Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: #poes Spotje’s 2020/ vrouwtje In tuin..dan is Spotje er ook !

#poes Spotje’s 2020/ Spotjes ochtend-ritueel 03 feb 2020 11:34 #25622

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451

Poes Spotjes ochtend-ritueel...

tinypaw Eerst ontbijt...dat krijg ik zoals inmiddels gewend in mijn eigen bakjes op de bovenverdieping (badkamer). Ik voel me hier als een koningin want alles is hier voor mij aangepast. Ik heb mijn eigen LR netjes weggewerkt in het kastje met kat-opening door vrouwtje erin gezaagd. En ik mijn slaapvertrek is vrouwtjes slaapkamer. Daar heb ik verschillende lig-plaatsen. 1e is heel hoog op de vensterbank van de dakkapel en daar kijk ik uit over de achtertuin en de vijver. In de zomer een heerlijke plek om te liggen zo voor ‘t open raam. Alleen jammer dat vrouwtje daar een “hor” in gemaakt heeft... maar ja...min-puntjes blijf je altijd houden, hoe mooi ‘t ook is gemaakt en bedoeld. Wij poezen hebben zo onze voorkeuren en wensen!
Toch mag ik helemaal niet klagen...al deel ik ‘t momenteel in de nachten met Zatou, Knoetje en sinds kort ook poes Lieveke. Die arme schat was weer eens van achteren aangevallen door poesje Shiye...ze had zoveel pijn dat vrouwtje gevraagd heeft of ze ook boven mocht overnachten tot ze weer kan lopen. Ze hinkte er helemaal van en trok haar rug omhoog. Nu gaat ‘t weer wat beter...maar van poesje Lieveke heb je helemaal geen last...die ligt ook altijd op de badmat of op de overloop en dus niet in mijn buurt. Ik ben namelijk de enige die bij vrouwtje naast haar hoofd slaapt...de rest jaag ik weg en krijgen het echt met mij “aan de stok...” als ze proberen om mijn prominente slaapplek in te pikken of er ook maar in de buurt willen komen. Delen is goed maar je kan ook te ver gaan..he!

paw Kijk... bij het verlaten van de badkamer komen we ook katertjes Zatou tegen, die gaat vast kijken of er nog iets te eten is want ik krijg ander eten dan zij ...en dat vind hij veel lekkerder! Hi.hi...mis poes Zatou...ik heb alles op ..alleen nog een paar kruimels die ik gemorst heb misschien?

:lachen:

paw eenmaal beneden glip ik even mee naar buiten voor een frisse neus als vrouwtje even iets weggooit in de groene container...

paw dat is mijn kans om even overal te snuffelen en meteen wat groen naar binnen te werken dat hier en daar groeit...

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

#poes Spotje’s 2020/ Spotjes vermaak in avond... 03 feb 2020 23:19 #25624

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

poes Spotjes vermaak in de avond.... Woelmuisjes spotten op ‘t poezenterras zodra ‘t donker is!

paw Dit is mijn favoriete bezigheid zodra de avond invalt... dan komen de Woelmuisjes tevoorschijn...

paw muisstil blijf ik geconcentreerd kijken of ik ze zie lopen ... ze zoeken de gevallen pitjes op van de Mezen

paw Spotje: Ga weg Shiye...ik zit hier..ga jij maar op de grond zitten voor ‘t kleine raampje. Je beweegt veel te veel , ga je nou weg !?!

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

#poes Spotje’s 2020/ Luieren bij vrouwtje op de bank 23 feb 2020 17:05 #25687

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Luieren bij vrouwtje op de bank...

paw Spotje: Sinds ik mij weer beter voel ben ik ook vaker beneden. Ik heb dan zo mijn voorkeursplekjes. Liefst alleen alle aandacht opeisend lig ik bij ... of liever gezegd bovenop vrouwtje. Heerlijk samen wat indoezelen en luieren op de bank.

Buiten is er lawaai van de mensen die verkleed rondlopen en luidruchtig langs de huize trekken, heel vreemd, normaal is dat niet. Ik hou van mijn rust en vrouwtje ook, dus vinden wij dat bij elkaar!

#poes Spotje’s 2020/ Even buiten want ‘t is droog... 07 mrt 2020 14:29 #25746

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Even buiten met vrouwtje want ‘t is eindelijk droog weer...

paw Spotje: Oh..wat is ‘t lekker weer vandaag, ‘t is droog en kijk eens de zon laat zich ook nog even zien.

paw Spotje: hmm hmm Nou ben ik met vrouwtje mee naar buiten gesneaked.. ‘t poezenterras op..en ik dacht hier lekker te gaan liggen genieten van de warme zonnestralen op mijn vacht..maar nu lijkt hij zich niet te laten zien! Dat is balen!!

paw Sheva: Nee Spotje kijk....het zonnetje is nog niet zo ver gedraaid dat hij ‘t hele poezenterras al kan bereiken..kom hier bij mij op de poezenklimpaal zitten dan genieten we samen van dit Maartse zonnetje. Oh..heerlijk dat doet een poezel zo goed.

#poes Spotje’s 2020/ Op de koelkast... 28 mrt 2020 23:46 #25838

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje op de koelkast...

paw Ja ik weet t vrouwtje ik mag niet bovenop de koelkast zitten..., maar vrouwtje... t is zo lekker hoog en ik heb zo’n mooi uitzicht. Kijk eens ik kan heel t poezenterras vanuit hier overzien en de kamer, dat is toch TOPPIE voor een poezel zoals ik!

paw wat zeg je vrouwtje? Volgens mij zit er een propje in mijn oor, ik weet niet wat je zegt... hi hi, ik kijk gewoon de andere kant op, alsof ik vrouwtje niet hoor! Hi hi...

paw Oh ooh.. nu toch maar gehoorzamen, ze heeft me nu al 2 x gewaarschuwd en ik weet dat ze bij de 3e keer consequent is en ingrijpt. Dat is nu eenmaal een vaste regel, dus nu geef ik toch maar gehoor aan war ze vraagt... jammer want ik had juist zo’n mooie uitkijkpost en zo strategisch ook! Ik kan wel een potje bij vrouwtje breken maar ik wil vanavond wel bij haar slapen en dus kies ik “ eieren voor mijn geld”, ik ga eraf, Bye Bye!

#poes Spotje’s 2020/ Ook poes Spotje is buiten te vinden... 10 apr 2020 15:29 #25875

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Ook poes Spotje is buiten te vinden...op deze zonnige dag

paw Spotje: eerst heb ik een tijdje binnen gelegen maar het is zo lekker op ‘t poezenterras dat ik toch maar naar buiten ben gekomen. Even ben ik alle plekjes afgeweest maar kon toch de juiste niet vinden...tot ik in dit holletje kroop, toch in de schaduw maar ook wat zonnestralen hier en daar die mijn huid verwarmen. Ik kan ook een beetje loeren door de openingen tussen het kokostouw door.

Wel zo leuk want de anderen hebben niet in de gaten dat ik ze bespiedt. Ik zie alles en volg ze indien nodig. Vrouwtje heeft ‘t oude kapotte riet eraf gehaald en het frame opnieuw met Kokostouw weer tot Poezenmandje gemaakt. Een voordeel is dat deze in weer en wind buiten kan blijven staan, iets waar het riet niet tegen bestand is. Nu is hij multifunctioneel geworden en wij liggen er ook heel graag in omdat het een natuurproduct is. Wij poezels vinden dat prettig. Ik kom zo de middag wel door tot etenstijd! zwaai

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Gemaakt door Kunena