Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
03 jan 2020

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi en natuurlijk kitten Zatou

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Namens ‘t Poezenvrouwtje.
Poesje Shiye, klein ondeugd rood poesje met een heel " eigen willetje" mamapoes van Sumi.

Onderwerp: Poesje Shiye 2019 #ondeugend rood Persje/ Foei Shiye...is ‘t weer zover..??

Poesje Shiye 2019 #ondeugend rood Persje/ Ik wil eerst drinken.... 20 dec 2019 16:36 #25472

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13161

Snel, snel... schoon drinkfontein, ik wil als eerste drinken ...

paw Shiye: Yes gelukt...ik ben de eerste !

paw Oh dit is zo fijn net vers uit de kraan ...zonder kwijl van de anderen handje_mond

paw lekker hoge straal ook...dat heeft mijn voorkeur!

_voetje Ja die Shiye..dat is me d’r eentje hoor. Graag is ze de eerste als iets schoon is gemaakt. En waag ‘t niet om te denken dat je haar naar de 2e plaats kunt schuiven want dan krijg je “mot “ met Shiye.
Ze is zooo leuk...helemaal haar karakter dat hier naar boven komt, ik hou zoveel van haar mijn kleine rood-witte poesje. Laat die maar schuiven, zij komt er wel!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

Poesje Shiye 2019 #ondeugend rood Persje/ natte knuffeltjes voor vrouwtje... 11 jan 2020 13:40 #25573

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
natte knuffeltjes van poesje Shiye voor vrouwtje...

paw Shiye: Gisteravond ging ik vrouwtje even knuffeltjes geven, ze was boven en lag op bed. Wij zijn in deze tijd extra lief voor vrouwtje want ze heeft ‘t wat moeilijk. Wij de Persjes voelen dat feilloos aan en dus doen we wat in onze macht ligt om lief te zijn. Voor mij als rood-wit poesje valt dat niet altijd mee want ik ben hier de “dondersteen” in huis. Liefst plaag ik en zit ik iedereen achter de vodden aan maar nu doe ik graag een paar poezenvoetjes terug om vrouwtje niet op haar zenuwen te werken. Daarom ben ik zo lief om ook even naar boven te sluipen en bij haar op bed te kruipen. Heel zachtjes doe ik dat met veel beleid ...ze mag het pas merken als ik mijn kopje langs haar wang streel. Ook om even mijn geurtje op haar af te geven zodat alle poesje weten dat ze ook van mij is en dat ik hier geweest ben !

paw De trap op dat is peanuts voor mij evenals t betreden van de slaapkamer, dan zachtjes sluipend op kousenvoetjes langs de bedrand om via het nachtkastje voorzichtig op de matras-rand te stappen. Het deukt iets in en het donzendekbed maakt wat geluid ....even verdeel ik opnieuw mijn gewicht om zo mijn achterlijf aan te sluiten..het is gelukt..ik sta nu naast vrouwtjes hoofdkussen. Haar ogen zijn gesloten toch slaapt ze niet. Ik fleem mij langs haar nek omhoog via haar wang naar d’r haarinzet. Ik lik ook een traan weg die langs haar gezicht is gelopen. Dan opend vrouwtje haar ogen en aait mij teder over mijn mooie rode vacht.
Oh..zegt ze hoe kom jij zo nat shiye? Heel jouw zijkant , ‘t voelt alsof je heel kleine druppeltjes op je vacht hebt liggen. Hoe kan dat nu..?

_voetje Ah...zegt ze dan...ik heb de straal van t waterfontein nog te hoog staan ..dan heb jij zeker naar de woelmuisje liggen kijken bij ‘t kleine raampje naast de achterdeur..zo ‘t poezenterras op dat in de avond verlicht is.
paw De woelmuisjes komen graag even met z’n allen om de door vrouwtje vergeten op te vegen, gevallen zonnepitjes van de vogeltjes op te peuzelen. Zo hebben zij een lekkernij die niet altijd voor handen is. Ze genieten van vrouwtjes nalatigheid in deze periode. Nu hebben wij poezels geluk want dat is gratis vermaak en een leuk tijdverdrijf.

paw Ik geef nog een paar knuffeltjes en druip dan maar weer af naar beneden. Het is druk genoeg op vrouwtjes slaapkamer met Spotje en Knoetje die haar daar al vergezellen! En ik ...nou ik vertrek weer naar mijn vermakelijke plekje om de avond verder door te brengen.
Mijn taak zit er voor vandaag weer op, morgen is weer een dag om extra lief te zijn voor ons vrouwtje!
handje_mond Voor jullie ook... een paar natte Knuffeltjes van Shiye!! zwaai
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:

Poesje Shiye 2019 #ondeugend rood Persje/ Foei Shiye...is ‘t weer zover..?? 27 jan 2020 10:42 #25610

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Foei Shiye.... is ‘t weer zover..??

neennee neennee

poezenvrouwtje schreef :

Vevelende Shiye, au...auw...vrouwtje, ze heeft me nu echt pijn gedaan!

paw Lieveke: Au, auw... dit doet pijn..mijn pootje, aus...miaaaaauw! Ik kan er niet op staan, gemene Shiye dat je bent. Nu moet ik hinkend door ‘t leven. Wat ben jij gemeen zeg! Vrouwtje kom eens kijken...miaaaauw, miaaauw. Het doet zo’n ontzettend zeer, ik heb me verdedigd toen Shiye op me af vloog en toen ben ik in de stijd van de vensterbank afgevallen en verkeerd terecht gekomen. Oh het doet zoveel pijn!!!

