Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
10 dec 2019

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Lees meer...

Onderwerp: #poes Spotje’s 2019/ na Spotjes 2e operatie ...

#poes Spotje’s / zieke Spotje/ 01 jan 2019 04:29 #24346

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13093
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

#poes Spotje’s / zieke Spotje/ 02 jan 2019 09:53 #24349

Ah leuk gedaan die foto.
Jij ook een heel gelukkig nieuw jaar ,
Hop voor jouw nou eens een jaar zonder problemen.

Doegieeeee
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

#poes Spotje’s/Nieuwjaar 2019 02 jan 2019 10:29 #24350

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

paw Funny was zo lief om deze fotootjes als verrassing voor mij te bewerken op Facebook, dank je Funny!
swing
Oh ja...ik ben zo ontzettend gelukkig dat Spotje haar stapjes in vooruitgang en genezing door is blijven zetten het nieuwe jaar in. Samen met haar ben ik om 21.00 uur naar bed gegaan ..heb de telefoon uitgezet en we zijn dicht tegen elkaar aangekropen. Ik hoorde haar ademhaling. Wat wel vervelend was is dat nu ze niet of misschien niets meer hoort... ze steeds overeind schoot wanneer er vuurwerkflitsen in de lucht waren die via het raam boven de trap de gang verlichten. Ze schoot dan overeind en bleef doodstil zitten met haar mooie grote ogen volledig open , strak starend naar de gang. Haar hartje sloeg op hol en er was even angst. Dat is ook bedreigend..zeker als je het niet hoort aankomen.

We hebben veel nieuwe bewoners in de omgeving gekregen ..jonge gezinnen met kinderen en die vinden (helaas voor mij en de dieren ) wel van vuurwerk houden. Het heeft hier dan ook heel de avond vanaf de middag tot 03.30 uur doorgeknald. Was ‘t nu maar siervuurwerk dan is ‘t minder erg maar dit waren echt van die harde klappen...zo uit ‘t niets waardoor ik een schrikbeweging maakte. Het voelde alsof er een bom afging en de luiken rammelden ervan. Maar nu is ‘t voorbij..gelukkig!!
Spotje gaat nog steeds met kleine stapjes vooruit, is nog lang niet de oude..maar we blijven hopen. Ze is nu ook beneden en loopt zodra ik boven kom weer als een schaduw om mij heen. Ik babbel dan met haar en wissel dit af met kleine knuffeltjes. Samen schudden we het donzen dekbed op en leggen mijn hoofdkussen voor ‘t open raam. Deze morgen kwam ze meteen achter mij aan de trap af om de andere poezels te begroeten. Eten gaat nu wat minder. Soms vind ik nog braaksel...kleine beetjes..maar toch!
Ik ben gestopt met de Prednison en dus ook de bijwerking dat ze honger heeft! Ze heeft vandaag nog niets gegeten maar misschien dat ze straks wat wil en dan hopen dat het binnen blijft. Ze ligt nu voor het grote voorraam naar de mezenfamilie te kijken. Die hebben zojuist nieuwe nootjes en pitjes gekregen en vliegen druk af en aan. Het Roodborstje is ook leuk want dat scharrelt op de grond en hipt rond in de kale takken van de Hortensiastruiken. Het is best koud en dus blijft de grote klimpaal onder het zonnedoek staan. Zelfs Zatou wilde niet naar buiten want het is naast dat ‘t flink koud aanvoelt ook wat miezerig.
paw Ik lig hier prima, de verwarming is aan en ik heb sinds ik ziek ben erg veel behoefte aan de verwarmde plekjes dus dit is prima voor mij. Ik doe lekker mijn oogjes toe!
:heartbeat:
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !
De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

#poes Spotje’s/Nieuwjaar 2019 02 jan 2019 16:07 #24355

Ze heeft ook veel meegemaakt die lieverd pijn pijn pijn .
Zal wel tijd nodig hebben om weer een beetje zich zelf te worden .
:kaarslich go go spotje. Je kan het en doet het goed.
Groetjesss ...Louisse,
een pootje
van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje, Marleen

#poes Spotje’s/Nieuwjaar 2019 02 jan 2019 16:41 #24356

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : Ze heeft ook veel meegemaakt die lieverd pijn pijn pijn .
Zal wel tijd nodig hebben om weer een beetje zich zelf te worden .
:kaarslich go go spotje. Je kan het en doet het goed.

:Thanks_ Het feit dat ze samen met mij naar beneden komt en dan ook nog eens gaat liggen op de vensterbank... dat is al een hele vooruitgang. Ook al is ze na zo’n 20 minuten mede omdat Toutie kwam neuzen bij Spotje toen ze daar lag, weer naar boven is vertrokken.
Daar is ze heel de dag gebleven...nog niets gegeten en alleen maar slapen..slapen en nog eens slapen.
Maar ik moet dankbaar zijn dat ze dit al doet :bidden: Ik ben me bewust dat we er nog niet zijn en ik denk niet te ver vooruit want Spotje geeft aan wat zij wil en kan...! :verliefd:

paw Zatou: he Spotje..leuk dat je d’r bent, ik kom even bij je liggen is dat oké?

tinypaw Spotje: Nou liever niet, ik ga wel weg dan kan jij hier blijven liggen ..doei !

_voetje Spotje kiest “eieren voor haar geld” en verdween al vlug naar boven...
Bijlagen:

#poes Spotje’s 2019/ spotje belt aan kamerdeur.. 02 jan 2019 18:00 #24360

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

poes Spotje gebruikt haar bel bij kamerdeur omdat ze binnen wil...

_voetje Hoe grappig is dit... terwijl ik het stukje zat te schrijven in antwoord op Louisse over poes Spotje hoorde ik ineens het rode belletje rinkelen bij de kamerdeur. Spotje zat in de gang en vond dat het lang genoeg had geduurd...ze klingelde aan het rode belletje.
Ik liet haar binnen en ze sprong op het aanrecht waar ik een Tupperware bak met bevroren kippenhartjes had staan om te ontdooien en op kamertemperatuur te laten komen. Ze stak haar kop erin en viste een hartje eruit maar kon het niet kauwen... t was te groot en zonder tandjes gaat dit niet lukken.

Haar interesse in eten en al helemaal in rauw vlees “triggerde” mijn enthousiasme ...meteen greep ik het houten kattensnijplankje en een scherp keukenmesje en begon met het heel dun snijden van het kippenhartje. Spotje kwam er meteen bij zitten en ik voerde haar wat flinterdunne stukjes rauw hart....ze at ‘t op... _happyrollin YES...ze eet !!
Het is wel verwennerij dat ik haar stukje voor stukje voer terwijl ze ook zelf kan eten maar ik ben zo blij dat ze alvast wat aan voeding binnen krijgt dat ik haar blijf voeren. 1 hartje zit erin...dat is een begin. Nu hopen dat haar maag en darmen het ook accepteren en ze het binnen houdt.
Terwijl ik mijn handen afwas begint ze zelf nog wat van ‘t plankje af te pakken..ik laat haar gaan, alle beetjes helpen.

Gemaakt door Kunena