Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: #poes Spotje’s 2020/ vrouwtje In tuin..dan is Spotje er ook !

#poes Spotje’s 2020/ Spotje helpt met de vlag... 05 mei 2020 10:06 #25986

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451

Spotje helpt met de vlag klaarmaken voor Bevrijdingsdag

paw Spotje: He bah Shiye...laat ons nou even, ik kwam vrouwtje helpen met de vlag..

paw Shiye: Komt niks van in...ik ben er nu en ga vooraan zitten. Wat is dit voor ding? Wat doet vrouwtje hiermee? Waarom heeft vrouwtje dat vast gemaakt aan die lange stok?
paw Spotje: Dat bedoel ik nou..je snapt er helemaal niets van. Elk jaar hangt vrouwtje die toch buiten..dat weet je toch! Ze heeft dat toch al eerder gedaan, dan komt deze uit de kast en maakt ze die vlag aan de stok vast zodat hij voor aan ‘t huis kan wapperen in de wind. Ik mag dan even mee naar buiten in de voortuin morgenvroeg om hem in de houder te zetten die hoog aan ‘t huis zit. In die tussentijd snuffel ik wat rond in de borders op zoek naar verse grassprietjes..die zijn dan nog lekker sappig. Ja dat mag ik als enige ..maar ik luister ook goed en jouw oren werken niet altijd..he Shiye...daar weten wij alles van. Jij hoort helemaal niet eens wat vrouwtje allemaal tegen jou zegt. Zo komt het ook dat jij niet mee naar buiten mag aan de voorzijde van ‘t huis.

paw Shiye: Ja..ja..praat jij maar ik snuffel hier nog even aan...kan dit trouwens kapot als ik er mijn nagels in zet en eraan trek?

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

#poes Spotje’s 2020/ Spotje helpt met de vlag... 05 mei 2020 13:16 #25988

:lachen:
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

#poes Spotje’s 2020/ Spotje helpt met de vlag... 05 mei 2020 13:33 #25990

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
Ja Louise, Shiye is weer op dreef hoor, bemoeienis in overvloed en zit ook meteen overal bij als ik wat doe met een van de andere huisgenootjes.
En ...als ‘t maar kapot kan he...overal in bijten , aan trekken of de nagels erin zetten. Hoe ver kan ik dit uittrekken ? Kan ik hierin bijten ? zal ze denken terwijl ze haar scherpe hoektanden erin zet.
Heel brutaal sprong ze voor Spotje op de bank die meteen zoiets had van...oh nee he...daar is Shiye weer.

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

#poes Spotje’s 2020/ Fris maar wel droog... 15 mei 2020 15:00 #26047

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Het is fris buiten, maar wel droog...

tinypaw Spotje: Ja jullie zien ‘t goed... Spotje heeft ‘t weer voor elkaar, ik zit buiten en...zelfs in de voortuin. Omdat ik een goed gesprek met vrouwtje heb gehad over mijn wegloop-gedrag...en te horen kreeg dat ik dan nooit meer aan de voorzijde mee mag met vrouwtje, heb ik mijn leven gebeterd !! Ik heb besloten dat ik kom wanneer ze mij roept...en dat ik in het zicht blijf van vrouwtje. Zo kan zij haar werk doen en ben ik als enige lekker buiten handje_mond De andere huisgenootjes zitten dan jaloers voor ‘t venster en kijken hoe ik mezelf vermaak en tegoed doe aan al die lekkere kruiden die hier groeien. Zo kan ik zelf kiezen wat ik wil afknabbelen en waar mijn lijf behoefte aan heeft. Wel jammer dat vrouwtje alle grassprieten steeds als onkruid ziet ...ik moet echt moeite doen om ze te vinden.

paw He...wat ziet mijn oog...een vogeltje..

paw het zit verscholen tussen ‘t groen...Ik zie ‘t niet meer maar hoor ‘t geritsel tussen ‘t blad, Zal ik ..of zal ik niet !

paw Ooo, vrouwtje roept. He...jammer nou...nu al , ja..ik zie ‘t al... de tuinspullen zijn opgeborgen en de stoep is ook al aangeveegd..dat was ‘t laatste dat ze nog moest doen. Nu is ‘t over met de pret ... terug naar binnen want ik wil de volgende keer wel weer mee, lekker struinen. Ja.. dan moet ik nu wel luisteren en er gehoor aan geven. Zoals vrouwtje laatst tegen mij zei...denk eraan he Spotje...Onze Lieve Heer heeft je niet voor niets “oren“ gegeven...!! Nou dan ga ik maar...tot de volgende keer. zwaai

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

#poes Spotje’s 2020/ vrouwtje wat doe je....? 17 mei 2020 14:28 #26053

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Vrouwtje...wat doe je..?

paw Spotje: Uh..wat is dat nu? Waarom sleept vrouwtje met die grote rol ? Veel te zwaar toch...past amper door de deuropening en het sleept half over de grond..kon ik maar helpen..oh nou zit ik ook nog in de weg..ze moet dat zware ding hierlangs sleuren...wat gaat ze toch doen? Ik snap er niets van..

