mettertijd wel bijdraaien is mijn hoop.
In ieder geval hebben heeft dit trio het goed getroffen met zo’n liefdevol mensenthuis.
Ze mogen in hun pootjes wrijven.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is het “kleinste kamertje in huis” (kattentoilet). Hoe zijn die voorzieningen Marleen?
Ik weet dat Guido niet zo van de LROBOTS gecharmeerd was/is?

Heb je nu “open-bakken” of is Guido inmiddels overstag met 3 harige huisgenoten die zich moeten ontlasten en waarvoor alles weer fris en rein gemaakt moet worden. Immers een dagelijks terugkerende bezigheid die niet onderschat moet/mag worden,nietwaar!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Het verhaal van poesje Aura 02 sept 2022 02:44 #27315

• Marleen
  • Moderator
  • Moderator
Aura gaat intussen door de 2 luikjes, zoals dat al wel eens gaat, gewoon laten doen, dan komt het wel.
Ook denk ik dat het beter voor de poezels is dat ze thuis kunnen blijven, want dan moeten ze alleen maar hun vaste personeel missen, en niet hun thuis.

1 kattenbak staat onder de trap, in een houten opbergtafel van Ikea, zie filmpje

De bak erin is een hoge plastieken opbergbox, waarin ook een toegang is gemaakt. De box is wat groter en hoger dan in het filmpje, er is bij ons ook een kleine zone om de voetjes te vegen.
In feite zou ik graag metalen bakken hebben, omdat die krasbestendig zijn, plastieken bakken moeten om de paar jaar vervangen worden, vanwege de krassen gemaakt door kattennageltjes.
Er staan in de wasplaats 2 grote open bakken naast elkaar, die 2e is erbij gekomen toen Aura kwam. Dat bleek niet genoeg voor Irina, dus heb ik nog een overdekte hoekbak met kap, maar zonder deurtje wat verder in de kamer gezet. Graag zou ik nog een bak willen wegsteken in zo’n Ikea opbergtafel, maar ze zijn momenteel niet verkrijgbaar.
Het zijn de katten die geen fan zijn van de LR, maar ik heb nog zo’n ouder model, waarbij de bol kleiner is. Irina heeft op straat geleefd, zij is de kieskeurigste wat bakgebruik betreft, Kareltje en Aura zijn op dat punt gemakkelijker.

Het verhaal van poesje Aura 02 sept 2022 02:53 #27316

• Marleen
  • Moderator
  • Moderator
Nog iemand die zo’n Ikea opbergtafel heeft omgevormd tot een kattenbakbehuizing.

Het verhaal van poesje Aura 03 sept 2022 10:24 #27317

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ik vind het een prachtig idee, het laatst geplaatste filmpje met de deksel die schuift vind ik een mooie uitvinding alleen vraag ik mij af of die handig is als je er maar voor de helft in kunt komen vanaf boven. Wat ook mijn bedenkingen heeft is de functie van het kattenluikje…hmm mede omdat de mooie Ikea box niet dicht is en dus geurtjes doorlaat. Daarnaast vind ik de mooie houten constructie mooier zonder het witte luikje…alleen de voor poes uitgezaagde ingang is mijn inziens functioneel genoeg. Maar daar mag een ieder zelf over oordelen.

Ik vind het een mooie uitvinding Marleen, dank voor je delen van dit issue, want laten we eerlijk zijn alle kattenbakken zijn lelijk om zo in je woning te hebben staan. Dit is een pracht oplossing!thumbsup

Het verhaal van poesje Aura 03 sept 2022 10:36 #27318

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Het zijn de katten die geen fan zijn van de LR, maar ik heb nog zo’n ouder model, waarbij de bol kleiner is. Irina heeft op straat geleefd, zij is de kieskeurigste wat bakgebruik betreft, Kareltje en Aura zijn op dat punt gemakkelijker.

De nieuwe LRIII die ik heb staan is inmiddels stukken verbeterd en echt een aanrader, ondanks alle kinderziektes die er inmiddels al uit zijn vanaf 2015 kan je hem rustig proberen. De LR4 zou ik nog niet aanraden daar deze vele revieuws heeft daarbij wordt deze pas eind dit jaar in Nederland, Belgie en Duitsland verkocht.In USA is deze al ruime tijd op de markt maar vertoont vele problemen. De LR 3 die ik heb is vele malen ruimer van binnen dan de oude versie de bij mij nog steeds dienst doet in de cattery in de garage. Ik kan er geen afstand van doen maar de poezels gaan het liefst op de LR3 die ik beneden en boven op de badkamer heb staan. Ik kan je dus met een gerust hart aanbevelen mocht je nog willen overdenken er een aan te schaffen. Hij is indertijd gemaakt voor de grotere rassen zoals MAINCOON en de BRITTjes waar ik nu een kitten van ga verzorgen. (Kleine KIKI zoals je weet)

De ruimte binnenin is dus vele malen breder en hoger dan de oude…ik heb beneden zelfs mijn keuken(onder)kastje de zijwand eruit moeten halen om hem te kunnen plaatsen toen de oude eruit ging. In 1e instantie dacht ik …oh ..dat past wel maar toen ik hem wilde plaatsen paste hij niet door de opening en kwam hij knel te zitten tussen de zijwanden. Gelukkig had ik boven de bol voldoende ruimte en hoefde ik niet heel mijn aanrechtblad te verhogen. Echt …hij is de moeite waard en vele problemen zijn opgelost of er is een ander verbeterde vervanging voor ontworpen, zoals de DFI die was eerst open waardoor er vuil in kwam en oxidatie ontstond…nu is dat gesloten. Zo ook het geluid van de motor …die is echt verbeterd !Je weet ik zou het je niet adviseren als ik andere ervaring heb…daar ben je mij nog steeds te dierbaar voor.

:goodone: NOTE: Goed te weten, ik heb GEEN LR met CONNECT dat is dat je een APP op je mobiel hebt dat aangeeft dat de lade vol is of zo…. Die zijn ook duurder want er is extra elektronica voor nodig en werkt via WiFi-connect of zo. De aanschaf van zo’n LR-Connect is ook duurder, scheelt veel en voor mij hoeven die snufjes niet zo!
Je moet er immers toch naartoe om de volle afvallade te ledigen…! (Maar dat is hoe ik erover denk , ieder zijn keus)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena