Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
17 feb 2023

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

"Dagelijkse perikelen van 't poezenvrouwtje "

avontuurlijke belevenissen van
Trigger, Spotje, Sumi, katertje Zatou en natuurlijk kleine Kiki

Veel leesplezier toegewenst met vooral veel lachwekkende, vrolijke momenten !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo ✞ , Sheva ✞ , Pepe ✞ , Lieveke ✞ , Shiye ✞ , Knoetje ✞

Onderwerp:

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Spotje love’s this…. 09 nov 2022 09:50 #27543

• poezenvrouwtje
  • poezenvrouwtje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles
  • Ontvangen bedankjes 14533

Spotje love’s this…

paw hmmm smikkel, lik, smek, smak…even wachten vrouwtje eerst nog wat hapjes nemen…

paw Ja zo gaat ‘t wel beter met eten nu ‘t fijn geprakt is….en hmmm zo lekker dat je er wat heet water doorheen geroerd hebt, komt de smaak en geur ten goede!

paw Spotje is dol op ‘t Kattovit dieetvoer, met name de stukjes in saus..want ja ..de saus is zoooo lekker. Maar nu heb ik ook deze geprobeerd vanwege enkele positieve recensies van baasjes die een kat hebben die op nierdieet moest . Ik dacht dat ga ik uitproberen want dit is veel betaalbaarder en voor zo erbij naast de RC en de Kattovit zakjes met Cream erin is dit een goede en betaalbaar vriendelijke afwisseling. De lam variant valt in de smaak nu de kip nog uitproberen.
Poezenvrouwtje van de 10 Persjes:

Trigger, Spotje, Sumi, Zatou & kitten Kiki !

Voor altijd in mijn hart: Tiamo † Sheva...

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marleen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Spotje in ‘t november zonnetje…. 24 nov 2022 12:00 #27570

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje in ‘t november zonnetje….

paw Wat is ‘t toch heerlijk, mijn eigen vertrouwde plekje met uitzicht op de vogeltjes in de voortuin. De zon schijnt ook nog…wat wil je nog meer als poes zijnde. Zo slijt ik mijn oude dag, slapend in de kattenkop met een verwarmde vacht. Zo heb ik ‘t naar mijn zin ondanks dat vrouwtje de verwarming niet aan heeft is ‘t toch aangenaam voor mijn oude spieren en botjes. Ik weet als geen ander waar ik in alle rust mijn middagdutje kan doen.

inwolken

Laast bewerkt: door poezenvrouwtje.

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Spotje is ziek… 01 dec 2022 12:06 #27585

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje is ziek..

paw Ik voel me niet zo lekker vrouwtje…

_voetje: Midden in de nacht het licht aan …zowel zieke Zatou als Kiki waren kwamen meteen kijken waarom Spotje met een gestrekte hals benauwde ademhalings- en kuchgeluidjes maakte. Ik was meteen alert en daar ik wel wat gewend ben en niet zo snel van mijn stuk te brengen ben …stond ik in de alarmfase bij haar naast mijn bed. Het duurde even voordat ze weer wat beter kon ademen…ik klopte haar heel zachtjes met twee vingers voor op haar borstbeen (dat was wat ik ingegeven kreeg om te doen) en als snel ging het ietsje beter terwijl ik haar rustig toesprak.
In de ochtend heb ik gebeld en met DA besproken wat er gebeurd was en dat ook Kiki weer hoge koorts had en nu inmiddels ook Zatou ziek werd. Daarnaast dat de andere twee inmiddels ook al vieze neuzen en ogen kregen en ook daar een enkele niesbui te horen was.

Zodoende consult met de 2 meest zieke poezels (Spotje en Kiki) . De reismandjes uit de garage gehaald en Spotje vervoerd in de beklede omdat zij zo ontzettend mager is en wat kouwelijker dan Kiki.

Spotje op de achterbank en Kiki in haar reismandje op de voorstoel, naast mij. Kiki lijkt de ritjes zelfs leuk te vinden en zoals je kunt zien de reismandjes ook…ze zit er meteen in met een blik “ van gaan we nou nog?”

paw Kiki vind ‘t ritje in de auto best leuk…(ondanks dat ze zo ziek is) Ze geeft geen kik en kijkt rond wat er allemaal te zien is!

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Spotje is ziek…vervolg 01 dec 2022 12:41 #27586

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje braakt Antibiotica uit…

_voetje Spotje is goed onderzocht door de vervangende DA welke constateerde dat ze ziek is, keelpijn heeft, fikse infectie met slijm , verstopte sinussen en ….Spotje heeft een “hartruis” (iets wat ik niet wist) daarnaast zijn haar nieren niet meer in goede staat. 1 nier is wat verschrompeld (kleiner) dan de andere nier. Beide nieren zijn niet meer heel goed en dus was mijn voorgevoel om Spotje Nierdieet te geven blijkbaar een goede ingeving. Dit geneest haar niet maar kan het proces wel vertragen .

