Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
10 jan 2023

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Trigger, Spotje, Sumi, Zatou en natuurlijk kitten Kiki

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.

Voor altijd in mijn hart: Tiamo †, Sheva †, Pepe †, Shiye † , Lieveke † , Knoetje †:
Maak hier uw eigen dagboek aan met de avonturen en foto's van uw harige huisgenootjes en deel ze met de lezers...

Onderwerp:

Aura, Irina en Kareltje, het ’gemak’ werd aangepast. 08 dec 2022 01:23 #27611

• Marleen
  • Marleen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
  • Ontvangen bedankjes 2023
Sonja’s katten kunnen ook naar buiten, en hebben daar ook een ’bak’. Die moet trouwens ook dadelijks van drollen ontdaan worden.
Ze woont groot, denk ik, te zien in in een ander filmpje en heeft dus plaats om veel bakken te zetten. Dat is trouwens veel bakken leegmaken.
Ik vind 3 genoeg, hoewel een 4e wordt aangeraden bij 3 katten. Guido wil er geen boven, dus die komt er niet.
Ik doe de bakken dagelijks, bij elke bak staat een plooistoeltje, zodat ik niet diepvoorover moet buigen. Toen ik de LR nog gebruikte was dat niet nodig, lade eruit, leeggieten in het toilet en lade er terug in.
Ook heb ik de indruk dat katten die buiten hebben geleefd, kieskeuriger wat betreft hun bak zijn dan binnenkatten. Ik denk hierbij aan Irina en Abby.
De birmanen die ik had en Kareltje en Aura, zijn minder kieskeurig, een schone bak was/is prima voor hen. Zij zouden waarschijnlijk wel op een LR gaan. Hij staat nog in ons oude huis, met grit erin, maar nooit is hij na Luna* nog gebruikt. Ons oude huis staat intussen te koop. We zijn volop aan het leegmaken. Veel te veel :woohoo: bijgehouden in al die tijd.
Groetjes van Marleen en een

van Irina, Kareltje en Aura. Wodan* en Luna* zijn niet vergeten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Aura, Irina en Kareltje, het ’gemak’ werd aangepast. 08 dec 2022 10:20 #27612

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14296
Ben zelf zoooo blij met de Litterrobots hier in huis. De 1e LR I staat in de cattery in garage maar die wordt in wintertijd niet gebruikt . L r zijn hier gekomen na mijn auto ongeluk waarbij ik een Whiplash opliep en letterlijk niets meer kon. De lades ledigen en wat grit aanvullen waren toen een hele opgaaf dus laat staan dat ik toen 3 grote bakken had moeten ledigen uitsoppen trap op.. trap af.. en aanvullen met zwaar grit. Het was… “ alle katten wegdoen en indertijd ook mijn hondjes” of… Litterrobots aanschaffen. Vandaar mijn keuze voor de LRobots in mijn huis waar ik nog steeds geen spijt van heb. Alleen al de besparing op t grit is enorm… dit buiten t gemak dat je ervan hebt.Ik heb beide situaties meegemaakt en kan hier alleen mijn ervaringen en mening delen in de hoop dat iemand er wat aan heeft die voor de keus staat “ wat aan te schaffen “!Het mag ieder zijn vrije keus zijn .
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Aura, Irina en Kareltje, de ladder. 08 dec 2022 15:17 #27613

• Marleen
  • Moderator
  • Moderator
Inmiddels is de kast besteld en ze zou geleverd worden op 20 dec. Intussen zijn er wat voorbereidende werken aan de gang.
De plaats waar de nieuwe kast moet komen is nu zo goed als vrijgemaakt. Dat is nu al, omdat er bijkomende stopkontakten moesten komen. De 2 die er nu staan, zitten op een onhandige plaats in de hoek.
Guido, of beter Handige Guido, is nu bezig met er 3 bij te plaatsen. Om dat goed te doen moest er een sleuf voor een kabel vanaf de bestaande stopkontakten van 1m50 in de muur gekapt worden en dan een gat om de nieuwe te plaatsen. Als alles klaar is, dan zal het eruit zien alsof de nieuwe stopkontakten er altijd al geweest zijn.
Toen het huis kochten, konden we wel kiezen waar al die dingen kwamen, maar nu blijkt dat het onvoldoende was. Het is wel meer dan een dag werk, na het plaatsen van de stopkontakten moet de muur ook terug worden dichtgeplamuurd en gladgemaakt.