Emmers met sop worden aangesleept..de tuinslang word aangesloten...wat een toestand en dat op de dag dat het juist mooi weer is. Maar... het maakt niet uit, ik kan naar de voortuin om mijn grassprietjes te eten _vingertjeso want dit duurt wel even voordat het kleed uitgelekt is ...!

paw Knoetje: Ja Spotje ik zag mijn kans...toen vrouwtje met die zware rol naar buiten ging kon ze de deuren niet sluiten en dus...ben ik mee naar buiten geglipt. Kom je ook grassprietjes eten? Nu snap ik wel waarom jij zo graag in de voortuin bent..dit wil ik ook wel...en ik denk als ik dit straks aan de andere Persjes vertel dat zij dit ook wel eens willen ervaren.

paw Spotje: Ja maar Knoetje...kom je zo wel naar binnen want anders verpest je ‘t misschien voor mij...Zou toch jammer zijn dat door jouw actie ik zometeen terug naar binnen moet. Ik wil ook nog even genieten van deze vrijheid. Die wil ik niet kwijt..dus denk eraan als vrouwtje roept dan moet je wel meteen komen hoor..hoe lekker ‘t sprietje ook smaakt !

paw Knoetje: Ja Spotje ik hoor je wel.... slik-bijt-kauw..jammie..jammie zooo lekker dit....

_voetje Het grote witte kleed in de voorkamer had een vlek van zwarte grond die ik er niet meer uitkreeg en dus heb ik besloten om heel het kleed naar buiten te slepen, in te soppen...en schoon te spuiten met de tuinslang. Ik heb de 2 containers naast elkaar gezet en daar het inmiddels zware kleed overheen getrokken zodat t afhangt en het sop-water eruit loopt. (Dit bespaart mij veel kosten van de stomerij..gewoon zelf doen) Zodra het alleen nog vochtig is sleep ik ‘t weer naar binnen...dat is een hele klus zeker als ik ook nog alle poezels in de gaten moet houden want inmiddels hebben ze allemaal al voor ‘t raam gezeten om te zien wat poes Knoetje en Spotje allemaal uitspookten en beleefden in de voortuin. Ja het zijn net kinderen he...ik praat ook gewoon tegen mijn Persjes...ze zijn heel belangrijk in mijn leven en dat besef ik momenteel maar al te goed. Zou niet weten wat ik zonder hen zou moeten, zij geven kleur aan mijn leven en vergezellen mij bij alles wat ik doe in en om huis. :verliefd:

#poes Spotje’s 2020/ vrouwtje In tuin..dan is Spotje er ook ! 26 mei 2020 18:45 #26085

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

vrouwtje In tuin..? dan is Spotje er ook bij..!

paw Sttt...niet verklappen hoor, ik zit helemaal aan ‘t einde van de tuin bij de stoep waar de straat is. Hier mag ik niet komen maar soms doe ik een poging. Ik riskeer wel dat als ik nog een paar stapjes zet...dat ik voorlopig “voortuin-arrest “ krijg. Maar...ik hou me netjes aan wat vrouwtje heeft gezegd...kijk maar ik zit nog net binnen de tuin handje _mond Ik ben zoooo graag buiten en samen met vrouwtje maakt het nog leuker want dan heb ik het rijk alleen .

paw Oh moet ik op de foto...? Zo nu is ‘t wel goed, nu weer met de handjes in de grond vrouwtje dan kan ik ook weer mijn eigen gang gaan want dat doe ik ‘t liefst. Ik hoorde vrouwtje zeggen dat het voorlopig dit weer blijft..dat belooft wat voor de komende dagen..jippie !!! Spotje is blij..heel erg blij.

paw Moet ik nou echt naar binnen? Mag ik niet nog even treuzelen... maar ik wil nog niet vrouwtje...

paw Moet ‘t echt...? Ja ik weet dat ik al heel de dag met je buiten ben .. dan ga ik wel..maar onder protest hoor!

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Gemaakt door Kunena