Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
Poesje Shiye, klein ondeugd rood poesje met een heel " eigen willetje" mamapoes van Sumi.

Onderwerp: Poesje Shiye 2020 #ondeugend rood Persje/ Oh jeetje..wat nu ?

Poesje Shiye 2020 #ondeugend rood Persje/ Shiye is de baas... 01 mei 2020 15:07 #25961

ach ja het zijn net kinderen ze willen altijd toevallig hetzelfde.
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Poesje Shiye 2020 #ondeugend rood Persje/ Shiye is de baas... 01 mei 2020 15:32 #25963

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451

louisse schreef : ach ja het zijn net kinderen ze willen altijd toevallig hetzelfde.

Ja grappig he...en toch heb je er zo nu en dan best wat mee te stellen. Die Shiye..het is me d’r eentje hoor. Maar...ze brengt wel leven in de brouwerij met haar ondeugende poezenstreken. Ik zal weten dat ik een RODE poezel heb !!
Altijd het avontuur opzoeken en ze gaat niets of niemand uit de weg...hoe groot en breed de kater ook is die tegenover haar staat. Wetende dat zij maar een heel klein en wat iel poesje is. Maar haar karakter maakt haar zo sterk...en toch ook wel weer vermakelijk leuk!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Poesje Shiye 2020 #ondeugend rood Persje/ Shiye is de baas... 01 mei 2020 15:35 #25964

haha ja ik hou wel van een kat met pit en dan ook nog rood
enig
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

Poesje Shiye 2020 #ondeugend rood Persje/ Oh jeetje..wat nu ? 11 mei 2020 12:11 #26012

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451

Oh Jeetje.. wat nu ?

Ik heb tegen vrouwtjes net schoongezeemde ruit aan geniest !!

Shiye’s niesbui met gevolgen...

paw Shiye: Ik ben maar snel in de hangmat gekropen..heel stilletjes lig ik hier want ik voel me een beetje schuldig...maar eigenlijk...kon ik er helemaal niets aan doen hoor! Het vloog zomaar uit mijn neus... eindelijk weg die verstopping...he dacht ik nog bij de eerstvolgende ademteug...dat lucht lekker op. Toen pas zag ik wat ik gedaan had...er zat een klodder tegen vrouwtjes, zojuist door haar, schoongewassen ruit aan. Ze liep net naar de keuken om spons en zeem weg te leggen. Uiteindelijk verraadde ik mezelf omdat ik op die plek bleef zitten, je moet weten dat ik plots zoveel kriebels in mijn neus kreeg na die vrije ademhaling, en juist door deze niesbui , ...er nog meer door de lucht heen vloog. Alles zat onder...maar ja...eerlijk gezegd.. luchtte dat letterlijk en figuurlijk wel op want ik ben ‘t nu well lekker kwijt. Weg met die “ snotjes” dacht ik nog, ..waar ‘t ook heen vliegt...wie er ook onder zit (sorry Knoetje in je mandje op de vensterbank) die precies in mijn vuurlinie lag te slapen en ietwat geïrriteerd opkeek, zich meteen uit de voeten maakte...want ja..wie vind dat nu fijn om mijn nies- / proestbui over je heen te krijgen. Een klein beetje schuldig voel ik me nu wel...daarom ben ik maar in de hangmat gekropen en hou ik me vandaag maar even gedeisd !

_voetje Ja ‘t is me wat hoor ...die Shiye, ben je net klaar en wil je een kop koffie gaan drinken na het gedane werk van deze ochtend...nou..mooi niet dus! Kon ik weer beginnen. Maar ... uiteindelijk kan poesje Shiye er niets aan doen, voor ‘t zelfde geld had het mooi weer geweest en was haar dit buiten op ‘t poezenterras overkomen, dan had er geen haan naar gekraaid en niemand er waarschijnlijk onder gezeten. Het weer is guur, de wind trekt flink aan en dus is het te koud en onbestendig om buiten te verblijven. Zelfs kleine Toutie is binnen ..welnu dat zegt genoeg toch.

Shiye is al een tijdje aan het snotteren en had in de ochtend na een nacht steeds harde korstjes die haar neusgaten verstopten..ze zat dan druk te poetsen maar kreeg het niet echt los en weggepoetst, zat waarschijnlijk versmolten met haar neushaartjes en ook hard geworden in het neusgat zelf. Soms drukte haar kop zelfs tegen de rand van de tafel om het eraf te krijgen, zo zielig! Ik heb haar dus op de speciale druppels gezet , een nieuw merk dat ik ook gekocht heb voor Tiamo om hem naast de homeopathie een extra boost te geven. Dat werkte tot mijn verbazing zo goed dat ik het nu sinds een paar dagen aan Shiye had gegeven (3 x daags druppelen in de bek) ...tja en waarschijnlijk is dit nu de uitwerking...vastgezeten verkoudheid die diep in de holtes van haar koppie hebben kunnen gedeien zijn afgevoerd. Even heftig voor mij en ...voor Shiye maar dan doet het tenminste zijn werk en is ze er vanaf binnen korte tijd.
Ik moet zeggen dat ze ook niet zoveel meer aan haar oren zit...en ....haar ogen zijn ook minder smerig in de ochtend.

Dus...we gaan er nog even mee door en nemen dit maar voor lief, ook al is het een onsmakelijke belevenis.
Aan de andere kant is het wel weer stof om over te schrijven handje_mond

paw Shiye: Vrouwtje nam het best goed op..ik heb vanuit mijn hangmat even liggen observeren...als ze dan toch zo vergevingsgezind is als het nu lijkt...dan laat ik me deze Bozita-Kip maaltijd natuurlijk niet aan mijn poezenneus voorbij gaan. Daar ben ik natuurlijk als de “kippen bij” . Oh...zo lekker dit!

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.
Gemaakt door Kunena