Lang Leve Guido!!! :heartbeat: :heartbeat: :party1:

Aura, Irina en Kareltje, de ladder. 08 dec 2022 15:58 #27616

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14296

Guido, of beter Handige Guido, is nu bezig met er 3 bij te plaatsen. Om dat goed te doen moest er een sleuf voor een kabel vanaf de bestaande stopkontakten van 1m50 in de muur gekapt worden en dan een gat om de nieuwe te plaatsen. Als alles klaar is, dan zal het eruit zien alsof de nieuwe stopkontakten er altijd al geweest zijn.
Toen het huis kochten, konden we wel kiezen waar al die dingen kwamen, maar nu blijkt dat het onvoldoende was. Het is wel meer dan een dag werk, na het plaatsen van de stopkontakten moet de muur ook terug worden dichtgeplamuurd en gladgemaakt.

Lang Leve Guido!!! :heartbeat: :heartbeat: :party1:

Houdt ‘m in ere deze man…niet meer loslaten handje_mond zo’n handige man en klusser in huis…ik moet alles hier zelf oplossen als er geklust moet worden. Eerst opzoeken op YouTube als ik ‘t niet weet want vroeger kon ik papa raadplegen of hem heeel erg lief aankijken of hij ‘t wilde doen. Nu moet ik ‘t zelf zien te klaren. Niet altijd met het allermooiste resultaat maar toch…
Dus ben maar zuinig op zo’n pietje precies , Marleen.
Wat een verademing en denk ook eens aan de bespaarde kosten want man-uren in werkloon…da’s tegenwoordig niet meer op te brengen.
Vertroetel ‘m dus maar goed. ?lol

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva † Pepé † Lieveke † Shiye † Knoetje †

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Aura, Irina en Kareltje, de ladder. 08 dec 2022 17:29 #27618

• Marleen
  • Moderator
  • Moderator
Ja, inderdaad een heel wat centjes uitgespaard op deze manier. Alleen de kosten van het materiaal. Een stuk bedraad electriciteitsbuis, dat hadden we nog liggen van andere bijgeplaatste stopkontakten. Ook in ons vorige huis is heel wat op die manier geklust.
Dus eigenlijk alleen maar de prijs van 3 stopkontakten.

Aura, Irina en Kareltje. 24 jan 2023 20:55 #27679

• Marleen
  • Moderator
  • Moderator
Intussen staat de kast hier al een maand en is ze ongeveer gevuld geraakt. Eigenlijk heb ik nog steeds plaats te kort. Ook wil ik er iets aan veranderen, want de ladder en de stang gaan niet goed samen met de uitstekende plankjes. Ik moet daarvoor een korter stuk stang bestellen. Daarover later meer.

Toen Irina pas bij ons was, was ze nogal schuw en heb ik de moeite genomen om haar te leren luisteren naar haar naam. Tot voor kort was zij hier de enige die echt luisterde naar haar naam.
Kareltje die luistert naar alle kattennamen, want hij denkt dat er dan iets te verhapzakken valt :grin: .
En Aura die wist van toeten noch blazen bij het horen van gelijk welke naam. Dus moest zij haar naam ook leren kennen. Het bleek gemakkelijk genoeg, want zij is met alles rap weg. Haar 1 keer afzonderen met een aantal snoepjes was genoeg. Dat is snoepje gooien, en dan haar lokken met een snoepje en haar naam zeggen en dat een aantal / 2 (want dan zijn de snoepjes op) herhalen.
Omdat Kareltje en Aura moeten afgezonderd worden voor het eten, zij gaan lopen met Irina's eten als ze de kans krijgen, zijn er dagelijks 3 oefenmomenten om hun naamkennis op peil te houden.

Katten zijn geen honden, maar ze kunnen toch afgericht worden om bepaalde dingen te doen.

Gemaakt door Kunena