_voetje Meteen vloog ik overeind, het was zo zielig voor haar, ze belaste haar achterpootje niet meer. Ik schrok maar zette al snel de knop om , ik moest nu even niet mijn emotie de overhand laten nemen maar op de juiste wijze handelen, ook al zou poesje Lieveke dit even wat pijnlijk zijn. Ik voelde aan haar pootje maar het leek niet gebroken. Ik denk dat ze het lelijk gekneusd heeft en dat kan net zo pijnlijk zijn als een breuk.
Ze hinkte meteen naar de kamerdeur en wilde naar boven...even geen strijd meer aan gaan en alles uit de weg willen gaan! Ik begreep haar wel en liet haar de gang in hinken. De trap op lukte niet en dus droeg ik haar naar de overloop. Toen terug naar beneden om de pijnstilling te pakken want die wilde ik haar toedienen zodat ze in iedergeval kon slapen deze nacht.
Ze liet het gelaten toe! Teveel pijn denk ik.... Vanmorgen kwam ze ook niet zoals normaal naar mijn bed toe om me te begroeten. Dit maakt mij veel duidelijk...toch nog flinke pijn ondanks pijnstilling. Maar ze mag vanavond pas weer wat hebben. Het werkt 24 uur.

Ik zorg dat ze een klein beetje gegeten heeft en hou Shiye uit haar buurt want die is plots weer (na lange tijd van rust) op ‘t oorlogspad. Ik heb haar ook meteen de punten van de nagels afgeknipt voor ‘t geval ze nog eens een uithaal wil geven naar deze of gene in haar omgeving. De enige waar ze mee speelt en die ze duld in haar omgeving is Sumi. Zie ze hier zitten. Rond de Hexagon. Ja het is me d’r eentje hoor die Shiye. Maar hier zat ik nu juist niet op te wachten. Ik hoop dat ik niet naar de DA hoef te gaan.

paw Lieveke: Ik lig hier veilig onder ‘t voortafeltje...hier kan niemand mij plots bespringen en heb ik goed overzicht naar alle kanten. Ik lig warm op ‘t hoogpolig kleed en voel me hier beter op mijn gemak. De vensterbank is me nu te hoog en ik kan niet springen. Heb zo al genoeg pijn. Even rustig aan vandaag! Vrouwtje heeft al tegen mij gezegd dat ik boven mag als ze de deur uit gaat. Daar ben ik ook graag en hoef ik niet steeds op te letten. Dat is ‘t fijne van ziek zijn hier in huis. Vrouwtje zorgt altijd dat je dan helemaal vertroetelt wordt en voorziet je van alle comfort. Maar liever had ik dat dit niet was gebeurd en ik gewoon had kunnen lopen. Maar ja...een paar dagen “ love, tender and care “ heeft ook wel weer wat!
Dag allemaal...liefs van Lieveke :toonmijnhar

_______________________________________________________________________________________________

Ja hoor ‘t is weer zo ver... lees de “quote” die ik hier bij heb geplaatst vanuit het poezenverhalen dagboek van poesje Lieveke. Gisteravond ineens een geschreeuw en gekrijs, echt ongehoord zo hard en fel. Klein rood-wit poesje Shiye had weer een van haar kuren. Ze viel zo uit ‘t niets poesje Lieveke aan die nietsvermoedend op de vensterbank bij ‘t achterraam naar de actief geworden “Woelmuisjes” lag te kijken op ‘t poezenterras. Ze deed niemand kwaad en lag daar stilletjes te genieten van wat daar zich afspeelde. En dan wordt je op je rug aangevallen vanaf de grond besprongen en van de vensterbank afgetrokken zo op de plavuizenvloer . Eenmaal van de schrik bekomen vocht Lieveke terug maar had veel pijn em moest de strijd al vlug opgeven. Maar... waar poesje Shiye niet op had gerekend was dat ik opvloog van de bank en Lieveke te hulp schoot. Terwijl de dader afdroop en verschanste in de openknipt van de grote tafelpoot in ‘t midden van de achtertafel bekeek ik het pootje van poes Lieveke. Ocharme... weer Lieveke...en ze kon haar pootje niet belasten.
Ze schreeuwde het uit en beet zelfs richting mijn hand waar ik haar mee betaste om te zien of alle botjes heel waren en te beoordelen hoe ernstig t letsel was.
zodra ze de kans kreeg hinkte ze op 3 pootjes naar de kamerdeur en dus heb ik haar die mogelijkheid gegeven om boven te mogen zijn. Uiteraard heeft ze zoals je al wel hebt kunnen lezen meteen pijnstilling gehad. Gelukkig heb ik dat altijd wel in huis. Nu kwam ‘t prima van pas. Ik kijk ‘t even een paar dagen aan en indien nodig ga ik alsnog met haar naar de DA. Maar ik hoop erop dat ‘t zo in orde komt. zolang ik zichtbare verbeteringen waarneem en ze blijft eten kijken we ‘t nog even aan.

zwaai Dag lieve lezers...ik hou jullie op de hoogte!
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena