Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 mei 2020

‘’t Poezenvrouwtje

Poezenvrouwtje-verhalen heet u... (met name de eenzame ouderen) van harte welkom!
Alle zielen krijgen hier een warm onthaal. De 10 Persjes ontvangen u met een open hart en hopen met hun avonturen,.. vreugde te brengen.
Advertentie in ‘t KBO-PCOB magazine vermeld dat u een account moet hebben. Dit is speciaal voor u aangepast. Account is alleen vereist indien u zelf een berichtje wil plaatsen in reactie op een verhaaltje of op de “BEDANKT-knop“ wil klikken, als u dat heel leuk vind.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Lees meer...
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: #poes Spotje’s 2020/ vrouwtje In tuin..dan is Spotje er ook !

#poes Spotje’s 2020/ Vast plekje in ‘t ochtendzonnetje... 16 apr 2020 11:55 #25916

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 13451

Poes Spotjes vaste plekje in ‘t ochtendzonnetje...

paw Spotje: Kijk..zo doe ik dat, eerst mijn buikje rond eten, dan een bezoekje aan de oude LR in de Cattery (garage, want die is immers schoon en ongebruikt in de ochtend , daarnaast is er geen wachtrij en zit ik niet in de lucht van een van de andere huisgenootjes). Als ik mij eenmaal “ontlast” heb dan loop ik een rondje poezenterras maar daar is de zon nog niet. Dan snel naar binnen en via het tv meubel, de vitrage opzij met mijn voorpootje...steek ik mijn snoet ertussen en kan ik zo de kleine vensterbank op. Daar staat de Whiskas-kattenkop uit vroeger tijd.

paw Hier ligt een wit konijnvelletje in dat ik eerst naar mijn behoefte heen en weer schuif tot het naar mijn zin is...ik draai nog wat rondjes en dan...ah...heerlijk!

paw ...dan ...laat ik alles even op mij inwerken, ik voel de zon op mijn snoet prikken, mijn snorharen krullen van genot, ik heb ‘t dan zoals ik ‘t hebben wil en niemand die mij stoort. Hier is ‘t rustig en voel ik mij veilig, mijn achterkant is beschut en ik heb zicht op de voortuin.

paw Vrouwtje trekt altijd de “luxaflex” voor mij omhoog, net boven de kattenkop. Vanaf hier heb ik goed zicht op de Japanse-kers die in bloei staat en waar de voederbakjes in hangen, Vrouwtje heeft hiervoor de lege kokosnoten gebruikt van ‘t wintervet, wij doen namelijk aan recyclen...alles wat nuttig is wordt opnieuw gebruikt...hi hi zelfs onze vachten. De Mezenfamilie is dan al druk in de weer met het verzamelen van nestmateriaal, vrouwtje bewaard dan de uitgeborstelde vacht en propt deze in het lege hangertje van ‘t “winter-vetblok” dat al jaren niet meer gevuld is geweest, zo doet het mooi dienst en waaien de onze plukken vacht niet door de tuinen. Voorbijgangers kijken met verbazing en een lach op hun gezicht naar het pluizige geval waar de Meesjes Oh zo blij mee zijn. Ze vliegen om beurten af en aan en proppen hun bekjes zo vol dat ze soms te zwaar beladen zijn. om nog te kunnen vliegen. Dit levert vermakelijke taferelen op...zowel de voorbijgangers als wij Poezels genieten hiervan.

Zo genoeg...ik ga mijn dutje doen! Dag allemaal ....zwaai

Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: louisse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

#poes Spotje’s 2020/ Poes Spotje alweer 13 jaar 27 apr 2020 14:14 #25943

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

:party5:

paw Ja vandaag ben ik jarig, al vroeg maakte ik vrouwtje wakker door haar gezicht te likken, ik wilde opstaan want de zon liet zich zien en de vogels zongen al hun liedjes. Kom vrouwtje...ik ben al wakker, hoe zit ‘t met jou? Kom eruit dan kan ik even mee naar buiten wippen aan de voorkant van ‘t huis want we gaan toch de vlag uithangen? Ja ik heb ‘t allemaal al uitgedacht...even snuffelen in de voortuin waar alle buitenpoezen lopen en hun geurtjes achterlaten. En ... ik krijg vandaag mijn lievelingseten, ja ...ik weet dat je het voor mij hebt gekocht want ik heb het je zien opbergen in de ladekast in de garage. Kom eruit..opstaan !