Ook Spotje heeft net als Kiki Antibiotica gekregen. Wel was Spotje afgevallen (300 gram) Ze weegt nu nog maar 3 kg en haar botjes steken er al flink doorheen. Vandaar dat ze ook de meest warme plekjes opzoekt waarop ik heb besloten om in de ochtend, heel kort in de middag en in de avond voor korte tijd de verwarming even aan te zetten zodat Spotje zich kan opwarmen.
In de nacht slaapt ze bij mij op het donzen-dekbed waar ze lekker diep in weg kan duiken en zich tegen mij kan aankruipen.

Vanmorgen heb ik na de maaltijd de Antibiotica gegeven maar Spotje braakte het meteen weer uit. Kon ik weer terugrijden naar de DA om extra tablet op te halen want nu heb ik niet meer genoeg voor 7 dgn. Duur tabletje dus…want de benzine is ook niet goedkoop, maar ja..je wil het beste voor je lieveling en dus straks nog maar een poging wagen.

Nu zit ze aan haar Nierdieetbrokjes van RC. Deze Specialversie vind te erg lekker en dat blijft er ook goed in.
Wil nog even wachten met de Novacam die ik voor allemaal heb meegekregen omdat dit zowel pijnstillend als ontstekingsremmend is maar ik weet dat dit wel slecht is voor katten met een nierprobleem en dus denk ik mijn eigen koers te varen en Spotje de Pan-Chow (natuurlijke pijnstilling) te geven in een vergruisde vorm. Die heeft geen bijwerkingen en doet ook zijn werk. Dat ik dan de ontstekingsremmende werking mis vind ik niet zo erg omdat de Antibiotica dat wel aanpakt!
Heb liever dat ze de Antibiotica Doxybactin binnen houdt en deze zijn werk kan doen dan dat ze straks ziek wordt van de Novacam

paw Nu lekker even opwarmen in dit mandje op de verwarmde vensterbank want vrouwtje heeft speciaal voor de zieke poezels de verwarming aangezet.

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Spotje is ziek…vervolg 03 dec 2022 11:32 #27596

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotje is nog steeds ziek, ondanks Antibiotica..

_voetje Ik heb zo met haar te doen…ze wilde niet eens bij mij slapen afgelopen nacht. Ik mis haar zo enorm en maak mij ernstig zorgen. Hopelijk gaat de Antibiotica nu snel zijn werk doen. Ze moet ook eerst wat eten voordat ik haar het tablet kan geven want anders braakt ze het meteen weer uit. _Yuk!:
Gisteren is het tablet er na een 2e poging ingebleven…kom Spotje..alsjeblieft knok nog even door!
Blijf nog even bij mij, ik heb nu genoeg poesjes in moeten laten slapen het afgelopen jaar.

poes #Spotje’s ondeugden -2022 / Spotjes herstel gaat langzaam…vervolg 06 dec 2022 15:24 #27600

• poezenvrouwtje
  • Moderator
  • Moderator
  • liefde overwint alles

Spotjes herstel gaat langzaam… / vervolg

_voetje Mijn allerliefste lieveling Spotje is erg afgevallen doordat ze niets meer kon ruiken, nog amper lucht kon krijgen en veel benauwde momenten heeft gehad. Met name ook in de nacht wat mij erge zorgen baarde. Vele keren vloog ik mijn bed uit om bij haar te zitten en met liefde toe te spreken en te kalmeren tot de benauwheidsaanval voorbij was. Later heb ik haar naar de badkamer gedaan en de kokend hete kraan in de douche open gezet om stoom te vormen in de douchecabine waardoor ze als ik haar in de stoom hield …weer beter adem kon halen.

Heb zo ontzettend met haar te doen gehad…vaak gedacht, “kon ik ‘t maar van je overnemen mijn lieve schat” .

Ze is broos op haar oude dag met hoge leeftijd, toch hoop ik en bid ik telkens weer dat ze nog even bij mij mag blijven!
Ik kan en wil haar nog niet missen. Langzaamaan knapt zij op…de Antibioticakuur is nog voor 2 dgn en als ik ‘t niet vertrouw bel ik naar de DA om nog even te verlengen.
Wel moet ik uitkijken of het niet te belastend is voor haar nieren.
Ze is dol op de Kattovit nierdieet natvoerzakjes en deze Kattovit Special Cream voor nierdieet. Van deze laatste (Cream) daar lust ze wel “pap van” om het zomaar te zeggen.
Die gaan erin als koek en dat is belangrijk want ze moet veel vocht binnen krijgen en zorgen dat ze de nodige kilo’s er weer aan-eet !
Spotje is erg mager geworden en ik voel haar botjes als ik haar knuffel. Ze zoekt dan ook de meest warme plekjes op …ondanks dat het eigenlijk niet kan…zet ik voor haar speciaal de verwarming voor een kort moment aan ( 1x in ochtend, middag en zodra de avond invalt)

Alles voor mijn Spotje! :verliefd:

Gemaakt door Kunena