Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
15 nov 2020

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van de poezen
Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Knoetje, Shiye , Sumi & kitten Zatou

Veel leesplezier met lachwekkende, vrolijke momenten toegewenst !

Poezenvrouwtje en de Persjes

Onderwerp:

#poes Spotje’s 2020/ Spotjes Poezen-petemoei is weer terug! 18 okt 2020 14:34 #26388

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13703

Smullen geblazen...

paw Spotje: Oh ja..ik rook de bouillonlucht al toen ik de kamer binnen stapte, meteen richting keuken gelopen want anders is ‘t op en heb ik ‘t nakijken. Dat zou balen zijn geweest..maar ik ben nog op tijd!
Vrouwtje wat een verwennerij en wat maak je vooral mij..Spotje..heel blij.

paw Vlug eten want Sumi is van de partij en die kan me toch snel zijn maal naar binnen schuiven...

paw Lieveke: kom Spotje we moeten Sumi even aan de kant duwen want anders is ‘t op en hebben wij ‘t nakijken.

_voetje Poezenvrouwtje zegt: Ik kan mijn lievelingen geen groter plezier doen dan met deze blokjes Runderhart. Ik geef ze half rauw (i.v.m. de voedingswaarde, blijven behouden ), dat wil zeggen...ik giet er even kokend water overheen ..laat ‘t even staan en roer ‘t door met de verpulverde kruidentabletjes en dan krijg ik nog net de kans om de schaaltjes te vullen, vaak kan ik er niet eens bij want ze vallen er meteen op aan!

Probeer ‘t maar eens uit...ook de bouillon is in een mum van tijd opgelikt. Goed voor de Struvietkatjes. Ik doe ze zo graag dit plezier!
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

#poes Spotje’s 2020/ Spotjes vraagt om eten... 31 okt 2020 13:05 #26418

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poes Spotje vraagt om eten...

paw spotje: Kom vrouwtje...doe die afvallade van de LR zometeen maar en dat dweilen hoeft nu ook niet meteen...Geef ons eerst ons eten en dan komt dat proper maken ..strakjes wel. Wij knoeien toch altijd nog wel wat naast onze schaaltjes. Het duurt me vandaag echt wat te lang en dus ga ik pontificaal bovenop het aanrecht zitten (ook al weet ik heel goed dat dit niet mag!) Juist daarom..dan trek ik extra je aandacht. Tja ik moet toch wat om mijn “willetje” kracht bij te zetten.

paw Sheva: Niet dat ‘t veel helpt want vrouwtje gaat toch door met haar eigen prioriteiten ...aan de andere kant is het dan wel weer lekker fris om op een schone plavuizen vloer te staan eten...en...een schone LR is ook wel fijn om te benutten. Dan ruikt hij zo lekker fris waardoor ik alle tijd neem om mezelf te ontlasten! Ben eerlijk Spotje...daar is ook wat voor te zeggen. Als hij niet schoon is dan zijn er altijd wel Persjes die op de plavuizen hun bolus draaien ...zoals Sumi al eens heeft gedaan..die is erg op een propere LR. En zoals vrouwtje zelf altijd zegt..ik eet ook graag van een schoon bord en ...ik zit ook liever op een schoon en fris ruikend toilet dat spic-en-span is!!! Dus voor jullie Persjes gelden dezelfde normen en waarden.
Ah...kijk spotje...ik ben al op de grond want ik ga eten...het staat er al ...en op een schoon schaaltje! Kom je ook?

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

#poes Spotje’s 2020/ Spotje kan moeilijk plassen... 13 nov 2020 12:06 #26441

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje kan moeilijk plassen...
Bezoekjes aan de LR duren onaangenaam lang voor haar.

paw waterdrinken op de badkamer uit de lopende kraan, dat doe ik ‘t liefst...

paw Spotje: Oh...ahhh...au...dat voelt niet lekker. Ik zit soms minutenlang op de LR en draai wat in ‘t rond. Als ik denk dat ik een plasje moet doen en ik kijk wat er in ‘t kattengrit ligt dan zijn het bolletjes ter grootte van een erwt. En dan blijf ik aandrang houden. Opeens ging ook nog het deurtje open van ‘t kastje waar de LR in staat...vrouwtjes hoofd kwam om de hoek en zij bekeek wat er in ‘t klompvormend grit lag...Oooo zei ze toen...”arme Spotje” zei ze. Jij kan niet plassen. Arme ziel dat is heel vervelend en vrouwtje weet uit eigen ervaring hoe vervelend en pijnlijk die aandrang kan zijn.

Daar zal ik eens wat aan doen, eerst maar eens een pijnstilling voor vandaag, zodat je in ieder geval wel blijft plassen en niet vanwege de pijn het juist blijft ophouden. Daarnaast gaat vrouwtje je LYSIUM geven, een flinke dosering en enkele keren per dag. Dit gaat je helpen. Dan moet ik die wel bijbestellen zie ik nu want het zakje is bijna leeg. Gelukkig zitten er nog genoeg kruidentabletjes in om te starten met een kuur.