paw Ik heb mijn buikje al rond en ga me nu even oppoetsen om mijn verjaardagsknuffeltjes nog even in ontvangst te nemen. Ja we hebben vanmorgen al gekroeld maar ik wil nog wel een keertje kroelen en knuffelen met vrouwtje...

paw Heerlijk is mijn ontbijt , echte feestmaaltijd, Bozita in saus, mijn favoriet. De stukjes die ik minder vind of te hard zijn gooi ik gewoon naast mijn bakje, de saus heb ik als eerste opgelikt hmmm zo lekker is dat. Was het maar elke dag feest dan had ik iedere dag Bozit in saus of gelei...

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje, Shiye ,Knoetje, Sumi & kleine Zatou !

#poes Spotje’s 2020/ Poes Spotje slaapt beneden..!?! 01 mei 2020 09:47 #25950

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Poes Spotje slaapt beneden..!?!

Ik begreep er niets van.. Spotje wilde niet mee naar boven gisteravond, lag in een mandje bij t voorraam dat ik daar op de vensterbank had gezet omdat de Persjes dat fijn vinden om in te slapen.

Ik heb Spotje een paar keer gevraagd of ze mee naar bed ging zoals we al jaren doen maar ze bleef in haar mandje. Uiteindelijk respecteerde ik haar keuze en vertrok na haar een nachtkus te hebben gegeven met Knoetje, Lieveke en kleine Zatou naar boven.

Het was heel vreemd om Spotje mijn buddy-katje te moeten missen. Wat zou er zijn ... is dit eenmalig of ... ik wil het niet uitspreken... ik mis haar ondanks dat poes Knoetje d’r uiterste best heeft gedaan heel dicht tegen mij aan te kruipen, ze ligt nu niet meer aan mijn voeteneinde maar in het holletje van mijn buik... het vaste en vertrouwde plekje van Spotje... en dan ook alleen van Spotje. Want owee je gebeente dat een van de anderen probeerde dit plekje te benaderen.. dan maakte Spotje dat wel even duidelijk met een donker-bromgeluid!
Ik mis mijn buddykatje en hoop echt dat ze vannacht weer bij mij slaapt!

#poes Spotje’s 2020/ Vast plekje in ‘t ochtendzonnetje... 01 mei 2020 12:12 #25951

:party5: :party5: :party5: :party1: :party1: :party5: :party5:
voor alle jarige die pas jarig geweest zijn .en spotje die nu jarfig is
liefdeshartj liefdeshartj
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

#poes Spotje’s 2020/ Poes Spotje slaapt beneden..!?! 01 mei 2020 12:14 #25952

haha ja spotje wist het al ik wil morgenochtend vroeg zijn want ik ben dan jarig
Groetjesss ...Louisse,

een pootje van al mijn viervoetige huisgenootjes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: poezenvrouwtje

#poes Spotje’s 2020/ Vast plekje in ‘t ochtendzonnetje... 01 mei 2020 12:19 #25953

• poezenvrouwtje
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

louisse schreef : :party5: :party5: :party5: :party1: :party1: :party5: :party5:
voor alle jarige die pas jarig geweest zijn .en spotje die nu jarfig is
liefdeshartj liefdeshartj

Hi..hi. Die Louisse , je bent een tijdje niet geweest...je hebt gemist dat Spotje de 27e april jarig was samen met Triggy. Dat was op Koningsdag. Maar geeft niks hoor ...hartstikke bedankt voor de verjaardagsknuffeltjes , ik geeft ze met liefde aan de 2 Persjes door!
Ze zullen ze in deze tijd met plezier in ontvangst nemen nu de knuffeltjes in de ban zijn. Ik ben dol op knuffelen en dus is dit zeker weten geen straf voor mij!

swing Leuk ook dat je er weer bent...je hebt veel te lezen!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Gemaakt door Kunena