Inmiddels had ik in de tussentijd ook al een bezoekje aan de Cattery in de garage gebracht en daar de kleine LR Bubble bezocht...op mijn weg maar ‘t Poezenterras betrapte vrouwtje mij erop dat ik in de grote kattengrit-voorraadcontainer op wieltjes was gaan zitten en ook daar wat inmiddels erwtvormige plasjes urine had achtergelaten. Daar was vrouwtje niet echt blij mee...maar ze begreep ‘t wel was haar commentaar terwijl ze het met een ruime schep verwijderde uit de container. Zo die is nu weer schoon...” niet meer doen he Spotje! Probeer toch maar op de LR te gaan zitten ”

Inmiddels lig ik te slapen boven de verwarming in mijn Whiskas-kattenkop. Even slapen zal mijn goed doen, tenminste...dat zegt vrouwtje altijd (slaap stelt ‘t lichaam in slaap zichzelf te resetten en te genezen) zijn haar woorden altijd en dus geef ik daar maar aan toe...de verminderde aandrang om steeds de LR te bezoeken geeft rust! Er zijn nu alleen nog maar “snurk-geluidjes” te horen. Slaap lekker Spotje!! _happyrollin

paw Sumi: Ik kom even kijken...Ben je ziek Spotje..?

paw Laat mij maar even Sumi...ik lig hier lekker zo !

#poes Spotje’s 2020/ Spotje kan moeilijk plassen... 16 nov 2020 11:55 #26451

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje kan moeilijk plassen...hoe gaat ‘t nu !

paw Ik voel me weer een stuk beter, ‘t was even wennen om dagelijks van die met water opgeloste tabletjes door te moeten slikken...maar...ik moet zeggen ‘t heeft me wel geholpen. Ik zit nu tenminste niet meer minuten lang te persen op de LR. Gelukkig had vrouwtje snel gezien dat ik last van mijn blaas had. Nu zijn mijn plasjes weer van normale grootte. Ik ben ook sneller klaar ! Het heeft mij goed geholpen ondanks dat ik ‘t niet zo leuk vond. Ja en ik moest er ook 2 slikken van vrouwtje...die 2e tablet moest ze vergruizen in de vijzel want die loste niet zo makkelijk op als dat grijze tabletje. Die legt ze op een theelepeltje met een paar druppeltjes water tot het opwelt en dan pakt ze het op haar vinger en veegt ze het zo over mijn tong in mijn bek. Klaar is kees...die zit erin zegt ze dan opgetogen. Ik was natuurlijk minder blij met dat melige goedje in mijn bek..maar ja het heeft me wel geholpen..eerlijk is eerlijk en dat zonder tussenkomst van DA John...scheelt weer een ritje naar de DA en het vrouwtje een consult en dure medicatie
.

paw Inmiddels ben ik weer een stuk actiever en klim ik ook weer overal bovenop.

handje_mond
paw Spotje: Nog even lekker met m’n gat bovenop het warme aanrecht waar de lichtjes onder bevestigd zitten.

_voetje Poezenvrouwtje zegt: Spotje kreeg van mij de EUROLOGIST tabletjes in combi met 1 LYSIUM tabletje. En dat de 1e paar dagen 3x daags.
Hierop zag ik al snel verandering in het toiletbezoek op de LR. Zat Spotje er in ‘t begin van de klachten minuten lang op en keerde ze na vertrek al snel met grote frequentie terug...dit patroon veranderde eigenlijk al na 1 a 2 dagen. Ik geeft het nu zeker al 1 week en ga de dosering nu afbouwen.
Spotje is weer een blije en actieve poezel. So far...so good! Zullen we maar zeggen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen, louisse

#poes Spotje’s 2020/ Spotje Slaapt op vrouwtjes hoofdkussen... 23 nov 2020 13:08 #26470

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje Slaapt op vrouwtjes hoofdkussen...

paw Spotje; ik heb t beste plekje in bed... op vrouwtjes hoofdkussen, als t effe kan! Lukt niet altijd maar deze ochtend lag vrouwtje er toch naast te slapen en dus heb ik t maar ingepikt 👍
Ik snurk er flink op los.. hele boomstammen zaag ik door tot groot ongenoegen van vrouwtje want die kan er dan in de avond niet van in slaap komen... kan er ook niets aan doen.. sorry vrouwtje! Ik ben heerlijk uitgerust in de ochtend , dat wel! Voor vrouwtje.. tja die staat niet altijd uitgerust 😩 op.. maar t samen ontwaken is wel weer heel gezellig...

ik lig aan de rechterkant van vrouwtje en poes Knoetje aan de linkerkant, poes Lieveke slaapt op de bedkamer maar komt wel altijd “ goede morgen” zeggen aan de bedzijde!

paw heel knus hoor, zo saampjes wakker worden onder de wol

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gemaakt door Kunena